To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 KDM rambut warna kuning.

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 3:52 pm

Saya tinguk sekarang ini, ramai betul sudah org sabah terutama dari suku kita juga KDM, sudah pandai kasih warna rambut mereka jadi kuning. kadang2 itu ada juga yg macam padan, pada masa yg sama saya tengok ada juga yg nampak betul ke'bida'annya.

Minta pandangan rakan2 forumer mengenai hal ini.

Cheer.. Very Happy
Back to top Go down
paraivagas
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 265
Age : 36
Location : Sabah
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 4:08 pm

bg sy la...terpulang dgn diri masing2... Very Happy
Back to top Go down
http://www.sabahforex.com
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 6:34 pm

urang kita rambut kuing... ada juga yang masam ngam tapi kabanyakan yang bida butul...
terpulanglah kapada diri masing2... tapi kalau saya, saya kurang setuju.
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 8:49 pm

inilah pengaruh orang barat di sini,bukan di sabah saja tapi hampir seluruh asia,kalau dulu-dulu urang barat menjajah pakai senjata tapi sakarang durang menjajah dengan cara yang labih lembut tida perlu kakarasan,durang jajah minda kita,ekonomi kita,cara hidup kita,kalau kita tegur urang yang kasih kuning rambut durang akan jawab "ini pesen sakarang bah,tida salah bah kasi kuning rambut nanti kalau kami tida ikut pesen sakarang kami kana cakap katinggalan zaman",sakarang bukan saja rambut warna kuning tapi warna hijau,biru,ungu...ai antah...samualah warna-warna palangi...Pak B bukanlah tidak menyokong pesen tapi biarlah berpada-pada jangan telebih-lebih pula....hihihi Smile
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 10:32 pm

sia inda kisahlah diurang kasi kuning diruang punya rambut..... suma kalou buli sia mo tau pd pandangan diurang sendiri ngam ka inda..... tp mimang diurang rasa ngam, apa inda, sdh bajam-jam dapan seremin baitu..... apa urang nampak, mana diurang paduli tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 10:51 pm

Ini disebabkan oleh faktor diri sendiri. memang tidak hairanlah macam ni. Sebabnya mudah. Kita adalah bangsa pengguna dan bukan bangsa pengeluar.

Dari semua alat-alat yang ada semuanya kita bergantung kepada Barat. Ini dapatlah kita sendiri fahami apabila kita ini secara simboliknya adalah bukti dan tulisan secara nyata ttg kejayaan tamadun barat.

semua hal yg kita lakukan pada masa kini adalah merupakan bukti komitmen serta kejayaan ideologi barat. kita pakai komputer dari barat juga. kita pakai kereta dari barat juga. kita nak makan pun bukan menumbuk atas lesung lagi.. semuanya ringkas dari barat. kita nak lampu... mana ada kita pakai lilin hutan lagi.. elektrik lah beb itu semua dari barat. Kita kat hospital mana ada dukun dan bomoh..semuanya teknologi barat. anda ingin ke bali.. anda naik kapal terbang..semuanya dari barat... rasanya A to Z semuanya dari barat.

Apabila kita menyalahkan Barat sebenarnya kita harus salahkan diri sendiri utk hal2 mengenai ini. Kenapa? Ini disebabkan kita adalah bangsa pengguna sahaja dan bukan peledak teknologi, bukan peledak pembaharuan. paling2 kita adalah menikmati semuanya yg dapat kita lihat sebagai pilihan kita.

Ada beberapa cara yg dapat di lakukan dalam hal ini iaitu:

1- Tolak semua apa yang dari barat dan jangan amalkan apa-apa asal saja dari barat.
2- Belajarlah dari Barat sendiri utk bangunkan sesuatu utk bangsa kita.
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 10:59 pm

antah2 itu urang2 putih yg dtg malansung sini malasia, bila diurang tingu keidupan kita, diurang sanyum2 pasal kita idup dingan banyak butul menggunakan tiknuliji diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 19, 2008 11:12 pm

Orang barat tidak ajar pun benda ni... kita yang mahu terhegeh2...sangat benda2 macam ni. cuba kita dengar drama melayu kat TV..

bahasa:

1. ehh.. I tak nak you buat benda macam ni tau...
2. hai honey.. u tengok i cantik ker?

siapa ajar ni semua? tepuk dada tanya selera.. hu hu hu
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Mon Oct 20, 2008 10:26 am

ya, kita yg suka ikut2...... ikuuuuuuuuuuutttt sj......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 26, 2008 11:06 pm

sa kasi warna rambut sa ikut warna bulu kazen sa ..si sikuk ( urang utan) jadi, bila kena matahari nampak macam merah merah tu rambut..heeeee

matai kena kutuk uleh urang tua nie...wakakakaka
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Sun Oct 26, 2008 11:11 pm

Bagi saya, rambut kuning tak mengapalah. Jangan 'utak' yang kuning sudah. Evil or Very Mad
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Mon Oct 27, 2008 1:05 am

butu juga sakapan kao dr..... suma itul sjlah, biasanya rambut yg kuning tu berpunsa drpd utak yg kuning juga, hihihihiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: KDM rambut warna kuning.   Today at 9:29 pm

Back to top Go down
 
KDM rambut warna kuning.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: