To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
bighorn
Prebet
Prebet


Number of posts : 76
Registration date : 2008-09-13

PostSubject: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Mon Sep 29, 2008 5:19 pm

rasa2 kamu, rakyat malaysia mampukah utk menang 100m dunia?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Sun Oct 12, 2008 8:40 pm

100m lumba lari? mustahil..... inda buli..... sabap dia, kalou bansa2 lain, time mo start lari, sebulum itu pistul kana kasi timbak, dlm kapala diurang "misti amas.... misti amas.... misti amas.....".... tp dlm kapala itu urang malasia, "numbur tiiiiiiiiiiga pun bulilah..... kalou inda buli, arap2 jan sia kunsitlah.....".... bila pistul pang!!!!!!!..... butul2 inda kunsit, hihihihiiiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Mon Oct 13, 2008 12:33 am

sa rasa buli... kasi kawin ramai laki2 kita dgn org yg kuat belari masam di jamaica... bila kacukan... tatap ada kelainan tu, tapi masih org malaysia pasal bapa dia org malaysia...

lagi pn bila suda darah kacukan ni.. pikiran dia lain siiikit ba... ada mainan suda, bukan mcm yg darah originol...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Mon Oct 13, 2008 12:54 am

masam bagus juga ini idea kao tuan...... masam buli pakai juga..... tp manada lalaki kita yg patriutik butul mo kawin sama parampuan jamaica yg itam2 samata2 mo manang lari 100m..... taulah lalaki kita ni memili butul..... tp si gaman orud mungkin indada masalah..... malumlah..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Mon Oct 13, 2008 12:56 am

ba gaman orud... amasam? buli kasi jadi wawasan 2020 ni...!
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Tue Oct 14, 2008 4:29 pm

hihihihiiiii..... mana sdh si gaman ni? sapat2 dia ganti gambar dia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Wed Apr 07, 2010 11:22 pm

sia tanampak balik ini tred..... bulum ada yg sia tingu atlit kita yg manghampiri juara 100m..... indada kamungkinan mangkali..... mustahil.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Thu Apr 08, 2010 12:45 am

kalau genetik 100% malaysia , agak mustahil utk kita menang 100m olimpik ..kecuali ada campuran genetik dari Jamaica , [ macam yg tuan2 cakap diatas ...]

atau ada campuran genetik dari Bahamas , Togo , Nigeria dsb ....kerana kebanyakan atlit yang power2 semuanya dari sana , apapun ....meski mak bapa dari Jamaica , atau Bahamas , togo , Nigeria ...kalau memang tdk berbakat dalam sukan tdk kemana juga , mesti juga dididk dari awal dalam dunia sukan , ..

kita kalah saiz ,kalah teknik dan taktik terkini , kalah teknologi sukan , dan sebagainya ..

atlit kita paling mampu pun cuma setakat saringan dalam 100m kelayakan , cuma ada beberapa acara yang kita mampu bersaing di peringkat olimpik seperti Hoki , lumba basikal , squash , Jimnastik artistik , Wushu , equastrian , angkat berat , Badminton ,..

acara balapan ? mcm belum ada yg layak , kalau ada pun cuma Roslinda Samsu bagi acara lompat bergalah perempuan ..
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Thu Apr 08, 2010 1:55 pm

haaa..itu tarpulang sama kita baitu...setiap manusia ada kelebihannya tarsendiri..itu sudah tuhan yang bagi jadi guna dangan sabaiknya la..ikut cara jurulatihnya la mcm mana dia mangajar dia punya atlit..setiap negara ada cara mereka tersendiri...diorang ada alat yang bleh mambantu atlit diorang jadi kuat..yang penting dalam kapala mareka..''saya boleh''
haaa tu yang panting..sama cuba sedaya upaya mareka..mesti ada confident juga..kalo sudah d'satukan baru bleh berjaya...ar satu lagi jangan la sajuk kalo jumpa atlit dari negara lain tau takut sbab badan diorang fit baru tagap. x samastinya itu..kalah juga itu biar pun kicil2 badan..
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Thu Apr 08, 2010 4:09 pm

kalau 100m... saya fikir agak mustahil utk org kita menang juara, paling singkatpun dlm tempoh 100 tahun... harap jgnlah ada org malaysia yg bermimpi boleh menang.. sbnya, bila kita semakin maju, bangsa lain juga semakin maju, kecualilah masa kita maju, mereka begitu2 sj tdk maju... tp hal begini pasti tdk akan berlaku... kekalahan kita, stamina, fizikal, teknik, teknologi... dan disiplin... bgmanapun, dlm sukan yg melibatkan kemahiran spt bowling, memanah, badminton, org kita mempunyai potensi. Tp kalau berkaitan speed, spt 100m, jgn haraplah... peringkat saringan bolehlah...
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Fri Apr 09, 2010 1:36 pm

latih yg sesuai bagi sy kalo mau laju balari...latihan kana kajar anjing la,tau kajar manuk, dan sabagai nya la yg berkaitan dikajar.. clown
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Fri Apr 09, 2010 5:46 pm

mimang inda buli bah catun.. lumba lari 100 meter ini mimang susuk tubuh menjadi halangan bagi org malaysia. org tinggi langkah diurang panjang2..nah kalau kecepatan org tinggi dan org rendah adalah sama..siapa yg laju? Lain ceritalah kalau org pindik ada pasang turbo... Tapi kalau marathon..saiz badan inda penting, yg penting ialah kelasakan. w/bgmnpun, kalau sama2 lasak sudah tantu org tinggi juga yg manang...

inda apa bah kalau kita kalah 100 meter atau tinju heavyweight. tapi sekurang-kurangnya jgnlah bah pasukan bolasipak kita ini terlalu jauh ranking berbanding korea dan jepun.padahal saiz badan lebih kurang juga..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Fri Apr 09, 2010 7:49 pm

tiuri begini bah...... 2 urang ada kalajuan yg sama, dua2 buli malangkah 5 kali dlm 1 saat..... tp itu jarak langkahan yg bebija...... lapas 5 langkah, itu palari yg ada langkah basar yg ada di dapan..... sabap itu kempunan urang kita manang 100m.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Fri Apr 09, 2010 10:40 pm

sia paning uda nie..andak tau uda mana yg bagus latihan nya nie...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Fri Apr 09, 2010 11:46 pm

hihihiiii tarima sj urang2 kita mimang inda buli manang 100m..... kompom.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Sat Apr 10, 2010 12:23 am

ada saturang nigru saya tinguk jugging..kalau saya jugging maksimum lima kali pusing padang saja..

Tapi ada satu nigru ni..dia lari keliling padang..mau sampai 60 kali..bayangkan saja lah.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Sat Apr 10, 2010 12:24 am

itulah gaman, putung lolou sia kalou malasia buli manang 100m.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Sat Apr 10, 2010 12:28 am

saya sukung ko gaman..tapi jgn lah bah ada beputung2 ini..putung ayam bagus juga bulih juga kita buat pusas.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Sat Apr 10, 2010 12:30 am

hihihiiii..... butul..... nasip baik kao bg tau sia gaman......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Sat Apr 10, 2010 12:32 am

hehehe. forum gaman.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Sat Apr 10, 2010 12:38 am

butul gaman..... mangasi ingat sama urang yg inda sadar atau telupa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Mon Apr 12, 2010 11:26 am

sia cadangkan kepada atlit malaysia yg mengambil acara 100 meter supaya mengunakan kasut automatic speed shoe agar dapat memjuarahi acara tersebut...blum ada d pasaran.. tongue
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Mon Apr 12, 2010 2:59 pm

masuk 100m urang sasatlah kalou begitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Mon Apr 12, 2010 9:23 pm

menarik ni topik, saya pun fikir org malaysia tdk mampu utk menang 100m... jgn bilang manusia, kuda kita kalau berlumba dgn kuda durang pun akan kalah juga... itu baru kuda, hehehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Wed Apr 14, 2010 2:08 pm

kuda dorang basar2 ba gaman ..kaki panjang2 , badan pun tinggi2 ... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?   Today at 3:50 am

Back to top Go down
 
Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sports-
Jump to: