To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Mimpi kah atau kenyataan?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Mimpi kah atau kenyataan?   Tue Oct 07, 2008 1:00 am

Baru2 ini saya telah bermimpi pergi kesuatu tempat.. bagaimana pun sesuatu yg mengherankan semakin lama saya merasa semakin macam bukan sudah bermimpi, ini kerana saya sedar sepenuhnya apa yg ada di sekeliling saya, malahan apa yg saya pegang saya betul2 terasa. dan saya tau betul yg badan satu lagi tengah bermimpi. bagaimana pun apabila saya merasakan mata saya terpejam tapi boleh melihat disitu minda saya kembali aktif dan perlahan2 macam kembali ke badan yang satu lagi.

sebelum itu saya sudah terbaca beberapa buku yg mengatakan jgn takut klu terjadi hal seperti ini, sekiranya mau kembali ke badan satu lagi, niatkan saja maka dia akan kembali lah. bagaimana pun pada malam kejadian agak lama juga lah baru saya boleh boleh masuk ke badan semula. dan kamu percaya kah tidak sepanjang proses kembali ke badan asal itu saya merasakan ada gejala seperti kena tindih, tidak dapat berbuat apa2 kerana semua badan saya rasa sudah jem. bagaimana pun saya sedar sepenuh dan ingat lagi tunjuk ajar dalam buku, kenapa macam itu kenapa macam ini..malah saya sudah bersedia utk menghadapi sebarang halusinasi sekiranya ada. tapi nasib bagus ndada..

Susah saya mau cerita di sini tapi sebanrnya saya banyak kali menghadapi keadaan ini. ada yg secara sengaja dan ada yg secara tidak sengaja. apa2pun ia tetap menyeronokan.

ada penjelasan dari anda mengenai perkara ini?
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Tue Oct 07, 2008 1:04 am

saya bulih jalaskan bah ini hal, bagaimana pun ada baiknya bagi kawan2 kita dulu peluang utk bercakap pasal hal2 berkaitan minda ini.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Tue Oct 07, 2008 8:38 am

apa maksud ko ada sengaja dan ada tidak sengaja tu orud? maksud ko. ko sengaja ka mimpi sampai ada dua tempat kau berada pada satu masa?
Back to top Go down
Relinquish_SuitehearT
Prebet
Prebet


Number of posts : 9
Registration date : 2010-05-20

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Thu May 20, 2010 11:22 pm

sya paham sgt ..keadaan bila saat diri kana tindih tu...dulu pun hampir tiap mlm sya kana tu...rimas juga...time kana tu..mula2 ..mcm2 lah imej yg sya nampak..dlm keadaan separa sedar ..jadi... blur lah..tpi mmg pengalaman tu real... ..biasa benda tu dtg..time susah mau tidur...kalu kita paksa mau tidur...then..tiba2 pula kita terasa..teramat lah mengantuk...dan terus tertidur....dannn mula lah bunyi2an tu mcm ''ngiiiiiiiingggggggggg'.....dan terasa badan tu kena tindih..x dpt bergerak..nak bersuara pun x boleh... bunyi tu pun mula2 sayup2...lama2 ...jdi mcm tuli pula dgr... hah... time tu lah... mcm2 ko akan nampak... urg bilang kasi gerak tu ibu jari kaki...yg penting sampai ko terlepas.... ....kalau da ok...jangan layan terus perasaan mgantuk tu...bangun kejap....baru sambung tidur .... lol .. Sleep Wink
Back to top Go down
Relinquish_SuitehearT
Prebet
Prebet


Number of posts : 9
Registration date : 2010-05-20

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Thu May 20, 2010 11:31 pm

alphawaves wrote:
saya bulih jalaskan bah ini hal, bagaimana pun ada baiknya bagi kawan2 kita dulu peluang utk bercakap pasal hal2 berkaitan minda ini.
Shocked bounce kasi jelas lah...sya mau tau neh ...lol
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Fri May 21, 2010 12:22 pm

yg sa ada baca info tentang mimpi mcm ni..

* mimpi terbagi kepada 3
1)mimpi dtg dari tuhan
petunjuk kepada sesuatu perkara yg akan berlaku pada kita atau keadaan yg akan kita hadapi tetapi dlm hal ni kna tau mentafsirkan nya...misalnya sekiranya kita mimpi kita terbang ke langit tetapi tidak turun2 itu menunjukkan ajal kita suda hampir..( paliss2x) dan ada berbagai tafsiran utk berbagai mimpi spt haiwan, bilangan, perbuatan/ tingkah laku sehrain, pekerjaan dll...

2) gangguan dpd syaitan/jin
biasanya org dulu2 percaya sangat yg mimpi buruk ni bule dibuang dlm ertikata..kita kasi kensel dgn memnta tolong bobohizan...adalah upacara..yg kena kasi makan ni tentula jin.jadi dia akah ganggu kita dlm tidur..kasi mimpi kita buruk2...sebab tu org tua2 suruh budak2 cuci kaki seblum tidur nanti mengigau kunu..cheeah..

3) emosi yg tidak stabil
disebabkan tekanan mental yg berkaitan dengan tempat kerja, keluarga atu masyarakat...ada orang yg tidak dpat mengawal tkanan emosi sehingga kan mengalami stress..adakalanya juga stress ni mendatangkan pelbagai penyakit spt migrain, hypertnsion, gastrik ..jadi mimpi yg dialami selalu jahat ..dan yg terlalu tertekan biasanya mengalami halusinasi....dan kemuncaknya ada yg gila...( palisss..)

itu yg sa tau la ..yg sa ada kaji dan perhati lah...ada yg mo kasih betul kalau salah silakan..kita sma2 belajar
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Fri May 21, 2010 9:51 pm

buli tahan si monkey, buli sdh dia ulas pasal mimpi, tau jenis2 mimpi lg..... buli tahan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Sat May 22, 2010 7:41 pm

setuju dengan pendapat c Toh puan Monkey ..mimpi ada yang benar dan ada yang tidak benar , yang tidak benar itu adalah samada disebabkan terbawa oleh perasaan sebelum tidur , atau kerana gangguan2 batin lain seperti jiwa yang tidak tenang , disebabkan oleh penyakit , atau ilusi2 , atau khayalan2 luarbiasa , atau gangguan syaitan iblis ,

ada orang , konon dia mimpi ' ternampak 7 tangkai padi dimakan oleh 7 ekor sapi/kerbau yang gemuk ..? lalu dia minta ditafsirkan apa makna ? seorang yang bijak telah memberikan tafsiran bahawa mimpi itu bermakna ' akan datang 7 purnama waktu yang susah ..kesempitan makanan dsb , maka bersedialah kamu '

dan benar , 7 bulan kemarau ...habis kering segala tanaman , sesiapa yang telah bersedia ok , tada masalah , tapi ramai yang ambil lewa , sengsara ..kesana sini mencari tempat dan sumbar makanan lain ,

di Universiti Kaherah Mesir , ada ditawarkan ' seni menafsir mimpi ' bukan alang2 , title Phd menanti sesiapa yang lulus , ada sesiapa berminat ?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Sun May 23, 2010 10:52 pm

nah, si monkey buli tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Sun May 23, 2010 11:57 pm

ko buli juga bah tu pukutarap...suma ko masam humble ba.....dc2 Razz
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Mon May 24, 2010 2:15 pm

humble? hihihihiiii..... inda bah..... sia kalou temimpi numbur, kompom bisuk bom.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Tue May 25, 2010 6:05 pm

ada yang mimpi main bula , bangun2 tengok seluar basah Very Happy ini mimpi yg betul2 punya basah ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Wed May 26, 2010 6:46 pm

siuk ka mimpi main bula gaman? mimpi sampai wisel panamat ka? atau saparu masa ja?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Wed May 26, 2010 8:46 pm

gaman PT....sya rasa gaman romeo main bula lain itu... Laughing Laughing Razz
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Wed May 26, 2010 8:51 pm

hihihihiiii itulah maksud sia tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Wed May 26, 2010 9:02 pm

sya rasa2 kan...dia barsunggu-sunggu main bula,dia bilang butul2 punya basah kan.... Laughing Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Wed May 26, 2010 9:13 pm

itulah tu, sampai game ober juga si gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Thu May 27, 2010 8:25 am

boliou2 inda parnah pula mimpi main bula...hihihihihi... Amoi2 ada mimpi jaga gawang gol kaitu ah? Very Happy Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Thu May 27, 2010 2:49 pm

si tuan orut kalou mo main bula, idup2 kan tuan orut, tak mainlah mimpi2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Thu May 27, 2010 8:15 pm

sya pernah kasi 5ringgit sama si john terry...dia kana dari dapan,balakang sama tepi tapi dalam mimpi juga la... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Thu May 27, 2010 10:52 pm

kao mimpi 'main bula' sama si jon teri?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Fri May 28, 2010 3:06 am

ini bula sipak butul punya tapi dalam mimpi la...bukan 'bula lain'....ada paham gaman Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Fri May 28, 2010 8:46 am

kaki bula juga ko paragasu sampai temimpi main sama john terry... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Fri May 28, 2010 10:27 am

kalu mimpi main bula lalaki sama lalaki ...aiii bikin kompius sdh tu Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Fri May 28, 2010 11:27 am

hihihihiii..... bikin takut si paragasu ni mimpi main bula sama si jon teri, hepi lg dia tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Mimpi kah atau kenyataan?   Today at 5:41 pm

Back to top Go down
 
Mimpi kah atau kenyataan?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 7Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: