To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 cahaya biru di kota belud

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 10:33 am

sasiapa yang ada terbangun tepat jam lima pagi pada 6hb(khamis) dua ari yang lepas?

kebetulan bapa saya waktu itu menjaga sawah,takut karabau mau masuk subuh-subuh kah begitu.10 minit sebelum jam lima pagi,dia ternampak satu objek berputar-putar menghampiri bumi dan mengeluarkan cahaya biru yang sangat terang.

kemudian,mentua abang saya yang berada di kampung mandap kota belud(lebih kurang 60 km jarak dari kampung kami) juga dapat melihat cahaya berkenaan ketika turun menoreh gata.babarapa urang di kampung kami menyadari cahaya itu tapi biasalah urang kampung,ingat lampu korita.

sehingga kini bulum dapat dipastikan cahaya dari langit itu.kalau dikatakan mateor,takkan benda itu perlu berpusing-pusing lagi.mungkinkah makhluk dari atas saaaaaanna?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 11:04 am

UFO lah bah itu...
Tiada bunyikah kunun?....
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 12:37 pm

tiadalah bah bunyi,cuma nampak macam cahaya.tiada nampakkah di daerah lain?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 5:40 pm

uinaaaa..... harap ada sesiapa yg tangkap gambar peristiwa tu..... masam ufo tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 6:37 pm

tiada sasiapa yang dapat tangkap gambar oo,biasalah urang tua saja yang buli berjaga mata subuh-subuh begitu.saya pun ingat bahawa itu masam cerita UFO,malangnya tiada sesiapa yang dapat ambil gambar.bapa saya pun sakap,inilah kali pertama dia melihat peristiwa seperti itu.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 6:42 pm

inda mustahil tu metalika..... ada tu antah di mana, sf ka atau sbf, sia buka tred 'mungkinkah.....'.... perbinsangan yg ada kaitan sama serita kaoni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 7:10 pm

ko rasa basarkah itu objek ah?bapa saya tidak dapat memberitahu tentang saiz,suma sahaya biru yang tarang berputar-putar dan buli dilihat dalam jarak 60 kilometer atau sokitar kuta belud.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sat Nov 08, 2008 7:14 pm

mungkin basar juga...... tp inda taulah pasal sia sendiri bulum parna tingu, nampak dlm serita2 sj......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sun Nov 09, 2008 12:31 pm

yang hairannya,kanapa itu banda suma munsul waktu malam ah,malukah kalau urang nampak?tidak ada apa-apa sarita tantang peristiwa itu..manalah tau,di daerah lain pun ada nampak.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sun Nov 09, 2008 4:11 pm

kalou butul ada, diurang ada juga tu waktu siang suma kita inda nampak pasal matahari tarang bandarang, kalou waktu malam buli nampak lampung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Mon Nov 10, 2008 4:20 pm

uiiina... betul ka ini? mcm susa ba mo serita ini hal, talampau banyak kemungkinan...
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Wed Nov 12, 2008 5:05 pm

saya mula-mula pun sukar mau parsaya,tapi takkan bapa saya sondiri mau buat-buat sarita....satakat sarita hantu,dia mana barminat sabab banyak suda kanangan indah dia kana kasau hantu.tapi ini cahaya tarang dari langit.sasiapa yang bangun pada subuh itu pasti teruja dengan kesantikkan sahaya itu sakap bapa saya.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Wed Nov 12, 2008 5:10 pm

ada lagi ka perkembangan ni serita ni mecktalica? sebab sa ni ada di kb ba sejak akhir2 ni...
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Wed Nov 12, 2008 5:21 pm

bulum ada lagi,tapi kan...saya rasa rugi butul bah sabab saya balik pada pagi khamis padahal fenomena itu terjadi pada subuh sobolum pagi.sampai sakarang,bulum ada sabarang barita yang tarsiar.lagipun,mau mau dapat bukti,beliau-beliau manalah pandai pakai komera.biasa yang pandai pakai komera itu bangun jam 10 pagi.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Wed Nov 12, 2008 5:23 pm

ya ba kan... apa buli buat la. yg penting benda tu sudah berlaku dan sekurang2nya kita tau juga yg ada fenomena yg begini w/pun bukan kita yg tanampak....
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Wed Nov 12, 2008 5:24 pm

ya tapi rasa sangat bertuah kalau nampak begitu,bukan salalu.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Wed Nov 12, 2008 9:02 pm

ya, bukan sanang nampak2 hal2 atau banda pelik2 sini dunia, siapa nampak kira betuahlah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Thu Nov 13, 2008 4:58 pm

rasa masam salalu bawa komira pula..hehe.mana tau nampak sorupa juga bogitu.
Back to top Go down
myki
Prebet
Prebet


Number of posts : 3
Registration date : 2008-10-21

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sun Nov 23, 2008 6:42 pm

SEREMBAN 24 Mei 1999 - Seorang pelajar mendakwa melihat satu objek terbang yang tidak dikenali (UFO) di ruang udara Kampung Bemban Hilir di Mambau dekat sini sebelum objek itu turun berlegar-legar berhampiran rumahnya.Mohd. Fahmi Abu Hassan, 17, berkata, objek itu mengeluarkan cahaya biru terang-benderang sehingga menyebabkan dia sukar melihat dengan jelas objek tersebut.Dia kemudian ternampak satu lembaga setinggi kira-kira 0.5 meter turun dari ruang udara.Ketika itu cahaya yang dikeluarkan objek terbang itu bertambah terang dan sukar untuk saya melihat lembaga itu, katanya di sini hari ini.Tinjauan Utusan di kawasan rumah Mohd. Fahmi mendapati terdapat tujuh bekas tapak kaki sedalam 0.5 sentimeter.Tapak yang mempunyai empat jari itu dipercayai mempunyai kuku tajam berdasarkan pada bekas cengkaman yang jelas kelihatan pada tanah.Pelajar itu mendakwa, UFO itu dikesan pada kira kira pukul 4.30 pagi ini ketika dia tersedar daripada tidur.Sebelum ini, dua kejadian yang membabitkan UFO telah menggemparkan penduduk daerah Baling, Kedah dan di kawasan Ipoh, Perak.

Menurut Penyelidik UFO Malaysia
“Analisa gelombang UFO dari tahun 1948 hingga 1988 menunjukkan kawasan Asia Tenggara pernah di lawati makhluk asing sebanyak empat kali. Ia bermula pada 1948 di Filipina, Papua New Guinea 1959, 1970 Malaysia dan 1979 kembali semula Filipina. Tetapi anehnya tiada sebarang gelombang dikesan pada 1989. Mungkin ia berada di Lautan Hindi.” tambahnya.Berasaskan bukti–bukti kajian, besar kemungkinan UFO akan kembali ke Asia Tenggara pada 1999 dan Malaysia adalah tumpuannya.


Nampaknya ada persamaan dengan surita si mectalika
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Sun Nov 23, 2008 11:12 pm

sia parsaya bukan kita sj sini universe......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Tue Nov 25, 2008 8:01 pm

sarita ini bulum masuk barita kan?sayang butul......sabab parkara itu tidak meninggalkan sabarang bukti atau dedahan.
Back to top Go down
mataduitan
Prebet
Prebet


Number of posts : 45
Registration date : 2008-11-25

PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Wed Nov 26, 2008 9:39 pm

sebenarnya banyak sdh perkara pelik berlaku cuma kita tiada kesempatan merakamnya.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: cahaya biru di kota belud   Today at 1:48 pm

Back to top Go down
 
cahaya biru di kota belud
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: