To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 dilemma

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Wed Sep 15, 2010 8:22 pm

kalou kerualga inda kisah, ok sj baitu..... suma biasanya begini akan bagi masalah sama dua2 kerualga..... paling sakit itu kerualga yg anak dia tukar duktrin..... salalu kalou ada 2 urang yg kerual2 pigi makan kfc ka, piknik ka, jalan2 ka, kalou kana tanya ada apa2 ka, diurang akan sakap, ah indada apa2 bah, kami kawan2 sj..... padahal musim2 begitulah sinta sadang beputik......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: dilemma    Thu Sep 16, 2010 3:28 am

laa wrote:
dessshhhh... macam sya tdk brapa sukung ba kalo macam tu tompinai. takan dia tidak tau agama tu lelaki yg awal2 lagi? sama juga tu lelakipun tau agama tu ppuan. dorg sendiri yg pupuk ba sintaaa tu. kecualilah ada kelebihan lain yg tu ppuan/lelaki mau pok. itu tdk taulah...

hihihi....masam sanang mao sakap bah serita begini.....tapi nda tau la kalou salalu kana sapa 'kao santik oo sumandak' sama lalaki yang buli tahan juga kehansoman dia....karak nasi pandai lembut bah kalou selalu kana air....... Cool
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: dilemma    Thu Sep 16, 2010 2:33 pm

betul sakapa ko tuan pukutarap.. keluarga yg menukar agama itu yg sakit.
Yg inda menukar agama itu inda apa-apa..
Itu bapa perempuan (muslim) mangantar lagi sama anak dia pigi bakawan sama anak parampuan saya .. dia bukan tida tau di rumah saya banyak kumbang... Very Happy tapi dia sangat paham bah situasi dlm negara kita..misalnya kalau anak dia ada apa-apa(terbesinta sama tanakwagu saya ka) suda pasti agama rasmi yg manang. jd dia inda risau dengan siapa (apa agama) sumandak dia besinta..yg penting dia sudah kanal latar balakang tu lalaki ..gud boi.. Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: dilemma    Fri Sep 17, 2010 2:26 pm

paragasu wrote:
hihihi....masam sanang mao sakap bah serita begini.....tapi nda tau la kalou salalu kana sapa 'kao santik oo sumandak' sama lalaki yang buli tahan juga kehansoman dia....karak nasi pandai lembut bah kalou selalu kana air....... Cool

kalo ikut betul berpusing2 saja ba ni serita dia ni. ada org cakap "mcmna tdk 'ter'besinta kalo tdk fikir dari awal", ada juga org cakap "mcmna mo fikir lagi kalo sudah 'ter'besinta". kalo sudah trlambat bfikir, sanalah ujian yg paling besar buat tu ppuan. mau tdk mau, dia trpaksa juga buat kptusan sma ada ikut prasaan ataupun ikut akal.

bukan juga sanang mao cakap ba tompinai, sya cuma cakap brdasarkan pengalaman saja hehe. syapun tdk brani juga besakap bnyak2 baini fasal ni. itu sajalah kalo sya punya jalan, fikir dulu sbelum manasal. sya set dulu dlm utak sya yg 'sya bakal akan jumpa ramai lagi calon' (yg dululah), mana tau ada yg lebih hensem dari dia (kalo cari yg hensemlah). skeras2 usaha diapun, dia tetap putus asa juga kalo langsung tdk dibagi 'san' (bilang c gaman). tdk taulah kalo jenis yg suka memaksa.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Fri Sep 17, 2010 11:00 pm

ini kita kana pikir mana yg balaku dulu..... besinta ka atau jalan2 pigi kfc dulu? sabanarnya banyak paluang bah bepikir sebulum buat hal, suma itu pikiran waloupun ada dipikir, inda dipadulikan pasal sdh balik2 pigi kfc, sdh tarasa suka dan sinta..... hal2 lain, ah lantaklah, tingu diurang si anu, si anu, si anu, ok pun diurang tu sikarang...... kerualga masamana? dlm ati, ah..... ok juga bah diurang tu lama2, tingu diurang si anu, mula2 sj kerualga diurang barabis mo halang, last2 ok sj...... jd sala siapa ni? sala tuan diri sendiri siapa suru balik2 pigi kfc & bagi san parasaan beputik......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: dilemma    Fri Sep 17, 2010 11:29 pm

jadi sebenarnya kabanyakan dilemma hasil buatan sendiri lah kan.. jd bagus jgn sipta tu situasi..sabap kalau suda tersipta mimang susa mau salasai sudah. terutama dilemma sinta..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Fri Sep 17, 2010 11:34 pm

kao pigang taie, tangan kao sendiri bau, nt kao kabauan sendiri..... inda mo kabauan, jan pigang taie, suru diurang sana indun yg pigang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: dilemma    Sat Sep 18, 2010 10:32 am

bukan sual sinta saja kita alami dilemma. banyak hal lagi yg membuat kita dalam dilemma. misalnya sual pti. kalau kita bakasar, diurang lebih kasar/ganas lagi..sebaliknya kalau kita berlembut berterusan masam sikarang, lihatlah apa yg terjadi..diurang yg sudah menguasai kita, walaupun belum menguasai sepenuhnya.
Sama juga mcm sual perangai indun itu. kalau kita sj yg asik mengalah, nt sampai bila2pun diurang bersikap begitu..tp kalau kita ikut bersuara mcm merika ..nt lebi2 pula diurang mengganas sama rayat kita di mana-mana. inipun dilemma juga bah..cuma bukan dilemma kita saturang/perseorangan. Sampai bila lah kita duduk di tangah2 ini ..lawan pti atau diam2 saja.. pale
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Sun Sep 19, 2010 4:07 pm

masam bulasipak malasia juga bah..... mo kasi singkir, 'inda dpt', mo kasi biar, tim bulasipak malasia makin buruk..... delima juga kan begitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: dilemma    Sun Sep 19, 2010 6:25 pm

mana satu yg mau diputung...astro ka.. atau internet... dilemma juga baitu.. kadang2 bill astro pun inda lepas... Crying or Very sad
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: dilemma    Sun Sep 19, 2010 8:55 pm

Hihihi....masam susa juga bah kan gaman....sya pikil kao tau bah kan jawapan dia gaman..... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Sun Sep 19, 2010 10:07 pm

intenet kasi maintain tuan orut, takut nt kami kekurangan korum.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: dilemma    Mon Sep 20, 2010 5:17 am

Butul.....kami nda mao mengalami kehilangan kao gaman..... Sad
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: dilemma    Mon Sep 20, 2010 7:17 am

hihihi...satakat ini masih buli main intenet bah tp yg paling randah kapisiti lah.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Mon Sep 20, 2010 4:54 pm

nah sikarang inda delima sdh pasal tau sdh apa yg mo dibuang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: dilemma    Thu Sep 23, 2010 9:00 pm

Sya sukung kao gaman....idup tuan Orut..... cheers
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Fri Sep 24, 2010 6:04 pm

Yorut_orut wrote:
mana satu yg mau diputung...astro ka.. atau internet... dilemma juga baitu.. kadang2 bill astro pun inda lepas... Crying or Very sad
Yorut_orut wrote:
hihihi...satakat ini masih buli main intenet bah tp yg paling randah kapisiti lah.. Very Happy
sanang sdh ati tuan orut, inda delima sdh mo buang mana bejimat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: dilemma    Sat Sep 25, 2010 9:33 pm

Dua-dua pun banyak paidah juga bah kan gaman.....yang penting ikut pengaturan kao la gaman.... Very Happy
Back to top Go down
jambuair
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 43
Registration date : 2010-09-28

PostSubject: Re: dilemma    Tue Sep 28, 2010 5:02 pm

hi..sia tnampak ni topik ba..jd ngam2 ni hari sia ada dilema..(actually kwn sia pnya dilema baini hehe..)..crta dia ni bgini..anak dia mo kna ambil mntua..tp dia nda sanggup..d only daughter ba..masi kecil lg..klu kmurang cmana..mo kasi ka inda? tq aa.. Neutral
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: dilemma    Tue Sep 28, 2010 5:25 pm

terlebih dulu..selamat berforum sini jambuair.. Wink

Mana buli anak dikasi mentua.. tp mungkin ada cerita di sebalik pengambilan itu bah.. bukan begitu, jambuair?
Back to top Go down
jambuair
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 43
Registration date : 2010-09-28

PostSubject: Re: dilemma    Tue Sep 28, 2010 5:35 pm

hi yorut_orut, tengkiu aa welkam sia hehe..

kwn sia ni suda bcerai sma tu husband dia..jd tu anak mngikut ckp mntua dia msti ikut bapa la kunu..tp sia rasa..mo ikut mama ba baru ngam abis tu anak pun masi kecil..tu kwn sia pun ada krja jgk ba..buli jgk kasi bsar tu anak..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Tue Sep 28, 2010 5:47 pm

jambuair wrote:
hi..sia tnampak ni topik ba..jd ngam2 ni hari sia ada dilema..(actually kwn sia pnya dilema baini hehe..)..crta dia ni bgini..anak dia mo kna ambil mntua..tp dia nda sanggup..d only daughter ba..masi kecil lg..klu kmurang cmana..mo kasi ka inda? tq aa.. Neutral
jambuair wrote:
hi yorut_orut, tengkiu aa welkam sia hehe..

kwn sia ni suda bcerai sma tu husband dia..jd tu anak mngikut ckp mntua dia msti ikut bapa la kunu..tp sia rasa..mo ikut mama ba baru ngam abis tu anak pun masi kecil..tu kwn sia pun ada krja jgk ba..buli jgk kasi bsar tu anak..
salamat dtg ka ilsf jambuair.....
kalou itu anak sdh basar mangkalilah bulilah suru pili mana dia mau..... tp kisil lg, patut biar sama itu mama sj, kesualilah itu mama yg buat sala, panagi dada, kana panjara atau urang dusun bilang inda kompiten mo piara itu anak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: dilemma    Tue Sep 28, 2010 5:51 pm

wow..memang butul2 dilemma kalau gitu.
Kes begini kadang2 kena tingu siapa salah. Kalau suami yg menduakan isteri..si isteri yg patut piara anak. Begitu juga sebaliknya...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: dilemma    Tue Sep 28, 2010 5:59 pm

kalou inda tingu paktor lain, mimang kita bilang itu mama yg patut jaga itu anak..... tp kalou kita tau paktor sabanar, barulah kita tau apa mo sakap.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jambuair
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 43
Registration date : 2010-09-28

PostSubject: Re: dilemma    Tue Sep 28, 2010 6:00 pm

pukutarap..tengkiu kio mo welkam sia cni ilsf..inda ba sia pndai mo quote2 ni haha..
indada yg salah ni..klu ikut crta tu kwn sia..kunun2 abis suda jodoh durang dua..sia pun inda paham..buli abis tu 'jodoh' oh..tp tu la skali cerai bru tau tu anak mama mntua mo ambil..

orut..sia pun susa mo tau sepa salah klu bgini..nanti sia tgu sj prkembangan durang la..itu anak yg sia kesian lg..kecil2 suda ada dilemma..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: dilemma    Today at 8:12 am

Back to top Go down
 
dilemma
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: