To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Bakas bini si Nash ilang?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Bakas bini si Nash ilang?   Mon Sep 13, 2010 1:34 am

hangat serita sikarang ini bakas bini si nash, susilawati? ilang..... di berita tadi bilang mangkali kana bunu..... pulis sdh tangkap 5 urang yg telibat dan mangaku sala..... dasat butul urang sikarang...... main bunu begitu sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Mon Sep 13, 2010 2:43 am

Sedang hangat di berita-berita bah itu gaman....banyak pula andaian-andaian masyarakat....kesian juga bah dia itu gaman....nda tau la,butul nda butul suda kana bunu ataupun masam mana...... Sad
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Mon Sep 13, 2010 7:52 am

sudah kana bunu bilang di berita samalam kan? ... nt kita tunggu utk mengetahui motif pembunuhan...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Mon Sep 13, 2010 12:52 pm

Kita tingu saja la gaman apa perkembangan dia.....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Mon Sep 13, 2010 1:39 pm

pulis bilang diurang mo siasat juga babarapa kehilangan/kamatian sebulum ini yg ilang/mati lapas berurusniaga sama tu bisnesman pasal urusan tana juga...... pulis bilang itu bisnesman punya harata luar biasa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Tue Sep 14, 2010 12:42 pm

ini kes memang paling tdk brperikemanusiaan. sudahlah penjenayah tu ketara gila harta, dia libatkan lagi org yg tdk spatutnya jadi mangsa. kecian tu pemandu dia turut trlibat. kalo sudah 1group hilang bgitu saja, kompom kena bunuh juga tu.
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Tue Sep 14, 2010 11:25 pm

Mimang begitu la bah mem....semangat mao mengayakan diri sesara sapat....mana pandai kesian...siap kumplit lagi dia punya kakitangan itu...ada pakar-pakar penasihat.... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 10:02 am

maksudnya ada perancangan yg cukup strategilah kan. pedulilah dgn nyawa org. aduiiii... entah apa sudah jadi sama manusia skrg ni. pale
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 12:23 pm

sia pikir2 pasal mo menipu tana baini..... lapas sain, kasi mati supaya sdh dpt tana, inda paya bayar.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 7:33 pm

kis bunuh ini gara2 duit punya pasal.. itulah kalau urang talampau tamaha suda....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 8:23 pm

samua duit punya pasal..... itulah akibat kalou duit yg menguntrul idup.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Borneo
Prebet
Prebet


Number of posts : 46
Location : http://sabah.forumotion.com/
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 9:16 pm

Nash mana satu bah ini gaman. Nash yg penyanyi Lefthanded tukah? Very Happy
Back to top Go down
http://nunukragang.forumotion.net/
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 9:32 pm

indatau lephended ka raithended tuan..... tp yg kurus2 tinggi sikit, galap2 kulit, mangkalilah...... indatau apa lagu dia dulu...... inda silap itu ada surga di waja mu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Borneo
Prebet
Prebet


Number of posts : 46
Location : http://sabah.forumotion.com/
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 9:38 pm

Oooo...memang confirm isteri si Nash Lefthanded tu:

http://www.zonartis.com/datuk-sosilawati-lawiya-mati-dibunuh/

Back to top Go down
http://nunukragang.forumotion.net/
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 9:51 pm

oo..... mmang inilah muka susilawati tu..... anak sumandak diapun dakat2 masam ni muka, santik lg tu...... siapun sabanarnya inda tau tuan tp diurang sakap2 bakas bini si nash.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Borneo
Prebet
Prebet


Number of posts : 46
Location : http://sabah.forumotion.com/
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 10:03 pm

Mesti ada misteri disebalik kejadian ini... study
Back to top Go down
http://nunukragang.forumotion.net/
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 15, 2010 11:05 pm

misti ada..... tp kalou banar kana bunu, kasian juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Thu Sep 16, 2010 8:27 pm

Dengar cerita dari rakan2 di Malaya [ hasil siasatan dan pengakuan si pelaku ] ...konon Sosilawati dan 3 lelaki yang lain itu pada mulanya dipukul dengan kayu pemukul besbol , pengsan ..

kemudian dorang disembelih , dikerat2 ..kana potong2 macam daging kerbau , lepas itu kana kumpul, bakar !!

lepas dibakar rentung , abu mayat dorang kena buang dibeberapa sungai sekitar Banting [tanjung sepat ] , bukan hanya dibuang pada satu tempat , tapi bayak tempat ..

Sekiranya benar begitu yang dilakukan para pembunuh itu ? apa kesimpulan yang mampu kita andaikan ??

4 keluarga kehilangan orang tersayang , anak kecil kehilangan bapa ...anak2 kehilangan Ibu , isteri kehilangan suami , bapa kehilangan anak , mati tanpa kubur yang mampu dilawati untuk dikenang dan melepas kerinduan ,

Apapun , kes masih dalam siasatan dan pembuktian seterusnya , PDRM masih kerja keras ... , ramai yang mengatakan kes in adalah ibu bagi segala kes kehilangan bebrapa jutawan yang berlaku dalam setahun yang lepas , ada juga yang mengatakan kes ini menjadi ibu bagi 'pembersihan' beberapa agensi yang khianat dlm tugasnya ,
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Fri Sep 17, 2010 2:33 pm

ya betul tu. baca saja mana2 laman atau web site fasal ni kes, rata2 cakap c dalang yg paling dikehendaki tu memang pakar 'menghilangkan' mangsa dia. Shocked
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Fri Sep 17, 2010 4:02 pm

ini pembunuh macam ketagihan membunuh orang , sikit2 kasi mati ...akhirnya terbongkar ramai orang yang berutrusan dengan sipembunuh ini semuanya hilang , termasuk seorang jutawan dari Chennai India , bini dia sampai datang malaysia mencari ...hilang terputus hubungan selepas dijemput oleh si pembunuh ini ke ladangnya di Banting ,

itu ladang memang strategik , keliling dipagar tembok simen setinggi 2 meter , complate dengan kemudahan2 lain ...maknanya sesiapa yang masuk kawasan itu kalau melawan saja kompom susah mau kluar , bukan setakat kena keroyok , kalau dibunuh pun senang senang ..

sadis memang sadis , kejam memang kejam ....hanya manusia berhati binatang sanggup buat begitu ! bunuh 4 orang sekaligus !
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Fri Sep 17, 2010 11:21 pm

tingu itu muka pembunu, aduinaaaa...... jan kasi lapas lg dia dlm idup masarakat...... sia inda tau apa sakapan paling buruk sia mo sakap utk dia......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Mon Sep 20, 2010 1:50 am

Humble bah kan rabas dia......hihihi....rasa mao bekanalan butul bah dengan diurang ini....teringin butul mao beri sedikit paradjalan..... Razz
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Tue Sep 21, 2010 1:17 am

Dengar cerita , si pembunuh itu sebenarnya belum berpangkat DATO ..telah disiasat oleh pihak berwajib negeri mana yang mengurniakan pangkat/gelaran DATO dengan dia , tidak ada !

cuma , si pembunuh ini konon telah membayar Rm 180 ribu pada seseorang kerana dijanjikan akan diberi gelaran DATO oleh pemimpin sebuah negeri , cuma dijanjikan ! belum menerima dan belum disahkan !

sekarang 'seseorang' yang menerima duit dan menjanjikan itu pun sedang dicari pihak Polis , entah sdh berjaya ditangkap atau belum ,

nampaknya gelaran DATO ini boleh dibeli dengan syarat mesti pemurah , hulur duit ja !

maknanya sipembunuh itu DATO palsu , DATUK syok sendiri ...tapi dia berani gunakan title itu pada pangkal nama utk apa2 urusan , mungkin sebagai daya penarik orang agar yakin dengan dia ,

nasib baik tdk berlaku di Sabah , kalau disini barangkali sdh lama dia kena bakakuk orang kampung !!
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 22, 2010 4:22 am

Saya bukan lah perkauman...tapi saya rasa kaum ini seharusnya tidak boleh dibiarkan di malaysia..kaum mereka hanya sedikit. bagaimana pun index jenayah mereka adalah setara atau mungkin lebih dari kaum dominan.

Mungkin mereka ini perlu di halau dari malaysia. yang saya dengar sekarang ini mereka sudha menular datang ke sabah.. awas kamu gaman..mereka ni kalau jalan saturang,,pijat semut pun enda mati..kalau sudah berdua..lagaknya macam 20 orang!
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Wed Sep 22, 2010 4:23 am

Mari kita ludah muka si pembunuh dan keluarga mereka ramai2!..


Aku duluan lah.. PTUIIII!!!!!!
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Bakas bini si Nash ilang?   Today at 2:21 am

Back to top Go down
 
Bakas bini si Nash ilang?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: