To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Fri May 20, 2011 4:43 pm

salah orang kita jugak , dari dulu ...sampai sekarang , tdk boleh tdk kita kena akui serba sedikit , orang kita jugak ada kesilapanya !

mungkin kita kena buat cara drastik , kena buat perang atau rusuhan ..potong kepala ! mungkin dengan itu baru ada tindakan dari pihak berwajib
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Fri May 20, 2011 9:17 pm

susah juga gaman, kalou urang kita yg memberuntak, sikijap butul karajaang pigi tangka'..... kalou urang asing yg buat hal, masam mau inda mau sj karajaang mau tangka'......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sun May 22, 2011 12:01 am

mengikut firasat dan tenungan dari mereka yg tahu dan arif soal kebatinan dan peristiwa belum berlaku , suatu masa kelak ....suatu masa akan berlaku pertumpahan darah sangat besar di negeri sabah ,' ianya akan dimulakan oleh anak gunung ' ' bermula dari gunung ' itu kata mereka !

anak gunung ? orang bukit ? orang kampung ...atau bangsa dusun ??? kita maklum gunung/bukit itu sinonim dengan bangsa dusun , atau mungkinkah ia hanyalah metafora atau bahasa perlambangan ?

suatu masa itu bila ? 30 tahun akan datang ? atau 100 tahun akan datang ? atau pada masa akan datang yang tarikhnya belum pasti ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sun May 22, 2011 1:43 am

hihihihiiiii..... mangkali butul gaman..... atau mangkali bikin sanang ati sj tu...... supaya harapang tatap tinggal sabagai harapang..... Very Happy kalou butul, bila tu, 1000 taun dr sikarang? atau 2000 taun? Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sun May 22, 2011 11:19 am

teori peribadi saya ialah , kelak pada satu tahap ...akan berlaku semakin banyak masalah antara penduduk tempatan denagan bangsa pendatang , pergaduhan , perebutan kawasan [tanah , hak milik , perumahan, dsb ...] akan semakin teruk , apabila perasaan yg terpendam sekian lama semakin tdk terkawal , apabila dendam semakin memuncak , akan berlaku pergaduhan terbuka , akan berlaku serang menyerang ...bunuh membunuh , api kecil akan bertukar menjadi kebakaran besar , dimasa itu mungkin bangsa dusun akan bergabung dengan bangsa pribumi lain menjadi satu kumpulan , perang bukan konvensional akan berlaku ...samada membunuh atau dibunuh !

bila ? entah ...mungkin masa itu saya pun sudah mati, sudah lama bernafas dalam lumpur ...
Back to top Go down
arman
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 141
Registration date : 2011-05-05

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sun May 22, 2011 10:13 pm

ramalan saya, bila shj semenanjung merasa kesan drpd kebanjiran org2 asing ini (sb mereka bukan shj diam2 di sabah tp juga berduyun2 menyeberang ke semenanjung), barulah akan ada usaha2 utk cubaan mengatasinya... atau jika berlaku perubahan pentadbiran negara, mgkin adalah usaha utk mengorek mereka2 yg terlibat di belakang tabir...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed May 25, 2011 1:37 pm

ini pengalaman saya , dalam satu projek di labuan ...ramai pekerja dari luar datang , syarikat seperti Dayang , vastalux , Lingkungan ...Haliburton dan Slumberger dan banyak lagi masing2 sediakan senarai nama pekerja untuk Admin , paling ramai dari malaya ..

saya tengok nama dorang pelik2 , jarang nama orang malaya abdul sukul laja gafal ..tapi tengok IC alamat malaya , ada alamat tinggal Sri kembangan ...ada alamat Sungai Lembing pahang , pendekkata satu semenanjung itu semua ada , cakap pun mmg slang malaya habis , awak ..hang , ekau segala macam !
masa rehat , saya pegi duduk sembang dengan dorang ...kedapatan rupanya dorang semua itu orang suluk , pilak ! bila sesama sendiri dorang cakap suluk ..

pilak sudah jadi orang malaya ! ada jadi orang pahang ..orang perak , orang N9 , orang KL ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed May 25, 2011 11:58 pm

itulah sia bilang dr dulu..... mimang diurang sdh dpt ic inda akan diam2 sini sabah sj, 1 malasia diurang mo mangambara, ambil samua paluang2 yg ada..... pindik kata samananjung pung akang dpt tampias air liu juga..... misti punya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Tue May 31, 2011 9:10 am


hihihi..harap2 lebih ramai lagi pilak2 berduyun-duyun pigi malaya..biar malaya rasa. apa lagi kalau diurang/pilak turut mengundi..tidak semestinya undi diurang itu kekal menyukung satu parti saja tu. last2 mungkin undi diurang pula yang jadi penentu..mcm di sabah..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Wed Jun 01, 2011 3:33 pm

sana ramai baitu tuan...............nda buli dibijakan suda........pasal satu bangsa satu agama, apa buli buat menolong sesama insan............mengenepikan hak bumiputera yang nda sebangsa dan nda seagama......... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu Jun 02, 2011 3:42 am

ini PTI pun bukan semua undi kerajaan , ada PTI cakap buat apa undi UMNO ...itu parti luar , bukan sabah punya , kita mesti undi parti negeri kita ! ..haaaa negeri kita ???

ada juga PTI cakap , itu orang malaya pendatang ! ha ha ha ...dia tdk faham selagi dalam satu negara , bergerak dlam negeri manapun tdk akan jadi pendatang , selagi dalam negara ! habis dia tu apa konon ? bukan pendatang ?

ada pula PTI cakap , bikin panas itu UMNO ...selalu bikin operasi , abang saya sama mak saya kena tangkap , sekarang dalam sana rumah merah inanam !

ada juga PTI yg tdk ada IC pun , dia cuma ada IMM13 ..biasanya dorang menipu , dalam IMM13 bilang kerja pembinaan , sedangkan dorang buat kerja pembantu kedai , patutnya tdk boleh , ada juga dalam IMM13 cakap kerja perladangan , tapi dorang buat kerja lain , jadi ayam pangil-panggilan , kadang kerja GRO ...
Back to top Go down
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu Jun 02, 2011 4:03 am

inila ba klu kita talampau diammmmmmmmmmmmm sja.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu Jun 02, 2011 4:07 am

ibarat luka , darah tdk pandai berhenti keluar ...asyik berdarah saja ! lama2 kita hilang rasa mual tengok tu darah , cuma rasa sakit saja , makan sakit , tidur sakit , berak pun sakit , berdenyut nyut nyut nyut ..

mcm itulah keadaan / cerita pasal PTI disabah ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Thu Jun 02, 2011 5:56 pm

Yorut_orut wrote:

hihihi..harap2 lebih ramai lagi pilak2 berduyun-duyun pigi malaya..biar malaya rasa. apa lagi kalau diurang/pilak turut mengundi..tidak semestinya undi diurang itu kekal menyukung satu parti saja tu. last2 mungkin undi diurang pula yang jadi penentu..mcm di sabah..
sikarang mangkalilah diurang mengundi parti tertentu sj, suba lain kali, bila diurang sdh buli bediri sendiri sdh, antah2 urang diurang sendiri yg diurang kasi bediri.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sat Jun 04, 2011 1:33 am

salah kita barangkali kerana pemurah tiada batasan , sabar tidak bertempat ...diam membahalolkan bangsa sendiri , hulur tiada henti , nganga mulut biar dikencing diberak ditelan juga ,

itu anjing kalau sedang tidur tiba2 kita datang sepak buntut dia , terkejut ...bukan setakt menyalak , silap2 kaki kita dia terkam !
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sun Jun 05, 2011 5:17 pm

tp mangkali ok baini kan..... karajaang pung diang2 sj, jd mangkali oklah baini...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
liwanranau
Prebet
Prebet


Number of posts : 39
Registration date : 2012-09-20

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Fri Sep 21, 2012 12:19 pm

apalah penyelesaian dia tu?
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Sat Sep 22, 2012 12:28 am

tdk tau apa penyelesaian... saya nampak pti ni di mana2 bebas shj jalan2 tdk takut apa2...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..   Today at 8:02 am

Back to top Go down
 
Keningau banyak PTI kamu bilang....tapi banyak banyak PTI pun ramai juga yang kerja kerajaan..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: