To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Tips Dan Teknik Pemasaran Tanpa Kos Yang Berkesan
by SchulzCube Thu Nov 16, 2017 6:07 pm

» Jualan HOT Produk Resell Rights Kombo 2017
by xbest Mon Nov 13, 2017 9:28 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Sun Oct 29, 2017 12:57 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
November 2017
MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
CalendarCalendar

Share | 
 

 sindir-sindir sayang..kembalilah ke jalanNya.

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
meck_talika
Kapten
Kapten
avatar

Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: sindir-sindir sayang..kembalilah ke jalanNya.   Thu Nov 20, 2008 7:18 pm

Di dalam hidup manusia, yang penting ialah BERKAT.
* Bila hidup kita berkat, diri ini akan selamat.
* Apabila diri selamat, rumahtangga jadi sepakat.
* Apabila rumahtangga jadi sepakat, masyarakat jadi muafakat.
* Apabila masyarakat jadi muafakat, negara kita menjadi kuat.
* Apabila negara menjadi kuat, negara luar jadi hormat.
* Apabila negara luar jadi hormat, permusuhan pun tersekat.
* Apabila permusuhan tersekat, pembangunan pun meningkat.
* Apabila pembangunan pun meningkat, kemajuan menjadi pesat.
.........

TETAPI AWAS, apabila pembangunan meningkat, kemajuan menjadi pesat, kita
lihat bangunan naik bertingkat-tingkat.
* Ditengah-tengah itu, tempat maksiat tumbuh macam kulat.
* Apabila tempat-tempat ! maksiat tumbuh macam kulat,
* KETIKA ITU manusia mula mengubah tabiat.
* Apabila manusia telah mengubah tabiat,
* ada yang jadi lalat ada yang jadi ulat.
* Apabila manusia dah jadi ulat, sembahyang makin hari makin liat.
* Apabila sembahyang jadi liat, orang baik ada yang bertukar jadi jahat.
* Apabila orang baik bertukar jahat, orang miskin pula nak kaya cepat..
* Apabila orang miskin nak kaya cepat, orang tua pula nak mati lambat.
* Apabila orang tua nak mati lambat, tak dapat minum madu telan jer la
minyak gamat.
* Yang lelaki, budak budak muda pakai seluar ketat.
* Semua nak tunjuk kuat.
* Bila berjudi, percaya unsur kurafat.
* Tapi hidup pula yang melarat.
* Tali kasut dah tak berikat.
* Rambut pun jarang sikat.
* Yang perempuan, pakai mini sekerat.
* Suka pakai baju ketat.
* Suka sangat menunjukkan pusat.
* Hingga tak pedulikan lagi batasan aurat.
* Pakai pulak yang singkat-singkat.
* Kadang-kadang ternampak be! nda 'bulat'.
* Bila jadi macam ini, siapa lihat pasti tercegat.
* Silap gaya jadi gawat, bohsia bohjan lagi hebat.
* Duduk jauh berkirim surat.
* Bila berjumpa, tangan berjabat.
* Kemudian pakat lawan peluk siapa erat.
* Masa tu, nafas naik sampai tersekat-sekat.
* Usah peduli agama dan adat.
* Usah takut Allah dan malaikat.
* Yang penting apa kita nak buat?
* Kita 'bukti' lah kita buat.
* Akhirnya perut kempis dah jadi bulat.
* Apabila perut kempis dah jadi bulat, maka lahirlah pula anak-anak yang
tak cukup sifat.
* Bila anak-anak tak cukup sifat, jam tu kita tengok bayi dibuang di
merata
tempat.
* MAKNANYA KETIKA ITU, IBLIS MULA MELOMPAT.
* Dia kata apa? Habis manusia dah masuk * Habis manusia telah tersesat.
* Inilah dia fenomena masyarakat.
* Oleh itu wahai saudaraku dan para sahabat,
* Marilah kita pakat mengingat,
* Bahawa dunia hari ini makin singkat,
* Esok atau lusa mungkin kiamat,
* Sampai masa kita ! semua akan berangkat! .
* Berangkat menuju ke negeri akhirat.
* Di sana kita akan ditanya apa yang kita buat.
* Masa tu, sindri mau ingat.
* Umur mu banyak mana mu buat ibadat...?
* Zaman muda mu, apa yang telah mu buat...?
* Harta benda anta, dari mana anta dapat...?
* Ilmu anta, adakah anta manafaat...?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sindir-sindir sayang..kembalilah ke jalanNya.   Fri Nov 21, 2008 8:14 pm

hihihihii mana kao dpt ni metalika? masam bagus juga......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
 
sindir-sindir sayang..kembalilah ke jalanNya.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Religion-
Jump to: