To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Wed Feb 09, 2011 2:31 pm

saya teringat, apa sudah kesudahan kes si amirul itu arr...budak sikul yg polis timbak itu...institusi kepolisian negara tercalar dengan kes itu tahun lalu...masam tiada sdh berita pasal itu skrg...masam mana pandangan kamu sama pak pulisi di malaysia ini...... Rolling Eyes
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Wed Feb 09, 2011 6:19 pm

saya tida pandai ulas yg ini.. cuma saya pun terpikir kanapa indada kabar sudaitu..apa keputusan. mungkin pulis inda mau bagi maklumat (kongsi serita) sama wartawan supaya inda terlalu banyak spekulasi...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Wed Feb 09, 2011 8:06 pm

masi lg bisara tu..... indatau kanapa susa butul..... mangkali itu budak yg sala waloupun mati kana timbak..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Thu Feb 10, 2011 8:11 am

Ini kes 50-50 bah... Kalau pulis sudah beri arahan supaya berhenti, apa lagi kalau sudah di kajar, sepatutnya org itu berhenti. Mcm mana gia kalau yg lari dari pulis itu penjenayah basar? Tapi..ada tapinya.. 1. ketika itu tiada pun kejadian penjenayah bahaya sedang berkeliaran..
2. yg melarikan diri itupun belum mengancam kasalamatan pulis itu sendiri.
Jd..sepatutnya bubut saja sampai kadapatan.. kalau inda kadapatan pun inda apa pasal pada ketika itu bukan ada operasi memburu pangganas/penjenayah yg dikenal pasti..
Back to top Go down
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Thu Feb 10, 2011 2:23 pm

2. yg melarikan diri itupun belum mengancam kasalamatan pulis itu sendiri.
Jd..sepatutnya bubut saja sampai kadapatan.. kalau inda kadapatan pun inda apa pasal pada ketika itu bukan ada operasi memburu pangganas/penjenayah yg dikenal pasti..[/quote]

nampak macam pulis sewenang-wenangnya menggunakan kuasa untuk menimbak kan....
Back to top Go down
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Thu Feb 10, 2011 2:27 pm

mangkali ini kes ini kena kasi diam saja, x di heboh2 kan kptusan dia....kwn2 sia yg karaja pulis semua kasi salah itu budak pasal 1 sebab saja "ITU BUDAK TIDAK BERHENTI BILA KENA SURUH BERHENTI"...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 11, 2011 10:18 am

itulah saya bilang..50-50 bah.. tp kalau saya bapa budak itu mimangpun saya salahkan pulis.. pasal bukan musim darurat bah..lgpun tidak mengancam polis itu.

Sering juga kita dengar polis menimbak mati org yg dikatakan 'cuba' menyerang polis dgn parang. ertinya org itu baru cuba menyerang tp trus ditimbak sampai mati.. inda buli ka kalau kasi kaw2 saja tp inda sampai mati? Very Happy

mcm inda ngam pula parang vs pistul atau m16.. mungkin kalau org tu x dibunuh buli juga kurik maklumat banyak2 mengenai panjahat2 lain...
Back to top Go down
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 11, 2011 12:05 pm

masam mana la itu ar kalau pulis tejumpa yg sampin main tiup2an...baru da diurang mau timbak trus kena tiup PUHH!! x melatup itu pistul diurang...apa polis mau sakap nanti arrr???
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 11, 2011 3:51 pm

ini kana tingu banyak sudut.....
1. itu bdk mmg sala pasal inda berenti..... tp ini buli kita paham, dia inda berenti pasal ada urang mangajar diurang & juga mangkali indada lisin, jd ada 2 katakutan.....
2. itu nyawa pulis indada ansaman, indada timbak menimbak, kanapa sapat butul itu pulis menimbak? ini pula masamana? ansaman pun indada, katakutan pun indada..... samata2 mangajar sj dr balakang...... tp tratatatatatatatatatatttttt.... bunyi timbakan, lebi 10 timbakan, inda silap sia 14...... kanapa? timbakan pula aim pamandu dan bukan tayar..... lg sakali, indada ansaman pun sama pulis, kanapa aim pamandu? kana kapala bah, on d spot mati..... turus ranggal timbuk, dammmmmmmm...... ! (di sini sia inda nampak kaparluan pulis menimbak..... tindakan menimbak adalah tindakan ahir bah......)
3. yg sia basa di newspaper, kunun ada parang kana kasi kerual dr kerita tu budak.... tp saksi bilang manada..... sana itu saksi meningu2 pasal dapan rumah dia bah......
4. si kerualga mimang kasi sala pulis..... pulis mimang bilang sala budak..... biasalah bah begitu..... jd mo tingu dr pandangan neutral......
5. si bapa mama pun telibat sama sala sacara inda lansung pasal kasi budak pree sj kasi jalan kerita indada lisin..... tp ini buli diurang sakap itu budak suri2 kasi jalan tu kerita.....
6. mangkali itu pulis inda parna mangalami kaadaan begitu sebulum ini..... jd apa lg, samangat butullah mangajar..... mangkali dlm kapala..... inilah masanya......

jadi.....

1. kaloulah itu bapa mama budak jaga anak diurang inda kasi bibas mamandu...... (kalou mmg diurang tau itu budak salalu suri2 mamandu kerita)
2. kaloulah itu budak inda pigi bibas2 mamandu tu kerita..... waktu malam lg tu.....
3. kaloulah dia inda kasi jalan laju2 sampai taranggal motor kumpulan lain.....
4. dan kaloulah itu itu pulis mangajar sj itu kerita & panggil perunda pulis lain dtg pigi kapung/blok......
5. kaloulah itu pulis timbak tayar sj......
6. kaloulah itu pulis inda sewinang2nya menimbak trataatttatatatatttaattt......

tp, itu kaloulah...... pasti samua masi sanyum2 gumbira sikarang ini...... tp mo buat masamana lagi..... taulah itu makamah mo tingu pambaratan masamana...... ini kumin dr sia yg rajin mambasa srtkbr sj..... tp karaja putung gata......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 11, 2011 5:12 pm

pindik serita...kalau saya hakim..saya bilang sama-sama salah. tp memandangkan sebelah pihak ada kematian maka pampasan patut ada, biarpun bukan pampasan penuh pasal itu budak pun ada salah.. Itu pulis pun patut kana gantung karaja.. kalau ada pangkat, kasi turun pangkat..gaji inda bagarak naik...

Pulis kana hukum tapi keluarga budak itupun inda dpt pampasan penuh...jd adil lah... Undang2 si orut... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 11, 2011 6:29 pm

itu budak lari inda mo berenti buli aga sdh kanapa..... kana kajar kumpulan lain, indada lisin...... tp itu pulis bah kanapa barabis butul menimbak? ada panarangan? Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 18, 2011 11:31 am

INI SERITA BARU
Keputusan 28 Februari

SHAH ALAM: Nasib koperal yang didakwa menyebabkan kematian remaja berusia 15 tahun, Aminulrasyid Amzah, di Seksyen 11, tahun lalu, sama ada perlu membela diri atas pertuduhan itu akan ditentukan Mahkamah Sesyen, pada 28 Februari ini.

Hakim Latifah Mohd Tahar membuat keputusan itu selepas mendengar hujahan lanjut pihak pendakwaan dan pembelaan pada peringkat akhir kes pendakwaan, semalam.


Mahkamah sebelum ini menetapkan semalam sebagai tarikh keputusan di akhir kes pendakwaan. Sepanjang perbicaraan pada peringkat kes pendakwaan, seramai 39 saksi tampil memberi keterangan. Tertuduh, Jenain Subi, 48, dari Ibu Pejabat Polis (IPD) Daerah Shah Alam didakwa menyebabkan kematian Aminulrasyid di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, jam 1.10 pagi, 26 April tahun lalu.

Bapa empat anak itu didakwa mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh didenda jika sabit kesalahan.

Pada prosiding itu, pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Idham Abd Ghani, Mohd Dusuki Mokhtar dan Adilla Ahmad. Jenain diwakili peguam M Athimulan dan Salim Bashir. Pada prosiding semalam, galeri awam dalam mahkamah dipenuhi ahli keluarga Jenain dan Aminulrasyid. Antara yang kelihatan ialah ibu Aminulrasyid, Norsiah Mohamad, 62, dan Azamuddin Omar, 16.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 18, 2011 2:59 pm

kalaupun kana kasi hukum tapi diringkankan baitu nanti...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Fri Feb 18, 2011 4:17 pm

itu pulis urang sabah tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Sun Feb 20, 2011 7:29 pm

syani tida tahu pula kesni tapi saya perna dgr kes timbak budak sikulahni,klu ikut cerita kamuni sipolis mengejar budaktu dan budaktu tida baranti,sapatutnya tiada kajadian timbak menembak sabab bukanya mengancam nyawa itu pulis,lagi satu mana ada undang2 timbak penjenayah dari belakang kalau kamu tingu itu tv pasal cerita butul yg divideokan oleh pulis amarika adaka masa dia mangajar sambil dia malapaskan timbakan walaupun suspektu ada pistol tiadakan???.jd kesni mungkin dlm proses perbicaraan..itula ba kalau undang2 pun tida paham bagitulah jadinya ataupun bangga butul mandapat kuasa itula kajadian dia,bukan mau mangutuk itu pulis tapi kita pikir2kanlah,kita pun maklum juga disabahni klau kamu nampak cuba kamu tingu saja mcmna style diurg.mimangla kalau urg yg kana tahan tida tau undang2 diam saja,mcmna org awam yg tau undang2 nda itu pulis bapikir 10kali mau manahan sama bartanya
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Mon Feb 21, 2011 2:24 pm

sambil mangajar sambil menimbak dr balakang..... Very Happy padahal indapun kana timbak..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....   Today at 11:24 pm

Back to top Go down
 
POLIS TEMBAK BUDAK SIKUL....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: