To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 susuk....

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: susuk....   Thu May 27, 2010 2:18 pm

kamurang pernah dgr ka ttg ni susuk... apa ba kelebihan susuk dan apakah kegunaan dia....

bila sy dgr pasal ni susuk sy kesian ba sama ni 1 urg tua... org bilang dulu masa muda2 dia ada pasang susuk.... tp sampai sekarang belum lagi meninggal... bukan mo menyumpah.. tp keadaan dia skrang ni ba yg bikin kesian...

tu urg tua terbaring ja di atas tilam.. entah berapa tahun suda.. badan dia suda mula buruk.. ada semut2 lagi p makan isi dia.... bdn dia pn tdk buli bergarak suda.. terpaksa anak2 dia kasi pakai pampers.... sy dgr waktu muda2 dulu dia ada pasang susuk... sama dorang bilang dia ni bobolian.. kerana anak2 dia ni ada pegangan agama dorang tdk mo guna khidmat doktur kampung... cuma dorang mo tunggu saja tu urg tua menghembuskan nafas yg terahir.. tp tdk pandai berahir pn... entah suda berapa tahun... suda la tu urg tua sengsara ... anak2 dia pn sengsara jg sy nampak mo jaga.... kasihan btol sy nampak...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Thu May 27, 2010 2:53 pm

mimang ada bgitu ponsus, tp kadang2 bukan pasal susuk tp pasal ilmu2an..... itu jin antu inda mo kasi tinggal dia baitu pasal bulum jumpa perumah baru..... itu jin seitan lah yg barabis mo kasi panjang2 napas diatu, mangkali urang sabanar sdh lama meninggal..... suba kasi sambayang atau kasi sapu holy water, tarus mati tu indada time2...... atau kao ofer jd perumah baru, turus itu urang putus napas tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Thu May 27, 2010 5:33 pm

kalau setakat susuk , boleh dikeluarkan ..kerana setiap susuk ada kelemahan dan pantang tersendiri , saya pernah beberapa kali berjumpa dengan pemakai susuk , masa muda dahulu memang dia hebat , mampu mematahkan parang umpama patahkan ranting kecil ja , dia boleh kepit kepala kerbau dan melompati sungai [ dengan kerbau2 itu dia bawa melompat ] , dan saya juga kenal dengan beberapa orang yg kerja dia 'tukang pasang susuk '

saya syak , si orang tua itu ada ilmu lain , maklum orang dulu2 minat dengan pelbagai ilmu ..mungkin dia pendamping lain dari golongan Jin , jin pula ada banyak jenis , ratusan bangsa , ratusan perangai dan sifat , orang dulu2 suka batarak [ bertapa ] dalam bertapa itulah mereka memperolehi semangat2 luar , menumpang dan bersahabat selamanya ,

biasanya , dalam kes2 begini ..yg kita nampak hidup itu cuma pada pandangan mata , pada zahirnya dia sudah mati , sudah busuk dan berulat , yg menutupi mata kita dan menumpang pada jasad ialah jin dan iblis kawan si pengamal semasa hidup , Jin syaitan itu tidak mahu meninggalkan jasad kerana dia suka tinggal disana , dan itulah perjanjian dorang dahulu , kawan selamanya dalam susah dan senang ..

ianya boleh diikhtiarkan , saudara ponsus carilah orng tua2 dikawasan sekitar ..mesti ada punya , atau panggil mereka yg alim dalam agama , di keningau ada ...di Tambunan pun ada , di ranau lagi ramai , mana2 daerah ada orang2 yg berkemampuan dalam hal ehwal kebatinan cuma dorang ini tidak menonjolkan diri , kecuali dipanggil atau kita minta diusahakan , baru dorang tampil kehadapan ..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: susuk....   Thu May 27, 2010 8:41 pm

kosian butul laa...masi ada lagi masam itu aah,masam mana kalu ditamatkan saja riwayat orang tu...maksud sya kasi tutup dia punya napas pakai kain kaa...masam mana gaman PT pale
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Thu May 27, 2010 10:50 pm

kao barani? sakali kao buat, turus bepindah rumah itu jin2 masuk badan kao..... turus kao yg inda mati2, immortal..... padahal badan mo buruk sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 3:00 am

hehe....abis la ko gaman Razz
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 11:00 am

biasanya , biar sakit dan sengsara macamana sekalipun ...kita tidak akan tergamak 'mematikan' dengan sengaja si sakit samada dengan menutup hidungnya/mukanya dengan kain atau dengan apapun , itu bukan budaya kita , bukan tradisi kita ,

biasanya , ahli keluarga akan berusaha memangil para bijakpandai dalam kebatinan , berusaha untuk memulihkan si sakit , tetapi kalau dengan usaha itu akan membawa/mengakhibatkan kematian padanya , itu boleh diterima ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 11:26 am

di tampat sia dulupun ada parampuan tua yg begitu, bataun sdh mangampai tp inda mati2..... badan mo buruk sdh, mata masi tekebil2 sagar, kuat makan lg tu, bikin takut butul..... indatau masamana itu pamili buat, sikarang indada sdhlah..... itu jin2 antu setan yg barabis mo tahan nyawa dia tu jangan mati..... mangkali roh itu urang pun sdh lama indada dlm badan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 1:53 pm

tidak semestinya hal2 begitu (terlantar tapi inda mati2 pun) adalah akibat susuk atau apa. Itu adalah disebabkan penyakit saraf tunjang yg mengakibatkan dia lumpuh atau lemah otot. sedangkan organ dalam dia berfungsi dengan baik. kalau ahli keluarga dia piara dengan baik, kasi makan minum, mandi dsb.. maka umur dia lebih panjang kerana kurang risiko dpt jangkitan penyakit dari luar.
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 3:04 pm

sya setuju dangan gaman orut......kanapa inda cek dia punya cbc,ecg,rft,lft,etc.... What a Face
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 3:08 pm

yg kita kompiden pasal jinlah diurang inda mati2 pasal masa muda diurang mmg pemes pasal samua2 itu, kira mmg hibat pasal ilmu2an.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 4:32 pm

ya..mimang ada juga kejadian di mana jin yg merasuk tubuh org yg 'berilmu' yg membuat dia inda mati2.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 7:39 pm

ada pengalama sikit pasal kes begini , ni orang tua memang sudah lama sakit ...balik2 pigi hospital , keluar masuk macam tu hospital rumah kedua dia pula , ubat macam2 doktor bagi , cucuk sana sini ,

semakin lama dia makin teruk , tidak boleh bangun ...kulit belakang sdh busuk , melekat dengan tikar , mata masuk kedalam sudah , sekali pandang macam tu sotong kering kena bungkus , cuma kulit dan tulang ja yg ada , kurus ..sangat kurus ,

tapi , bila time makan ...dia punya suara punya kuat mcm pakai mikerofon panggil anak cucu bawa nasi , lapar dia bilang , yg bikin panas dia makan mengalahkan orang sihat , 2 piring kompom habis , malah dia pernah minta masak ayam satu ikur , saturang ja dia kasi habis ..masa makan tidak tengok kiri kanan , laju dia menyuap , memang pelahap ..macam orang 10 tahun tdk jumpa nasi ,
lepas makan , dia sakit balik ..baring kaku ,

bawa lagi jumpa doktor , last2 doktor cakap dia pun binggung sdh ...tdk tau apa lagi mau buat ,

beberapa lama , ada satu orang tua datang melawat ..kawan seperguruan dia masa bujang dulu , sama2 menuntut ilmu , orang tua tu cakap sebenarnya dia ni [orang sakit ] sdh lama mati , cuma dikelirukan oleh jin hantu sahabat dia , yg makan itu bkn dia tapi hantu yang berumah dan berkampung dalam badan dia konon , akhirnya diusahakan mengubati ..pendek cerita orang tua tu mati jg , dia punya busuk sampai saya pun termuntah , busuk satu rumah ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Fri May 28, 2010 9:20 pm

mmg busuk tu, pasal kulit pun sdh buruk basamut sdh......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Sat May 29, 2010 11:38 am

moralnya adalah , tidak payahlah bersahabat dengan segala Jin atau hantu ..baik bersahabat dengan manusia , bersahabat dengan malaikat , bersahabat dengan Tuhan , apa yg kurang DIA akan berikan , yg sikit akan dibanyakkan , yang lemah akan dikuatkan ..

bersahabat dengan hantu Jin , cuma pada batas2 tertentu saja dia boleh tolong , ada perkara yg dia tidak akan mampu masuk , biar dengan cara apapun , kemudian disebalik pertolongan itu ada sesuatu 'balasan' yang dia minta , bukan free ...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: susuk....   Wed Jun 02, 2010 11:11 am

disebalik pertolongan itu ada sesuatu 'balasan' yang dia minta , bukan free ...
mo tawar tawar pun inda dapat mangkali bah kan bos.... Razz
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Wed Jun 02, 2010 4:47 pm

misti ada pangaras tuuuuu..... mana dia mo bagi pree.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: susuk....   Wed Jun 02, 2010 10:17 pm

setiap pemberian tu mesti ada 'bayaran'.. dan bayaran tu pula samada sanggup atau tidak utk di persetujui oleh kedua2 pihak. Dunia sebenarnya adil kepada setiap org jika kita melihat sesuatu itu dengan hati yg terbuka.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Wed Jun 02, 2010 10:32 pm

paling kurang misti mo jd pengikut diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: susuk....   Wed Jun 02, 2010 10:40 pm

Saya rasa enda sampai jadi macam tu juga bah tu gaman. cuma selalunya..org yg menanamnya org itu juga yg boleh mencabutnya semula. ada sesetengah yg boleh dibuang tanpa melibatkan si penanam asalnya. bagaimana pun rumit, payah dan sukar utk mencari org seperti itu. dan bila tidak di cabut..si penunggu didalam susuk itu kelam kabut kerana bila si pengamalnya sudha dekat2 mati..penunggu2 ini tidak ikut mau mati..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Wed Jun 02, 2010 10:50 pm

ooo pasal itulah dia barabis mo tahan itu nyawa kan gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: susuk....   Wed Jun 02, 2010 10:51 pm

yep gaman... Shocked
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: susuk....   Thu Jun 03, 2010 12:22 am

bahaya itu gaman....ada limit umur ka gaman kalu mo ikut itu barang?maksud sya umur 50 taun kaatas kalu buli jangan ambil pasal dakat dakat suda.... Twisted Evil
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Thu Jun 03, 2010 11:06 am

kalau kita tahu dan pasti bila ? pukul berapa ? atau dimana kita akan mati ? .... mungkin boleh dan senang utuk lepaskan diri dari terikat dengan perjanjian ghaib ,

cuma , mampukah kita meramal dan mengetahui segala itu ?
Back to top Go down
liwanranau
Prebet
Prebet


Number of posts : 39
Registration date : 2012-09-20

PostSubject: Re: susuk....   Sun Sep 23, 2012 1:23 pm

ada satu org selebriti malaysia dulu pun kes mcm ni juga femes time zaman2 P. ramlee lagik. bila mau mati punya susah...... kena panggil org pandai baru lah boleh mati.... dia ni pun di katakan pakai susuk cantik, susuk suara merdu dan susuk pelaris... tau lah kan klo artis ni mesti full pakej.

klo ada org pki susuk boleh pi jumpa yg kasi pakai dia (bomboh tersebut) klo inda mati lagi la. klo si pembuat suda x lagi kena jumpa org lain yg pandai buang. klo mcm langgar pantang semata2 kasi buang tidak jd jug tu sebab ada lgi sisa2 tertinggal di dlm badan. sensara jg. percaya ka klu susuk ni kena x-ray boleh nampak????? sia pernah tingok ooooo.... terus sia ckp tu makcik... makcik ada pki susuk ka? pas tu terkajut tu makcik sia ckp begitu.... tp itu makcik inda mengaku....klo ko x-ray benda2 besi dlm badan begitu jugala susuk... ada letak di dagu (susuk pemanis), ada letak di seluruh muka (susuk cantik n pelaris), ada letak di lidah (susuk supaya org boleh ikut ckp kita), ada susuk letak di bahu dan kaki (susuk kuat) ada susuk letak di ANU dia (entah apa jenis susuk klo begini Laughing ) tp memang ada. sama ada guna perantaraan emas, perak, kayu jenis keras atau buluh (buluh perindu). semenanjung paling banyak kes susuk kedapatan bila kena x-ray.... tp doktor pun inda la gatal2 tu mulut mau ceramah.... hahahahahaha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: susuk....   Today at 11:54 am

Back to top Go down
 
susuk....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: