To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 di mana suda purujek mau halau itu PTI?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 4:15 pm

barapa balanja kana kasi karual mau kasi karual ini PTI?rm50 juta kan?mana dia purujek itu?PTI masih banyak di KK waktu suti ari raya.mana dia jumlah tangkapan itu?mana pergi samua wang itu?masuk pukitkah?saya tidak paham ini purujik karajaan ini.sakap dulu macam butul-butul mau buat,sakarang...samua diurang kanyang purut makan pinjaram sama PTI.apa punya usaha satakat hangat-hangat taik biawak.bukan satakap suratkabar kana umum..intonit,tv..sadangkan si musang pun sampai marah-marah sabab kana tanya adakah purujik itu akan jadi.dia marah sabab ada helah lain bah kan??duit bah itu.lagipun PTI ini saudara bah,siapa yang mau tangkap!silaka.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 5:25 pm

sdh sapp kaluar bn, mana diurang mau halou itu pti lg...... dulu sj baitu diurang kunun2 mo halou pasal inda mo ada komponen bn yg kaluar..... sikarang sapp sdh kaluar, diurang carry on sjlah kunun2 mana yg mampu..... kita tingu ah..... lgpun diurang tau komponen bn yg lain inda akan barani/targamak mo kaluar bn pasal diurang tau samua tardasak mo jaga periuk nasi..... tarmasuklah si huguan talou..... hihihihiiii.... itupun pasal bn inda dpt 2/3 kerusi palimen, suba kalou diurang dpt lebi 2/3, mahap2 diurang peduli itu pti sini sabah..... kalou kita basa newspaper lg, kita dingarlah tu babarapa yb di sana sini basakap itulah, inilah, susalah kalou indada pti, merusutlah ikunumi sabah pasal kekurangang pti, dan masam2 lg..... diurang manada serius tu mo halou, pasal urang2 diurang jugabah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 5:31 pm

kamu ingat lg timpu ari si butak sakap, "ini pti banyak masuk sabah pasal karajaan pbs.....", bukan pula pbs maradang kana sakap begitu, indada pula respon apa2, kalou adapun yg respon, hanya basakap, "inda patut sakap begitu.....", hihihihihi lusukan..... by lujik, patut diurang 'bekuntau' sdh, tp itulah 'kasabaran' pbs..... hihihiiiiii..... ya, sabar itu saparu dr iman..... hihihihiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 6:45 pm

Itulah dulu kamurang bilang kalou mau halou atau tangkap tu pti diam2 saja. jgn kasi siar dlm tv atau rodiou..itu pasallah sikarang masam indada sound sudah...hihihiii
Tapi yang butul2 masam tiada kasan bah itu janji BN mau kasi halou tu pti... diurang gembar-gemburkah.. diam2kah sama saja...tu Pti masih linggang2 jalan di seluruh Sabah..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 7:00 pm

masamana mo halou, bn ada kapantingan baitu..... kita tunggu sj apa kunun diurang mo buat lapas ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 10:25 pm

RM50 juta? adui..bikin kaya ni.... daripada susah2 halau PTI bagus palan-palan pakai RM50 juta tunggu rakyat lupa dulu ni cerita...he he
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 10:37 pm

lapas babarapa bulan, tinggalam bah sdh ni serita...... babarapa lama kemudian, timbul balik, nah kasi tau lg mo buat operasi..... lapas tu tinggalam balik..... ini hal2 pti ni sdh babarapa kali bah kunun mo kasi salasai ni tp masam salalu, tinggalam balik.... timbul, tinggalam, timbul, tinggalam...... masa cung ka kiat dulu, masam hibat butulkan..... sia parsaya samua yg kana tangkak dulu & sdh kana antar pulang, sdh ada sini sabah balik..... bawa ayam itik lg..... jd sampai bila begini? ada siapa2 ada idea kah sampai bila?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 10:48 pm

ebab ini utk kegunaan sebagai pansingang politik bah tu..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Mon Oct 06, 2008 11:16 pm

mimang tu, pansingan pulitik..... inda sak lagi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Tue Oct 07, 2008 8:30 am

lagi sekarang itu UMNO tengah panas so dorang kasi highlite la tu UMNO, supaya org sabah kabur lalu lupa tu PTI punya kes...
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Tue Oct 07, 2008 10:18 pm

patut pambangkang kasi hailait balik bah isu ini,mana buli diurang kasi tapuk-tapuk.memanglah waktu operasi kana diam-diam.karajaan sakap bulan 7 yang lapas,diurang mau kasi jalan itu operasi bermula bulan 8.ada jugalah tangkapan diurang tapi sikit saja(cuma 500 urang untuk kawasan kk,pinampang dan putatan).itu suda saya kasi tred sana SF.tapi yang heran bah,kanapa banyak lagi itu pilak sana kk,pinampang dan putatan.lagi,tiada suda dangar kabar keputusan tangkapan diurang.malah,operasi pun tidak kadangaran suda.urang kita gambirakah kalau banyak jiran PTI?suma karana pulitik saja buat kita lupa...saya tidak lupa,mau kana tuntut salalu itu.lagipun,balanja rm50 juta itu banyak bah,duit kita!
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 09, 2008 12:09 am

SiokSondri wrote:
lagi sekarang itu UMNO tengah panas so dorang kasi highlite la tu UMNO, supaya org sabah kabur lalu lupa tu PTI punya kes...
strategi pulitik, bila diurang bukan mau butul2 kasi salasai masalah, pandai diurang mo kasi lari pikiran rayat supaya lupa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 09, 2008 9:41 am

Saya harap..betul2 mengharap supaya kerajaan salasaikan masalah PTI dengan Konsisten. Tiada rehat2. Kalau susah sangat ... buat dalam 4 peringkat bah:
1. Dahulukan yang betul2 tiada "keterangan"
2. Basmikan IC prujek
3. Tarik balik IC uriginol yg sebenarnya tidak layak bagi diurang
4. Selesaikan anak2 PTI yang stateless. Kasi IC mirahkah...atau paksa diurang balik ke polipin ...jadi PTI dalam negara sendiri. (Tapi saya inda parcaya diurang jadi PTI kalaupun diurang balik ke Mindanao...diurang sana banyak yang indada pengenalan diri...tinggal di merata pulau).
lapas tu kuntrul betul2 perairan Sabah. Timbak saja bah tu Bot2 polipin yang menceroboh... (timbakan amaran dululah). Bukankah kitapun kana timbak juga kalau menceroboh perairan diurang? Mad
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 09, 2008 7:06 pm

ini samua pasal pulitik bah, kalou indada kepentingan pulitik, sdh lama diurang kasi salasai ini hal..... tp pasal diurang ada kepentingan pulitik, sabap tu sampai sikarang begitu2 sj..... nah sikarang lg, kunun karajaan barabis lg mo salasai, kamu tingu sj, indada apa2 kajadian lapas ni..... kita sama2 tingu ahhh....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 09, 2008 8:14 pm

Maksudnya..masih tiada lagi kah usaha2 kasih hantar itu pti2 semua? ai nah ini yg bikin sakit hati ini.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 09, 2008 9:51 pm

sikarang pun masam sajuk sdh, lapas 3 bulan kita tingulah nt..... kalou indada apa2, nah padan muka samua......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 09, 2008 10:43 pm

itulah PBS, PBRS, SAPP dan etc.. kenapa tidak ambil kesempatan sebelum ini..makin lama peluang makin hilang.

masa sepatutnya lumpat tidak mau lumpat..time tidak sepatut melumpat..bah keluar semua katak2, kanggaru2..dan munyit2 berlumpatan sini sana.

malang betul kita ini org sabah khususnya dapat pemimpin bacul, berkepentingan sendiri dan tidak mengutamakan yg terbaik utk rakyatnya.

Malang betul kita ini. dapat pula huguan talow.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 30, 2008 8:12 am

sebelum IC projek..saya sudah rasa tidak sanang hati sama itu pti.. tapi salapas pemberian IC projek parasaan saya tambah meluat sama pandatang dan karajaan yang manjual sabah kapada pandatang....ponghianat butul sama tanah tumpah darah..Sabah tanah airku.

mana suda prujik halau pti? betulkah polis diam2 buat operasi? inda betulll.... Mad
kalau pulis diam2 pun kita pasti bulih dingar kabar panas dari mulut ke mulut...misalnya di sana ada road blok... banyak pti kana tangkap.... sana kampung xx pulis masuk tangkap pti.. 100 kana tangkap....bla..bla..bla.. Tapi mana ada kabar angin pun?? ertinya totally tiada sudah prujik halau pti... barangkali sedang prosses IC utk pti, utk mengimbangi sukungan rakyat sabah kpd pambangkang pada pr-13 nanti... Evil or Very Mad Evil or Very Mad No
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 30, 2008 8:32 am

kenapa inda hantar terus tu pti? kanapa ada kem tahanan..bukan kah kasih bazir beras kerajaan mo kasih makan...lepas tu buat rumah lagi...macam kita piara ayam karan pula..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 30, 2008 8:41 am

inilah masalah pulitik antara bangsa..kununnya kalau pti dihalau saja macam halau ayam.. itu masyarakat antara bangsa tuduh kita tidak berkeperimanusiaan... so, karajaan mau buat in proper way lah kunun. step 1 pendokumentasian step 2 tempatkan di tempat penahanan sementara menunggu feri atau kapal untuk mengangkut mereka balik negara mereka.. tapi persoalan saya..mengapa talampau lama mereka dalam tahanan?? tiada kapal kah??
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 30, 2008 1:08 pm

bukan tiada kapal,tingu sana tanjung lipat tu banyak kapal bah,sumbat saja sana kontena dan hantar mana-mana.diurang kan biasa pendatang,mana-man pun buli idup.PTI ini kana tahan dulu,subuk-subuk dulu kaadaan samasa,kalau suda reda,diurang yang barkuasa ini kasi lapas balik sini tampat kita..,sambil dapat habuan duit,diurang tulung jugalah apply ic.masam ini punyalah...yang jaga tahanan itu pun mau duit juga bah satakat nama ribu dari pukit PTI sabab diurang tau,atasan lagi makan basar...juta-juta!last-last,purujek mau halau itu PTI suma sarita tanpa tindakan.hanya satu tindakan yang barjaya....duit balanja rm50 juta itu telah barjaya dihabiskan ntah masamana.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 30, 2008 10:10 pm

sia kepingin mo tau siapa butul itu urang2 yg buat prujik ic ni...... sia mo tingu masamana muka diurang, keidupan diurang, siapa mastermind diurang, siapa urang atasan yg suru diurang...... kalou sia jumpa, paling kurangpun sia pigi dapan muka dia, sia ludah banyak2...... sia mo dia tau masamana bansinya urang sabah tulin sama penghianat2 masam dia..... itu baru 'paling kurang' tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paraivagas
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 265
Age : 36
Location : Sabah
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 30, 2008 10:42 pm

projek tu sedang berjalan juga. cuma kerajaan tak hantar tu. kerajaan cuma daftarkan mana2 pti yg ada majikan saja. 31.10.2008 ni tamat suda tu pendaftaran.
Back to top Go down
http://www.sabahforex.com
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Thu Oct 30, 2008 11:23 pm

kasi daftar2 saja ...apa guna?
Yang saya betul2 hairan ialah mengapa polipin yang bebas jalan2 di bandar2 tidak dicekup?
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: di mana suda purujek mau halau itu PTI?   Today at 10:53 am

Back to top Go down
 
di mana suda purujek mau halau itu PTI?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: