To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
September 2017
MonTueWedThuFriSatSun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Penguatkuasaan Longgar?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Penguatkuasaan Longgar?   Thu Aug 18, 2011 9:10 pm




nama saja mersun diharamkan importnya. seringkali di stadium pun ada yg barani kasi letup, bukan kana tangkap pun. Mcm mana penyeludupan reda kalau ada pembeli? Penguatkuasaan taie kucing! Patutlah ruku haram di sabah mengalahkan ruku halal...Geram bah saya sama jiran2 yg kasi latup mersun bunyi mcm bomb (tak pernah dingar bunyi bom pun hehe)...inda kira tempat dan masa pula tu..eeeeh...geramnya. Kalau import inda haram tida apa juga, tiada sebab mau marah/geram.. Ini bilang haram tapi mcm halal pun..atau karajaan inda tagas kesuali kalau kis 'sensasi'? Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Penguatkuasaan Longgar?   Thu Aug 18, 2011 9:59 pm

karajaang sendiri ada habuang baitu..... ingat buli parsaya ni panguatkuasa 100%???? kasianlah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Penguatkuasaan Longgar?   Fri Aug 19, 2011 8:37 am

karajaang indada habuang bah tuan pukutara'...yang ada habuang cuma kakitangang yang diberi kuasa untuk menangka' penyeludup tapi hara'kang pagar, pagar makang padi.. Very Happy

apa yg saya persoalkan ialah penguatkuasaan bah.. mcm PTI, kenapa pti yg jalang2 di bandar inda ditangka'? kenapa perlu pigi tangah jalang bua' sekatang utk tangka' pti? tangka saja yang jalang2 di bandar bah..yg jual2 ruku..jaie'2 kasu', jual2 bahai,..semuanya lah..
pembentrasang mersung pung begitu bah...pulis nyamar jadi pembeli, lepas tu tangka' tu penjual, kalu nampa' pembeli pung tangka' sekali..kasi danda supaya serik.. Kalau tiada peruntukang undang2 begini, gubal la.. Bua' apa harangkang mersung kalau inda suku' undang2 untuk dikanakang sebagai langkah mencegah yang katat?
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan
avatar

Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Penguatkuasaan Longgar?   Fri Aug 19, 2011 2:06 pm

hahahahaa... hebat slang kamu ni... Laughing itu penguatkuasa pun tdk boleh buat apa2 kalau tiada arahan dr atasan... bos2 pula tdk boleh buat apa2 kalau tiada 'arahan' drpd atasan... sb kerajaan pun tdk mau tangkap banyak2 takut tiada tempat simpan, nt banyak lg kos makan minum, hehe... sb tu dorang tangkap sikit2 utk kasi kelabu mata..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Penguatkuasaan Longgar?   

Back to top Go down
 
Penguatkuasaan Longgar?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: