To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 15, 2010 6:29 pm

kesimpulannya , tidak payahlah pergi menyeru segala keramat ...atau meminta pada kuburan , buang masa ja , bikin kasi rosak iman lagi ,..

daripada minta sama kuburan , bagus pergi minta 'rekemen' dengan Cm , si musa aman ...minta biasiswa ka , minta projek ka ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 15, 2010 6:35 pm

ya bah..... tp itu yg ada sikul bagia gaman, atau yg ada kadudukan.... kalou panganggur, panagih dadah, nah sana kuburan sjlah harapan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 15, 2010 7:30 pm

ada sikul ka tada , sama saja dorang tu tuan PT ...ada yang kerja peguam pun datang bawa ayam panggang pigi sana kuburan minta numbur , dia mau kasi rasuah tu rogon mangkali ..

yang kerja guru pun sama , dikampung saya ada 2 orang ...memang kaki numbur , masjid , tapekong , kubur , semua dorang lawat , jumpa sodaramara mangkali ..

ada juga dorang kena konon , tapi saya tengok tidak kaya2 pun ...dari dulu sampai sekarang sama ja ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 15, 2010 7:34 pm

pandpt sia, siapa yg kana 'bagi' numbur ni misti ada parjanjian sama itu antu bah..... janji apa, kita inda tau tp yg pasti misti janji yg inda kita sukalah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Thu Mar 18, 2010 2:15 am

Ya..begitu lah 'hidup' ini. masing2 ada kecenderungan..si anu dengan hobinya..si anu lagi pula dengan minatnya. apa pun selagi di tidak menyusahkan org lain. biarkan. klu kita bercakap mengenai kebaikan dan keburukan. tiada yg benar2 baik dan tiada yg benar2 jahat. jahat atau baik itu bergantung kepada se'kreatif' mana manusia itu sendiri dalam memanipulasikan idea, ilusi dan dan menggemblengkannya menjadi hujah utk menidakkan atau mengiakan sesuatu perkara. tu sebab..dalam beberapa kes mahkamah, ada yg terang2 sudah bersalah kerana membunuh..bagaimana pun pada akhirnya di lepaskan oleh mahkamah.
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Thu Mar 18, 2010 2:34 am

romeo wrote:
orang kita , pergi kekuburan ..bertapa dan sebagainya , minta jadi kuat dan kebal , atau jadi bomoh mengubat orang ..

secara lojiknya , kalau kuat kenapa tdk masuk olimpik angkat berat ? kasi pecah tu rekod biar jadi sanjungan seluruh dunia .., kalau kebal sangat , kenapa tidak pergi sana Afghanistan ..chechnya , Iraq , lawan tu US yg menjajah ?

kalau minta jadi bomoh , kenapa tidak tanyakan itu hantu / Jin dsb ...apa ubat AIDS , apa penawar ANTRAKS dsb ?

memang ada orang kebal , orang kuat , ada saudara2 saya yg kaki menuntut ilmu batin , segala macam perguruan silat , apa kesudahannya ? dorang tidak pun menggalakkan malah mengajar orang lain ilmu yg dorang tahu ..simpan untuk diri sendiri sampai mati , tiada hasil tiada jasanya pada negara atau kampung atau bangsa , paling2 pun dia selamat kena tanduk kerbau tidak tembus , atau kena langar melambung tidak mati , atau masa dia marah ..dia kasi patah2 tu besi , itu ja ...

Bah itu lah namanya ilmu batin tuan..enda bulih di tunjuk2..itu pasal gelanggang silat ditutup. dengan harapan anak2 buahnya tidak sesekali menayang2kan semua yg dia belajar itu kepada urang. dan apa yg saya perhatikan org2 yg belajar silat ini selalunya bukan jinis yg suka bergaduh atau suka cari pasal sama urang..dia mengacau bila kena kacau saja. urang cakap klu lari pun..langkah lari tu enda lah sumbang sangat.

Quote :
kalau minta jadi bomoh , kenapa tidak tanyakan itu hantu / Jin dsb ...apa ubat AIDS , apa penawar ANTRAKS dsb ?

ada betulnya juga..tapi kita jgn lupa..ada juga keajaiban terhasil oleh sesetengah bomoh ini seperti tulang patah boleh brsambung / sembuh semula dalam masa 3 hari saja..hal ini sains pun tidak dapat menjawapnya..

dan mengenai kenapa tidak bertanya kepada jin/hantu apa kah penawar penyakit aids dan antraks? saya rasa lah romeo..katalah hantu atau sekian2 makhluk ghaib ni kasih tau pun ubat2an tersebut..tapi sebagai bomoh yg tidak belajar perubatan secara akademik..saya takut si bomoh pula tidak faham istilah saintifik yg akan di sampaikan oleh hantu tadi.

metafisik, psikik..Astarl projection, telekinesis dan telepati bukan semua org ada..kerana perkara ini termasuk dalam kecerdikan spiritualiti.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Thu Mar 18, 2010 11:13 am

konon2 kalau saya kuat , atau ada ilmu kuat badan ..tenaga menyala-nyala , kompom balik kampung saya pigi buka tu tanah yg baru sikit kena usahakan , ada 15 ekar lg yang masih hutan , kasi cabut semua tu kayu ...susun jadi tembok , atau ambil tu kayu besar sepemeluk jadi tian rumah , direct sampai atas tidak payah pakai sambung tiang ..

apapun , terimaksih atas penerangan 'orang gua' tuan Orud Very Happy rupanya hantu pun ada bahasa saintifik , mungkin ada hantu doktor , hantu profesor atau hantu pakar bius , orang kita membaca pun payah ...tapi ada niat mau jadi bomoh , ..mungkin tu hantu2 pun bingung macamana mau kasi terang sama dorang kan ...
Back to top Go down
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Thu Mar 18, 2010 8:36 pm

Tuan guru sudah bah tuan orud ni. Very Happy mangkali janggut pun putih panjang sudah.masam janggut gandalf di lord of the ring. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Fri Mar 19, 2010 7:07 pm

hihihiiii jan kamu main2 sama si gaman orud tu, buli tahan dia ni..... sabut2 pasal antu jin jambalang ni, masamanapun diurang hibat (kaloulah), misti ada juga limitation diurang tu, masam kita juga..... pasal ada Tuhan yg lebi kuasa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Fri Mar 19, 2010 8:47 pm

tiada hantu , jin , jembalang atau pontianak yang berkuasa mencabut nyawa seseorang bah ....semua nyawa adalah hak tuhan , Tuhan yang ambil dan berhak mencabutnya kembali , hanya DIA ..

jangan takut pada hantu , jin , jembalang ......kalau dorang merasuk pun hanyalah pada mereka yg melakukan kesilapan atau lemah semangat , lemah batin

kekuatan , kekayaan , ketampanan , atau kecantikan hasil dari pertolongan hantu syaitan , tidak akan kekal ...satu masa ia akan pudar , silap2 makan tuan , lihat saja mereka yg sewaktu mudanya gagah perkasa , memakai susuk dan sebagainya , masa hendak mati mengalami berbagai2 kesukaran ..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Fri Mar 19, 2010 9:58 pm

pukutarap. wrote:
hihihiiii jan kamu main2 sama si gaman orud tu, buli tahan dia ni..... sabut2 pasal antu jin jambalang ni, masamanapun diurang hibat (kaloulah), misti ada juga limitation diurang tu, masam kita juga..... pasal ada Tuhan yg lebi kuasa.....

Satu soalan yg bagus tuan gaman..limitation itu sudah semestinya ada..seperti yg saya cakap sebelum ini..keupayaan kita sebenarnya adalah dalam bentuk 'built-in'..sudah terang2 dan nyata keupayaan manusia itu adalah seperti tidak boleh terbang..dan tidak nboleh berjalan di atas air kecuali diizinkan berangkali.

dan walaupun ada limititation itu..ada org dapat penuh dan ada pula org dapat setengah..kenapa setengah dan kenapa separuh..salah satunya mungkin kerana bekalan yg di beri oleh tuhan semenjak lahirnya. ini banyak lah terjadi pada org2 yg di anggap saint, wali atau sufi...keduanya nilai spiritualiti yg ada dalam diri manusia itu sendiri. contohnya org yg dekat dengan tuhan lebih makbul doanya berbanding org yg kerap melakukan kejahatan..itu pasal selalunya org jahat selalunya susah butul mati..sedangkan org baik2..senang butul tuhan ambil nyawanya..hal ini ada sesuatu yg tersirat.

hal ini minta maaf gaman..kalau saya terangkan disini..kenapa sesetengah org senang dan menjadi butul apa2 saja dia usahakan dalam istilah paranormal dan pada masa yg sama urg lain susah butul menjadi apa saja tatacara, ramuan dan protokol psikiknya..terlalu panjang dan saya tidak berapa pandai mengasih tau..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Sat Mar 20, 2010 10:05 am

nah, mo paning sdh sia mambasa panarangan si gaman ni..... mimang sia indadalah bakat pasal hal2 begini..... tp jan susa gaman, sia paham juga apa maksud kao.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Sat Mar 20, 2010 11:49 am

difahami apa yg tuan orud cakap , memang sukar untuk menerangkan istilah dan proses perjalanan alam kebatinan..kecuali mereka melalui dan merasai sendiri ,

sebab itu ada istilah tajalli , Takhalli dan sebaginya , ..........pengosongan dan pengisian , harus mengikut disiplin yang betul dan cermat , kalau tidak usaha menjadi sia2 ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Sat Mar 20, 2010 7:36 pm

sia indada kumin sakapan kamu sini.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Sun Mar 21, 2010 12:53 am

sia pun ndak faham apa sia cakap tu , main2 ja ......... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Sun Mar 21, 2010 9:50 am

hihihiiii, sia lagilah inda paham......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Sun Mar 21, 2010 11:52 am

macam sia ni penakut , jangankan pigi tempat keramat ..limpas saja pun berdiri sdh bulu , kalo bulih mau elak tempat2 yg begitu ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Sun Mar 21, 2010 9:01 pm

sia dingar sj pun bagagar sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 22, 2010 11:40 am

sia akun kalah sama ko lah tuan PT ... Very Happy tapi berani pula memutung gatah saturang malam2 kan .... Very Happy
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 22, 2010 12:57 pm

urang putung gatah malam2 kah rmeow?? sa nda tau apa2 pasal gatah ni....bila pulang kampung p tmpat bapa tua sa, pisau gatah kena simpan di tempat yg paling selamat ...mcm mo simpan emas saja..cubuk pun nda buleh....apa lagi pgang...tapi bapa tua sa putung gatah time dinihari @ jam 4 pagi gitu...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 22, 2010 1:51 pm

musykil ni , napa c toh puan monkey panggil bapa tua ? ada bapa muda ka ... Very Happy

pukul 4 pagi , masih gelap ba tu ......
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 22, 2010 9:45 pm

romeo wrote:
sia akun kalah sama ko lah tuan PT ... Very Happy tapi berani pula memutung gatah saturang malam2 kan .... Very Happy
hihihihiiiii si gaman ni ada2 sj.....
monkey wrote:
urang putung gatah malam2 kah rmeow?? sa nda tau apa2 pasal gatah ni....bila pulang kampung p tmpat bapa tua sa, pisau gatah kena simpan di tempat yg paling selamat ...mcm mo simpan emas saja..cubuk pun nda buleh....apa lagi pgang...tapi bapa tua sa putung gatah time dinihari @ jam 4 pagi gitu...
pasal kalou pisau gata rusak atau inda tajam, tarus inda buli memutung bah, pakai parang ka pisau ka, mimang inda buli..... lagi kalou teputung, aduinaaa luka dia di tangan kaki masam parit tau..... sabap tu kana tapuk.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 22, 2010 9:49 pm

hehehe..serita pasal pisau gata sudah... Very Happy
dulu2 waktu sia masih budak2, sia suka kasi turih2 tu pisau gata di mana-mana tamasuk tiang rumah. kesiukan saya pasal saya rasa ketajaman dia mcm luar biasa... Laughing

inda pandai sia mengulas pasal tampat2 karamat bah...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 22, 2010 10:00 pm

hihihihihiiiii siapa bah yg bawa kita tarajun gaung ni? si gaman kan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Mon Mar 22, 2010 10:02 pm

mangkali dia laitu... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?   Today at 10:53 am

Back to top Go down
 
Tempat tempat keramat...betul kah ada keramat ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: