To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 few reasons why women rejecting hot guys

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 19, 2009 8:42 pm

orud wrote:

konpom dan tau?
apakah yang dia taruh sama kau tu Laa?
dan peralatan apakah itu?

dan mengenai kuasa berdoa itu, saya rasa perkara ini adalah sabjektif, kerana bukan semua yg berdoa itu akan makbul pula hajatnya, bayangkan saja org yg lebih2 kurang saja alimnya..dan jarang2 pula juga bersembahyang. tiba2 berdoa..sudah tentulah doa tersebut susah makbulnya kerana tuhan pun mungkin agak kurang mengenali dia ini. ini boleh lah saya katakan dengan satu perumpamaan bahawa org yg tinggi spiritualnya nelum tentu kuat agama, dan org yg kuat agama pula belum tentu juga 'power' spiritualnya.

Sembahyang ini kalau mengikut perfektif metafizik adalah sebuah permohonan kepada entiti alam ghaib yang di anggap suci mengikut kepercayaan masing2, kena ingat berdoa bukan seperti mengorder teh tarik kedai keling..minta2 saja trus siap depan mata. melainkan kalau tiga perkara sudah di praktikan oleh si pengamalnya iaitu kemahiran si pendoa memanipulasikan gelombang mindanya, menyerapkan affirmasi tersebut menjadi satu dengan minda bawah sedarnya..ketiganya nanti2 lah saya cerita.

Ok, apa bila kita berdoa..sebeanrnya kita sedang berhubung dengan satu entiti ghaib yg sudah tentu bukan dalam keadaan zahir, jadi utk ibarat talian telepohone mesti ada decoder atau modem sebagai alat kepada komunikasi sehala ini. maksud saya kita bercakap dia dengar, bukan kita bercakap tapi kita2 saja yang dengar. salah satu kaedah tersebut mengikut beberapa pedapat ialah..si pendoa tadi bila berdoa harus satu aliran frekuensi dengan entiti alam ghaib tersebut. kita ambil contoh saja lah nabi2 dalam perjanjian lama bagaimana mereka memang menghidangkan makanan utk tuhan tapi tidak pernah pula mereka nampak tuhan makan..salah satu caranya ialah mereka membuat bakaran dan membiarkan haruman dan asap tersebut trbang keudara dengan harapan bau'an itu menyenangkan tuhan.

disebabkan kita yg mo berjumpa dengan tuhan (kita memohon) maka kita adalah pihak yg harus memasuki alamnya..itulah yg saya maksudkan penyelarasan frekuensi antara tuhan dan org yg berdoa.

tq tompinai orud. buli2 juga o huraian tompinai, jeles o sya... sya rsa bukan senang2 ni peras otak buat huraian mcm ni, mlainkan dia sudh sebati dgn alam ghaib & ada pgalaman. hehe...

tompinai orud, sbnrnya sya mau crita juga ba pjg2 semua fsl apa 'benda' yg org tu taruh sama sya, mcmna cara2 dia taruh, apa dah jadi sama sya, mcmna sya mgelak & mcmna sya brdoa. step by step, mgkin tak ckup satu hari membaca. tapi bila sya baca balik tajuk thread ni, sya rasa kluar tajuk sudah ba. lgipun sya takut ada nanti org yg meluat baca cerita sya, hehe... nanti dorg bilang, "eeeleh c Laa ni, mau juga crita fasal dia. org tak tnyapun, org tak minatpun mau tau" hehe... Laughing Wink
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 19, 2009 8:53 pm

mungkin boleh juga cerita tu... mau juga saya tau apa cerita di sebaliknya.. atau mungkin laa boleh buat 1 thread lain utk bgtau kami cerita tersebut..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 26, 2009 6:38 pm

Oo si laa ni prnah rejek lelaki dgn agak tragis ya..ok, sia setuju dgn tindakan laa ini sb pd saya asas yg paling asas brcinta ialah komponen perasaan cinta itu sndiri yg trdiri drpada suka, mahu, minat, sayang, syok, ceria, gembira dan lain2 elemen brkaitan. Saya tdk menyentuh ttg paras rupa dan harta benda wlupun ia turut mempengaruhi prcambahan cinta sb ia dtg dlm pakej istimewa dan hanya brlaku selepas fasa tarikan magnetik emosi. Walaupun seseorg itu kaya atau ada paras yg cantik itu tdk semestinya mampu memikat atau menarik seseorg kalu cinta sejati itu tdk dibutakan atau disilaukan dgn unsur luaran.

Setiap prtemuan ada prpisahan..ada ruang utk brtemu dan ada pula waktu utk brpisah. Meleraikan ikatan biasanya sukar krn kita sering terikat dgn emosi, kesian, simpati dan hal perikemanusiaan dan prkara2 ini mmg selalu mnjadi prtimbangan. Namun, kita jg punya hak dan kebebasan..kita brhak menentukannya. Satu2 kputusan yg diambil pasti akan dinilai oleh ramai org dgn pelbagai pandangan..itu jg hak mereka, tp yg brkuasa adalah kita sbgai yg empunya diri sendiri. Laa..sia stuju dgn tindakan ko..
Very Happy
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 26, 2009 8:42 pm

santik sakapan tuan jeneral ini..... butul2 santik..... tabik sama kao tuan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 26, 2009 9:43 pm

Trima kasih tuan FM..lama tdk login ba..jd inventori bahasa agak trperuk..bla keluar, inilah jdnya..hehehe..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 26, 2009 9:47 pm

kaoni tuan jeneral, mimang pandai basakap..... santik2 lg tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 26, 2009 10:41 pm

kao ni pulak tuan, tdk abis2 mmuji sia..sampai sia trangkat tdk jejak di bumi..hehehhee..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Wed Aug 26, 2009 10:43 pm

hihihihiiii indada yg nampak kao ta'angkat tu tuan..... Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Thu Aug 27, 2009 12:04 am

Ta'angkat tiapala pasal yg itu siuk baitu..tp kalu kana rejek...hahahhaa..tatanam mangkali...hehehe..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Thu Aug 27, 2009 10:52 pm

laa wrote:
tidaklah.... mcm yg kita crita sbelum ni ba. meng dari awal sya tidak sinta tu lalaki. sya bagus sama dia saja, tapi dia parasan. lepas tu dia sndiri kasih tau kwn2 dia yg kami ni besinta knon. syapun kcianlah sama dia, sbab kwn2 dia riuh sudah. baru tu kuat jeles lagi o... smpailah satu ari tu dia jeles buta sma sya, tarabang ba dia punya tangan pigi pipi sya. atukoi, sya bilag... bila sya pikir2, blum lagi khwin sudh pndai tarabang tgan, apa lagi kalo sudh khwin. lagipun, sya lgsung tidak suka dia, jadi sya kasih babai gamanlah. tapi lepas sya kasih babai gaman, lain hal lagi timbul, mula2 dia mrayu2 smpai paluk2 kaki. sya tidak pduli sudah, sya smakin brtegas sudah, nanti kalo sya tunjuk baik lagi, tmbah lagi dia malakat. bila sya tidak pduli dia smpai paluk kaki sya, trus dia try pugai lagi. nasib pugai dia tidak mujarab, tapi trasa juga kesan dialah siiikit. skrg ok sudahlah, syukur juga tidak sudah dia ggu sya, hehe Very Happy

org tua˛ ada cerita...klu mo mengelak dari kena tue pugai, kc tebalik spender kunun...tapi mana tahan kan klu betebaaalik seja spender...kita bukan tau bila masa kena pugai...jadi sia nda sukung tue ckp org tua˛...hehe
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Fri Aug 28, 2009 9:26 pm

hihihihiiii..... atau kaoni 24 jam tabalik serual dalam..... Very Happy mimang salam si ally joe ini.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 5:43 pm

Takut kana pugai kasi tebalik selana dlm??? kalu tia pakai sama skali masamana?
Ada jg urg blang mo kasi buang itu pugai..kana pg tampat yg kutur..sprt skitar kwsan takungan taik..dll..buli dgr, jgn prsaya..hihi..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 7:16 pm

Rungkud wrote:
Takut kana pugai kasi tebalik selana dlm??? kalu tia pakai sama skali masamana?
Ada jg urg blang mo kasi buang itu pugai..kana pg tampat yg kutur..sprt skitar kwsan takungan taik..dll..buli dgr, jgn prsaya..hihi..
kalau perempuan mungkin ok sikit kalau tdk pakai seluar dlm langsung... tp kalau lelaki, itu 'adik' asyik ke kiri ke kanan... hehehe...

ada org cakap, siapa2 yg kena pugai, ambil sangkar/kurungan ayam, letakkan di kepala perempuan yg dipugai... tp tdk taulah ada mau baca2 atau tdk...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 9:21 pm

ally joe wrote:
org tua˛ ada cerita...klu mo mengelak dari kena tue pugai, kc tebalik spender kunun...tapi mana tahan kan klu betebaaalik seja spender...kita bukan tau bila masa kena pugai...jadi sia nda sukung tue ckp org tua˛...hehe

iya ba. syapun ada juga dingar˛ tu, semua kwn˛ syapun suruh sya buat mcm tu o... tapi syapun kurang yakin ba, jadi syapun kasih biar sajalah, hehe... Laughing
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 9:24 pm

gontulak wrote:
ada org cakap, siapa2 yg kena pugai, ambil sangkar/kurungan ayam, letakkan di kepala perempuan yg dipugai... tp tdk taulah ada mau baca2 atau tdk...

yg ini pula baru 1st time sya dingar. btul ka tu tompinai gontulak? d sbelah daerah mna yg ada buat mcm tu ar? Question
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 9:29 pm

Rungkud wrote:
Ada jg urg blang mo kasi buang itu pugai..kana pg tampat yg kutur..sprt skitar kwsan takungan taik..dll..buli dgr, jgn prsaya..hihi..

kalo cara yg ini, kwn˛ satu rumah sya pernah tolg sya buat mcm ni. dorg suruh sya pergi d tempat˛ mcm tu. slain tu, dorg pinjam spender lelaki yg kotor di sidain kasih lap sma sya. hahaaa... punya gila karaja kmi, hehe. Razz
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 9:40 pm

hihihihiiiii lusu serita kaoni laa..... diurang ada gambar2 kao ka? kasi masuk sini..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 9:49 pm

aiyakkk... kalo ada gmbarpun, tidak mau o. malu sya... tak pasal˛ nanti yg empunya spender tu perasan spender siapa kami pigi pinjam. hahaaa... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 9:54 pm

hihihihi indapa bah, kasi tutup sabalah mata sjlah..... kami inda kanal sdh tu..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 10:08 pm

pukutarap. wrote:
hihihihiiiii lusu serita kaoni laa..... diurang ada gambar2 kao ka? kasi masuk sini..... Very Happy

heheh..kasi tau jak ba kalu mo suruh si laa post gambar sini..janlah pakai bunga2 lagi atau pantun2 lagi sb siapun mo jg dia post gambar sini..hihi..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sat Aug 29, 2009 10:29 pm

hihihihiiii malu bah sia kalou tarus tarang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sun Aug 30, 2009 12:11 am

Nasib bek sia pndai mneka guna pancaindera dlman hehe..jd mcmmana laa..kasi post la pic ko..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sun Aug 30, 2009 11:04 am

laa, kasi postlah gambar kao, kami ok ni..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sun Aug 30, 2009 11:05 am

sia ingat si noy dulu kasi masuk gambar, mana sdh dia tu ah?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Sun Aug 30, 2009 1:11 pm

ya, harap si noy dulu akan dtg melawat2 kita di ilsf... nasib baik ada beberapa sumandaks sdh di sini... slmt dtg...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: few reasons why women rejecting hot guys   Today at 8:29 pm

Back to top Go down
 
few reasons why women rejecting hot guys
View previous topic View next topic Back to top 
Page 7 of 10Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Ladies Talk-
Jump to: