To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 BAKAKUK..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: BAKAKUK..   Thu Jan 06, 2011 1:03 pm

Bulih tahan juga bah urang kita ini kan...kreatif juga, tingu pandai bikin senjata sendiri apa lagi kalau bukan BAKAKUK....adik beradik sama shotgun juga bah itu kan...ekekekek...
di sini tempat saya banyak urang ada bakakuk, siuk bah p magasu@gurab kalau ramai2...kalau mau jalan sudah itu macam itu kuminis saja, masing2 ada senjata...hahaha...ada 1 cerita di sini, ini 1 orang aman ada 2 sinapang, 1 yg perintah punya, 1 bakakuk..dia mau p kasi daftar itu sinapang perintah dia, sakali dia x sedar yg dia tebawa itu bakakuk dia..itu pulis sakap, "Aman, buruk sdh sinapang kau ini"...baru dia perasan yg dia bawa itu bakakuk, kalang kabut dia keluar dari balai,terus balik rumah...bisuk2 baru dia balik lagi...

Tapi susah sudah bah mau b magasu sikarang, bukan macam dulu2 lagi....x bibas sdh...masuk sana, ada maragas tua...masuk sini ada pulis....ini semua gara2 urang timbak urang....ada yg sengaja, ada yg x sengaja....pada kawan2 yg suka gurab itu, hati2 lah selalu...ingat2 adat mau masuk utan & menimbak mcm mana.... Shocked

siuk2 gumurab pun,siuk lagi sia rasa kalau mamancing.......nikmat bah itu menarik kalau dapat ikan yg besar2 kan...hehehe...bahh, gaman....penat sia memungut ini....rihat dulu arr...ari 6 mau kasi turun kepingan ini...hehehehe... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Thu Jan 06, 2011 4:31 pm

serita yg sia dingar pula...
si gaman salah bawa sinapang utk check-up..tp bakakuk dia canggih butul bah buatannya jd pulis pun inda perasan..lagi pun tu pulis biasa suda sama dia so dia check pun ala kada saja.. kunun2 tu pulis guyang2 saja tu sinapang lalu berkata sama si gaman.."ogirot tomod pogia ti sinapang nu ti gaman.." lalu mengembalikan kapada si gaman. si gaman buat reliks saja pada hal dia sudah takut pasal sebaik saja dia buka tu sarung sinapang di balai trus dia sadar dia bawa sinapang yg salah..hehehe...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Thu Jan 06, 2011 4:50 pm

sia indada bakakuk, mau juga tp masam indada kaparluan...... time memutung, kalou tejumpa palanuk, sia umban sj pakai pisau gata......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Thu Jan 06, 2011 5:46 pm

bakakuk sia expire suda talampau lama simpan di kagataan...indada palanuk utk ditimbak sudah bah..pupus suda mangkali...
Back to top Go down
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Thu Jan 06, 2011 8:44 pm

bahaya bah bakakuk buat urang2 kita leka sampai lupa mau majukan diri balik2 balwan siapa yg santik itu sinapang
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Fri Jan 07, 2011 7:37 am

zaman bakakuk tampat sia sudah lama limpas..bakakuk santik2 pun indada guna suda..simpan2 saja (tapuk2 di kagataan mangkali) pasal indada sudah binatang buruan. mungkin tampat lain pun kabanyakan begitu. taun 80-an / 90-an saja mangkali org batanding-tanding bikin bakakuk yg santik2 sebiji mcm sinapang porinta...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Fri Jan 07, 2011 8:06 pm

lama sdh sia inda nampak bakakuk sini tamparuli, mangkali ilang minat sdh, mangkali diurang katagih pesbuk sdh...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Fri Jan 07, 2011 9:24 pm

bakakuk.... hehehehe.. ni buatan org2 lama saja.. skarang macam indada keperluan suda.... tu bakat bikin bakakuk pun mcam lenyap suda
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Sat Jan 08, 2011 11:03 am

kurang kaparluan sudah bah bakakuk...inda lama lgi org kg tarai bikin m16 pula... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Sat Jan 08, 2011 12:05 pm

apa lg yg mo ditimbak, talampau sikit sdh..... tupai2 pun sikit sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Sat Jan 08, 2011 11:09 pm

di kg sia (bukan sdkn)..tupai pun susa mo sari sudah..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Sun Jan 09, 2011 12:10 pm

ada tu, suma jauh lg sdh batampiaran lari kalou nampak urang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Mon Jan 10, 2011 9:21 pm

dikg sya masi lagi pakai bakakuk manimbak payau
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BAKAKUK..   Tue Jan 11, 2011 2:13 pm

kalou ada dpt, suba kasi aplud gambar sini, mo tingu juga masamana payau yg kana timbak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: BAKAKUK..   Today at 2:22 am

Back to top Go down
 
BAKAKUK..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: