To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 BN tdk akan kalah dlm PRU13

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Wed Sep 14, 2011 4:14 pm

percaya atau tdk, BN tdk akan kalah dlm pru13 nt... BN akan buat apa cara sekalipun supaya tdk kalah... kecuali 80% rakyat undi pembangkang, barulah BN tumbang... malah, sya ramal kerusi BN akan bertambah pula, percayalah kamu... sekrng inipun YB2 BN yg top tau sdh yg BN tetap akan menang...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Wed Sep 14, 2011 7:45 pm

Betul tu simbabalad...selagi korupsi BN tidak kana kasih talanjang selagi itu penyukung BN tatap sukung BN.. Malah penyukung tagar akan kata, "Siapa2pun rasuah juga kalau sudah mamarintah"... Terutama sakali di sabah..mimang BN 100% manang...
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Wed Sep 14, 2011 10:16 pm

saya setuju, BN PASTI akan menang... mana durang mau kalah, kalu kalah habis kena kurik semua kes2 rasuah... sb itulah BN pasti akan menang... percayalah kamu...
Back to top Go down
getahkepingan
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 11
Age : 36
Location : Sipitang
Humor : Dari Kita Juga Ba tu
Registration date : 2013-02-05

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Tue Feb 05, 2013 10:28 am

BN menang tapi nda 2/3 kerusi.
Back to top Go down
Ms. Hinana
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 22
Age : 26
Location : Sanaaaaa KeheL
Registration date : 2012-11-16

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Tue Feb 05, 2013 2:45 pm

BN ttp no 1 kunun..

percayalah BN tdk mgkn kalah..
Back to top Go down
Em Amin
Prebet
Prebet


Number of posts : 23
Registration date : 2012-11-16

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Tue Feb 05, 2013 2:57 pm

Secara Logik, BN xkan kalah,,

BL1M
BR1M
i-TR1M (Interaktif-Tuisyen Rakyat 1Malaysia )
PR1MA (Permohonan Rumah PR1MA)

haha brapa bnyk 1M lg,,

jadi,, rasa2 rakyat pilih sapa?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Sun Feb 10, 2013 7:57 pm

Em Amin wrote:
Secara Logik, BN xkan kalah,,

BL1M
BR1M
i-TR1M (Interaktif-Tuisyen Rakyat 1Malaysia )
PR1MA (Permohonan Rumah PR1MA)

haha brapa bnyk 1M lg,,

jadi,, rasa2 rakyat pilih sapa?
satuju sama kao..... kana2 lg urang2 sabah/malasia ni sanang kana rasuah..... jd bn tatap manang..... rasa2 rayat pilih siapa? mistilah pilih yg bagi rasuah..... satuju bangat sama si el amin.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Wed Feb 13, 2013 4:03 am

peramal di sabah ckp bn masih menang tp menang tipis..
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Ms. Hinana
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 22
Age : 26
Location : Sanaaaaa KeheL
Registration date : 2012-11-16

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Fri Feb 15, 2013 2:00 pm

Em Amin wrote:
Secara Logik, BN xkan kalah,,

BL1M
BR1M
i-TR1M (Interaktif-Tuisyen Rakyat 1Malaysia )
PR1MA (Permohonan Rumah PR1MA)

haha brapa bnyk 1M lg,,

jadi,, rasa2 rakyat pilih sapa?

sejak 1M nie diperkenalkan oleh PM kita..
rakyat macam makin susah mau maju..
terlampau mengharap sama kerajaan..
macam susah betul mau berusaha.. Mad
Back to top Go down
Em Amin
Prebet
Prebet


Number of posts : 23
Registration date : 2012-11-16

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Fri Feb 15, 2013 5:32 pm

Adeiy pukutarap.. tu pandangan saya saja tu..
sejak 1M tu masuk ,,nda payah cakap banyak la,,
kita tengok sendiri.. harga barang2 makin naik.

kos hidup meningkat..
tapi 1M dilancarkan..
1M tu..duit rakyat..tolonglah rakyat2 sekalian,,bukak luas2 tu mata..
bukan mau menghasut tapi..bersuara la,,,cakap apa yang tidak ngam dalam sistem pemerintah..

bukan mau disuap dengan bantuan2 saja
dan jangan kamu menyuap rasuah pula,,
siapa pun yang jadi pemerintah Malaysia nie..
yang penting adil.. bukan setakat bejanji tinggal janji..
Bukan jugak yang tau menabur sumbangan setakat RM250- RM500...
tapi mengaut hasil rakyat yang berjuta2...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Mon Feb 18, 2013 10:58 pm

mimang butul sakapan kao..... samanjak dua manjak ni, haraga barang2 mahal butul..... silaka..... mangkali gara2 ni peniaga2 tau banyak butul duit rayat kana tabur sama rayat...... padahal tu peniaga sendiri pun dpt brim.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
getahkepingan
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 11
Age : 36
Location : Sipitang
Humor : Dari Kita Juga Ba tu
Registration date : 2013-02-05

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Tue Feb 19, 2013 3:24 pm

nda ada party/ gove yg sempurna. pasti ada mslhnya...walaupun sy ni bukan juga peminat no 1 BN, tp sy tau drg berkebolehan. dan matlamat mereka jelas..pedulikan pemimpin yg buruk dr BN, tgk yg bagus2 saja..sebab yg bagus2 saja yg akan bagi manfaat sama kita.

Pakatan rakyat ni terlalu ghairah..kunun2 drg tau drg blh bentuk gove..tapi..mereka silap...
drg ini gila kuasa..berebut2 mau jadi calun (kes SAPP sama PR)..

daripada banyak ckp, bagus drg kasi bagus drg punya parti dulu sblm mo kasi betul org lain

katakan tidak kepada pemimpin yg gila kuasa/ tamak, banyak ckp.

P/S..tapi sy nda suka c Kurup, nda ada pembangunan d Sook
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Wed Feb 20, 2013 10:41 pm

butul sakapan kao gatahkapingan..... ngam butul pemikiran kao..... bagus sukung parti yg sdh mambagi mangkali lebi sejuta ic sama indon pelipin, yg penting diurang kasi pambangunan & banyak manabur duit rayat utk rayat..... jangan padulilah anak2 kita yg akan banyak saingan lain kali, pandai2lah diurang basaing sama urang asing mo idup......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
getahkepingan
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 11
Age : 36
Location : Sipitang
Humor : Dari Kita Juga Ba tu
Registration date : 2013-02-05

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Sat Feb 23, 2013 12:40 pm

isk ko ni pukutarap, ko ikhlas ka,mo kasi kana sama saya ni..he..he
kes ic ni kita nda blh 'point finger' (bilang c George Bush) sama BN..ini lbh kpd org2 tertentu.
mcm kes c Yong Tech Lee...tarang2 pakai orang asing..tapi dia buat kerana dia mo menang...
dan bukanya dr arahan BN..betul kn pukutarap (mangkali kita ini badakat sajakn..ibarat puku nda blh d pisahkan dari susu gatah)

dan yg pastinya..org yg ganti perintah Sabah blm tentu mo/ kasi salasai ini kes..

semua kes d atas ini adalah silap orang kita juga...pemimpin dulu juga yg salah.
dia tau c A salah, C B diam saja..

akhir sekali betul kata Joseph Kajangan, dari kita juga ba tu
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Sun Feb 24, 2013 11:18 pm

pasal tu bn ni inda buli kalah pasal sdh banyak pengundi bah..... banyak bagi ic..... itu pambangkang bilang mo kasi salasai ni isu pti...... masamana kita buli parsaya? bagus lg undi ni bn pasal bn banyak manabur duit bah, untung juga kita...... ni pembangkang manada tabur2 duit, diurang bilang rasuah inda bagus..... apa kita paduli, bagus terima sjlah rasuah ni bn, kan gatakapingan..... ni pasal ic prujik, biar sjlah ni inda paya kasi salasai..... lgpun kita sdh biasa juga ada banyak pti di sekeliling kita...... nt kita tarasa sunyi pula kalou sdh indada pti......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Sun Mar 03, 2013 10:22 am

ahahaha... si pukutarap mamansing .. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Mon Mar 04, 2013 9:33 pm

Yorut_orut wrote:
ahahaha... si pukutarap mamansing .. Very Happy
hihiihihiiiii..... si tuang oru' jugalah....... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: BN tdk akan kalah dlm PRU13   Today at 12:32 pm

Back to top Go down
 
BN tdk akan kalah dlm PRU13
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: