To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 indun umban taie dana kadutaan malasia

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: indun umban taie dana kadutaan malasia   Fri Aug 27, 2010 5:18 pm

di berita timpu ari, sekumpulan indun mangumban masuk taie diurang sana kadutaan malasia gara2 maradang kunun pasal 3 rayat diurang kana tangkap marin malasia..... gara2 diurang pigi tangkap nalayan malasia..... sikarang sdh bibaslah..... kalou indun, indun jugalah...... sia tepikir, dr mana itu taie? kompom taie diurang sendiri, diurang birak, pigang dan kasi umban, pasal kalou taie urang lain mana barani diurang pigang..... mimang bansa pengutur diurang ni......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Fri Aug 27, 2010 6:01 pm

diurang buat provokasi baitu. Kita jgn layan..bukan juga kita talampau panakut tpi kalu mau baparang pun, bagi pandapat saya harus ada sabap yg kukuh.. bukan setakat mempertahankan maruah semata-mata. Kalau pikir pasal maruah, kita pikir balik apa yg pukutarap sakap. Siapa yg kana pigang taie dulu?... Very Happy Diurang yg jatuh maruah terlebi dulu pasal memigang taie... Laughing Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sat Aug 28, 2010 12:17 am

Bukankah tahi itu lambang kekotoran , lambang sesuatu yng orang tdk mahu...kalau buang pun ditempat yg dikhaskan , kalau terpijak atau terpegang cepat2 kita cari air utk cuci ,

kes Indon itu , dorang sebenarnya tidak tahu cerita sebenar , dorang diprovok oleh media yng buat cerita tdk ikut fakta , lain perkara yg berlaku lain pula cerita yg dorang kasi keluar , semuanya pro Indon dan menyalahkan negara kita semata2 ,

Rakyat indon maklumlah , sikit2 demo ...asal kena provok sikit demo , asalkan kena bayar duit utk beli nasi makan tengahari ataudiberi rokok sekotak , meluru dorang berebut , suruh la apa saja , dorang sanggup , janji kena bayar ! ada duit semua beres pak !

apapun , membaling tahi itu bukan budaya dan sikap orang berakal , itu perbuatan manusia zaman batu , zaman pagan dan zaman kuno , itu mentaliti manusia yg ketinggalan zaman , perbuatan orang tiada akal dan pendidikan ,
orang yang berfikir sebagai manusia tidak buat begitu , dari perbuatan itu satu dunia melihat dan menilai bagaimanakah manusia Indon itu ? dunia memerhati ..

Rakyat Indon 240 juta , yg gila dan bebal bangang mungkin cuma 10 juta , selebihnya masih waras dan masih mampu berfikir sebagai manusia , kalau kita mahu bertindak balas ada banyak cara , perang bukan setakat dengan peluru Bom , perang bukan dimulai hari ini dan selesai esok hari ...banyak perhitungan dan soalan yang harus disediakan sebelum memulakan perang ,

Kalau kita memboikot pembantu rumah Indon apa macam ? kalau kita boikot drama filem Indon macamana ? kalau kita hentikan penerbangan MAS selama sebulan apa cerita ?
paling mudah , kita kurangkan gaji pada pekerja Indon , kompom dorang panik tahap gila babi ! apa dorang boleh buat , mau kerja ini gajinya , tdk mau kerja balik ! akhirnya kita tdk perlu susah2 tangkap dan hantar dorang , itu pun kalau dorang ada rasa malu ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sat Aug 28, 2010 1:52 am

saya dingar berita sakap..kumpulan bendira itu di dalangi oleh bakas presiden Indonesia.. Siapa agaknya bakas itu? Gusdur??... Mustahil si megawati..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sat Aug 28, 2010 3:39 pm

Kalau kita memboikot pembantu rumah Indon apa macam ? kalau kita boikot drama filem Indon macamana ? kalau kita hentikan penerbangan MAS selama sebulan apa cerita ?
paling mudah , kita kurangkan gaji pada pekerja Indon , kompom dorang panik tahap gila babi ! apa dorang boleh buat , mau kerja ini gajinya , tdk mau kerja balik ! akhirnya kita tdk perlu susah2 tangkap dan hantar dorang , itu pun kalau dorang ada rasa malu


Kanapa Malaysia nda mao buat sara masam ini tuan.... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sat Aug 28, 2010 4:21 pm

Itu seakan-akan memutuskan hubungan diplomatik sama indonesia sudah.
Bukan tida buli buat begitu tp kesan sampingan mimang ada.
1. Hubungan dingin (mcm perang dingin) membuat sesuatu kes lebih sensitif. lihat saja apa yg berlaku di korea utara & korea selatan. Kemungkinan perang yg merugikan kedua belah pihak mudah tercetus.
2. Ekonomi kedua buah negara terjejas sebab hubungan dagang kedua belah negara sudah tiada lagi.
3. Tenaga kerja (buruh ladang) inda ada lagi. Sektor perladangan/sawit terjejas. Sebab tidak dinafikan, Malaysia perlu buruh asing yg sah (bukan pti).
4. ....
5. ....

Kena pikir sedalam-dalamnya kesan sampingan jika momboikot trus warga/negara indonesia. Kalau buat begitu..Bak kata pepatah, kerana nila setitik..sebaldi susu inda berguna lagi/rosak.. Cool
Anyway, saya pun sukung jika malaysia lebih tegas dgn rakyat indonesia. bukan menzalimi tetapi ikut peraturan butul2. Pti kena halau, gaji kasi tinggi siiiikit saja drpd apa yg diurang terima di negara mereka sendiri, inda bagi kerakyataan langsung w/pun sudah berpuluh2 taun di sini. Inda buli berniaga sama sekali, apa jenis perniagaan pun termasuk teksi, bas mini, dsb...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sat Aug 28, 2010 8:51 pm

bagus sadangan2 kamu samua kawang2..... tp parsayalah, malasia inda sakali2 membuikut indun..... malasia kan bagus bangat.....

parbuatan mengumban taie menserminkan bansa diurang sendiri..... hibat diurang oo barani pigang taie.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sat Aug 28, 2010 11:42 pm

paragasu wrote:
Kalau kita memboikot pembantu rumah Indon apa macam ? kalau kita boikot drama filem Indon macamana ? kalau kita hentikan penerbangan MAS selama sebulan apa cerita ?
paling mudah , kita kurangkan gaji pada pekerja Indon , kompom dorang panik tahap gila babi ! apa dorang boleh buat , mau kerja ini gajinya , tdk mau kerja balik ! akhirnya kita tdk perlu susah2 tangkap dan hantar dorang , itu pun kalau dorang ada rasa malu


Kanapa Malaysia nda mao buat sara masam ini tuan.... Very Happy

Harus kita tanya pada sumandak2 kita , mahukah dorang kerja amah ? gaji 400-450 sebulan ?

apa dorang jawab ? 'iskkk ..itu kerja orang Indon , sekolah sampai Spm tdk kn jadi amah , itu kerja tdk glamour , terperap dalam rumah ketinggalan zaman , bagus kerja sana KFC '

kemudian tanya pada [maaf..] janda2 yg ada , sanggupkah ? ' saya ada anak sendiri ..gaji tu kecil , bagus kerja sana kilang , atau jadi pembantu kedai '
tanya pada makcik2 ? ' tanah dikampung besar luas ...sia mo tanam padi , tanam getah , piara ayam kerbau '

katakan gaji amah dinaikkan kepada 600+ ...sanggupkah kita bayar ?

sekadar pendapat peribadi ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sat Aug 28, 2010 11:56 pm

sini malasia indada yg barani pigang taie sendiri umban sana halaman duta indun..... kutur baitu..... tp kalou sana indun, hihihihiiiii..... parkara enteng baitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sun Aug 29, 2010 12:07 am

kotor , jijik , busuknya tahi yang dipegang dorang itulah lambang mentaliti dorang ....dorang pegang dengan kerelaan bererti itulah cerminan diri dorang ! suka yg busuk , yg jijik dan jelik ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Sun Aug 29, 2010 12:11 am

mimang gaman..... inda sak lg.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Mon Aug 30, 2010 5:16 am

Nda sak lagi bah kebaranian diurang ini kan gaman..... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Mon Aug 30, 2010 7:45 am

dalam 240 juta penduduk indonesia, cuma 10 juta yg panatik bah. Jd kita kena tunjuk hurmat juga sama yg 230 juta.. Very Happy
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Tue Aug 31, 2010 8:01 pm

Ada yang sakap-sakap....perbuatan ini didalangi uli penyukung penentang c SBY bah gaman..nda tau la butul ataupun nda.... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Wed Sep 01, 2010 8:51 am

ya.. itu yg kita dingar. Pun begitu..bukan juga semua penentang SBY tu jahat bah. Bayangkan saja, Penyukung mantan presiden Gusdur atau Megawati sekurang-kurangnya pun ada 50 juta.. tapi bukan semua 50 juta itu berpikiran sempit, ganas, panatik, extreme..
Mimang kita kesal dan geram dengan apa yg dilakukan oleh kumpulan 'Bendera'..tapi tak kan kita gambarkan semua rakyat indonesia begitu... Takut nanti kita tebawa-bawa dengan pikiran kita yg marah sama indonesia dan mambalas limpar taie di kedutaan indon... Laughing Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Wed Sep 01, 2010 5:38 pm

Yorut_orut wrote:
dalam 240 juta penduduk indonesia, cuma 10 juta yg panatik bah. Jd kita kena tunjuk hurmat juga sama yg 230 juta.. Very Happy
Yorut_orut wrote:
ya.. itu yg kita dingar. Pun begitu..bukan juga semua penentang SBY tu jahat bah. Bayangkan saja, Penyukung mantan presiden Gusdur atau Megawati sekurang-kurangnya pun ada 50 juta.. tapi bukan semua 50 juta itu berpikiran sempit, ganas, panatik, extreme..
Mimang kita kesal dan geram dengan apa yg dilakukan oleh kumpulan 'Bendera'..tapi tak kan kita gambarkan semua rakyat indonesia begitu... Takut nanti kita tebawa-bawa dengan pikiran kita yg marah sama indonesia dan mambalas limpar taie di kedutaan indon... Laughing Laughing
tp..... yg hiran, yg 10 juta urang pula yg biasanya kuntrul yg 230 juta urang..... bikin hiran kan..... tingu kis dulu2, tatak2, bunu2, rugul2, putung2..... sdh beribu mati barulah berenti, itupun masam rida sendiri sj pula..... kalou sini malasia, biasa bulum ada yg mati sdh kana kuntrul.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Wed Sep 01, 2010 8:32 pm

mesti ada pengaruh dalam kedua2 unsur baitu , unsur dalaman dan luaran ...

Dalaman , iaitu atas hasutan dan dorongan dari ahli2 politik Indonesia yg punya matlamat tersendiri , mungkin untuk melemahkan atau sengaja mencemar nama SBY , sengaja menimbulkan kemeriahan politik dengan perbuatan2 pelik ,

ada 3 jenis pemimpin politik di Indon , pertama golongan pemimpin Extrim , spesis ini suka main kasar ..silap sikit gaduh , salah sikit mau demo , selisih faham sikit mau perang ! golongan inilah yang paling menarik perhatian para pengikut yang panas baran , yang cuma tahu perang perang perang ..

Kedua , pemimpin yang Rasional ...golongan ini fikir guna otak manusia , bukan otak harimau ! golonngan ini jarang menonjol , dan kurang diminati disana , cara dorang lebih kepada perbincangan dan tindakan Ilmiah ,

ketiga , pemimpin atas pagar , golongan pemimpin ini sering menunggu peluang , mana2 situasi atau keadaan yang mampu memberikan faedah pada dorang akan disokong , kalau perkara yang tidak mendatangakan keuntungan pada dorang , dorang akan senyap tdk ada apa2 respon ,

paling ketara di Indon ialah penguatkuasaan yang lemah , mungkin kerana geografi negara dorang yang besar ..penduduk yang ramai , atau dana yang tidak mencukupi , maka kita dapat saksikan setiap hari ada tunuk perasaan , tiada hari tanpa Demonstrasi !

rakyat Indon susah utk dikawal , pemerintah Indon punya tanggungjawab yang sangat besar ...tidak seperti kita disini yang telah dididik dari awal tentang kesalahan , denda, penjara , saman , macam2 ...

jauh beza antara kita dengan Indon terutama soal disiplin dan tingkahlaku rakyat ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Thu Sep 02, 2010 12:55 am

kalou kita sini, sebulum buat apa2, mandalam butul pikiran takut kana tangkak pak pulisi..... tp sana indun, aduinaaaaaa pak pulisi yg inda barani......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Thu Sep 02, 2010 8:09 am

pukutarap. wrote:

tp..... yg hiran, yg 10 juta urang pula yg biasanya kuntrul yg 230 juta urang..... bikin hiran kan..... tingu kis dulu2, tatak2, bunu2, rugul2, putung2..... sdh beribu mati barulah berenti, itupun masam rida sendiri sj pula..... kalou sini malasia, biasa bulum ada yg mati sdh kana kuntrul.....
seperti kata tuan romeo..kerajaan indon lambat bertindak. ini yg menyebabkan seakan-akan seluruh rakyat indonesia terkuntrul. saya pikir presiden indon pun terpaksa berhati-hati utk menghadapi keganasan kumpulan bendira ini bah. maklumlah indun mimang ada kumpulan pengganas yg sedia membunuh presiden..(sudah ada cubaan sebelum ini bukan?)....Bukan soal keselamatan saja yg dipikirkan oleh pak presiden tapi yg utama ialah survival politik beliau.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Thu Sep 02, 2010 9:13 pm

rupanya memang betul apa yang diperkatakan oleh beberapa Blogger sebelum ini , terutama blogger BPN ..bahawa mereka yang terbabit dalam Demo tempohari [ dan beberapa Demo sebelum ini ] adalah pendemo berbayar ,

rupanya memang benar , di Indon ..Demo adalah satu Bisnes , paling popular AJI KESUMO , dia ni bisnes membekalkan pendemo dan alat2 sokongan kepada mereka yang memerlukan , ada pakej ! dan pakej2 ini ada banyak jenis ..

sebagai contoh , kalau mahu pendemo seramai 50 orang ..siap dengan alat2 kelengkapan seperti 'pembesar suara ' , sekian harganya ..
kalau mahu pendemo student U , siap dengan alat ..sekian harganya ,
kalau mahu pendemo yang ganas , yang sanggup lakukan apa sahaja , sekian harganya ..

mereka mampu sediakan berapa ramai pendemo yang dimahukan asalkan dibayar sesuai dengan harga !

bagi dorang , itu tidak salah , kerana dengan menjadi ahli Demonstrasi pada bila2 masa , dorang mampu memperolehi pendapatan sampingan , bagi taukeh demo pula , ia telah melakukan satu kebaikan , pertolongan kepada mereka mencari rezeki , itu normal bagi mereka di Indon ,

dengar cerita , ada beberapa ahli politik negara terbabit dalam penganjuran demo tempohari ..!! saya percaya pihak berwajib telahpun menjalankan siasatan dan sama2 kita tunggu keputusanya , itu pun kalau dihebahkan kepada umum ..








Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Thu Sep 02, 2010 10:27 pm

ada di tv samalam, mimang diurang kana bayar...... harap janlah kaadaan ini beterusan nt lg dasat jadinya..... yg bikin heran, sdh banak kali kaadaan ini balaku, masam sanang2 sj buat demo2 sana indun pasal mangkali pihak bekuasa inda barapa barani mo pigi kasau.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Fri Sep 03, 2010 12:23 am

Hihihi....semakin pelik dunia sikarang gaman....buli bermain-main pula dengan perkara sensitip begitu....andai kata berlakunya perang berbaloi ka duit itu...keamanan nda buli dijual beli gaman..... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Fri Sep 03, 2010 8:29 am

baparang mimang indada guna. biar barapa kuat pun tantara satu-satu nagara ..tatap saja nagara kacau bilau. ikunumi jatuh abis..haraga barang melambung..yg miskin hansur indada makan.. yg kaya silap2 jatuh miskin.. banyak juga yg mati katak. ambil masa berpuluh tahun utk puli (kalau pun pulih). pangganas inda pandai abis..balas dandam dan serang hendap bertersuan walaupun parang sudah tamat. Pindik kata..sekali tercetus perang..perang-perangan akan berlanjutan. terutamanya bagi negara yg berjiran. Tingu saja india, pakistan, dan afganistan.. Itu pun diurang belum istihar perang butul, baru perang dingin saja..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Fri Sep 03, 2010 2:07 pm

Selagi pemimpim kedua2 negara masih waras , selagi pemimpin kedua2 negara masih normal ..saya percaya perang tidak akan terjadi ,

Keberangkalian utk Malaysia melepaskan tembakan adalah sangat sangat sangattttttt mustahil ! ..tetapi keberangkalian utk memulakan tembakan dari pihak Indon ? kerana sejarah mengajar kita bahawa Indon pernah menceroboh tanah pertiwi kita ! kes kalabakan dan kes di Johor ..juga kes di kalimantan , terakam sejarah pertempuran antara ATM dengan TNI [siliwangi] ,

situasi ketika ini ialah , Indon ibarat bertepuk sebelah tangan ..mengajak orang menari , tapi iramanya sumbang ! liriknya salah ! macamana kita mau ikut menari ?

Perang peluru bom tidak tidak akan berlaku dalam satu hari , tapi perang dalam bentuk lain itu sentiasa berlaku ..seperti perang ekonomi , perang pelabur , dan sebagainya ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Fri Sep 03, 2010 2:37 pm

satakat ini ada sdh ka yg kana tangkap? atau masam kis dulu2 juga......?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: indun umban taie dana kadutaan malasia   Today at 4:34 pm

Back to top Go down
 
indun umban taie dana kadutaan malasia
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: