To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 kenangan hidup susah

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Thu Nov 13, 2008 5:00 pm

ya bah.itulah bah urang muda kita.tapi bagus juga kalau kerap balik kampung supaya identiti kampungan itu tidak ilang.ini tidak,dia punya kampung suma pub dan karaoke...mangaku pula karaja sanang padahal,susah juga masam saya sakarang.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Thu Nov 13, 2008 7:36 pm

kalou kita pigi jalan2 sana kadai, ramai tu urang2 kita di sana..... yg kesian, bemikap abis butul diurang, tabal2 lg tu, pakai stokin kaki, sampai inda ngam tingu...... tingu sakali turus tau kampungan butul masam sia, hihihiiiii..... tp masam ada bagus juga diurang begitu, buli juga diurang takawin yg bagus2, yg buli2......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Fri Nov 14, 2008 2:50 pm

takawin yang bagus tidak apa...ini,ada yang balik kampung bawa laki pilak.ensom lagi anjing saya.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Tue Nov 18, 2008 2:28 pm

meck_talika wrote:
takawin yang bagus tidak apa...ini,ada yang balik kampung bawa laki pilak.ensom lagi anjing saya.
aduinaaaa, hihihihiiiii..... pirst time sia dingar sakapan begini..... hihihihiiii..... sia satuju sama kao metalika.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Tue Nov 18, 2008 8:52 pm

butul bah,sudalah tiada aramai ti..free saja pilak mau kawin.kalau kita yang masuk meminang,banyak alasan..lagilah kalau kita dari karualga susah.mimang dari kisil lagi memang susah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Nov 19, 2008 3:16 pm

sia ada kanala babarapa parampuan yg kawin sama pilak, hihihiiiii..... sdhpun indada apa2, tinggal di rumah parampuan lgi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Nov 19, 2008 6:02 pm

pukutarap wrote:
sia ada kanala babarapa parampuan yg kawin sama pilak, hihihiiiii..... sdhpun indada apa2, tinggal di rumah parampuan lgi.....

aduina melinsung sudah serita pasal kanangan hidup susah ini....sampai kes parampuan kita kawin pilak sudah...hihihi....
Apa yang kamurang sakap itu mimang betul..Jiran sayapun ada kawin keturunan pilak..betul2 free oo..Inilah kalau takana sama "aku nikahkan dikau...dengan mas kawin 80 ringgit..." Diurang bulih kasi simple adat perkawinan sampai begitu sakali... Diurang bilang yang penting sah...
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Nov 19, 2008 6:45 pm

nah kan,ini sarita butul...bila anak diurang sudah basar,nanti anak-anak itu sambung baliklah ini topik KANANGAN IDUP SUSAH.inilah bah masalah urang kita,kalau bansa sondiri mau kawin,mahal kana latak haraga,kalau pilak yang kawin...FREE!
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Nov 19, 2008 6:53 pm

meck_talika wrote:
nah kan,ini sarita butul...bila anak diurang sudah basar,nanti anak-anak itu sambung baliklah ini topik KANANGAN IDUP SUSAH.inilah bah masalah urang kita,kalau bansa sondiri mau kawin,mahal kana latak haraga,kalau pilak yang kawin...FREE!

Bukan kawin pilak saja free...kawin orang bugis pun 2x5 juga. Mungkin alasan diurang tidak seagama ..so atur kenduri2pun susah. lebih baik nikah depan jurunikah (kadi) saja...Abis serita.

Orang kita yang letak hantaran mahal2 pun satu hal. sepatutnya bakal mentua tingu2lah kemampuan pihak lelaki...
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Nov 19, 2008 7:00 pm

itulah budunya urang kita.porompuan pun bariya-iya mau kawin kunun.kalau takawin dengan bansa sondiri,tiada kalas kunun.kalau saya pulis,itu pti dengan itu porompuan sakali saya antar saaaana nagara itu lalaki.sabab,mana-mana undang-undang dalam dunia ini,porompuan mositi kana ikut kawarnagaran itu lalaki asing.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Nov 19, 2008 7:06 pm

hihihiii...karas juga hukuman ko ni meck....kasian lah bah porompuan kita kana kasi buang saaana polopin.
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Nov 19, 2008 7:17 pm

bah,mana ada undang-undang dalam dunia ini yang lalaki kana ikut warganegara itu porompuan?tidak ada!itu sabanarnya porompuan kita MOSITI kana tau bah itu.kalau sanggup kawin pilak,mositi sanggup juga ikut suami saaana salatan pilipin atau indun.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Fri Nov 21, 2008 8:49 pm

bikin heran juga, padahal sinapang sama sj......

lain kali bila sdh basar, itu anak diurang pula sambung porum kita ni, nt diurang bilang bapa diurang dulu talampau susa, kawin pun inda dpt bayar, nasip baik bansa mama sia 'inda barapa bijak'...... jd kana kasi pree sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Fri Nov 21, 2008 11:00 pm

hee... bagus la kalau jadi kanangan idup susa lg time tu. kalau yg jadi talabi susa pula itu musim, mana lagi mau taru tu kanangan? hee...
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Fri Nov 21, 2008 11:26 pm

hihihihiiiiii..... kalou talabi susa, mungkin inda mo dikanang2, bikin sedi......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Sat Nov 22, 2008 9:18 pm

anak asing,siapalah bah yang mau ingat kanangan idup susah.janji ada ic.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Sat Nov 22, 2008 9:34 pm

butul juga, dpt sj ic, turus yg susa2 pun turus ilang dr ingatan..... gembira butul dpt ic.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Tue Dec 16, 2008 6:21 pm

taim dulu2 sebelum ada hp dan kompiuter boleh dikasi kateguri kanangan hidup susah ka? Saya masih ingat bah dulu2 ...saya sikulah di tamparuli ..ibubapa di sandakan. Minta kirim duit pun susah.. kalau kirim surat belum tau sampai ke tangan penerima...ada yang inda jujur buka surat tu..kut2 ada duit didalam... (dulu2 ada yg kirim duit ikut surat)
Saya taim tu minta duit balanja ..main kirim pesan sama urang saja yg kebetulan orang sekampung dari sandakan. replynya tidak tentu. kadang2 hampir sebulan baru ada lagi rakan sekampung yg datang bawa berita ..kalau ada kiriman duit gembira lah, kalau indada tunggu lagi berminggu-minggu .. susah betul taim tu pasal indada telefon rumah ...hp dan kompiuter jgn cakap la..belum ada dalam kamus...hihihiiii...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Tue Dec 16, 2008 11:21 pm

SiokSondri wrote:
Yorut_orut wrote:
kita sambung lagi serita hidup kenangan hidup susah ini..
kami ada 8 orang adik beradik tapi cuma 1 orang yang dapat kerja bagus sikit... itupun sakadar sigu saja. Kami semua indada galakan dari ibubapa untuk meneruskan sekolah sebab kalau diurang dorong kami teruskan sekolahpun balanja pula yang masalah. jadi diurang tidak larang... tapi tidak suruh kami sambung sikulah di sikulah manangah... rata2 kami pas darjah 6 sajalah... inipun masuk kenangan hidup susah juga bah, kan? Very Happy

menarik juga serita keluarga ko ni yorut_orut... mimang serita hidup susa tapi dalam keadaan sekarang, kalau susah... nampak betul susahnya berbanding dulu-dulu, dulu kalau susah pun masih lagi ada gata kapingan di bawah kulung rumah. tapi kalau sekarang... terutama yg hidup susa di bandar... kesian ba tu budak2... semangat kerja kadai kupi kunu tapi gajinya RM180.00 saja satu bulan, tu pun kana putung itu ini lagi... tapi dorang masih mau juga karaja... heran kan? bukan ka bagus balik kampung.....

1. Sorita kao ni tompinai orut hampir sama apa yg adik bradik sia alami...tidak digalakkan brsikulah sb masalah kwangan...tambah pula boliou sia suda serik dgn abg sia yg tdk mau brsikulah...bila sampai giliran kami...dia sudah buat tdk tau...larang tdk jg, tp tdk mau bagi galakan..sia masuk sikulah randa, daftar sndiri dn jg adik sia...sampailah di sikulah manangahpun bogitu..tp mgkn Tuhan sudah merencanakannya dn sia dpt jg sdkit pngkatan...maka tarkaluar jglah dr putaran ganas kehidupan..

2. Sia amat borsotuju dgn tuan SS...kesusahan dulu2 tdk sama dgn cara kesusahan skrang...malahan, tdk sadarpun yg kita ini sabanarnya hidup susah krn tdk dpt membandingkan hdup susah dgn hidup senang kerana tdk prnah hidup senang ketika itu. Hanya apabila kita sudah dpt mngecapi kehidupan yg senang sedikit skrag ini, barulah terasa yg kehidupan masa lalu itu sebenarnya susah dan memeritkan..Kadang2 kita merindui semula situasi itu...ia mnjadi kenangan hidup yg membawa maksud yg mendalam dlm hati.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Wed Dec 17, 2008 10:23 pm

ya betu juga...dulu2 walaupun jalan kaki pigi sikulah atau pigi pakan, tiada tepikir itu sabagai kosusahan...tiada karan (letrik), alat perhubungan spt telefon pun tidak dianggap satu kesusahan..hanya apabila kita merasa sanang sikit zaman sekarang barulah kita tepikir apa yg kita alami dulu adalah kehidupan yang susah......
Siapa tau 50 thn akan dtg...zaman kita sekarang ini akan dianggap "kenangan hidup susah" hehehe.......
Mungkin 50 thn akan dtg alat perhubungan begini dianggap kuno sudah....?? scratch
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Sat Dec 20, 2008 7:53 pm

Yorut_orut wrote:
ya betu juga...dulu2 walaupun jalan kaki pigi sikulah atau pigi pakan, tiada tepikir itu sabagai kosusahan...tiada karan (letrik), alat perhubungan spt telefon pun tidak dianggap satu kesusahan..hanya apabila kita merasa sanang sikit zaman sekarang barulah kita tepikir apa yg kita alami dulu adalah kehidupan yang susah......
Siapa tau 50 thn akan dtg...zaman kita sekarang ini akan dianggap "kenangan hidup susah" hehehe.......
Mungkin 50 thn akan dtg alat perhubungan begini dianggap kuno sudah....?? scratch


Kita rasakn apa yg kita nikmati ketika ini adalah trcanggih...tp kalu 50 thn akan dtg, tdk mustahil ini dianggap ketinggalan zaman...apakah lg yg trcangih masa itu...jd kalomo tinguk...kena hidup 50 tahun lg..he..he..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Sun Dec 21, 2008 8:26 am

50 thn dari sekarang....pada masa itu saya sudah menjadi orang yang tertua di dunia..hahaha...
Saya ada terpikir juga bahawa 50 thn akan datang, kemungkinan ramai yang ingin kembali ke zaman 2008...kenapa? sebab time tu nanti sabah mungkin mcm palestin dan israel...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Sun Dec 21, 2008 2:27 pm

Yorut_orut wrote:
50 thn dari sekarang....pada masa itu saya sudah menjadi orang yang tertua di dunia..hahaha...
Saya ada terpikir juga bahawa 50 thn akan datang, kemungkinan ramai yang ingin kembali ke zaman 2008...kenapa? sebab time tu nanti sabah mungkin mcm palestin dan israel...

Aiiina gaman...kanapa macam mo jd spt di plastien/ israel tu ahh? minta2 jgn jd bgtulah...sb hidup lbh brmakna dlm keadaan aman.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
rumputt
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 49
Age : 35
Location : Komuniti Utara Sabah
Registration date : 2008-12-08

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Sun Dec 21, 2008 11:51 pm

bagi sy pulak kenagan hiduo susah ni terlalu memori sbb bayangkanlah darjah 6 baru sy jumpa TV..lps tu time ting 5 pun masih jln kaki p skola...adeehhh klu dingat2 turuk butul ooo....Smile
Back to top Go down
http://utarasabah.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Mon Dec 22, 2008 9:49 am

rumputt wrote:
bagi sy pulak kenagan hiduo susah ni terlalu memori sbb bayangkanlah darjah 6 baru sy jumpa TV..lps tu time ting 5 pun masih jln kaki p skola...adeehhh klu dingat2 turuk butul ooo....Smile

hi hii... darjah 6 baru jumpa TV...???? ni mimang susa ni rumputt... waktu tu TV masih itam putih kannn? dan lagi.. mangkali kau jumpa tu TV pun orang lain punya TV... bukan di rumah sendiri. bila mo p tingu, terpaksa minta kebenaran dari ibubapa.. dan dalam rumah TV tu ada la org jual2 mi, kuih2... sebab macam panggung wayang ba jadi nya...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: kenangan hidup susah   Today at 3:47 am

Back to top Go down
 
kenangan hidup susah
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: