To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Sun Aug 12, 2012 8:30 pm

Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia
30-06-12 20:39


Mesej di atas saya ambil drpd komen pengunjung di shoutbox ILSF. Saya terfikir perkara ini wajar dibincangkan.
Back to top Go down
TLeon
Prebet
Prebet


Number of posts : 33
Registration date : 2012-07-12

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Sun Aug 12, 2012 11:53 pm

bah... kalu durang mau ambil balik budaya durang pun bulih bah....kita pun nda tamaha juga....tapi jangan ambil budaya saja.... ambil juga durang punya urang-urang yang di sabah ni.....sudah pi minta makan tampat urang...hormat2 lah sikit tu bahasa....bahlul....(Goblok.... lol!
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Sun Aug 12, 2012 11:59 pm

aduinaaaa.... selupar juga mulut dia tu..... mangkali dia indatau talampau banyak butul diurang sini malaysia sari makan pasal sana tampat diurang inda sukup..... tp malaysia punya pasal juga bah, siapa suru banyak mangambil masam2 dr indon, tingu tu poco2 pun masam jd malaysia sdh punya pula, sini sana urang manari..... pilem2 di astro pula, aduinaaaaa indon mamanjang......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Mon Aug 13, 2012 9:22 pm

saman saja bah kalau butul malaysia rampok... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Mon Aug 13, 2012 10:37 pm

hihihihiiiii..... butul.....
kpd urang2 malasia, janlah bah kamu talampau minat indun sampai mo ambil mujik2 & budaya diurang..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Tue Aug 14, 2012 12:22 am

indon ni ada satu penyakit keturunan ..paling pantang mahu kalah , pantang tunduk dengan Malaysia dari segi apa pun , indon kena KO dengan singapura tdk apa , kena kutuk lunyai dengan Australia tdk apa , kalah seratus kosong dengan Thailand tdk apa , tetapi dengan Malaysia ....dorang menyalak bukan main , macam anjing terlepas tali dari hospital gila

apa saja dorang cakap milik Indon , apa saja dorang cakap hak Indon ...apa saja perkara yang punya persamaaan dengan budaya , cara Indon di hak milik Indon !

makanan , pakaian ..tarian , slanga , cara lompat , cara terbang , cara lagu , cara segala cara konon milik Indon , kadang2 lucu ..pelik tengok sikap perangai orang Indon ni , macam budak2 ..
padahal kalau di discus secara mendalam belum tentu apa di kata puak2 dari Indon itu benar !
Back to top Go down
arman
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 141
Registration date : 2011-05-05

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Tue Aug 14, 2012 9:22 am

org2 indon ni agak fanatik sikit terhdp negara sendiri... negara yg kucar-kacir pun di mana presiden sendiri tdk kukuh kedudukannya & kerajaan tdk dpt kawal rakyatnya pun terasa merekalah negara paling ok seantero dunia, haha...

tp malaysia sendiripun sepatutnya berhati2lah dlm apa shj yg ada kaitan dgn budaya atau apa sj yg berkaitan dgn indon... lucunya, saya setuju dgn anda semua, tv kita pun mcm kita di indon pula... bukankah keadaan ini perlahan2 meng'indon'kan kita...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Tue Aug 14, 2012 8:05 pm

ni program TV pun satu hal , pihak penerbit mahukan keuntungan , drama indon pula jual murah , janji ada cerita cinta ..romantik , yg bikin air mata pun cerita punya drama , berebut pihak TV beli , asal tayang jangankan orang muda, yang tua2 pun tengok siap hafal nama2 pelakon , boleh cerita sinopsis drama dari bab awal sampai akhir ...

drama malaysia pula jual mahal , alasan kos bikin drama mahal , jual murah mana ada untung ..last2 drama tempatan gantung2 saja , kalau tidak kerana desakan Finas dan undang2 kata Drama tempatan wajib tayang alamat drama tempatan jadi jeruk sudah sana stor !

satu hal berpunca dari pihak penerbit yang hanya berfikir keuntungan maklumlah mereka itu berunsurkan bisnes . satu pihak lagi berpunca dari pihak pembuat flem tempatan , harus buat pembaharuan dalam penyampaian , jangan balik2 filem cinta ..filem hantu ,

satu punca lagi daripada pihak penonton , orang kita berat mahu tengok dan tonton filem berat , yang berunsurkan ilmiah atau filem yg memaksa kita berfikir
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Wed Aug 15, 2012 2:00 am

yg sia tau, kalou pilem2 makasia talampau mahal bah..... pasal tu banyak ambil pilem dr indon, murah sikit..... tp bagantung sama kita juga, pasal kita talampau minat, nah manjadi2lah pilem2 indon kana ambil.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Wed Aug 15, 2012 8:16 pm

sama juga dnegan filem Hindi ..dulu fenomena Hindi laku betul , orang tua2 di kampung pun tidak mis tinguk tu cerita ,

sekarnag fenomena flem Indon ..kadang2 filem korea , terutama orang muda remaja , siap hafal lirik lagu korea , ada yg fanatik siap buatfesyen ala korea
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Thu Aug 16, 2012 11:04 am

mangkali inilah mentaliti nagara2 mambagun, asik ciplak & meniru sj apa urang2 lain buat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
tambuakar
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 13
Age : 34
Location : Kuala Penyu
Registration date : 2012-12-12

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Wed Dec 12, 2012 11:37 am

urg yg cakap Malaysia ni pencuri budaya dri Indon mesti inda belajar sejarah kali. Ataupun saja kana cucuk2 oleh urg yg mahu kita negara di Nusantara ni begaduh sana sini mcm yg berlaku di Timur Tengah sana..
Jadi sanang kena jajah... bila sudah kana jajah baru merah mata...
Dorg tida ingat ka apa jadi masa konfrontasi Indon dulu berapa ramai tentera kita cedera/ cacat sama meninggal oleh durg...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Wed Dec 12, 2012 4:38 pm

indatau kanapa rayat 2 nagara ni asik menyinggung sj..... urang malasia mangkali bansi pasal banyak butul pti diurang sini malasiaa...... diurang sana pula mangkali garam sama malasia yg kanampakan moden..... mangkalilah, hihihiihihihiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
tambuakar
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 13
Age : 34
Location : Kuala Penyu
Registration date : 2012-12-12

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Wed Dec 12, 2012 8:06 pm

Itu namanya cemburu sudah itu... Laughing
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Thu Dec 13, 2012 2:08 pm

mungkin ada sedikit ketidksenangan antara rakyat Malaysia & Indonesia... bgmanapun, perkara begini tdk harus di'emosikan' agar tdk merosakkan hubungan baik yg terjalin...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
tambuakar
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 13
Age : 34
Location : Kuala Penyu
Registration date : 2012-12-12

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Sat Dec 15, 2012 1:25 pm

Betul tu, kita ni serumpun, klu bersatu hati mesti negara kita sama2 lagi maju dan kuat....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Sat Dec 15, 2012 6:15 pm

tp kalou ada ati mau kasi jatu nagara lain, itu yg susah tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia   Today at 10:48 am

Back to top Go down
 
Indon: Malingsial, tukang rampok budaya Indonesia
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Global Issues-
Jump to: