To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Agama tuhan apa?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Agama tuhan apa?   Fri Oct 03, 2008 12:12 am

Minta maaf lah kalau pertanyaan ini seperti pertanyaan org bingung, kebetulan saya memang bingung2 juga berfikir kenapa agama A mengatakan agama B tidak betul, dan sebaliknya.

jadi saya tertanya2..tuhan itu sendiri beragama apa?

Sama2 kita membahaskannya. binsang2 saja.
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Fri Oct 03, 2008 12:20 am

Agama bukan untuk Tuhan tetapi untuk Manusia... Very Happy
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Fri Oct 03, 2008 10:15 am

alpha.wave wrote:
Minta maaf lah kalau pertanyaan ini seperti pertanyaan org bingung, kebetulan saya memang bingung2 juga berfikir kenapa agama A mengatakan agama B tidak betul, dan sebaliknya.

jadi saya tertanya2..tuhan itu sendiri beragama apa?

Sama2 kita membahaskannya. binsang2 saja.

Tuhan tiada agama. Sama seperti orang sihat tidak perlukan ubat.
Mengenai amalan menyalahkan agama lain, perkara sebegini harus dihentikan mengikut
perkembangan tamadun manusia. Menganggap agama lain salah tidak sama dengan
mengatakan agama lain salah.
Menganggap dan mengatakan ada beza, kan? Sayapun bingung...hehehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Fri Oct 03, 2008 12:04 pm

ya, tuhan indada ugama..... ugama ni kita yg buat...... pasal kasi sala2 ugama lain tu sia inda heran bah, nurmal baitu..... banyak ugama timbul pasal inda satuju baitu, inda parsaya, lain kaparsayaan..... suma tingu samada mo memili utk anggap sala atau sakap salah..... kalou anggap salah, indapa..... tp kalou sakap sala, itu yg biking sakit ati tu...... kais dingar2 lg tu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Sat Oct 04, 2008 10:12 pm

pukutarap wrote:
ya, tuhan indada ugama..... ugama ni kita yg buat...... pasal kasi sala2 ugama lain tu sia inda heran bah, nurmal baitu..... banyak ugama timbul pasal inda satuju baitu, inda parsaya, lain kaparsayaan..... suma tingu samada mo memili utk anggap sala atau sakap salah..... kalou anggap salah, indapa..... tp kalou sakap sala, itu yg biking sakit ati tu...... kais dingar2 lg tu......

Kita yang buat? bukan tuhan suruh buat?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Thu Oct 09, 2008 12:30 am

sia mo basakap neutral..... mungkin Tuhan mo kita samua ikut dia sj inda pisah2.... tp pasal parangai kita manusia yg suka2 mo basar kapala, suka kuasa, maka adalah pihak2 yg sipta itu, sipta ini, tubuh itu ini, lapas tu barabis tarik pengikut, nah sabap itulah kita sikarang ada banyak ugama..... apapun, ugama yg banyak bukan inda bagus sabap mungkin juga ugama2 ditubuhkan agar sasuai pd penduduk2 satampat..... suma yg inda bagus apabila saling suba manjatuhkan antara satu sama lain..... (sia inda merujuk kapada mana2 ugama ya....)
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
faizalkassim
Prebet
Prebet


Number of posts : 1
Registration date : 2010-10-13

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Wed Oct 13, 2010 1:52 pm

Waina..hehe Ini barulah soalan. Tuhan apa agama??
Pening...pening...pening.....
Hahaha...Nanti di sana kita ramai-ramai tanya lah DIA k..
Gerenti kalau kita tahu agama DIA..terus barangkali kita ikut masuk kan.
Bayangkanlah... Tuhan kestau kita DIA punya agama. sama kita..

Tiada niat untuk menyakiti sini k...kawan-kawan ja
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Wed Oct 13, 2010 6:14 pm

butul tu tuan faizal..... paling ngam time kita idup2 sini dunia, kita idup bagus2, hurmat menghurmati, inda jahat sasama manusia, tulung menulung..... inda kisahlah bansa apa, ugama apa, kulit warna apa......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Thu Oct 14, 2010 11:33 pm

mempersoalkan TUHAN itu agama apa kes kronik ..belum ada sesiapa yg jumpa Tuhan bawa minum kopi , bawa tengok wayang atau lepak2 sana kadai kaling ,

bermakna menyamakan sifat TUHAN dengan sifat manusia , sifat pencipta dan yang dicipta ..

saya minat bincang topik begini , cumanya saya takut ...takut saya tercakap sesuatu yg tdk tepat tentang TUHAN ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Fri Oct 15, 2010 6:30 pm

kalou sialah, apa ugama Tuhan tu inda paya pikir...... paling penting idup bagus2 sama siapa sj inda kisahlah apa ugama..... mo kimpin2 tarik masuk ugama pun inda perlu pasal bila pikir2 kanapa mo kimpin masuk ugama? kanapa mo kasi buruk2 ugama lain? inda tepikir ka mustahil sini dunia ada 1 ugama sj..... sabap tu masam sia sakap, paling bagus kita samua idup bagus2, saling hurmat satu sama lain.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Sun Oct 17, 2010 3:22 am

pukutarap. wrote:
kalou sialah, apa ugama Tuhan tu inda paya pikir...... paling penting idup bagus2 sama siapa sj inda kisahlah apa ugama..... mo kimpin2 tarik masuk ugama pun inda perlu pasal bila pikir2 kanapa mo kimpin masuk ugama? kanapa mo kasi buruk2 ugama lain? inda tepikir ka mustahil sini dunia ada 1 ugama sj..... sabap tu masam sia sakap, paling bagus kita samua idup bagus2, saling hurmat satu sama lain.....

Sya setuju sakapan kao tuan....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Sun Oct 17, 2010 9:35 pm

itu laitu..... bikin heran juga masi ramai urang yg sibuk mengimpin sana sini..... mangasi buruk urang lain lagitu..... sualan sia sama urang2 begini, buli ka 1 sj ugama sini dunia?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Mon Oct 18, 2010 12:21 am

Laughing
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Agama tuhan apa?   Today at 1:48 pm

Back to top Go down
 
Agama tuhan apa?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Religion-
Jump to: