To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 suara keadilan mau kana ban.

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 7:48 am

hihihi..siuk pulitik sikarang.. Salah basar kaitu lapuran Suara Keadilan mengenai FELDA? Kalau butul pilda inda bingkarap...nafikan sajala dan kasi bukti pilda masih ada duit bebiliun. Kanapa sampai mau ban Suara Keadilan? hehe...umno/kerajaan nampak ada paluang mau balun Suara Keadilan trus dia balun.. Eh... 'balun' tu apa benda? saya ikut2 sakap saja..hihihi...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 11:55 am

lebi kurang masam kasi bobog bah itu....sya peminat beli itu niuspiper bah itu...sedap kandungan dia haraga $2 kalu sini...nda rugi beli 2 karualan satiap bulan.... Razz
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 12:35 pm

hehe...bobog pula erti balun.. hmm mcm kurang tapat pula pengunaan saya. saya pikir balun tu mcm kasi radu..hahaha..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 1:00 pm

bole bah itu kalu ko gaman...sya nda tingu lagi berita lanjut diurang itu... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 1:21 pm

ada asas KDN banned tu suara keadilan , kena bagi surat tunjuk sebab dalam 7 hari dorang buat tidak tau ja ...soalnya napa dorang tdk layan tu surat tunjuk sebab ? bukan susah pun , nyatakan saja nama wartawan yg menulis , sumber dari mana , nyatakan juga fakta yg menjadi rujukan , salinan asal artikel keluaran itu 7 salinan , habis cerita ..

dorang tdk buat , malah buat ceramah pulak merata tempat bilang kerajaan fitnah , kerajaan jahat , kerajaan zalim , macam2 ...

kalau kita ditempat demikian apa harus dibuat ?

bukankah berani kerana benar , takut kerana salah ?

teras pada sesuatu media massa ialah etika , etika kewartawanan jadi penilai kualiti artikel ...bukan cerita yg disiarkan bukan main gempar , tapi tiada fakta , kalau adapun ialah fakta beberapa tahun lepas , bukan berita terkini yg sebenar , sebab itu ada '4 W '..

bagi saya Felda memang ada ketempangan , felda memang ada masalah tersendiri , bohong kalau bilang langsung tiada masalah ...tapi tidaklah seteruk tuduhan PKR itu , 'bangkrap' itu maknanya muflis , tiada apa2 ...kosong , kering kontang ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 2:45 pm

itu laba yg siuk tu romeo ...masing2 diurang tunjuk taring.. saya pikir PKR ada asas tuduh FELDA bingkrap tapi bukan bingkrap sampai '0' bah. Mangkali kiasan saja bah yg 'bingkrap' tu ..maksudnya menghadapi masalah kewangan yg kronik.. (mungkin betul, mungkin tidak).
Kitaurang cuma mcm menonton perlawanan boxing heavyweigh yg hebat ..siuk meningu..hehe ASALKAN jgn Gajah samah Gajah berlawan, pelanduk mati tersepit di tengah-tengah..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 5:42 pm

sdh kana ban kah? abislah nt pkr..... tp diurang inda diam2 tu, taulah sikarang ni, yg nampak sala pun buli nampak butul.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sat Jul 03, 2010 8:05 pm

niuspiper kadilan bilang....nda takut bah pasal diurang akan fait bagi nampak rakyat apa masalah sabanarnya penyelewangan yang telah barlaku...lagi diurang sakap sprm bardiam diri sija bah.... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sun Jul 04, 2010 3:04 am

silap2 inda barani ambil tindakan juga tu, takut nt makin tebungkar masam2......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sun Jul 04, 2010 3:54 am

masam saparti la itu gaman....hihihi Razz
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sun Jul 04, 2010 11:54 am

skrg ni susah mau ramal, kadang2 bukti jelas tp bila ke mahkamah, kalah juga...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sun Jul 04, 2010 6:04 pm

naaah...apa susa susa mo pikir jujes tarpilih bah itu...bah mara suda si tuan romeo sama sya mangkali... Razz
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sun Jul 04, 2010 6:51 pm

inda juga bah marah si romeo tu... cuma pandangan kita semua berbeza-beza kan... si romeo masih menyokong kuat kerajaan yg ada. saya pula atas pagar tapi condong siiiiikit sama pembangkang. bukan apa..cuma kita mau pembaharuan bah.. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Sun Jul 04, 2010 8:14 pm

saya melanggan setiap keluaran paper keadilan , harakah ..sudah lama , disamping paper rasmi yang ada ,

bila baca semua paper , disamping media massa yg lain ...kita pasti akan dapat satu kesimpulan , dapat membezakan cara dan langkah setiap paper , gaya ayat dan jalan cerita masing2 berbeza , akhirnya kita akan tahu mana paper yang fakta dan mana yang auta ,

ada paper yg terbuat kesilapan fakta atau sumber , pada keluaran berikutnya akan membuat nota kaki minta maaf 'ralat' , dan akan buat pembetulan ,
ada pula paper yang dahlah silap , tdk mengaku ...malah mati2an bilang betul , bila ditanya sumber mana dapat ? akan dijawab rahsia ! minta maaf jauh sekali ,

setakat cakap dalam paper [paper manapun ] tidak boleh dipercayai sepenuhnya , kita ada banyak jalan/cara lain utk cari fakta sebenar , dari sini akan menguji/mengukur sejauh mana kepercayaan /keyakinan kita pada sesuatu paper ..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Tue Jul 06, 2010 11:47 pm

nah....c tuan bah itu,suntuh raayat yang bagus... Cool
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Thu Jul 08, 2010 1:36 am

romeo wrote:
ada asas KDN banned tu suara keadilan , kena bagi surat tunjuk sebab dalam 7 hari dorang buat tidak tau ja ...soalnya napa dorang tdk layan tu surat tunjuk sebab ? bukan susah pun , nyatakan saja nama wartawan yg menulis , sumber dari mana , nyatakan juga fakta yg menjadi rujukan , salinan asal artikel keluaran itu 7 salinan , habis cerita ..

dorang tdk buat , malah buat ceramah pulak merata tempat bilang kerajaan fitnah , kerajaan jahat , kerajaan zalim , macam2 ...

kalau kita ditempat demikian apa harus dibuat ?

bukankah berani kerana benar , takut kerana salah ?

teras pada sesuatu media massa ialah etika , etika kewartawanan jadi penilai kualiti artikel ...bukan cerita yg disiarkan bukan main gempar , tapi tiada fakta , kalau adapun ialah fakta beberapa tahun lepas , bukan berita terkini yg sebenar , sebab itu ada '4 W '..

bagi saya Felda memang ada ketempangan , felda memang ada masalah tersendiri , bohong kalau bilang langsung tiada masalah ...tapi tidaklah seteruk tuduhan PKR itu , 'bangkrap' itu maknanya muflis , tiada apa2 ...kosong , kering kontang ..

Tapi pastik kah ban kepada suara keadilan ini memang kerana laporan tidak benar..atau minta maaf cakap mungkin adanya campur tangan org2 politik?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Thu Jul 08, 2010 3:01 pm

pasal suara kaadilan bg berita inda butul, siasat masamana diurang dpt serita itu..... kalou bilang mo ban, hihihihiiii katara butul rayat buli nampak subaan manghalang pkr drpd bakambang...... tp inda hera juga, begitulah pulitik, saling menginjak kapala......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Thu Jul 08, 2010 3:26 pm

kalou bukan ada motif politik..paling2 editor yg kana warning atau kana saman bah ..bukan kana banned terus.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Thu Jul 08, 2010 5:21 pm

kalau memang kerajaan mahu 'kasi mati' tu paper suara keadilan , secara lojik dari dulu lagi ..sudah lama , sejak zaman Pak Lah , cari pasal sikit , kalau melawan terus ban ..senang ,

tapi sebaliknya dorang masih di berikan permit , habis tempoh disambung ...akhirnya apabila sudah lama , makin naik lemak , tambah2 lagi apabila editor main lepas saja artikel yg ditulis reporternya [mungkin demi melariskan jualan ] maka inilah jadinya ,

sebelum ini sudah diberikan amaran , gara2 isu 'zambry pengganas ' , Mb perak mau saman 100 juta tapi pihak suara keadilan cepat2 minta maaf , pun begitu dorang tdk keluarkan satu pun artikel atau nota sisipan minta maaf atas penulisan itu ,
sebelum itu dorang ada buat isu muka depan , KPN sakit jantung - ketulahan - [bala] , saiful sakit teruk , mufti perak dibeli , dan macam2 lagi ,
terlalu banyak desakan agar KDN bertindak , Hishamuddin cuma bagi amaran , amaran dan amaran ...sehingga Hishamuddin dipanggil oleh bloggers sebagai menteri amaran , menteri pondan ,

dalam isu yg trbaru ini , editor [pihak pengurusan ] telah dipanggil untuk memberi keterangan dan menyerahkan pelbagai perkara yg diperlukan KdN , bagi masa 7 hari , beri alasan kenapa tindakan tdk boleh diambil terhadap suara keadilan ? tapi tdk datang , malah Sivarasa dengan lantang bercakap 'kita jumpa dimahkamah saja ' , anwar bilang persetan dengan KDN ..

Berita harian pernah disaman , Utusan pernah disaman ...Nanyang siang pau juga pernah disaman , kenapa suara keadilan tdk boleh disaman ?
inilah kesan apabila segalanya dipolitikkan , apa saja tindakan kerajaan dianggap tindakan politik , tapi apa saja perbuatan pembangkang dianggap kebebasan bersuara ..meskipun nyata bersalahan dengan fakta ,

adakah difinisi keadilan itu ialah , keadilan apabila kebaikan menyebelahinya dan dipenuhi permintaannya , dan tdk adil apabila dia dipersalahkan ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Thu Jul 08, 2010 7:53 pm

boleh disaman bah..itu yg ngam. Kalau buat fitnah..kasi saman, bicara, kemudian mahkamah yg tentukan hukuman. Kalau mahkamah bilang permit gantung gantunglah. Puas hati. Dengan membawa perkara itu ke mahkamah semua tuduhan akan disiasat. kebenaran akan terbukti. kalau ternyata semua itu fitnah semata-mata.. alangkah bagusnya supaya pro pembangkang akan tau bahawa idola mereka itu pembohong.

Politician banyak yg bohong ..tapi kita tidak boleh anggap semua yg dituduh oleh kerajaan kepada pembangkang, mau pun tuduhan pembangkang kepada kerajaan semuanya bohong.
Mcm panggilan bomba yg palsu bah.. kalau semua panggilan dianggap palsu abis lah...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Fri Jul 09, 2010 4:09 pm

yang berlaku sekarang ialah , suara keadilan digantung penerbitan untuk sementara waktu , bukan gantung selamanya , lagipun memang permit dorang sudah mati ,

mungkin lepas selesai bicara akan disambung balik ..

kreadibiliti sesuatu suratkhabar itu sebenarnya bergantung pada kecekapan wartawan , ketegasan Editor dan kehendak 'share holder ' ,
kalau wartawan buat artikel yg tdk cukup fakta , cuma berita dengar cakap saja , Editor berhak menolak dan tidak menyiarkan artikel itu , silap2 wartawan akan 'ditembak' cukup2 ,

kalau Editor melepaskan juga artikel itu atas tekanan 'pemegang saham' demi melariskan jualan , biasanya Editor akan meringankan , menapis beberapa perkataan yg pedas dan berat ,
kerana apapun yg berlaku , orang pertama dicari pihak berwajib adalah Editor dan Wartawan yg menulis , pemegang saham itu selamat ..

masalahnya , apabila semua dari bawah sampai atas main politik , etika kewartawanan entah kemana , disiplin penulisan tidak dipeduli , maka hasilnya lahirlah suratkhabar yg begitu ...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: suara keadilan mau kana ban.   Today at 7:36 pm

Back to top Go down
 
suara keadilan mau kana ban.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: