To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Tips Dan Teknik Pemasaran Tanpa Kos Yang Berkesan
by SchulzCube Thu Nov 16, 2017 6:07 pm

» Jualan HOT Produk Resell Rights Kombo 2017
by xbest Mon Nov 13, 2017 9:28 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Sun Oct 29, 2017 12:57 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
November 2017
MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
CalendarCalendar

Share | 
 

 jaruk bosou ikan tp samua nasi

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sat Sep 20, 2008 10:18 pm

sia ada bah mambali bosou sana jalanan, urang2 kita juga yg jual, 1 kontener kisil rm20, sakali sampai rumah sia buka, aduinaaaaaa...... sampai ari ini, mo dakat abis sdh sia makan bulumpun sia tamakan satu putungan ikan...... nasi sj..... kanapabah diurang ni mo mombuyuk? suba2 gia siapa2 yg limpas mana2 yg ada jual bosou ni, kasi tagur diurang sikit......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sat Sep 20, 2008 10:49 pm

Kita ini pun macam melayu juga kah? mau kaya cepat juga, tanpa memikir2 kesan2 hari ini kepada hari isuk. ini lah yg saya inda suka ini.

Misti lain kali kao tidak akan membeli lagi kan gaman kalau macam itu?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 12:41 am

sia akan singgah juga, lapas tu pigi tingu2 kunun itu bosou, lapas tu tanya ada apa dlm, banyakkah, pansingan gaman....... nah ngam sj timing, trusssssss........ gusukkkkk...... bikin malu urang sendiri sj..... atau minta kasi turun harga, dr rm20 pigi rm1, kalou dia sakap malampau juga & tanya kanapa, barulah sia sakap "abis isi dia nasi sj baini, bukan bosou ikan, ini bosou nasi..... inda parsaya, sia buka sikarang, kalou sia butul, kao makan samua dpn sia, kalou sia salah, sia bayar kao rm50..... masamana, satuju?..." sia bilang nt..... puiiiiiiiii..... bansi sia kalou ada hati menipu..... kasukan pti mangkali diurang tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 12:44 am

bila sebut KDm bermakna suku sendiri, sahabat sendiri atau urang sendiri. bagaimana pun kita ini kalau musuh yg menyakiti kita, kita akan terasa sikit saja sakitnya. tapi klu urang sendiri yg menipu..aduiiii sakitnya tuhan saja yg tau. sedangkan kita ini pada awalnya mau menolong orang sendiri.last2 kana tipu urang sendiri. benci lah kalau perangai macam itu gaman.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 12:51 am

ya bah, harga rm20 dgn saiz yg kisil sj, aduinaaaa gaji kuntirik baitu 1 hari, kao karaja taruk2 dr jam 7 sampai jam 5 patang..... sakali kao beli bosou, nasiiiiiiiii sj...... sia2 paluh kao kaluar karaja 1 hari...... suba gia kalou ada siapa2 kamu yg singgah2, kasi sound sama diurang..... bikin malu bah..... untung belipat ganda pun kalou inda barakat, apa guna.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 12:53 am

Betul gaman.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 12:58 am

ada lagi dulu, dia bilang bosou ikan sungai, sia tingu dr luar pun mimang ikan sungai..... sakali sampai rumah, di siring2 mimang ikan sungailah, tp banyak di tanga itu ikan laut, ikan kerisi yg mirah2 sikit tu..... sial butul..... tantu sdh talampau ramai urang yg kana tipu tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 1:23 am

Selalunya gaman klu urang berniaga masam ini. mimang tidak lama laitu. sikit hari lagi gulung tikar.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 9:36 am

masam mana rasa bosou nasi pukutarap? sadap jugakah? Mau tarai2 juga bah daa. tapi barangkali bukan nasi semua bah itu tapi 20% saja ikan, jadi pukutarap tebeli yang nasi saja samua inda ada samai..
Bah kau tulis signbud "JGAN BOLI BOSOU SI ANU, PENIPU ITU" turus kau pacak tu signbud di simpang2 utama..masam mana?
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Sun Sep 21, 2008 12:55 pm

hehe.. Twisted Evil
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Tue Sep 23, 2008 1:05 am

pukutarap wrote:
sia ada bah mambali bosou sana jalanan, urang2 kita juga yg jual, 1 kontener kisil rm20, sakali sampai rumah sia buka, aduinaaaaaa...... sampai ari ini, mo dakat abis sdh sia makan bulumpun sia tamakan satu putungan ikan...... nasi sj..... kanapabah diurang ni mo mombuyuk? suba2 gia siapa2 yg limpas mana2 yg ada jual bosou ni, kasi tagur diurang sikit......

mungkin itu ikan suda nokolomi dan hancur suda ba tu pukutarap. itu la kali inda nampak masam ikan suda. hee... tp yg btul klu kita ditipu uli urang sndiri, mrh, malu dan kesiwa smua ada. mnta2 la mrka2 ni brtaubat dan blk ke pangkal jln. hehe...
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Thu Oct 02, 2008 1:10 am

sa ni pembikin bosou juga... bosou ikan sungai lagitu... tapi untuk sendiri makan saja la, air tu sa kasi surung utk kawan2 utk dorang aramai ti (termasuk sa la ba juga...) dorang komplen lagi.. talampau banyak ikan dorang bilang...

bisnes bosou buli untung ba sebenarnya.. kanapa mau tipu2 lagi.. bikin malu saja. Pukutarap.. lain kali ko round balik tu tampat, kau tiau tu orang ba...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Thu Oct 02, 2008 1:12 am

kalauu di KB... RM6.00 ba itu ikan batuan 20 ekor... buli buat sampai 10 butul kecil harga RM10.00 satu, untung paling kurang RM50.00 oooo...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   Thu Oct 02, 2008 10:05 pm

itulah tu, untung basar bah buat bosou, kanapa mo menipu lagi..... nasip baik inda dpt jual butul bosou kusung sj, sabap nampak butul indada isi..... kalou buli, antah2 diurang buat juga, 1 butul bosou kusung rm20..... palui bana..... sampai sikarang sia masi bansi lg itu parangai diurang..... inda sabar2 sia mo limpas sana balik..... mo tiau diurang sakali..... baru sia dpt tidur tanang, hihihiiii....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: jaruk bosou ikan tp samua nasi   

Back to top Go down
 
jaruk bosou ikan tp samua nasi
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Food & Cooking-
Jump to: