To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Need a help!
by tungkelly Fri May 26, 2017 10:59 am

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Tue Apr 25, 2017 3:47 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Apr 23, 2017 7:24 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
May 2017
MonTueWedThuFriSatSun
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
CalendarCalendar

Share | 
 

 Tarian singa....

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
*SuRuN*
Koperal
Koperal
avatar

Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Tarian singa....   Thu Feb 17, 2011 2:53 pm

saya suka tingu in tarian singa2 ini....baru2 ini sia turun la p pekan kunun mau p enjoy2...sia nampak d tu urang menari singa, besa la kan, masih panas g aura2 tahun baru sina ini...tiba2 sia kelusuan,gendang memang gendang cina, tarian mimang tarian cina, cina punya budaya...tapi kan tiba2 sia perasan, daaaaari yg pukul gendang,menari singa x kira yg atas lori ka bawah lori seeeemua PTI (PELIPIN) ...satuuu saja orang cina, yang tukang pungut duit saja CINA...ketawa dlm ati saja sia...jgn saja 1 ari nti kita nampak pelipin pula yg menari sumazau...keehoiii!!! pirat
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Tarian singa....   Thu Feb 17, 2011 9:07 pm

itu laba 1malaysia si najib...hahahha...Very Happy

saya pikir itu cina pilih utk melatih pti main tarian singa supaya dia bayar sikitt saja sagu hati. kalau cina sama cina diurang inda mau bayaran mura2...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tarian singa....   Thu Feb 17, 2011 10:32 pm

itu barulah butul2 1malasia, hihihihiiiii...... Laughing manjadi butul 1malasia si najip..... Laughing salalu sdh sia nampak begitu, inda heran sdh..... katara butul tradisi sina sendiri pun mo ilang sdh..... sia parna nampak sana manggatal, ada 3 budak dr rumah ke rumah pigang kapala singa sj main2 dapan rumah lapas tu minta duit..... katawa tu tuan rumah sina pasal yg 3 budak tu budak2 pti..... inda tau mana diurang dpt tu kapala singa...... tingu, jalas sakali diurang akan sanggup buat apa sj utk dpt duit..... jd, apa lg kalou satakat mensuri......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Tarian singa....   Fri Feb 18, 2011 8:48 am

pernah juga saya nampak duuuuuuuuuuuulu 1, 2 org bukan cina dalam 1 grup tarian singa. tpi saya pikir org itu pekerja org cina itu bah. mungkin penari singa x cukup org jadi dia ajak pekerjanya ikut sama..nt kana bagi angpau juga kan. bukan kes pti ambil kesempatan..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tarian singa....   Fri Feb 18, 2011 4:20 pm

itu anak2 sina inda minat sdh bah..... kalou yg tinggi2 sikul mana mo ikut lg manari guna patung kapala singa..... suma yg weteran2 berusaha inda mau tradisi ini ilang, pasal tu kalou tingu katua dia mmg urang sina..... lgpun sia tingu, inda banyak lg kadai yg minta diurang manari dapan kadai.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Tarian singa....   Sat Feb 19, 2011 8:40 pm

klu dikg saya tiada mcmtu,tp saya perna juga ikut main singa 3tahun,klu area kk mimang banyak otto sama oppo main singani kira satu malaysia bah kan.tpi tahun 2009 lagi siuk,rumah terbuka krismas dipadang kk,yg budak2 bagi bunga sama viptu pakaian dia langsung tiada tema krismas,klu pakaian dusun bole terima lagi tpi pakaian mcm anaknya sianu bapaknya..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tarian singa....   Sat Feb 19, 2011 10:20 pm

hihihihiiii.... pandai pula kao main singa ah superman...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Tarian singa....   Sun Feb 20, 2011 3:40 pm

tahun demi tahun perayaan2 akan didenominasi oleh pti yg inda pandai malu. Dulu2 waktu saya masih karaja sama sina... lapas taun baru sina yg utama (10 hari bah itu) hampir tiap2 ari ada tu budak polipin datang jumpa touki minta angpau... touki tanya, ko siapa olang? tu budak bilang, "bapaku si anu yg karaja sama touki.." ada kalanya tu touki kasi juga .. cuma mungkin inda bnyk lah.. paling2 rm5 dlm sampul mirah tu.. Mimang muka inda pandai malu ni polipin..
Back to top Go down
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Tarian singa....   Sun Feb 20, 2011 7:06 pm

pukutarap. wrote:
hihihihiiii.... pandai pula kao main singa ah superman...... Very Happy
mimang aku pandai,bunyi drum singatu sebenarnya ada maknanya..siuk bah main singa.mengikut cerita kwan2 aku yg main singa dulu knpa diurg otto sama oppo main singa sabab d jarang suda remaja2 cina mo main singa masing2 sibuk itu yg jadi mcmtu.tpi juara dunia singa masih malaysia yg pigang rekod pemain dia cina jugalah
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tarian singa....   Mon Feb 21, 2011 2:22 pm

itu tarian singapun lama2 ilang juga tu..... inda lama, samua pti yg main, hihihihihiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Tarian singa....   

Back to top Go down
 
Tarian singa....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: