To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Isu PTI di sabah tidak penting

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Sun Aug 08, 2010 12:30 am

Tak tau la mo sakap ini tuan....mangkali yang kana antar itu pun yang suda dikenalpasti nda ada pulangan suda...masam ayam tua suda... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Sun Aug 08, 2010 10:03 am

Kamurang pikir kalau amuno kana ganti sabagai tulakang balakang BN, Malaya akan prihatin butul sama ni masalah pti di sabah kah? .. Tulang balakang baru nt tidak ikut jajak amuno kah?.. Kalau si anuar saya inda harap. Kalau si musa itam mungkin bagus sikit tp dia sudah inda aktif pulitik.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Sun Aug 08, 2010 8:14 pm

buli harap ka inda buli harap, sekurang2nya ada harapan..... kalou sikarang, sdh tarang2 inda panting bn bilang..... atau kita basabar lagi manatau bn tukar pikiran.....?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Sun Aug 08, 2010 10:25 pm

Kita tunggu la sampai gobuk c gaman Orut pandai batanduk.... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 1:25 am

ya, mangkali lapas gobuk si tuan orut panda beporum barulah pederal bilang isu pti sini sabah panting.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 10:38 am

sekiranya Umno tumbang , parti pemerintah bertukar ....yakinkah isu PTI akan selesai ? saya sangat tidak yakin , sangat sangat ..

pertama lihat siapa dalam parti itu ? PKR ? PAS ? DAP ? ...Pkr siapa pemainnya ? Badrulamin? siapa dia dan bangsa apa ? balik sini nanti dia mo buat apa ? halau bangsa dia balik sulawesi ? he he ..

PAS, pun parti melayu sebagai majoritinya ....walau ada cabang muda campuran pelbagai bagsa tapi tiada punya apa2 peranan melainkan ahli biasa , tdk boleh buat apa2 keputusan , kata putus ditangan Ulama ' ..sebagai badan tertinggi ,

DAP ? dia mau halau PT balik negara masing2 ? ..ha ha

apapun , saya mahu tengok beranikah pakatan pembangkang [PAS, PKR, DAP] buat manifesto 'akan menghalau , memastikan PTI tiada dalam sabah ' ..!!

kalau dorang berani buat menifesto begitu , 100% sia undi ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 11:47 am

hihihihi...tiada parti yg berani buat manifesto menghalau pti kerana pti sudah masuk dalam sistem kita. diurang pun buli mengundi (sebahagian). nt pendatang indada langsung mau undi parti tersebut..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 6:59 pm

rasa-rasa mo kumin juga bah,tapi takut kanyataan membulikan kana tangkap pulis...hihihi Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 7:17 pm

siapa2 yg barani buat mainpesto begitu, kompom inda manang, inda kana undi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 7:59 pm

hihihi..... pale
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 8:18 pm

paragasu wrote:
hihihi..... pale

Seramai 14,179 rakyat asing diberi taraf warganegara Malaysia


2010/08/09
IPOH: Sejumlah 14,179 daripada 29,677 permohonan untuk mendapatkan status kerakyatan negara ini bagi tempoh 2007 hingga 2009 sudah pun berjaya diselesaikan, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Lee Chee Leong.

Beliau berkata, baki sebanyak 15,498 permohonan masih dalam pertimbangan Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan proses itu dijangka selesai menjelang akhir tahun ini.
Katanya, permohonan tidak diluluskan dengan sewenang-wenangnya, sebaliknya pemohon perlu memenuhi pelbagai kriteria yang ditetapkan dan melalui banyak peringkat tapisan.
"Mereka yang benar-benar layak saja dianugerahkan taraf warga negara Malaysia," katanya selepas majlis penyerahan taraf kewarganegaran Malaysia di pejabat KDN di sini, hari ini.

Pada majlis itu, Lee menyerahkan taraf kewarganegaraan kepada 132 rakyat asing dari pelbagai negara yang menetap di negeri ini.

Mereka yang sebelum ini adalah warga Indonesia, India, Taiwan, China, Myanmar dan Thailand berumur 12 hingga 80 tahun, turut melafazkan ikrar taat setia serta Rukun Negara pada majlis berkenaan. - Bernama
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Mon Aug 09, 2010 10:04 pm

sebab itu isu PTI ini telah di'rojak' kan oleh sesetengah pemimpin beberapa parti , isu ini dijadikan batu loncatan untuk mempopularkan diri dan parti agar dipandang juara/hero oleh rakyat , cuma cakap ....sebaliknya apabila berkuasa dan mampu mencadangkan sesuatu tindakan , akan senyap dan membisu demi hayat politiknya yang ternyata bergantung ehsan pada undi PTI , tidak kira parti apa , sama sahaja ...

Bukan menjadi rahsia , beberapa YB memelihara kawasan tertentu ..memberikan segala kemudahan secara haram , apabila diserbu oleh pihak berkuasa , dia akan menjadi hero menjamin dan membebaskan mereka , segalanya demi undi PTI dikawasan itu , lihatlah beberapa kampung sekitar menggatal dan Inanam , beberapa kampung sepanjang perjalanan ke Tuaran , [ maaf sekiranya kenyataan ini salah ....] sehingga seringkali kedengaran suara2 ' ini orang2 Yb xxx ....siapa2 tdk boleh kacau '

faktor lain , kawasan Geografi yang luas ...sehingga beberapa panglima dalam badan keselamatan pernah berkata sekiranya semua orang , setiap diri anggota keselamatan yang kita ada , pada semua agensi ..
sekiranya berdiri bersambung tangan antara satu sama lain menjadi pagar pada setiap inci sempadan darat dan laut negeri sabah , pasti tidak akan mampu menutupi segala ruang yg ada ...barangkali ini cuma kiasan betapa besar dan luasnya sempadan kita dengan negara Jiran ,

Sejak beberapa tahun ini , pihak US telah membantu kita dengan 9 buah radar pemantauan sebagai sokongan pada radar yg sedia ada , ditempatkan disepanjang pesisiran dari Tawau sehingga Sandakan ..ianya boleh meringankan tugas2 kawalan dan rondaaan oleh pihak berkuasa , pergerakan kapal2 kecil dan sebagainya , apapun tidak semuanya mampu di'urus' oleh radar , masih banyak ruang2 kelemahan yg mampu dibolosi oleh PTI , terutama titik2 buta tertentu ,

Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Tue Aug 10, 2010 9:50 pm

Ini masam maklumat rasia kerajaan ini tuan..... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Wed Aug 11, 2010 8:32 am

kalau di kumpul semua pti di malaya, ianya masih terlalu sedikit jika dibandingkan dgn pti di negeri sabah. Kalau malaya bilang masalah pti di sabah tdk penting, angkutlah semua pti di sabah pigi malaya.. Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Wed Aug 11, 2010 8:26 pm

ari ni upko bilang mo tau samua 22 usaha yg kunun pederal bilang sara mangatasi pti yg disadangkan uli makmal pti..... timpu ari diurang tanya si idris jala time dtg sini sabah tp dia bilang bulum buli bg tau.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Thu Aug 12, 2010 1:40 am

Biasa la bah itu gaman....diurang tunggu sain daripada PM dulu mangkali.... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Thu Aug 12, 2010 8:09 am

Macam mana lagi kerajaan mau atasi pti? kalau kerajaan teruskan kaedah seperti menarik rambut dalam tepung, memang inda buli. talampau banyak rambut dalam tepung bah..cepat butul tu rambut membiak dalam tepung, sedangkan karajaan menarik palaaaan-palan takut putus kunun..
Susah sangat kah kalau denda saja mana2 tauki yg hire pti? 100 ribu tauki/majikan yg hire pti 100 ribu juga yg kena danda. kompom pti nda dpt kerja. apa yg diurang akan buat bila tiada kerja? 1. mencuri 2. balik ke negara asal 3. lari ke negara lain...

Tapi kan...kompom majikan2 yg kena denda dan yg tidak boleh dpt tenaga keja gaji murah akan menolak BN... INI yg bikin susa sama kerajaan.

Mendenda majikan pun belum dpt mengatasi masalah pti sepenuhnya, itu baru langkah pertama. Tangkap dan hantar pulang ke negara asal adalah langkah yg drastik. Bagi anak cucu yg stateless akibat dimanjakan kerajaan tinggal di sabah sejak berpuluh tahun yang lalu, agihkan ke negeri2 di semenanjung!! tak kan sabah saja yg menanggung akibat kelembutan kerajaan persekutuan terhadap pti!!

EEEEEEEEEE geram nya si orut.. Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Thu Aug 12, 2010 4:12 pm

samananjung dpt juga tampias ni..... tp lama lg, mangkali 50 taun dr sikarang, hihihihiiii..... masa tu susu si tuan orut (mama dia yg bakas karani sikulah talampau tua sdh) inda paya jauh2 sdh pigi mambali sarapan, ada garai baksu dapan rumah...... ada jual putu, masam2 ada......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Thu Aug 12, 2010 7:17 pm

pemimpin samananjug inda paduli kalau kana tampias bah..pasal waktu itu diurang pun indada suda. lg pun 90% drpd pti adalah saudara...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Fri Aug 13, 2010 4:00 am

Sini.....suda lama bah itu gaman,pasal itu la diurang nda paduli pasal pti ini....sapatutnya urang asli pribumi sini bah....tingu sikarang masam-masam spesis bumiputra sini....pasal saudara juga bah itu......... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Fri Aug 13, 2010 7:36 am

hihihi...pendatang di malaya pun diurang inda dpt handle, apa lagi di sabah. Hampir tiap2 malam tv menyiarkan berita pendatang cina,vietnam,thai,indon,pilipin yg bekerja sbg GRO, tukan urut @pelacur... Takkan perempuan saja pandatang yg boleh curi2 tinggal lebih masa di malaya kan.. Sudah tentu ramai juga pandatang lalaki tu.
Walau bagaimanapun, pandatang di sabah lebih teruk bah sampai beranak cucu, sampai buli dpt ic, sampai buli jd pengundi...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Fri Aug 13, 2010 2:17 pm

kalou sini sabah, kamarin landing sana pantai, ari ni buli balagak warganagara sdh..... manada nagara lain yg sabaik malasia..... bukan sj baik, kana usul sana palimen mo siasat pun mentiri2 pula yg rijik..... mimang malasia ni nagara paling bagus di dunia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Fri Aug 13, 2010 2:26 pm

terutama pti pilipin..Kalau pulis tanya, mana ic? "shaya badjau laaut tuan, bilum ic lg..".. Laughing
Back to top Go down
kuntau
Prebet
Prebet


Number of posts : 89
Registration date : 2010-08-13

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Fri Aug 13, 2010 8:02 pm

saya betul2 kecewa apa saya baca dlm srtkbr tempoh hari... KL tdk anggap isu PTI di sabah sbg sesuatu isu yg penting yg perlu diatasi segera... tamparan hebat pd yb2 sabah...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Sat Aug 14, 2010 2:28 am

tamparan hebat pd yb2 sabah...
Mana ada tamparan hebat untuk diurang gaman Kuntau....biasa-biasa saja bah itu..yang penting jawatan dan prujik senentiasa masyukk..... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Isu PTI di sabah tidak penting   Today at 5:51 pm

Back to top Go down
 
Isu PTI di sabah tidak penting
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: