To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
October 2017
MonTueWedThuFriSatSun
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar

Share | 
 

 masakan sia suka

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: masakan sia suka   Mon Sep 08, 2008 11:12 pm

dulu2 time sia kisil2, mama sia salalu masak ikan dgn masakan kisap, inda taulah apa nama butul dia..... tp yg kana guring, ada kisap, lapas tu manis2 sikit..... sampai sikarang sia suka makan tp jarang butul sdh...... basar nasi sia makan ooo.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten
avatar

Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Mon Sep 08, 2008 11:14 pm

masakan mama saya yg paling saya suka ialah Cili padi dan cili warna putih + ikan masin he he sodap..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Mon Sep 08, 2008 11:48 pm

ya sia tau itu masakan..... tp biasa mama sia kasi sampur hirisan2 mangga, aduinaaaa..... ada asam2 sikit, masin2 sikit, padas2 sikit pasal ada itu lada yg putih..... nah beliur sdh sia......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Tue Sep 09, 2008 12:58 am

saya baca ini pos, terus saya tekeluar air liur oo..dengar pasal mangga2 ini.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Tue Sep 09, 2008 1:10 am

itulah, sia imagine td pun masam ada rasa2 lain sikit sdh dlm mulut..... rindu pula masakan mama sia......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda
avatar

Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Tue Sep 09, 2008 6:34 am

sa ingat lelaki nda suka makan yg masam masam macam buah mangga ni...

bah, kalau ada petua dulu dulu kasi lah kongsi di sini..

sup yg masam masam pun sedap bah...itu ikan kena rebus campur hirisan kulit bambangan( buang kulit yg warna coklat tu..ambil kulit luar yg tebal tu) atau kalau teda bambangan, campur tu buah mangga yg muda...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Tue Sep 09, 2008 4:14 pm

pukutarap wrote:
itulah, sia imagine td pun masam ada rasa2 lain sikit sdh dlm mulut..... rindu pula masakan mama sia......

Nah kesian ini anak mama..lama ndak merasa masakan mama dia..
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Tue Sep 09, 2008 4:16 pm

monkey wrote:
sa ingat lelaki nda suka makan yg masam masam macam buah mangga ni...

bah, kalau ada petua dulu dulu kasi lah kongsi di sini..

sup yg masam masam pun sedap bah...itu ikan kena rebus campur hirisan kulit bambangan( buang kulit yg warna coklat tu..ambil kulit luar yg tebal tu) atau kalau teda bambangan, campur tu buah mangga yg muda...

Nah macam mau keluar air liur sudah saya..
Back to top Go down
paraivagas
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 265
Age : 37
Location : Sabah
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Tue Sep 09, 2008 8:06 pm

dulu masa di kg, kami pernah tiada beras mau di mkn. sbb kena banjir padi kami. semua rosak. kami mkn beras yg hitam suda campur ubi. lama juga mcm tu. nasib baik masa tu PBS bantu beras dan sardin. aku begitu menghargai petani krn bapa moyang aku petani. aku kenal ja dunia, aku tahu yg 1st sekali padi dan berasa. tu laa aku suka nama paraivagas. sejarah hidup aku ni. apa pun makanan di dunia,.. aku paling suka makan nasi.
Back to top Go down
http://www.sabahforex.com
Admin
Admin
avatar

Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: masakan sia suka   Thu Sep 11, 2008 1:25 am

paraivagas wrote:
dulu masa di kg, kami pernah tiada beras mau di mkn. sbb kena banjir padi kami. semua rosak. kami mkn beras yg hitam suda campur ubi. lama juga mcm tu. nasib baik masa tu PBS bantu beras dan sardin. aku begitu menghargai petani krn bapa moyang aku petani. aku kenal ja dunia, aku tahu yg 1st sekali padi dan berasa. tu laa aku suka nama paraivagas. sejarah hidup aku ni. apa pun makanan di dunia,.. aku paling suka makan nasi.
kenyataan yg bagus... boleh dijadikan renungan...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Fri Oct 03, 2008 9:22 pm

pukutarap wrote:

masakan sia suka
Sekarang ini masakan thailand sudah agak popular. kebetulan saya sekarang ini pun sudah mula berjinak2 makan masakan thailand. memang sedap dan mempunyai khasiat yg tinggi seperti penggunaan sayur2an yg segar, ikan segar dan nasi yg panas2 ketika di hidangkan.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Fri Oct 03, 2008 10:17 pm

sadapkah makanan tailand gaman? Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Fri Oct 03, 2008 10:19 pm

Sama masam masakan sina eh sina.. masakan cina lah. cuma dia tambah pedas dan asam. yg lain2 tu tiada biza gaman.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Fri Oct 03, 2008 10:43 pm

bagus kao sana dpt makan makanan tailand, sini sabah biasa2 sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Sat Oct 04, 2008 1:42 am

ndak ku sedar...pansingan rupanya... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Sat Oct 04, 2008 2:13 am

hihihihiiii.... ada urang makan pansing oooo..... hihihihiiiii....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda
avatar

Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Sat Oct 04, 2008 4:04 am

Naahh...ini tune suara orang yang happy ilmu psiko dia menjadi....

.
Quote :
hihihihiiii.... ada urang makan pansing oooo..... hihihihiiiii....
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda
avatar

Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Sat Oct 04, 2008 4:06 am

Quote :
ndak ku sedar...pansingan rupanya... Very Happy

Ini tune cakapan urang yang inda sedar kena pansingan si gaman...bila sedar , baru dia insaf..dia lupa pasang pendinding pula..kekekeke
Back to top Go down
niche
Special Rank
avatar

Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Sat Oct 04, 2008 6:47 pm

hehe lucu kamu ni... tp mana satu cerita yg makan pancing tu?
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: masakan sia suka   Sat Oct 04, 2008 9:35 pm

niche wrote:
hehe lucu kamu ni... tp mana satu cerita yg makan pancing tu?

Miss Niche, cerita ini kalau baca sini islf memang tidak faham bah. kes ini dari SBf lagi dulu. masing2 berahsia dr segi lokasi, pekerjaan, jantina dan etc.. masing2 nda mo buka rahsia besar. bagaimana pun ada kawan2 kita termasuk saya sendiri ndak jemu2 mengorek rahsia rakan2 yg lain.

So klu niche terbaca beberapa perkataan seperti tercium bau2 lah, memansing2 lah. itu antara istilah2 yg digunakan oleh mereka2 dan saya sendiri.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: masakan sia suka   

Back to top Go down
 
masakan sia suka
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Food & Cooking-
Jump to: