To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 susuk....

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Sun Sep 23, 2012 8:43 pm

bikin heran juga, sanggup pakai apa sj samata2 mau kelihatan santik..... mangkali urang2 yg 'sampai ati' mamakai susuk ni adalah gulungan urang2 yg paling inda kompiden pasal diri sendiri.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: susuk....   Mon Sep 24, 2012 10:11 pm

zaman tua tdk tau apa akan jd pd si pemakai..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Mon Oct 01, 2012 7:05 pm

dulu dulu ....ketika zaman ilmu pengetahuan sains dsb belum berkembang dalam masyarakat kita , ketika ilmu2 agama belum meresap dlam masyarakat , ketika kepercayaan ghaib2 dan toyol jembalang masih kukuh dalam masyarakat , ilmu2 sebegini sanggat diperlukan dan sanggat menebal ..ketika itu siapa kuat disegani , siapa ada keanehan digeruni , siapa ada kelebihan fizikal ditakuti

siapa lemah dibuli ...siapa penakut diketawakan

silat , susuk ...sihir , pemujaan , ini bukan perkara asing ketika itu , sesiapa merantau harus penuh ilmu didada, jangan berani merantau kalau dada kosong kosong , itu pesan orang tua2 zaman dahulu [zaman sekarang pun begitu juga cuma dalam versi yg berbeza ]

apabila zaman beredar , ilmu2 sebegitu tdk diperlukan lagi ...ilmu baru diperlukan sesuai dengan zaman ,
pun begitu tdk dinafikan masih ramai yang 'gila susuk' atas pelbagai sebab , juga masih ada orang yang pandai dan mahu memasukkan susuk kepada orang lain , asalkan dibayar !!

secara peribadi , saya sudah menyaksikan beberapa orang tua2 yang bersusuk , memang kuat ...tahan badan , awet muda, digeruni , ada aura , lelaki dan perempuan ...

tapi percayalah , umur tetap meningkat , kudrat tetap menurun ....susuk tdk akan kemana , sampai masa maut akan datang , nahhh ..time inilah macam2 aksi kita nampak , ada yg sakit bertahun ..badan sudah berkudis melekat ditikar , badan tinggal kulit dan tulang , tapi tdk pandai mati mati .....yg pelik kalau pasal makan kalah orang sihat , dia boleh telan satu piring nasi licin !
ada pula , hanya mata yang boleh kelip kelip ...basar mata dia tinguk orang datang , tapi kaki tangan badan semuanya sudah keras kaku macam orang kena kejutan elektrik , tangan lurus tdk boleh bengkok , kaki pun lurus macam pembaris , tinggal kulit dan tulang , tidak juga mati mati ...

ada pula , sakit dan mati gara2 tergelincir saja , gelincir dan terduduk ..terus kaku badan dia , besok dia mati !
kebanyakan yg saya nampak , orang pakai susuk ini kalau dibuka susuk dia akan berubah wajah , dari nampak muda terus bertukar macam ornag tua ganyut , kedut sana sini ..bukan alang2 kedut tapi memang kedut berkedut habis satu muka ,
ada yg terus lemah badan , sakit sana sini ...

ada satu kes , perempuan , lepas dibuka susuk dia ..dia macam jadi orang kurang waras , suka hati cakap apa saja , kadang2 dia merapu sorang2
[yg ini diorang bilang pakai susuk cantik ...dulu2 masa bujang dia ni kategori primadona , siapa tentang mata gerenti gila bayang , siapa tergoda pasti melekat , siapa pernah 'melekat ' pasti angau termimpi2 ..dia kawin cerai banyak kali tapi yg pasti kebanyakan [majoriti ] laki dia semuanya mati , ada hanyut di sungai , ada mati tercucuk bambu , ada mati tiba2 ,
sekarang itu perempuan masih hidup tapi macam angau sdh ....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Mon Oct 01, 2012 10:21 pm

apa baini susuk ni? antukah? atau jin? urang alus? kanapa buli simpan tanam dlm isi badan kita?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Mon Oct 01, 2012 11:56 pm

susuk , ialah sejenis bahan [ samada emas , perak , besi kuning , tanah , misai harimau , gading gajah , ekor parang ] dan sebagainya ...

yang dimasukkan kedalam badan seseorang dengan iringan mantera , atau bacaan tertentu mengikut keperluan atau kehendak sipemakai ,
biasanya setiap susuk ada pantang larangnya tersendiri , kekuatan atau power setiap susuk juga berbeza ,

biasanya kandungan mantera yg dibaca itu adalah lebih kepada menyeru segala yang ghaib , samada dari Jin ...atau Bunian , pada zahirnya kelihatan hanya bahan logam itu yang masuk dalam tubuh , disebalik itu sebenarnya kekuatan makhluk ghaib itu telah masuk bersama ' bersebati' dengan darah si pemakai , yang menjadi benteng kekuatan atau kebal atau teguh atau cantik atau gagahnya si pemakai adalah bukan logam tersebut tetapi makhluk yang diseru ketika mula2 dimasukan dahulu , bahan logam itu hanyalah seolah magnet ...sebagai saluran daya penarik kepada datangnya kekuatan ghaib tersbut

Komando , biasanya guna susuk utk ketahanan badan , utk kebal dan gagah
artis , biasanya utk kelihatan cantik menawan , indah dipandang , jadi tarikan

apa2 pun yakin dan percaya pada diri sendiri itu lebih baik , jangan terlalu percaya pada benda2 sebegini , biar kebal atau gagah atau hebat mana sekalipun , bila tiba masa akan mati jugak !

kalau ada susuk supaya tidak pandai mati2 ..panjang umur 200 tahun , saya pun mahu !
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Tue Oct 02, 2012 12:21 am

aduinaaaa..... begitu pula..... jalas butul panarangan kao tuan..... inda sala kaitu dlm ugama? kanapa ramai urang pakai?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: susuk....   Tue Oct 02, 2012 7:36 pm

kalau dari segai agama Islam , susuk adalah salah dan berdosa !
dalam agama Kristian jugak susuk dilarang , father bilang kasi buang itu susuk ..itu semua syaitan !

dalam agama Buddha kurang pasti , dalam agama lain2 jugak kurang pasti

mungkin ada agama yang membenarkan penggunaan susuk oleh manusia ? mana tau ....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Tue Oct 02, 2012 8:29 pm

atau mangkali pasal basar butul niat mo dpt apa yg diingini, inda paduli sdh surga naraka.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
szka
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 14
Registration date : 2012-10-03

PostSubject: Re: susuk....   Wed Oct 03, 2012 11:24 pm

sa pernah nampak org pakai susuk, susah mo mati....nda tau pasal itu susuk atau bukan owh... tapi kasian nie tgu....
Back to top Go down
http://just4share-ing.blogspot.com/
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: susuk....   Thu Oct 04, 2012 8:10 pm

bermakna org tahu apa akibatnya klu pakai susuk... susah mau mati... tp hairan juga kenapa masih mau pakai susuk...
Back to top Go down
szka
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 14
Registration date : 2012-10-03

PostSubject: Re: susuk....   Fri Oct 05, 2012 1:40 am

bnyk guna ni susuk tau...untuk kuat napsu, cantik (walaupun x cantik), meningkatkan keyakinan, kaya, kc tmbh mantap bdan n dll...ini tu org indon bilang lah...nda taui btul atau x...tp, mgkin juga... sbb kwn sa pernah nmpk org pkai susuk utk napsu, sakit2 pun pndai negaraku anu dia...
Back to top Go down
http://just4share-ing.blogspot.com/
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Fri Oct 05, 2012 9:49 pm

hihihihiiii..... kalou time sakit buli 'nagaraku', itu bukan pasal susuk, itu pasal patanda inda lama lg, hihihihiiii..... pasal kalou sakit patut nampak sakit bukannya mau bediri pula..... aduinaaaa kalou begitu, bini pun takut saram sajuk...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
szka
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 14
Registration date : 2012-10-03

PostSubject: Re: susuk....   Fri Oct 05, 2012 10:05 pm

btul bah bilang kawan sa, dia punya sedara pun ckp btul... tp, sma ada dia negaraku psl tu susuk atau x, nda pla sa tau oh... mngkin x kaitan... tp tu urg mmg pkai susuk tuk napsu lah... mnurut ord indon, susuk pling power ialah susuk org yg sdh napatai... tp 'bayaran' dia mahal lah... derang bilang epektif... tp x d galakkan...
Back to top Go down
http://just4share-ing.blogspot.com/
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: susuk....   Fri Oct 05, 2012 11:54 pm

hahaha... klu masa sakitpun boleh semangat, bukan dia yg semangat tu tp tu 'something' dlm susuk... kasihan si isteri jd santapan susuk..
Back to top Go down
szka
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 14
Registration date : 2012-10-03

PostSubject: Re: susuk....   Sat Oct 06, 2012 12:06 am

hahahahaa.... ntahlah, mungkin btul lah ko ckp tu niche...
Back to top Go down
http://just4share-ing.blogspot.com/
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: susuk....   Sat Oct 06, 2012 12:15 am

mmg tu, siapa lg... hehe...
Back to top Go down
szka
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 14
Registration date : 2012-10-03

PostSubject: Re: susuk....   Sat Oct 06, 2012 12:17 am

hahaa btw, tu urg blm kawin...dia men dgn pompuan jak.... nasib derang kena sarang susuk dia lh tu....
Back to top Go down
http://just4share-ing.blogspot.com/
bulukun
Prebet
Prebet


Number of posts : 6
Registration date : 2012-12-07

PostSubject: Re: susuk....   Fri Dec 07, 2012 4:00 pm

habis la urg2 yg suka tanam2 susuk..
at the end....keluarga jg yg susah.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: susuk....   Tue Dec 11, 2012 6:25 pm

mula2 sj bah tu susuk ada guna, bila mo mati sdh, nah masa itu sansara butul..... badan mau buruk sdh tp inda mati2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: susuk....   Today at 5:48 pm

Back to top Go down
 
susuk....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: