To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Anak samsing, salah siapa?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Anak samsing, salah siapa?   Fri Nov 28, 2008 9:58 am

kamarin di newspaper daily express sia basa, sana samananjung, itu bapa, sarjan pulis, tagur/marah anak lalaki dia yg umur 15 taun, pasal apa kana marah inda kana bgtaulah..... itu anak malawan, dia pigi ambil pistul bapa dia dlm lasi, timbak bapa dia tp miss, turus kana mama dia di bhg tulang rusuk. Mama dlm kaadaan kritikal di huspital. Anak turus lari bawa pistul, pulis sadang sari dia sikarang, inda tau sdh dpt ka bulum.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Fri Nov 28, 2008 10:11 am

aina...inda pula aku dingar ada tasiar barita ini di tv..mungkin tv sikarang asik kasi tayang kes tereris di mumbai.
anak samsing, salah siapa? Pertama sakali kita tuding jari pada ibubapa..tapi bukan 100% salah mama bapa..semua ini hasil pengaruh media massa dan persekitaran. zaman dulu2 mana ada begini? Dulu2 ibubapa tiada didik begini begitu..tapi samua anak2 follow by example from their parents.. jadi bagi saya anak samsing banyak dipengaruhi oleh persekitaran zaman sekarang..termasuk pergaulan..pengaruh media massa dll...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Fri Nov 28, 2008 4:15 pm

dan kana2 lg bapa mama inda jaga anak2 bagus2..... tingu, anak pandai menimbak sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Fri Nov 28, 2008 4:56 pm

guna pistol...??? odoi dogo...

dulu saya pernah guna lastik....
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Sun Nov 30, 2008 11:20 am

guna lastik? lastik bapa mama? hehehe...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Sun Nov 30, 2008 5:47 pm

itulah baitu,bapa pun tarlalu bangga kunun sabab dia pulis.anak ikut samseng,tidak takut urang lain sabab bapa pulis.sabab tarlalu ego akan kasalamatan diri masam sudah tarlalu salamat,pistul pun simpan saana lasi masam pistul mainan buatan sina.saya rasa,pangaruh partama adalah imej bapa,kodua adalah pangaruh luar(media) atau kawan-kawan.jadi,molotuplah itu pistul.bagus kalau saya dapat itu pistul,saya pakai magasu..manalah tau dapat payau,lagi borguna daripada timbak bapa sendiri..sudalah miss..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Sun Nov 30, 2008 6:43 pm

aduinaaaaa timbak payau guna pistul? hihihihihihiiiii sia barani bediri dapan kao, suru kao timbak, bulum tantu kana, hihihiiiiii..... butul tu metalika, bila bapa pulis, inda pula ajar anak bagus2, nah apa lagi basar kapala la tu anak, kasi tau urang lain yg dia anak pulis, kunun2 inda takut apa2..... inda tau masamana dia bepikir sikarang tu sdh timbak mama dia...... si bapa pula, nah ngamlah tu, banggalah kunun jd pulis...... mo kawal urang lain, anak sendiri inda takawal.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Sun Nov 30, 2008 7:02 pm

Yorut_orut wrote:
aina...inda pula aku dingar ada tasiar barita ini di tv..mungkin tv sikarang asik kasi tayang kes tereris di mumbai.
anak samsing, salah siapa? Pertama sakali kita tuding jari pada ibubapa..tapi bukan 100% salah mama bapa..semua ini hasil pengaruh media massa dan persekitaran. zaman dulu2 mana ada begini? Dulu2 ibubapa tiada didik begini begitu..tapi samua anak2 follow by example from their parents.. jadi bagi saya anak samsing banyak dipengaruhi oleh persekitaran zaman sekarang..termasuk pergaulan..pengaruh media massa dll...

Sya stju butul sakapan ko ni...ibu bapa no.1, media masa, persekitaran dll. Apa yg perlu kta buat utk mghntikan prkra ini. Adakah kita prlu kmbali ke era 60an-80an? Cara mnddik anak2 masa mmg kstrem tp bkesan, skrg klu buat lbh2...ooppss...teledera...kring...kring...Masa sya kcl dulu sya prnah curi buah nenas pak cik sya...bla bapa sya tau dia kjar sya klling kg...sya handal brlari...trlpas...tp tdk boleh balik rumah...tidur di atas puku belunu...ekstrem tp brkesan dn brjya. Klu bpa sya tdk buat bgtu, brgkali sya tk join ini ilsf, tapi sya ganti Botak Chin...he..he..Sama2lah kta cari jln...sya rasa perlu ibubpa lbh tegas dgn anak2, bukan bermakna ganas dn benci tp kta mau anak2 kita jd warga berkualiti.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Sun Nov 30, 2008 7:16 pm

itulah baitu rungkud, bapa mama masam salah kunsip bah, di pikiran diurang, kalou sayang anak, inda buli rutan, inda buli marah, kalou anak mau apa sj misti kana beli..... last2 anak spoil pasal kunun2 'kasisayang' ibubapa..... kasisayanglah mangkali.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Sun Nov 30, 2008 8:36 pm

rungkud...bagus butul ko punia serita pasal tidur atas pokok belunu..hihihiii inda kana gatal2 ka?
Cara mendidik anak dulu2 mimang begitu...dan mimang barkasan. Zaman sikarang sara2 begitu tidak bulih diamalkan 100% suda ..tapi 50% mesti ada. sekurang-kurangnya anak2 harus dipantau. Jangan kita take forgranted bahawa jika kita baik..anak2 ikut jadi baik. Mesti ada pemantauan dari semua hal...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Mon Dec 01, 2008 9:44 am

Admin wrote:
guna lastik? lastik bapa mama? hehehe...

inda la.. guna untuk lastik adik saya yang jajal... skarang dia inda jajal suda... hi hiii.. Laughing
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Mon Dec 01, 2008 9:46 am

Yorut_orut wrote:
rungkud...bagus butul ko punia serita pasal tidur atas pokok belunu..hihihiii inda kana gatal2 ka?
Cara mendidik anak dulu2 mimang begitu...dan mimang barkasan. Zaman sikarang sara2 begitu tidak bulih diamalkan 100% suda ..tapi 50% mesti ada. sekurang-kurangnya anak2 harus dipantau. Jangan kita take forgranted bahawa jika kita baik..anak2 ikut jadi baik. Mesti ada pemantauan dari semua hal...

siok ka tidur atas puku bulunu tu rungkud? hi hiii Razz

atas puku tarap mungkin siok... tapi bukan la sebagai hukuman kerana jajal....!
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Mon Dec 01, 2008 1:57 pm

tidur atas pokok belunu? kira hebat jugalah, hehehe tersenyum saya baca...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Mon Dec 01, 2008 2:02 pm

SiokSondri wrote:
Yorut_orut wrote:
rungkud...bagus butul ko punia serita pasal tidur atas pokok belunu..hihihiii inda kana gatal2 ka?
Cara mendidik anak dulu2 mimang begitu...dan mimang barkasan. Zaman sikarang sara2 begitu tidak bulih diamalkan 100% suda ..tapi 50% mesti ada. sekurang-kurangnya anak2 harus dipantau. Jangan kita take forgranted bahawa jika kita baik..anak2 ikut jadi baik. Mesti ada pemantauan dari semua hal...

siok ka tidur atas puku bulunu tu rungkud? hi hiii Razz

atas puku tarap mungkin siok... tapi bukan la sebagai hukuman kerana jajal....!

Kalu pglman tdur di atas puku tarap, sia tiada sb sya tdur atas puku blunu...puku tarap jgn kacau...private properties si puku tarap suda itu...nanti dia mara...bagus klu dia tdk tau ini surita kta ini...ok..kta dua sja arr... he he..

Butul sakap ko ni...tdk buli juga 100% mcm dulu2 tapi applikasinya mau kana 50-50 juga kan...yg penting anak2 tau apa yg bagus dn yg tdk bagus...tapi anak2 KDM mcmana?
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Mon Dec 01, 2008 2:12 pm

Admin wrote:
tidur atas pokok belunu? kira hebat jugalah, hehehe tersenyum saya baca...

Ya, true story ini Mdm. Admin. Sya sama adik sya ba itu...mlm itu yg sya sama adik sya tdur di puku belunu itu, mama sya tdk dpt tdur...dia brkeliaran cari di klling rmah dan ada juga dia limpas di bawah pk blunu itu, tp kami diam2 sja..kasian mama sya. Sya ckitpun tdk simpan dendam sma sya punya bapa, malah rasa trma kasih butul krn insiden itulah yg membentuk prbadi dan siasah sya. Zaman ini mgkn tdk sesuai lg, tapi konsep dan elemen ketegasan itu masih perlu.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Mon Dec 01, 2008 4:07 pm

hehe nyenyak jugakah tidur atas pokok belunu? tiada nyamuk? tdk jatuh? Mcmana kau dpt idea tidur sana tu?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Tue Dec 02, 2008 1:12 am

sia sendiri inda parnah tidur atas pukutarap, hibat pula si rungkud ni ada pangalaman tidur atas puku belunu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Tue Dec 02, 2008 11:39 am

taringat pakcik saya duuulu,taim dia mabuk dia tidur saaana atas puku kalapa sambil paluk bahar.sadap butul tiduran dia saaana atas puku kalapa,nasib baik tidak jatuh.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Tue Dec 02, 2008 5:46 pm

Taim saya remaja dulu...saya salalu tidur rumah kawan saja..tida parana pula tidur atas puku apa pun.
Oh..ada bah pula tapi bukan pasal lari dari ruma..taim tu saya pigi mengintai tambang di hutan.. kasi gantung tu ayunan di atas puku lalu tidur menunggu tambang limpas... tapi tambang inda limpas2 juga...hihihiiiii..
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Tue Dec 02, 2008 6:08 pm

si tambang suda limpas baitu orut,sambil dia katawa lagi tingu ko tidur paluk sinapang saja...hihi..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Tue Dec 02, 2008 6:37 pm

hahahaa.... sinapang 'bakakuk' lagi tu...
siuk butul bah duuulu tahun 80-an dan 90-an. itu penjual piluru barani kasi jual piluru kapada pemilik bakakuk (diurang faham juga ..malah sindir2 lagi)..sikarang susah suda mau beli piluru..
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Tue Dec 02, 2008 7:11 pm

mau bili sakarang mahal butul ooo...tidak tau di mana lagi mau bili murah-murah.bukan juga kita mau bili sakadar mau tunjuk samseng,suma kita tunjuk samseng sama itu tambang yang salaaalu makan pusuk baka gata kita.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Tue Dec 02, 2008 7:30 pm

Ya..bah, kita miliki sinapang bukan utk tunjuk samsing..sekadar untuk memburu untuk lauk pauk...hihihiiii..asal jgn kadapatan ulih jabatan perhilitan suda la...
Tambang2 dan palanuk sikarang sudah sangat sedikit..hampir pupus kecuali di hutan2 simpan yg dikawal. Tapi kadang2 juga harapkan pagar, pagar makan padi..hihihiii...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Wed Dec 03, 2008 11:20 pm

hihihihiiiii tidur atas puku tunggu payau limpas..... hhihiiiiii teingat pula sia kanangan yg sama tp sia tunggu itu monungal.... siuk o pangalaman saturang sana utan balantara..... hati tanang, sentiasa masam ada suspen2 sj, udara sagar..... paling siuk masa kao monunu daging timbakan kao, kasi sampur garam sj sama lada, aduinaaaaaaa menihis tihis air liur kao..... hihihihihiii lari tupik sdh sia..... ya, anak samsing sala siapa? Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Thu Dec 04, 2008 11:36 am

anak samsing sala monungal....hahaha.....anak samsing bukan salah sesiapa,bukan salah ibubapa 100%,bukan salah kawan-kawan 100% tapi salah itu anak sondiri.anak kalau suda pandai pikir,bererti dia suda bulih momilih yang mana baik dan jahat.kalau dia tidak tau apa itu namanya baik,bagus jadi jahat habis.sebab bila suda tau apa itu jahat,dia akan kenal apa itu baik.samuanya manganai pilihan.samsing adalah pilihan anak itu sondiri.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Anak samsing, salah siapa?   Today at 7:37 pm

Back to top Go down
 
Anak samsing, salah siapa?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: