To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Hospital lotong

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Hospital lotong   Mon Oct 18, 2010 11:13 pm

pada kawan2 suba kamu bagi pandapat pasal ini ruma sakit.ada sia punya iparini sakit kana cikugunya,jadi dia pigila ruma sakit pada waktu malam sakali dia datang sana dia kana kasi rawatan biasa saja,setahu saya kalau suspik cikugunya atau denggini mo kana ambil sampel darah.tapi apa yg barlaku sabaliknya sia punya ipar kana suru pulang isuk baru dia kana suru datang,padahal sia punya iparni masam mau pingsan suda..sia mau batanya pada kamu samua betulka pihak ruma sakit tida bule ambil sampel darah pada waktu malam,alasan makmal tutup waktu malam dan hanya buka waktu siang saja atau itu panjaga makmal yg stinbai dia pigi moginum di kadai..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hospital lotong   Mon Oct 18, 2010 11:55 pm

Welkam tuan Supir-man.....sya ingin menerangkan serba sedikit berkaitan viral fever chikugunya dan prosedur rawatan di jabatan kecemasan...

Sya amat kesian dengan ipar tuan itu......tapi kita kana paham juga istilah jabatan kesemasan dan trauma di huspital....

1. Mungkin tanda-tanda dan aduan ipar tuan itu adalah normal.....

2. Begitu juga dengan tujuan pengambilan spesimen darah......ia bergantung kepada
tanda-tanda dan tahap kritikalnya c pesakit....

3. Untuk pengetahuan tuan...pengambilan spesimen darah untuk kes-kes sebegini bukan la sesuatu
yang urgent....namun bergantung juga dengan penilaian c pemeriksa MO ataupun AMO....

4. Biasanya rawatan serta-merta bagi kes serangan viral adalah dengan cara mengembalikan terapi cecair dan elektrolit,seterusnya memantau vital sign pesakit

5. Rawatan ini biasanya hanya mengikut kepada simptomatik sahaja.

6. Berkaitan kepada standard rawatan di jabatan kecemasan adalah mengikut keterukan sesuatu kes....mengikut kepada triage...
HIJAU, KUNING, MERAH.......

7. Mungkin mengikut sya...keadaan ipar tuan adalah pada tahap hijau ataupun kuning sahaja.....

Namun sebagai manusia...kita kadang-kala ataupun selalu menerima pelbagai kerenah birokrasi....namun kita berhak untuk mengetahui apa yang terjadi sebenarnya...begitu juga dengan MO ataupun AMO yang mengendalikan kes ini juga wajib memberi penerangan mengikut kelayakan masing-masing......
Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 12:34 am

kasian kao superman...... mmg kadang2 ini jabatan2 karajaan bikin maradang juga..... tp mo tanya bah, huspital lotong di mana? ada ka di kuta marudu? inda pula sia parna dingar......

pasal sikungunya ni, sana samananjung mmg bekurun lama sdh tu..... sini saba masi baru lg..... duktur bilang indada khas utk sikungnya, rawatan ikut simtum2 yg ada, kalou sakit sandi2 tulang, maka kana bg ubat sandi2 tulang..... kalou damam, ubat damamlah..... dingar kabar start ini sikungunya sana tenom, sikarang sdh marabak serulu sabah..... dan, hihihihiiiii..... siuk oh kana, mo seminggu sia sansara..... Very Happy

tp, ada ubat mujarap, sdh sia try dan mimang mujarab..... dr inda buli jalan, dlm 30 minit lapas makan ini ubat sdh buli balari inda sakit sdh..... butul ni..... ada dijual uli parampuan2 indun yg sikut raga tu jual antah minuman apaitu yg sampur talur samua..... suba sari.....

Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 12:35 am



butul2 bisa, subalah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 12:44 am

paragasu terima kasih karana kasi inpo.
pukutarap kalau indun cakapni jamubainikan..adakaitu kalau dikk?kalau siani tida suda kana cikugunya sabab saya sada kana tahun lapas saya pigi injik dikilinik sana dr hamzah dibeaufort tarus sihat..itu hospital lotong kota marudu..
hmmmm macam pukutarapni suda parnah kana cikugunya ka..hahaha
apapun pukutarap trima kasi inpo yg bagus
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 12:48 am

Hahaha....ini masam herba saja ini tuan.....namun bagi sya terpulang la mao guna ka nda....yang penting kita berhak juga tau apa kandungan dalam ubat ini.....

Apa yang penting sama ada selamat ataupun nda ubat ini mao pakai...apa bahan-bahan dalam, adakah diluluskan oleh parmasi ataupun KKM.... Laughing

Sebab...biasanya kita perlu tahu indikasi dan kontraindikasi ubat ini....adakah ubat ini mempunyai kesan sampingan terhadap urang yang mempunyai sakit kronik......

Apa pun rawatan alternatip buli ambil bah....suma kana bertanya juga kepada pakar-pakar parmasitukal....duktul ka... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 12:51 am

ok bah kalou kao superman..... ya, beli tampat tu parampuan indun yg jual2 jamu..... yg ini seringgit 1 pek sakali makan..... bisa..... tp jan makan salalu, makan time tadasak sj pasal dos nya inda kita tau..... sia ada makan ubat huspital tarmasuklah ubat gaut, aduinaaaa..... inda rida kasansaraan sia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 12:51 am

banyak juga saya dangar dikampung saya diurang bali ini ubat.sabab kalau pigi huspital kana kasi pinadol saja durang cakap.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 12:54 am

masa sia sakit sampai sambuh, sia ada makan 2 pek sj ni ubat indun..... Very Happy makan 1 pek, bagus babarapa hari, bila sakit balik, makan lagi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 8:21 am

huspital karajaan mimang begitu. diurang utamakan urg yg tarang2 bleeding, sekarat suda. bikin sakit ati juga. parnah anak saya kana malaria teruk. diurang inda periksa darah. kasi ubat panadul saja (padahal huspital basar, bukan kelinik desa).
anak inda pandai kurang damam. terpaksa minta boliou duit waktu tu rm50 utk balanja pigi kelinik swasta. trus tu doktor periksa darah dan dlm masa lebi kurang 10 minit saja keputusan sudah dpt. disahkan kana malaria. doktor kasi suntik. dlm masa satu dua jam saja anak saya lari2 sudah.
Back to top Go down
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 9:23 pm

itula masalah yg ada sekarang kita sabagai rakyat patut menerima perkhidmatan yg mamuaskan bah.
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 19, 2010 11:21 pm

Yorut_orut wrote:
huspital karajaan mimang begitu. diurang utamakan urg yg tarang2 bleeding, sekarat suda. bikin sakit ati juga. parnah anak saya kana malaria teruk. diurang inda periksa darah. kasi ubat panadul saja (padahal huspital basar, bukan kelinik desa).
anak inda pandai kurang damam. terpaksa minta boliou duit waktu tu rm50 utk balanja pigi kelinik swasta. trus tu doktor periksa darah dan dlm masa lebi kurang 10 minit saja keputusan sudah dpt. disahkan kana malaria. doktor kasi suntik. dlm masa satu dua jam saja anak saya lari2 sudah.

Buli tahan juga itu klinik swasta tuan....apa pun,untuk mengubati dan merawat malaria bukan la mengambil masa yang singkat..memakan masa berminggu juga itu...kalou butul-butul kompom la...

Apa yang tuan dapat suntikan itu bukan la suatu rawatan yang terbaik pada regimnya....malah mungkin ada juga risikonya...
klinik swasta biasa memberi suntikan seperti...painkiller
- im voltaren 75mg.....mungkin kalou anak tuan dalam 20kg....diberi suntikan 20mg
- im tramal 50mg
dan harganya pun buli tahan....dan hanya akan bertahan dalam masa 5 hingga ke 6 jam......

Apa pun kaedah rawatan sebegini amat disukai oleh golongan yang mampu....sebab keberkesanannya.....
padahal kalou kita tahu serba sedikit rawatannya adalah sukup mudah....
- kurangkan demam dengan mandi,lap badan....
- makan ubat tahan sakit....
- makan ubat anti malaria...
- makan vitamin....
semuanya mungkin mengambil kos $1 sahaja.......

Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Wed Oct 20, 2010 2:24 pm

betul tu paragasu..Apa yg saya persoalkan ialah kenapa bah hospital kerajaan inda cek darah walaupun kita sudah kasi tau symptom2 dan berapa ari sudah anak sakit? saya sudah bilang anak damam 3 ari sudah, sudah pigi kelinik desa, inda pandai baik ..itu pasal pigi ospital basar.. kanapa mcm inda peduli saja? adakah kerana beratus-ratus org sedang babaris utk cek darah? kenapa kelinik swasta sikijap saja cek darah dan dapat keputusannya? SAYA TAU..PASAL KELINIK SWASTA KEJAR DUIT manakala kakitangan ospital kerajaan tunggu duit... Evil or Very Mad
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hospital lotong   Wed Oct 20, 2010 4:27 pm

Sungguh kesian tuan....sepatutnya nda akan berlaku begitu.....namun ini bergantung juga dengan impression hasil clarking diurang....

Apa pun alasan diurang....sepatutnya mereka harus juga menunjukkan komitmen yang tinggi terhadap pesakit...nda rugi pesakit dilayan seperti keluarga sendiri...berkerja dalam bidang ini amat mencabar dengan pelbagai ragam customers...

Namun ia bukan la menjadi alasan....peruntukan yang disediakan oleh kerajaan adalah untuk kebajikan rakyat...so disini tuan telah menjadi mangsa ketidakadilan...waloupun bukan BFMP yang diurang ambil...apa salahnya ambil juga CBC untuk tanda keprihatinan....

Apa pun tuan....jangan orologo....KKM berkhidmat untuk masyarakat,bukan untuk VVIP sahaja...... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Wed Oct 20, 2010 10:07 pm

mangkali kelinik2 swasta ada saham2/bagian yb2 bah.... jd, masamanapun misti kelinik swasta lebi baik dr karajaan punya..... kalou huspital karajaan yg bagus, tutup kadailah kelinik2 swasta..... Very Happy

mmg huspital2 karajaan ni salalu bikin maradang.... kalou tingu sana piagam palanggan, masam bagus butul..... tp dlm srtkabar tiap minggu ada sj kumplin pasakit yg pigi huspital..... kunun2 barabis mo dpt iso, tp dokumentesen sj, pasakit numbur 2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Thu Oct 21, 2010 12:56 am

1 msia laitu( ......)didahulukan,pencapaian nanti2lah...hehehe
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Thu Oct 21, 2010 3:26 pm

hihihihihiiiii pansapaian, sabal2 dululah...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
patin
Prebet
Prebet


Number of posts : 14
Registration date : 2010-10-23

PostSubject: Re: Hospital lotong   Sat Oct 23, 2010 11:42 pm

betullah... tdk tau kenapa hospital kerajaan kurang standard banding swasta... patut hospital kerajaan yg kualiti bagus kerana jd tanggungan kerajaan... dlm srtkbr tdk henti2 ttg kerendahan kualiti hospital kerajaan... ttg peralatan, ttg layanan... dsb...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Sun Oct 24, 2010 11:11 am

dan jawapan standard karajaan ialah akan disiasat dulu..... lapas tu inda sdh dingar apa2 serita..... nt kao nampak itu stap yg bikin maradang tu masi sanyum2 malawak budu di tampat kao nampak dulu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hospital lotong   Mon Oct 25, 2010 7:04 am

Biasanya nda la bah sampai begitu teruk sekali huspital kerajaan....malah mengikut piawaian antarabangsa pula itu....namun mimang sikap manusia la bah yang menjadi perbijaannya, kebanyakan urang amat pandai berkata-kata dan amat bijak sekali lagaknya dan amat perfect sekali....

Suba kita pigi ke position urang yang merawat kita itu...dan tingu tahap-tahap keterbatasan, kelayakan yang buli dibuat dan sop-sop yang perlu dilakukan....baru la kita tau sebenarnya yang berlaku......tapi....

Urang kalou suda sakit...nda suda bah pikir semua itu...kalou buli semua mau sembuh sapat...dan mungkin klinik swasta akan dapat memenangi hati mereka kerana banyak mengamalkan perubatan short kut.....tanpa memperdulikan risiko belakang ari....

Kadang-kadang sya meradang juga sama urang ruma sakit ini, bila menunggu rawatan begitu...namun bila sya rasa-rasa mao jadi duktur baru la sya tau nda hibat mana sya... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Mon Oct 25, 2010 11:51 am

hihihihiiii masam ada urang tarasa ooh..... Very Happy
tp kan, palawat ruma sakit ialah urang2 sakit bah, pasal tu urang2 huspital buli tulung ka nda buli, perlu layan bagus2 juga samua tu pasakit...... sakapan, parangai, layanan, sanyuman, samua misti kana bagus..... urang sakit bah, mo buat masamana...... mana2 stap yg inda dpt malayan bagus2, sari karaja lain yg dia buli main kasar2..... pulis panjara ka...... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Mon Oct 25, 2010 2:58 pm

semua staff sudah di ajar utk layan pasakit ketika training dulu. waktu training diurang buat bagus2 supa pass tp satalah bakarja .. ditulak tepi semua tu layanan bagus2 .. maklumlah diurang pun panat bah..busan pun ada..apa tidanya ari2 jumpa pasakit sampai lali suda diurang dengan rayuan pasakit...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 26, 2010 6:31 am

pukutarap. wrote:
hihihihiiii masam ada urang tarasa ooh..... Very Happy
tp kan, palawat ruma sakit ialah urang2 sakit bah, pasal tu urang2 huspital buli tulung ka nda buli, perlu layan bagus2 juga samua tu pasakit...... sakapan, parangai, layanan, sanyuman, samua misti kana bagus..... urang sakit bah, mo buat masamana...... mana2 stap yg inda dpt malayan bagus2, sari karaja lain yg dia buli main kasar2..... pulis panjara ka...... Laughing

Hahaha...kao juga la tuan gaman.... Laughing
bukan begitu bah....ini la bah kebaikan ILSF kita buli mengnegatip dan kita buli juga mengpositipkan apa-apa isu yang berlaku disekeliling kita....
nda salah juga bah kan..... Laughing

tuan Orut.....semua pekerjaan mimang ada kebusanan dia, tapi apa yang sya suma kungsi disini ialah.....itu sebenarnya bukan menjadi halangan untuk kita berkhidmat kepada masyarakat. kerajaan membayar diurang gaji yang berpunsa juga daripada wang sukai rakyat....

Sepatutnya sikap-sikap pili kasi dalam pemberian perkhidmatan dan rawatan nda buli....tetapi kekadang manusia ini selalu membuat keputusan yang short kat bah....mao keraja senang sahaja, suba diurang itu pikir balik kalou c pelanggan ataupun c pesakit itu adalah anak ataupun kerualga sendiri...

Apa-apa pekerjaan pun.....kalou suda kita set negatip...jadi negatip la kita bekerja....begitu juga sebaliknya. Sya mao kungsi sama pekerja kerajaan...perkhidmatan yang kita berikan sesara jujur, ikhlas dan penuh kasi sayang....sebenarnya merawat timbangpurimon kita sendiri...siuk bah kalou kita berpeluang membantu urang yang memerlukan kita.....kita nda kanal itu urang tapi dia akan kanal kita sampai mati....persaya la... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hospital lotong   Tue Oct 26, 2010 8:16 pm

paragasu wrote:
pukutarap. wrote:
hihihihiiii masam ada urang tarasa ooh..... Very Happy
tp kan, palawat ruma sakit ialah urang2 sakit bah, pasal tu urang2 huspital buli tulung ka nda buli, perlu layan bagus2 juga samua tu pasakit...... sakapan, parangai, layanan, sanyuman, samua misti kana bagus..... urang sakit bah, mo buat masamana...... mana2 stap yg inda dpt malayan bagus2, sari karaja lain yg dia buli main kasar2..... pulis panjara ka...... Laughing

Hahaha...kao juga la tuan gaman.... Laughing
bukan begitu bah....ini la bah kebaikan ILSF kita buli mengnegatip dan kita buli juga mengpositipkan apa-apa isu yang berlaku disekeliling kita....
nda salah juga bah kan..... Laughing

tuan Orut.....semua pekerjaan mimang ada kebusanan dia, tapi apa yang sya suma kungsi disini ialah.....itu sebenarnya bukan menjadi halangan untuk kita berkhidmat kepada masyarakat. kerajaan membayar diurang gaji yang berpunsa juga daripada wang sukai rakyat....

Sepatutnya sikap-sikap pili kasi dalam pemberian perkhidmatan dan rawatan nda buli....tetapi kekadang manusia ini selalu membuat keputusan yang short kat bah....mao keraja senang sahaja, suba diurang itu pikir balik kalou c pelanggan ataupun c pesakit itu adalah anak ataupun kerualga sendiri...

Apa-apa pekerjaan pun.....kalou suda kita set negatip...jadi negatip la kita bekerja....begitu juga sebaliknya. Sya mao kungsi sama pekerja kerajaan...perkhidmatan yang kita berikan sesara jujur, ikhlas dan penuh kasi sayang....sebenarnya merawat timbangpurimon kita sendiri...siuk bah kalou kita berpeluang membantu urang yang memerlukan kita.....kita nda kanal itu urang tapi dia akan kanal kita sampai mati....persaya la... Laughing
nah tingu, sdhpun kana bayar gaji pakai duit sukai rayat, mo sumbung2 lg inda malayan...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Hospital lotong   Fri Oct 29, 2010 9:45 pm

saya satuju pukutarap,jadi kalau mau buat karajatu biarlah karaja butul2 bahkan,kita puas hati yg merawat pun sanang hati,tapi adaka masi urang yg bagitu sikap dia?
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Hospital lotong   Today at 3:54 pm

Back to top Go down
 
Hospital lotong
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Kota Marudu-
Jump to: