To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
alyco30
Prebet
Prebet


Number of posts : 1
Registration date : 2010-10-14

PostSubject: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Nov 24, 2010 11:27 am

Hai..apa kabar semua..mungkin ada yang terkejut monyet nampak i berceloteh di sini...siapa sukung bila sya cakap di kk di kota belud di tawau, di sandakan di labuan semua penduduk dia terdiri dari kalangan org PTI yang sudah dapat status kewarganegaraan sebab pok silap kawin dengan org tempatan....nah kamu ingat keningau ja ramai PTI...ramai ramai PTI di keningau tapi ramai lagi org tempatan di sini dari kalangan kadazan dusun murut yang muslim ataupun yang bukan muslim....ikut peratus penduduk keningaulah yang paling ramai kerja sama kerajaan......di sabah...nah kamu tau pasal tu..kalo kmu tidak tau nah itulah tanda kamu kaki meginum...tiada wawasan,,,kalo yg perempuan tu buat anak ja tau,,,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Nov 24, 2010 12:39 pm

ui prebet alyco30 padas butul sindiran ko... Very Happy
kalau bilang banyak pti bukan bererti pti lebih banyak dari org tampatan bah. kalau pti lebih ramai dari org tampatan, taraf talampau taruk sudah itu dakat mati suda... tapi kalau dibandingkan dgn di malaya dan sarawak, sabah lah yg paling ramai (sangat2 banyak) pti..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Nov 24, 2010 4:44 pm

sya masih tercari2 ba, mana part yg ada kena cakap dgn jelas bahawasahnya keningau ini paling bnyak PTI. ada sepa2 YB yg buat akuan ka? scratch study
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Nov 24, 2010 4:56 pm

mangkali sini bah dia basa ni..... http://ilovesabah.forumotion.net/keningau-f46/banyak-butul-pti-t490.htm.... masam tesinggung pula si alyco kana sakap keningau banyak pti...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Nov 24, 2010 5:03 pm

ooo... ok...ok... baha... ni kalilah kamuorg gaman. pale
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Nov 24, 2010 5:11 pm

minta mahaplah kalou tesinggung...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
TongKoYoMoT
Prebet
Prebet


Number of posts : 4
Registration date : 2011-03-09

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Mar 09, 2011 10:06 pm

nda jg talmpau banyak banding d tempat2 yg d siring2 laut ba.. ramai org salah anggap ba ni.. ada yg org bilang pti tp sebenarnya ada IC suda.. sebab lama suda stay d sabah kan.. itu sebenarnya yg bikin ramai pti tu, sebab sanak saudara diorg dtg ni pg ikut diorg... sa ni bukan mau membackup ni pti tp ini la ba yg bikin takut ni skrg... yg ada IC tetap tu yg jaga diorg sini..trus ada lgi yg tiba2 dpt IC.. 1 malam sja, siap suda IC dia... nda tau pg mana suda tu huguon siow kita semua tu
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Mar 09, 2011 11:49 pm

set ati sjalah mmg inda buli bagus sdh ni kaadaan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
kuntau
Prebet
Prebet


Number of posts : 89
Registration date : 2010-08-13

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Fri Mar 11, 2011 6:00 pm

pti ni sdh ada di mana2... kita bising2 pun tiada kesan juga sb kerajaan sendiri halalkan...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Tue Mar 15, 2011 5:42 pm

hihihihiiii..... karajaan pung diam2 sj nampak tu pti, kita panduduk sabah pula mo bsing2..... Very Happy jd diang2 sjlah kita......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Mar 16, 2011 8:07 am

penguatkuasaan di keningau x TELUS...sebab itu lah ramai PTI..........pagi tangkap, petang kasi lepas.......begitulah rutin dia mantad di gulu po gisom baino.....bikin kesiwa org kampung saja..... Sad
Back to top Go down
Bryan Cassey Rufus
Prebet
Prebet


Number of posts : 6
Registration date : 2011-03-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Mar 16, 2011 11:37 am

d keningau la bnyak.. apalagi musim perayaan.. pti smua yg bnyak kita nmpak,,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Mar 16, 2011 8:50 pm

kalou time suti2 parayaan masam kaamatang, aduinaaaaaa suba kamu jalang2 di bandar2, indung peliping sj kamu jumpa..... kerual samua diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu Mar 17, 2011 7:24 am

di mana2pun ada pti sekarang dan jumlahnya pula sangat banyak... PTI lebih banyak daripada rumpun dusun. Mad
Back to top Go down
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu Mar 17, 2011 8:19 am

Yorut_orut wrote:
di mana2pun ada pti sekarang dan jumlahnya pula sangat banyak... PTI lebih banyak daripada rumpun dusun. Mad

iya betul itu tuan orut....sampai yg putung2 gata pin PTI ramai sdh... Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu Mar 17, 2011 11:49 am

itulah sia bilang, buat apa kita sibuk2, karajaang sendiri pung inda risau.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Don Keni
Guest



PostSubject: PTI   Wed May 11, 2011 3:59 pm

Hellooo..... Saya terkesan dengan topik pasal pti ni. Kalau kamu urang tidak suka sama itu pti, senang ja bah. Jangan bagi durang muka kat tanah tumpah darah kita .Kita urang tempatan mesti mau bersatu hati... bukan mau begaduh ja... Kalau cakap ja buat apa kan... mesti ada praktikalnya. Durang tu suka duduk di Sabah sebab, di sini durang dapat layanan yang baik. Siapa yang bagi layanan baik tu? Hah.... fikir-fikirkanlah.....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed May 11, 2011 5:26 pm

Doni Keni: susah juga bah pasal pti itu pun manusia juga..mau tida mau kita terpaksa berinteraksi dengan mereka juga. takkan lah setiap kali kita jumpa pti, kita bermasam muka, bercakap tida sopan sama diurang..
yg salah kerajaan bah.. org awam inda buli buat apa2 ... kalau setakat cuba tidak berurusan dengan mereka memang inda jadi puny..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed May 11, 2011 8:05 pm

ok bah diurang tu, kalou karajaang pung ok, barmakna oklah diurang tu..... Very Happy tarima sj hakikat yg diurang tu inda mgking lg akang balik indung peliping, mimang kakallah diurang sini sabah bah...... karajaang mau diurang, kita mau buat masamana......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sat May 14, 2011 12:00 am

tiada jalan penyelesaian nanti sabahni terpaksa timbuk laut luas2 supaya kasi buat penempatan lagi utk plipin sama indun.klu kita ckp diurgni pti mana diurg mangaku,diurang kasi putar cerita lagi ungkit sejarah zaman batu sapa org sabah yg tulin,bagi akulakan klu betul org sabah tulen mesti ada keluargatu ada sejarah pagan dan betimbun waris kuburan nenek moyang yg beratus tahun.aku takut satu saja bila keturunan PTI sama IC projikni sudah ada jd mentri,abis org2 asli dsabahni kena halau tinggal siring2 laut.diurg dnegara diurg sudah biasa bah dihalau dan menghalau org.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sun May 15, 2011 11:32 pm

itulah yg masam karajaang mau..... dan mimang itulah yg akan tarjadi...... inda mau pun tarpaksa terima juga......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed May 18, 2011 9:19 am

karajaan amuno pikir pti itu akan undi amuno seumur hidup bah..supaya amuno kakal jadi porinta selama-lamanya. tp dalam pikir saya, kalau pti sudah melebihi penduduk asal sabah, diurang akan tubuh parti sendiri tu..lawang balik amuno, lawan parti tampatan, tindas penduduk asal.. Akan jadi lah sabah mcm fiji....Tp malaya mana paduli itu pasal malaya tatap malaya juga..panduduk asal sabah saja yg ..andu kasian bah..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed May 18, 2011 3:45 pm

jan kamu risau bah, mo mula sdh samananjung kana tampias ini pti..... Very Happy diurang pikir ini pti lapas dpt ic diam2 sj sini sabah, padahal sana sdh mangayau sana samananjung..... sia sdh jumpa banya' urang2 asing yg ada ic & karaja sana samananjung, logat malayu sana lg kunun tu, katara butul sakapang karas......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu May 19, 2011 4:16 pm

kemasukan , kehadiran atau kebanjiran pendatanag asing merupakan satu masalah global . dimana2 dalam negara didunia ini punya masalah berkaitan pendatang asing ,

Italy , dengan masalah kebanjiran pendatang asing dari Afrika , dianggarkan seribu orang dalam sehari , keadaan dan pembawaan mereka serupa dengan apa yg pendatang lakukan disabah , buat penempatan suka hati ...kerja apa saja janji duit masuk , ada dapat IC tulen/palsu , malah sekarang dorang sudah naik setapak keatas dengan menubuhkan kesatuan pekerja2 Afrika yg menuntut hak sama rata dengan warganegara asal ,

Fiji , Australia , US , Perancis , Britian ...semua ada , hanya korea utara yg tiada pendatang masuk , rakyat sendiri pula mahu lari keluar !

PTI disabah sudah berkurun menjadi isu , jadi beban dan 'dosa ' penduduk pribumi , entah bila akan selesai ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu May 19, 2011 8:39 pm

inda akan salasai..... yg 'salasai' adalah urang2 tampatang..... Very Happy suba kamu kumpul2 samua sakapang2 yb2 pasal kunun mo mangatasi ini masalah pti sajak bepulu taun dulu, sampai sikarang indada apa2 kasan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Today at 10:15 pm

Back to top Go down
 
Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: