To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Thu Mar 03, 2011 9:06 am

tiba2 sia tepikir baini, agak2 sikarang ini kan berapa ramai sudah penduduk di negeri sabah ini ar....kita kira yang ORIGINALLY SABAHAN saja, tulak PTI dulu...agak2 kamu lebih 15 juta sdh ka SABAHAN arr???sia teingat bah gia, dolu2 kan masa sia antar2 buku p sikulan..yg di bandar2 saja ramai pelajar, kalau yg di pisuk2 sdh itu sikiiiit saja pelajar dia...rata2 kalau yg di pisuk2 itu paling ramai 1 klas 10 urang...jadi dalam pikiran sia, masih lagi sikit urang sabah ini (yg betul2 pribumi sabah lahh)...kalau sampu pti,doiiiii....x tekira sdh mangkali.......
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Thu Mar 03, 2011 5:26 pm

15juta????? aduinaaaa..... serulu malasia pun baru 28 juta..... Laughing ikut statistik penduduk sabah kira2 3 puin lebi2 juta urang..... 3juta lebi..... tulak pti mangkali 2 jutalah..... tp mana dpt tulak tu..... takan mo tulak si akjan, sultang kita tu..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Thu Mar 03, 2011 7:41 pm

saya pikirpun sabahan tuling paling2 pun 1 juta lebi atau dua juta saja..itupun tamasuk juga sina tuling.
Back to top Go down
*SuRuN*
Koperal
Koperal


Number of posts : 269
Location : hehe...sini guas gata
Humor : bulih bah klu kauuuu....
Registration date : 2010-12-30

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Fri Mar 04, 2011 8:16 am

pukutarap. wrote:
15juta????? aduinaaaa..... serulu malasia pun baru 28 juta..... Laughing ikut statistik penduduk sabah kira2 3 puin lebi2 juta urang..... 3juta lebi..... tulak pti mangkali 2 jutalah..... tp mana dpt tulak tu..... takan mo tulak si akjan, sultang kita tu..... Very Happy

uihh...astaga telampau banyak pula yg sia kasi itu kan tuan...ko tau lah, jaaarang kerual dari gata bah...itu la kurang maklumat ini...tapi sikarang mau musim magalang sudah, ada selalu sikit sudah la sia kerual dari gata...hehehe...c akjan sakap kalau sah sudah pertabalan dia, dia mau kasi lapas itu kerakyatan malaysia....jadi kalau begitu dia mesti tinggal di pelipin la itu kan...
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Fri Mar 04, 2011 4:03 pm

dia sebenarnya mmg pti... sb itu sanggup konon lepaskan kerakyatan malaysia... mmg dia bukan rakyat malaysiapun... dia tdk rugi apa2...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Fri Mar 04, 2011 8:03 pm

mungkin...selepas dia buang kerayatan malasia..dia akan mengetuai suluk2 pelipin merampas sabah secara serangan gerila. Dia sudah terlalu ramai pengikut dlam negeri ini (pti yg sudah dpt ic sama yg belum dpt) utk membantu dia. mungkin diurang buat huru hara.. bila org sabah / malaysia sudah inda tahan menjalani hidup yg sentiasa kucar kacir..last2 akun kalah dan membanarkan dia jadi sultang sabah...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Sat Mar 05, 2011 11:25 am

itulah..... sabanarnya kalou diurang mo buat hal, inda paya antar tantara, suru sj urang2 diurang yg ada sadia sini sabah buat kasau, sansara sdh menguntrul......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Sun Mar 06, 2011 8:32 pm

itulah kubuduhan amuno...dia pikir saudara dia dari sabarang itu bagus2 semua..inda bikin kasau di balakang hari.. Tp mungkin juga malaya akan haramkan org sabah masuk malaya suatu hari nanti. jd salamat lah diurang dari kasan2 kabanjiran polipin/bugis di sabah..ertinya sabah sajalah yg tanggung derita salama-lamanya... hhihihi mcm lari tupik sudah..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Mon Mar 07, 2011 10:05 pm

amuno baitu..... mangkali majuriti ahli amuno sini sabah urang2 pti..... inda mustahil..... tingu si sultang akjan tu..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Tue Mar 08, 2011 11:32 pm

mimang pun majoriti oleh urg pti cuba kamu tingu banyak butul kampung dsabahni tumbuh macam cendawan bah sakit mataku....................................butul2 kana piara,urg duduk dibukit langsung tiada2 kana paduli
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Wed Mar 09, 2011 7:35 pm

kalou kamu naik bas dr tomporuli pigi kk, parasan kamu tu saturang2 sj dlm bas kana keliling urang asing..... tarasa masam sana indun pelipin pula......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Da True Sabahan
Prebet
Prebet


Number of posts : 1
Registration date : 2011-05-27

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Fri May 27, 2011 3:43 pm

yg sia ngat2 kan pnduduk sbah skg mgkin lam 2.7 juta org..nda tau la yg new update..da siap2 ble c tau sia ka??
Back to top Go down
arman
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 141
Registration date : 2011-05-05

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Fri May 27, 2011 6:06 pm

sdh ada di sini tu, 3.214 juta org... ramai tu... termasuk pti yg dpt ic... Very Happy
Back to top Go down
SumandakOruya
Prebet
Prebet


Number of posts : 13
Registration date : 2011-05-26

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Fri May 27, 2011 11:51 pm

bikin takut kluar skrang owh..... Sad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Sat May 28, 2011 11:57 am

jan kerual pigi tampat2 yg bahayalah, ok juga tu...... lgpun karajaan sendiri kasi biar diurang ada sini sabah, jd mangkali oklah tu...... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Wed Jun 01, 2011 3:48 pm

Mimang nda dijamin la mandak.......kerual la bah ramai2...........
Agak menghairankan juga bah masam mana berlaku peningkatan yang begitu ketara........ Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Thu Jun 02, 2011 5:53 pm

talampau prodaktip bah, mo buat masamana..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???   Today at 1:48 pm

Back to top Go down
 
Berapa ramai penduduk di negeri SABAH ini...???
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: