To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Tue Jul 20, 2010 8:02 pm

Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan


2010/07/20KUALA LUMPUR: Kerajaan akan sentiasa memastikan penyediaan dan pelaksanaan pendidikan untuk kanak-kanak tanpa dokumen dapat dilakukan sebaik mungkin bagi memastikan semua kanak-kanak di negara ini mendapat pendidikan yang sewajarnya, tanpa mengira agama, bangsa dan lokasi.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata ia bagi menangkis tohmahan masyarakat antarabangsa terhadap negara ini yang menyatakan bahawa Malaysia tidak memberi pendidikan yang sewajarnya kepada kanak-kanak.



"Sehingga kini, Kementerian Pelajaran telahpun mewujudkan beberapa perkongsian pintar seperti bersama Pasukan Petugas Khas Persekutuan untuk program pendidikan 3M KAFA; Angkatan Tentera Malaysia melalui Program Jiwa Murni di Pulau Berhala, Sandakan dan Yayasan Guru Malaysia Berhad dan UNICEF.


"Justeru perkongsian pintar ini akan diperluaskan dan saya amat mengharapkan supaya agensi kerajaan, swasta dan badan bukan kerajaan yang lain berminat untuk bersama-sama berganding bahu melaksanakan program pendidikan bagi kanak-kanak tanpa dokumen ini," katanya pada sesi soal jawab di Dewan Negara di sini hari ini.

Beliau menjawab soalan Senator Noriah Mahat yang ingin tahu status dasar pendidikan kanak-kanak tanpa dokumen bukan warganegara dan perancangan kementerian dalam memberi pendidikan kepada kanak-kanak itu bagi mengatasi masalah buta huruf dan melaksanakan pendidikan untuk semua.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata kerajaan telah mewujudkan dasar-dasar baru bagi memastikan golongan kanak-kanak tanpa dokumen mendapat pendidikan sewajarnya.

Beliau berkata kanak-kanak warganegara yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri, sebenarnya tidak menghadapi masalah untuk diterima masuk ke sekolah kerajaan atau bantuan kerajaan jika memenuhi syarat yang terkandung dalam Surat Pekeliling Ikhtisas KPM Bil.1/2009 bertarikh 11 Mac 2009.

"Kandungan surat itu antara lainnya menyatakan bahawa mana-mana kanak-kanak yang tidak memiliki dokumen dan salah seorang ibu bapanya adalah warganegara Malaysia, boleh didaftarkan sebagai murid di sekolah kerajaan dan bantuan kerajaan," katanya.

Bagaimanapun, ia perlu mendapat surat pengesahan atau surat perakuan daripada Ketua Kampung.

Bagi kanak-kanak bukan warganegara yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri, kementerian telah meluluskan satu dasar melalui penyediaan peluang pendidikan altenatif kepada mereka.

Bagaimanapun, ia bukan pendidikan yang dilaksana secara formal seperti yang termaktub dalam Sistem Persekolahan Kebangsaan.

"Pendidikan alternatif adalah pendidikan yang akan memberi penekanan dan penumpuan kepada aspek 3M (membaca, mengira dan menulis), pendidikan nilai jati diri terhadap negara Malaysia dan kemahiran tertentu," katanya.

Bagi memastikan dasar ini dapat dilaksanakan dengan berkesan, Kementerian Pelajaran akan bergerak bersama-sama agensi kerajaan lain, badan bukan kerajaan (NGO) dan pihak swasta untuk menyediakan peluang pendidikan berkenaan.

Muhyiddin turut mengalu-alukan inisiatif pelbagai agensi kerajaan, swasta, NGO dan persendirian yang melaksanakan pendidikan secara bersendirian kepada kanak-kanak.

Beliau berkata bagaimanapun, pelaksanaan pendidikan itu perlu dipantau supaya matlamat asal pendidikan dapat dicapai selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

"Saya berpandangan bahawa sudah sampai masanya, Kementerian Pelajaran bertindak sebagai agensi penyelaras supaya program pendidikan yang dilaksanakan dapat diseragamkan dan elemen semangat jati diri sayangkan Malaysia, negara yang memberi perlindungan kepada mereka dapat diterapkan dalam diri kanak-kanak berkenaan," katanya. - BERNAMA
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Tue Jul 20, 2010 8:16 pm

Kalau di sabah semua boleh pasal pendatang ni..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Tue Jul 20, 2010 8:54 pm

sesara iklasnya....samua urang layak manarima hak ini, munkin karajaan ada alasan tersendiri,....yang marisaukan sya ialah hak sabagai pribumi sabah....adakah samua usaha yang dibuat oleh karajaan salama ini untuk membantaras pti butul butul telus...ataupun sikadar atas piperwok sija(manang manang).... Shocked
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 21, 2010 2:51 am

lepas dapat pendidikan, dpat la bah durang taraf kewarganegaraan tu...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 21, 2010 9:28 am

setinggan di pulau berhala sandakan tu 101% pti pilipin... sungguh menyakitkan hati org sabah yg tidak suka pti.. sudah lah pti tidak diusir..malah diberi pendidikan percuma pula.
cuba kamurang pikir..

1. adakah anak2 pti yg beratus-ratus dlm satu2 kawasan setinggan itu tidak di tempatkan dalam satu sekolah khas utk informal education?
2. bikin bangunan khas utk menyekolahkan pti ini menelan belanja berjuta-juta.. adakah muhiddin yasin pikir anak2 pti di sabah hanya sekitar dua tiga ratus org?
3. ...........
4. ...........

Banyak benda percuma ni pti akan dpt...Mungkin alat tulis percuma, tiada sebarang yuran, buku teks percuma, tentunya diurang juga inda payah bayar bil karan tapi guna kipas sekolah
juga. Siapa sigu diurang? Sigu khas itu indada elaunkah? ........TERNYATA KERAJAAN SAYANG SANGAT DENGAN PTI. TAPI PTI DI SABAH SAJA YG DIURANG SAYANG..KENAPA?
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sat Jul 24, 2010 4:53 am

TAPI PTI DI SABAH SAJA YG DIURANG SAYANG..KENAPA?

Sinang serita bah gaman...kalou itu lopung pun nda pandai makan dia punya tuan bah kalou suda kasi makan manuk tiap tiap ari.... Evil or Very Mad
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sat Jul 24, 2010 4:55 am

anak pti ni..nanti jadi pulis, askar dan blah2x..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sat Jul 24, 2010 10:24 am

malasia baini, nagara paling bagus di dunia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 28, 2010 3:09 am

orud wrote:
anak pti ni..nanti jadi pulis, askar dan blah2x..

Eh! nda mengejutkan bah tuan.....ramai suda itu terutama sekali bahagian bahagian yang melibatkan kesulitan...nda parsaya tanya c tuan Romeo....hihihi expendable sakap lu..... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 28, 2010 8:23 am

paragasu wrote:
orud wrote:
anak pti ni..nanti jadi pulis, askar dan blah2x..

Eh! nda mengejutkan bah tuan.....ramai suda itu terutama sekali bahagian bahagian yang melibatkan kesulitan...nda parsaya tanya c tuan Romeo....hihihi expendable sakap lu..... Very Happy
hihihi...ramai sekali schoolmates anak sia di IPTA dari kalangan pendatang yg ibubapa diurang di bagi ic dulu..., ambil bidang kedoktoran lagi. Bukan calang2 ni pendatang bila dibagi peluang. Inda mustahil juga ramai di antara mereka yg sudah jadi pulis, askar dsb..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 28, 2010 7:00 pm

inda lama kana rabutlah tanah kamu tu tuan orut sama jiran kaotu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 28, 2010 10:59 pm

Maaf , sebagai contoh ..Dr Badrulamin , orang kuat PKR , sekarang jadi CEO agensi kerajaan Selangor , bukan orang tempatan , dia orang Bone Sulawesi , datang Sabah umur 10 tahun !

Dr Patawari Patawi , semua orang kenal ...siapakah dia ? tengok nama pun sudah tahu ,

dan ratusan malah mungkin ribuan lagi yg lain , dorang ada dimana2 , jadi kakitangan kerajaan , jadi pegawai polis , jadi pegawai tentera , jadi pegawai Gred 48 , 52 ,..setakat gred 40 , 41, 42 melimpah ..!
jadi guru , jadi doktor ? puluhan malah mungkin ratusan orang ,

apapun , paling penting kita kena cermin bangsa kita sendiri , dimana semangatnya ? dimana sikap tamak ilmu ? cita2 ? matlamat ?
kemudian kita bandingkan dengan sikap generasi PTI , sikap apa yg hilang dari bangsa kita ? apa yg luntur dalam jiwa generasi muda ? apa yang harus ada dalam diri setiap anak2 bangsa kita ?

kesedaran saja tidak mencukupi meskipun ianya adalah kunci yang pertama , harus disertakan dengan tindakan dan tolong orang lain untuk maju sesuai dengan apa yg kita ada ..

Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 28, 2010 11:15 pm

tp mangkali begitulah bah kan kalou urang yg pandatang..... mangkali kalou kita yg pigi nagara lain pun lama2 akan maju butul juga..... urang tampatan kala.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 28, 2010 11:37 pm

perkataan paling tepat untuk senario sebegini ialah 'apabila hamba menjadi tuan ' ...maksudnya bukanlah hamba pada ertikata hamba zaman dahulu , cuma merujuk pada keadaan mereka yg asalnya cuma menumpang , pendatang , tinggal dan kerja tidak menentu , lama kelamaan semakin naik dan maju , malah mengalahkan orang asal , orang tempatan ..

akhirnya , hamba ini memiliki apa yang orang asal ada , tidak ada bezanya ..

Perkara yang sama berlaku di negara2 lain , Us ..Uk , Australia , ..dan sebagainya ,

Ingat kes Alberto fujimori , jadi presiden negara lain padahal asal usulnya adalah dari Jepun , Barrack Obama asalnya [ nenek moyangnya ] bukan asli Amerika , keturunan Maghribi jadi senator di Perancis , jadi menteri di UK , terlalu banyak contoh yang kita boleh lihat , ..dan begitulah yang akan berlaku dengan kita sekiranya orang kita masih nyenyak tidur , masih bermimpi legenda silam , hanya bermegah dengan title orang tempatan tapi pemalas dan manja ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Wed Jul 28, 2010 11:50 pm

butul..... sikap kita antara yg manjadi paktor kanapa kita palan2 kana pijak kapala.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Thu Jul 29, 2010 1:47 am

Tidak dinafikan banyak kebenaran dan hakikat yang sedia kita maklum, namun selain daripada mempersalahkan kedaifan bangsa sendiri dan memberi kefahaman yang terapung, adakah juga kita ini hanya menjadi pak turut...dan mengiakan segala perlaksanaan yang dibuat oleh kerajaan pusat.

Adakah kita terfikir segalanya yang dirancangkan akan membawa kepada kebaikan masyarakat Sabah pada suatu masa kelak....kehidupan bermasyarakat,harmoni,adil dan saksama memang budaya kita, namun ramuan ini tidak mencukupi dalam mengwujudkan suatu perpaduan pada masa akan datang...

Mereka2 yang berkepentingan dalam sesuatu misi akan menawarkan segala macam bentuk formula untuk meraelisasikan objektif mereka....dimana kita pada masa ini?


Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Thu Jul 29, 2010 9:12 am

soalnya adakah fujimori, barak obama, dll.. sebelumnya adalah pti? Adakah mereka mendapat kerakyataan melalui pintu belakang? Tidak dinafikan bahawa ada juga bangsa bugis di sabah yg memang menduduki sabah sejak sebelum merdeka. Keturunan mereka ini inda salah kalaupun jadi menteri atau apapun. Tapi yg kita persoalkan ialah pendatang tahun 80-an yg mulanya sebagai penumbang kayu balak, mekanik, pekerja ladang, tapi tak lama kemudian dapat IC pula. Anak cucu mereka apa lagi..jadi malaysian tulin sudah. Nampaknya perkara ini berterusan...dan berterusan sampai sabah tidak muat manusia sudah... Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Thu Jul 29, 2010 4:21 pm

masuk rumah suri2, ikut jendila, kalou jendila tutup, buka jing sana atap tampat menyisip masuk..... ada paluang, mensuri duit lg, suri barang2, kalou nampak santik, rugul, kalou inda suka, putung kapala, tikam...... lapas tu ada urang sampai, suru kita layan bagus2, bg makan minum, bg selimut bantal..... dan yg paling baru, suru kita bagi diurang karaja..... indatau kanapa? mangkali pasal sudara...... atau tulung2 urang susa, malasia kan bagus......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Thu Jul 29, 2010 5:27 pm

mangkali tulung manulung bah tuan pukutarap...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Fri Jul 30, 2010 8:40 pm

itulah sia bilang kangku, tulung menulung amalan yg bagus.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sat Jul 31, 2010 8:05 am

Kalau la sya ada kuasa...sya bilang,sya buat masam itu rejim pol pot....kira menulung juga bah tu kan gaman...... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sat Jul 31, 2010 10:18 am

mcm kamu guna lisin antarabangsa suda ini paragasu... Very Happy
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sun Aug 01, 2010 1:40 am

kau la lisin antarabansa sana.... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sun Aug 01, 2010 8:32 am

si tuan pukutarap baitu..talampau dalam kiasan dia...buli mambawa masuk gaung.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Sun Aug 01, 2010 1:16 pm

nah, masing2 guna lisin intenasinol sdh, betudu2 lg tu, tinggal sia saturang yg pakai lisin kampung2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan   Today at 12:31 pm

Back to top Go down
 
Kanak-kanak warga asing tanpa dokumen pengenalan turut dapat pendidikan
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: