To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 kasi balik labuan sama sabah

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: kasi balik labuan sama sabah   Thu Jun 16, 2011 9:09 pm

bulikah? apa alasan? ngamkah? apa kumin kawang2 sakalian?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Fri Jun 17, 2011 7:21 am

buli kalau federal mau bagi balik.. Very Happy
Barapa bah untung karajaan hasil dari parabulan para parabul di labuan? hasil palancungan barapa...hasil itu ini barapa.. saya pikir ada kauntungan baitu. kalau indada, masa kan pederal terhegeh-hegeh minta sama si haris dulu.
banyak untungkah, sikitkah..patut sabah ambil balik baitu labuan..pasal sabah punya baitu..bukan part of malaya...tapi nampak sangat bah, sajak dulu lagi..satalah sabah menyertai pembentukan malaysia, sabah sudah kana ngap uli malaya menjadi part of malaya..silaka.. Evil or Very Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Sat Jun 18, 2011 1:00 am

hihihihiiii..... pirst time sia dingar 'part of malaya'...... yakan, patut part of malasia..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Sat Jun 18, 2011 11:49 am

itu labaitu... Bagi malaya, Malaysia itu malaya punya bah.. itulah pasal sanang2 saja dia ambil labuan.. Sepatutnya bendera malaysia itu tiga jalur saja (Sarawak, Sabah, Malaya). Malaya ada 13 buah negeri dia punya pasal lah. bBiar diurang sendiri tanggung bayar gaji sultang dan menteri2, kakitangan kerajaan negeri diurang.
Bayangkan laba..mungking perlissssssss cukup2 quota cabinet ministers juga itu, gaji sama banyak dgn negeri2 besar.. padahal basar lagi tu daerah kiulu. chisss...sampai keluar tupik saya... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Sun Jun 19, 2011 8:27 pm

saya pernah bercerita sama orang labuan sendiri , mana dorang mau ...jadi sebahagian dari sabah atau jadi wilayah , dorang cakap kalau dalam sabah taraf labuan cuma Daerah , cuma ada pegawai daerah , Daerah labuan ..
tapi kalau dalam nama Wilayah , dorang dapat taraf negeri ...layak dapat menteri orang labuan sendiri ,

dorang bilang dulu masa dalam sabah , labuan mundur ...cuma ada ASB , tanah labuan dikontrol cina , sekarang labuan sudah banyak perubahan , ada PML [petronas metanol ] ada mega methanol , ada LGAST ,

itu pendapat orang Labuan ...
Back to top Go down
arman
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 141
Registration date : 2011-05-05

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Sun Jun 19, 2011 8:34 pm

apa yg sya dengar, kos hidup di labuan mmg tinggi betul... malah banyak kerja biasa2 bukan org labuang yg dpt...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Sun Jun 19, 2011 8:40 pm

duty free ? bohong saja tu , yg murah di Labuan hanyalah arak , coklat dan kereta ...juga sumandak pilipin , memang murah berbanding harga di KK ,

yg lain2 semua mahal , lada padi seringit cuma 10 biji [mcm saya yg kuat makan lada , mmg tidak cukup ] ...sawi 3 batang harga seringgit , semua sayur dan lada , belacan dan buah2an datang dari KK ,
barangan elektrik , harga lebih mahal dari harga di KK , sudahlah mahal kurang pilihan pula , kedai jual barang elektrik disana tidak sebanyak di KK ,

kalau beli peti sejuk di sana kemudian bawa balik KK kena tax lagi ...
Back to top Go down
arman
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 141
Registration date : 2011-05-05

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Sun Jun 19, 2011 8:42 pm

itulah tu, kos hidup di sana mmg tinggi... sangat tinggi... mgkin org labuan sendiri merungut ttg ini... bayaran parking mahal...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Sun Jun 19, 2011 9:01 pm

sewa rumah dilabuan lebih murah berbanding di KK ...

sebenarnya majoriti orang labuan adalah dari luar , paling ramai adalah dari sabah yg berkerja disana ...kemudian orang sarawak , orang filipina , cina , orang labuan sendiri [asal labuan ] tidak ramai ,

boleh dikatakan yg memenuhkan labuan itu adalah orang sabah ....ada yg sudah tinggal disana puluhan tahun , belasan tahun , ada yg sudah bercucu cicit disana , cuma setiapkali cuti atau musim perayaan dorang akan balik kk juga ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Mon Jun 20, 2011 8:19 pm

ya, kalou kerual samua tu urang sabah dr labuang, dakat2 kusung..... Very Happy yg murah sana labuan itu minuman alkuhul sama ruku sj, barang2 lain, aduinaaaa..... tarmasuklah mi sup, mahal butul...... tp bila sia jumpa urang labuan, diurang masam bangga butul dr labuan, bila kana tanya dr mana, diurang jawap..... dr wilayah persekutuan labuang..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Mon Jun 20, 2011 8:32 pm

dari persekutuang labuang..ui laing bunyi tu... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Mon Jun 20, 2011 8:37 pm

hihihihiiii..... inda diurang mo sakap 'labuang' turus.... misti ada tu wp..... Very Happy mangkali diurang tarasa glemer.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Tue Jun 21, 2011 10:44 am

tada apa2 yg boleh dibanggakan tinggal sana Labuan , kelebihnan kalau pigi karja mimang dakat la ...labuan kicil ja , dari hujung ke hujung [dari manikar ke bandar pun paling lama 15 minit sampai ] ,

paling stress kalau kita drive , lorong kanan dorang bawa 50 , lorong kiri pun bawa 50 , orang KK yg biasa bawa laju mimang bikin panas , orang KK drive di labuan jadi cepat marah , orang labuan pula drive di KK jadi takut dan binggung , orang kk bawa kereta cepat dan laju ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Tue Jun 21, 2011 6:15 pm

sia dingar pun mimang jalan sana bikin maradang..... nasip baik sia di kg2 sj..... indalah sia mau wilayah persekutuan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Wed Jun 22, 2011 12:24 am

yg lucunya , orang KK kalau datang labuan memang ketara dia orang KK , apa dorang cari ? Tiger stout ..dan sumandak pilipin GRo !! bila balik KK tapau coklat banyak2 , beli Civas banyak2 tapuk bawah tempat duduk kereta [ takut kena rampas kastam ] ha ha ...

ada pula lagi , masa di terminal sudah , mo naik feri sudah , masih lagi pigang tu tin tiger , dia minum sambil jalan , mcmlah di KK tada jual itu barang ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Wed Jun 22, 2011 7:48 pm

sia dingar, kalou pigi labuan buli mandi minuman karas..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Thu Jun 23, 2011 11:35 pm

sya dengar pun di labuan, hanya minuman alkohol & rokok shj yg murah... barangan lain lebih mahal dr di sabah...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
b3njy
Prebet
Prebet


Number of posts : 18
Registration date : 2012-08-23

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Mon Aug 27, 2012 6:54 pm

alalalala ... kalau masam ni aaa sia inda mo mangaku urang labuan lah masam tu ... walaupun sia lahir di sana tapi sia dibasarkan tampat lain .... eeeee inda mo sia mengaku urang labuan ni tauuu ... palis2
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Mon Aug 27, 2012 9:42 pm

ok juga bah sana labuan, glemer bah wilayah persekutuan, hihihiihihiiiii...... kos idup tinggi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Tue Aug 28, 2012 7:05 pm

saya lama kerja di labuan ..barang seperti sayur , cili dan daging memang mahal , kalau macam saya yg kuat makan lada , harga dua ringgit itu untuk sekali makan ja , bayangkan lada 15 biji saja harga seringgit , sawi 4 pokok yang kurus harga 2 ringgit ...
kalau di sabah , lada seringgit lebih 30 biji , sayur sawi ..sayur bunga boleh dapat satu plastik 2 ringgit ja , yang kalau di Labuan harga 6 ringgit

masalahnya , ornag labuan tdk berkira , main beli saja ...janji ada
kedua , kurang penanam sayur di Labuan , ada tanah pun tidak sesuai utk tanaman sayur , yang saya tengok orang menanam sayur sekitar jalan ke kina Benua menuju jalan kampung Bebuloh , sebelah kiri simpang tu ada orang tanam sayur ..tapi tdk cukup utk bekalan Labuan

sayur , lada ..dan segala benda makan datang dari tanah besar , gitu juga kain baju , di Labuan kurang pilihan , paling ada baju pun hanya di Ujana

apa yang murah di Labuan ? rokok ...arak , coklat dan kereta dan Sumandak arroyo !!
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Tue Aug 28, 2012 9:53 pm

itulah yg sia dingar, mimang mahal2 barangan sana..... tp butullah, banyak sumandak aroyo, hihihihihiiiii..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Wed Aug 29, 2012 8:15 pm

Labuan tu nama saja WP , yang memnuhkan Labuan adalah orang sabah ...bila tiba musim perayaan , labuan sunyi kosong !

yg lucunya , dimusim2 holiday atau perayaan , orang Labuan berpusu mahu keluar dari Labuan masuk tanah besar utk bercuti , mereka mahu keluar dari kesesakan dan mahu rehat disabah yang luas dan ada serba serbi , sebaliknya pada hari yg sama orang sabah pula berduyun masuk Labuan !

kalau berdiri perhati di Terminal Feri ...boleh tahu dan boleh beza mana budak labuan dan mana budak KK ,
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Wed Sep 05, 2012 10:40 pm

saya terfikir, boleh lagikah labuan dikembalikan kpd sabah?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Thu Sep 06, 2012 11:44 am

kalau sabah buli dpt full autonomi mungkin labuan pun buli dapat balik..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Thu Sep 06, 2012 8:50 pm

sia dingar kos idup sana labuan tinggi butul..... suma ruku & beer sj yg murah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: kasi balik labuan sama sabah   Today at 4:30 pm

Back to top Go down
 
kasi balik labuan sama sabah
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: