To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:54 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
July 2017
MonTueWedThuFriSatSun
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
CalendarCalendar

Share | 
 

 bebaloi ka karana pesen?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: bebaloi ka karana pesen?   Mon Nov 03, 2008 1:05 am



ari ni time sia jalan2 di bandar, time sia limpas 1 kerita, tiba2 sia takajut pasal ada 1 parampuan yg mo turun dr kerita 4x4 tiba2 tajatuh atas jalan..... aduinaaaa dia dukung budak kisil lagi tu...... sampat sia pigi tangkap dia tp kaki dia sdh tahantak atas jalan, sapat2 sia tangkap itu budak kisil dan pigang itu tangan parampuan kasi bediri..... tekimpang2 dia bediri kasakitan butul...... nasip baik itu budak tdk tahantak juga...... rupanya itu tumit kasut tinggi dia tasangkut di tampat pijak kaki bah, sabap tu tahampas turus atas jalan...... dan paling kesian, 1 jari kaki dia antah masam patah mangkali tu...... sia tepikir, bebaloi ka karana pesen maka kita akan hadapi samua itu? nt ada yg sakap nt tu, "ah, mana2 pun buli dpt kamalangan bah.....".... ya butul, tp sekurang2nya kamalangan yg begitu mungkin disabapkan uli banda lain, mungkin pasal suai ka, salah urang lain ka...... tp ini pasal itu 'tumit' kasut bah, antah barapa insi panjang tu sia tingu..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Fri Jun 19, 2009 10:09 pm

Pertama saya mengucapkan treima kasih dengan keperihatinan tuan gaman kerana bersusah payah menangkap budak kecil itu dari jatuh.

Sementara komen lain saya mengenai hal ini ialah..kejadian ini langsung tidak berbaloi kerana pesen bah. diri sendiri pun boleh jadi cedera, itu ok lagi..kalau budak tu pun ada yg patah2 tulangnya macam mana? semuanya kerana di sebabkan tumit kasutnya yg tinggi.

Memang tidak berbaloi langsung.. Evil or Very Mad
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Sat Jun 20, 2009 5:40 pm

pukutarap wrote:


ari ni time sia jalan2 di bandar, time sia limpas 1 kerita, tiba2 sia takajut pasal ada 1 parampuan yg mo turun dr kerita 4x4 tiba2 tajatuh atas jalan..... aduinaaaa dia dukung budak kisil lagi tu...... sampat sia pigi tangkap dia tp kaki dia sdh tahantak atas jalan, sapat2 sia tangkap itu budak kisil dan pigang itu tangan parampuan kasi bediri..... tekimpang2 dia bediri kasakitan butul...... nasip baik itu budak tdk tahantak juga...... rupanya itu tumit kasut tinggi dia tasangkut di tampat pijak kaki bah, sabap tu tahampas turus atas jalan...... dan paling kesian, 1 jari kaki dia antah masam patah mangkali tu...... sia tepikir, bebaloi ka karana pesen maka kita akan hadapi samua itu? nt ada yg sakap nt tu, "ah, mana2 pun buli dpt kamalangan bah.....".... ya butul, tp sekurang2nya kamalangan yg begitu mungkin disabapkan uli banda lain, mungkin pasal suai ka, salah urang lain ka...... tp ini pasal itu 'tumit' kasut bah, antah barapa insi panjang tu sia tingu..... Laughing

Yg gambar ini..gambar kaki parapuan itu ka?.. Rolling Eyes Laughing
Tp yg sbnarnya, tanpa trpengaruh skalipun dgn pandangan org lain, pandangan pribadi sia ialah
pesen itu langsung tdk berbaloi..silap2 nanti, gara2 pesen, bukan sj tdk brbaloi tp ada jg
yg trburai nanti ini. Nasib baik tuan gaman ada, kalu tdk, budak kisil itulah jd mangsa pesen
oleh ibunya sndiri..biarlah brpesen tp yg selamat, bukan yg mndatangkn kecedraan..tdk brbaloi......
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Sun Jun 21, 2009 11:26 am

ini post sia 3 november 2008..... last2, 19 jun 2009 ada juga yg bg komen..... dakat 1 taun oh..... Smile
sia basa di newspaper, itu tumit tinggi tu utk kasi maju bhg dada ka dapan bah.... jd, waloupun bahaya, dan ada keburukan utk kesihatan tulang, parampuan mo buat juga..... sabap mo kasi maju pigi dapan itu dada.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Sun Jun 21, 2009 12:45 pm

Macam mau kasih menjuluk sikit kah gaman.. Smile
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Sun Jun 21, 2009 12:55 pm

ya, supaya nampak masam kansang sikit..... Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Sun Jun 21, 2009 8:20 pm

Inilah parampuan..mmg gila pesen, wlupun mngancam kesihatan malah keselamatan, demi pesen dn klhtan brgaya dorg sanggup brhadapan risiko. Kalu mo kasin kansang itu dapan, kasi pam dia atau taru itu silikon..baru busut tu tggi sikit.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Sun Jun 21, 2009 9:28 pm

tp pakai kasut tinggi lg jimat... tulang rosak belakang kira... mesti ramai perempuan setuju dgn saya.. Smile
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Sun Jun 21, 2009 10:26 pm

Jimat pasal tk payah implant ka? hihiii..jimat dn segera dpt impaknya kan..hehehe..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Mon Jun 22, 2009 9:54 pm

Tujuan dia org utk apa bah ni? dalam pemikiran saya tujuan muktamad dia org ni satu saja bah. hehehee. tapi saya kasih rahsia dulu lah. Very Happy
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Tue Jun 23, 2009 12:01 am

Hihii..apa tujuan dorg tu ar? Mokirayou ka itu?
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Tue Jun 23, 2009 12:17 am

mokirayou hal kicik lagi..tapi paling dekat sama saya punya andaian ini ialah..dia org berpesen pasal mau cari lelaki. betul kah ini aar?

andaian saja aah.. Very Happy
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda
avatar

Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Tue Jun 23, 2009 2:34 pm

orang yang pakai kasut tinggi ni ada tidak semestinya mo minta perhatian dari lelaki bah.....kalau yng dompok dompok....kena pakai kasut tinggi sikit..tapi tidak la sampai menyusah kan diri sendiri...kasut tinggi ni sa pakai juga..tapi time ada occasion ( kadi tulun topurak ).....
banyak stail bah ni kasut..tapi sa lebih selesa pakai kasut yg jenis platform atau yg tinggi cuma 2 inci setengah saja...
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II
avatar

Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Tue Jun 23, 2009 8:05 pm

pernahkah kamu nampak perempuan pakai kasut tinggi jalan laju? ada 2 cara, kalau langkah kecil2, frekuensi melangkah cepat... kalau jalan dr belakang kereta ke bhg,depan, sdh lebih 20 langkah tu... tp kalau langkah besar2 pula, nampak mcm katun, heheheheehheheheee... cuba kamu praktik jalan langkah besar dgn guna tapak depan kaki sj, bukan semua tapak tau... boleh tersenyum sendiri tu... Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II
avatar

Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Tue Jun 23, 2009 8:27 pm

saya baca di internet, biasanya perempuan2 yg suka pakai kasut tinggi ni buah dada/susu dia jatuh... sebabnya otot bhg dada longgar, maka breast jatuhlah... nasip baik pakai bra, kalau tdk, ketara betul tu jatuh... Smile
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Tue Jun 23, 2009 8:46 pm

mendalam kajian tuan garadu ni.. Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II
avatar

Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Tue Jun 23, 2009 8:54 pm

mau dpt idea bah tuan alphawaves utk topik ini... esok saya mau tengok2 susu perempuan, betulkah ada kaitan dgn kasut tinggi... Very Happy
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda
avatar

Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Wed Jun 24, 2009 2:27 pm

Garadu wrote:
pernahkah kamu nampak perempuan pakai kasut tinggi jalan laju? ada 2 cara, kalau langkah kecil2, frekuensi melangkah cepat... kalau jalan dr belakang kereta ke bhg,depan, sdh lebih 20 langkah tu... tp kalau langkah besar2 pula, nampak mcm katun, heheheheehheheheee... cuba kamu praktik jalan langkah besar dgn guna tapak depan kaki sj, bukan semua tapak tau... boleh tersenyum sendiri tu... Very Happy

tidak kira kasut tumit tinggi kah, kasut tumit rendah kah....cara berjalan ni kan ada bermacam ragam...tapi ini komen dari member2 yg lelaki lah..kin panas tapi ada baik juga sebab buleh kasih ingat diri sendiri...member sa bilang laa..ada beza cara ppuan yang suda kawin dengan yg suda kawin ni berjalan...aiyar..kamurang campin mengimajinasi..kamu imajen la..apa beza dia...kamu pernah dengar kah itu istilah jalan 'pinguin'?
jadi, tidak kira kasut tinggi kah kasut rendah kah kalau cara jalan memang begitu, begitu laa bah itu.....cuma kalau mo pakai kasut tinggi ni, bila berjalan, badan mesti tegak...dada bidang ke depan, melangkah dengan yakin...baru nampak bergaya....
tapi ada juga yang suda biasa sangat pakai ni kasut, jadi inda la durang kisa mo jalan macam mana cara yang betul bila pakai kasut tumit tinggi ni.....durang jalan ikut keselesaan durang ..kasut tinggi lawaaa..tapi bila tenguk dari belakang, bercerai tu kaki depan ( jalan ala pinguin) ..padahal jalan sepatutnya macam 'catwalk'......dlm perjalanan p kerja sa pakai kasut tumit rendah saja..di pejabat sa ada stok satu kasut yg bertumit 3 inci...jadi..sa pakai area ofis saja...bukan apa..siok bah dengar tu bunyi langkah .ngehehehe
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Wed Jun 24, 2009 6:02 pm

Pendapat dari monkey ini agak bernas juga. sebagai seorang perempuan mungkin dia lebih memahami perempuan berbanding kita lelaki yg bersandarkan pada teori dan imaginasi saja. bah ada pandangan dari forumer lelaki? jangan segan2 kasih kerual bah idea2 semua tu. hehehe.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Thu Jun 25, 2009 12:10 am

suba kamu tingu jari kaki parampuan2 yg pakai kasut tinggi, itu ibu jari masam bulat pindik..... jari2 yg lain pula masam malakat2 sdh, indada shape jari kaki sdh, hihihihiiiii..... masam buah pisang yg kambar malakat...... tp waloupun sakit2 begini, biarlah... diurang inda paduli juga tu, yg penting jalan masam terinjut2, hihihihiiiii..... pesen la katakaaaannnn...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Thu Jun 25, 2009 8:52 pm

Tapi dari sudut lain pula..saya puji juga prempuan yg sanggup manyiksa diri dia utk keliatan santik. ini sesuai lah dengan sati istilah bahawa tiada prempuan yg enda santik yg ada prempuan pemalas saja.

Ini sama lah macam lelaki masuk gim kasih tagap badan dia..siksa juga bah tu mengangkat barang2 berat. tapi utk mo keliatan machoo..mau tak mau kena buat juga..selaunya kalau enda berapa hensem pun klu badan tegap2 sikit..nah si janda anak 1 menjeling2 juga tu. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Thu Jun 25, 2009 9:25 pm

ya, sia puji juga parampuan yg sanggup menyiksa diri...... Very Happy

kalou janda manjaling lalaki tagap, ada bah yg dia pikir tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Thu Jun 25, 2009 9:49 pm

x-spy wrote:
Tapi dari sudut lain pula..saya puji juga prempuan yg sanggup manyiksa diri dia utk keliatan santik. ini sesuai lah dengan sati istilah bahawa tiada prempuan yg enda santik yg ada prempuan pemalas saja.

Ini sama lah macam lelaki masuk gim kasih tagap badan dia..siksa juga bah tu mengangkat barang2 berat. tapi utk mo keliatan machoo..mau tak mau kena buat juga..selaunya kalau enda berapa hensem pun klu badan tegap2 sikit..nah si janda anak 1 menjeling2 juga tu. Very Happy

Kalu suda panat pg gim, badan suda tagap, tp janda anak 1 sj yg mnjeling..tdk balik modal baitu..
kecuali yg tdk ensemla..kalu yg ensem, tagap dan macho, skurang2nya, mesti yg putungan gitar sama
kuriting basah, pak..pak kangku ndo bekasut tggi tu sumandak..barulah ngam.. bounce
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Thu Jun 25, 2009 9:54 pm

hahaha butul tuan rungkud...tapi jgn ensem sangat..pasal telampau hensem ni sinonim dengan golongan gay atau jua yg bersikap seperti lovey-lovey..kena ingat pertama yg peremuan mau sama lelaki ialah perlindungan atau security. dengan badan tegap bermasol masol..langkah satu sudah limpas.. Very Happy
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   Thu Jun 25, 2009 10:26 pm

Wlupun sia teda info ttg ciri2 dn kriteria org yg melibatkn diri dlm kancah gay, ttpi sia prcaya
antara cirinya ialah lelaki2 yg trlalu handsome. Dn kebanyakan mereka ini pula, agak sinonim dgn aw aw atau double "L" iaitu lelaki lembut. Dan lelaki lembut ini pula akan mengarah kpd perlakuan pondan@bapuk@bantut yg akhirnya menghiasi dan menjalani kehidupan gay..guy tia pa.. Rolling Eyes
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Sponsored content




PostSubject: Re: bebaloi ka karana pesen?   

Back to top Go down
 
bebaloi ka karana pesen?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 4Go to page : 1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Ladies Talk-
Jump to: