To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Fri Dec 12, 2008 1:29 pm

Pada pendapat saya, jika pti tiada di sabah gaji buruh di ladang2 mungkin tinggi sedikit dan ramai orang tempatan berminat bekerja di sektor perladangan. Buruh pembinaanpun mendapat gaji yang berpatutan.
Memang benar bahawa sektor perladangan dan pembinaan memerlukan pekerja asing tetapi, jika pengambilan pekerja asing mengikut prosedur, saya pasti syarikat2 perladangan dan pembinaan tidak mengalami lebihan tenaga buruh dan akan tetap mengekalkan gaji yang berpatutan.

So jika tiada pti, saya pikir gaji di kedai kopi, kedai runcit, bengkel2, sektor ladang, sektor pembinaan, pemandu kenderaan berat, bas, dan sebagainya adalah berpatutan.
Tanpa pti, jenayah di sabah seperti pengedar dadah, penagih dadah, pencuri, perogol dan sebagainya sudah pasti sangat sedikit.

kawan2 tambah komen2 mengenai hal ini... Dan apa pula kesan negatif (jika ada) kalau pti tiada?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Fri Dec 12, 2008 4:44 pm

gaji di ladang kalapa sawit, rm9 sahari, pulin jam 4pagi..... sabap tu urang2 kita inda masuk karaja di ladang.... apa buli buat dgn rm9/hari? sebulan rm270, itupun kalo full.... kalou sakit, mau makan apa? Lapas tu karajaan bilang urang2 tampatan ni memili karaja..... bah suruh bah itu pagawai2 atau yb2 pigi karaja sana ladang sawit, tingu masamana diurang rasa batapa tingginya itu langit, inda tarsapai uli tangan.....

tiada pti, gaji di ladang akan naik, hidup aman inda takut apa2..... & be-end inda buli tambirang2 pasal indada pti yg kasi manang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Fri Dec 12, 2008 6:10 pm

Ngam tu tompinai..be-end inda buli tambirang2 pasal indada pti yg kasi manang...hampir saya telupa pasal ini...saya asyik pikirkan gaji randah dan gejala sosial yg disabapkan ulih pti...
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 9:57 am

kalau tiada pti, kita akan rasa aman & tenang spt sedia kala. Mungkin kita akan mendpt kesannya spt dlm ekonomi, kerja2 perladangan & pembinaan, tp utk beberapa ketika sj, beberapa bulan... selepas itu back to normal. Dan pd siapa2 yg selama ini memanipulasi mereka spt dlm politik, mula akan rasa terancam kedudukan.
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 11:06 am

tanpa pti tiadalah orang kita besinta dan takawin pti...
tanpa pti hosptial2 karajaan tidak sesak macam sikarang...
tanpa pti tiadalah pengebom ikan...
tanpa pti nelayan2 kurang saingan utk cari makan...
tanpa pti hati kita sanang..inda risau pasal kadudukan kita terancam...
tanpa pti..........
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 4:26 pm

Kesimpulannya; kehadiran PTI lebih membawa kesan negatif daripada kesan positif. Tanpa PTI, bbrapa sektor yg memerlukan pkrja ramai sudah tentu akan brgantung harap dgn pkrja tmpatan dgn tanpa prsaingan gaji dn syarikat trsbut prlu patuh OBS dr segi penetapan gaji. Lbh teruk lg, PTI ini adalah pnyumbang utama gejal sosial trmasuk dadah, placuran, jnyah kganasan, jnayah sosial lain dn brmacam lg. Tanpa PTI sekalipun tdk ada mana2 sektor yg boleh trjejas krn kkurangan pkrja, masalah ini boleh diatasi dgn pngambilan pkrja warga luar secara sah dan dn ikut prturan.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 6:02 pm

Apa pula kesan negatif bila pti tiada di sabah?
Hampir tiada kesan apa-apa kerana pekerja asing yang sah masih ada!
Tapi bagi umno kesan negatifnya ialah...tiada lagi senjata diurang bila time
mengundi tiba.... Yg suka beli ruku seludup pula..indada sudah diurang dapat ruku kaki lima yang mura....hahaha....
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 6:57 pm

Yorut_orut wrote:
Apa pula kesan negatif bila pti tiada di sabah?
Hampir tiada kesan apa-apa kerana pekerja asing yang sah masih ada!
Tapi bagi umno kesan negatifnya ialah...tiada lagi senjata diurang bila time
mengundi tiba.... Yg suka beli ruku seludup pula..indada sudah diurang dapat ruku kaki lima yang mura....hahaha....

Siapun isap ruku sludup jg tp itu kes trpncil...takkan gara2 ruku seludup mau digadai kpntgan negeri kan tompinai orut?
Yg jelasnya, mmg butul, hampir tdk ada kesan negatif bla PTI tiada...kosuali AMU NO dan Be End...ha..ha..ha..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 8:08 pm

tanpa PTI,kita masih bulih hidup 100,...............................% lobih baik dari ada PTI poliharaan karajaan
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 8:18 pm

Sia rasakan...itu kerajaan tau juga itu kesan negatif kehadiran PTI terutama di Sabah tp oleh krn sudah mabuk kuasa maka mereka tdk peduli lg apa akibatnya kehadiran PTI ini. Sb utk mgekalkan kuasa, mereka trpaksa mggunakan PTI sb rakyat tempatan sudah terlalu muak, mual dan jauh dgn krjaan Be eNd.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
mataduitan
Prebet
Prebet


Number of posts : 45
Registration date : 2008-11-25

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 9:42 pm

bgmana pd pendpt saya susah juga utk mengusir pti kerana mereka telah berakar umbi & masuk dlm sistem kita. Malah, kalau tengok betul2, ada beberapa YB2 yg saya rasa keturunan pti, mungkin kamupun boleh teka siapa.
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 9:51 pm

mataduitan wrote:
bgmana pd pendpt saya susah juga utk mengusir pti kerana mereka telah berakar umbi & masuk dlm sistem kita. Malah, kalau tengok betul2, ada beberapa YB2 yg saya rasa keturunan pti, mungkin kamupun boleh teka siapa.

1. sapi@lembu bin apdal..girinti made in sanaaaa bah!
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 10:11 pm

orud wrote:
mataduitan wrote:
bgmana pd pendpt saya susah juga utk mengusir pti kerana mereka telah berakar umbi & masuk dlm sistem kita. Malah, kalau tengok betul2, ada beberapa YB2 yg saya rasa keturunan pti, mungkin kamupun boleh teka siapa.

1. sapi@lembu bin apdal..girinti made in sanaaaa bah!


Jgn lupa itu Bigfoot Kinabatangan...Bung Mukhtar Raden...namapun kta sudah tau dr mana dia...yg senangnya, YB dr pantai tmur sj buli sudah diragui ketulenan kewargaannya..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 10:13 pm

Rungkud wrote:
orud wrote:
mataduitan wrote:
bgmana pd pendpt saya susah juga utk mengusir pti kerana mereka telah berakar umbi & masuk dlm sistem kita. Malah, kalau tengok betul2, ada beberapa YB2 yg saya rasa keturunan pti, mungkin kamupun boleh teka siapa.

1. sapi@lembu bin apdal..girinti made in sanaaaa bah!


Jgn lupa itu Bigfoot Kinabatangan...Bung Mukhtar Raden...namapun kta sudah tau dr mana dia...yg senangnya, YB dr pantai tmur sj buli sudah diragui ketulenan kewargaannya..

ada melamin mangkali tu..jaga-jaga sikit ha ha ha
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Dec 13, 2008 10:36 pm

Bkn stkat melamin diurg bawa sini sabah...ketaminpun diorg bawa jg dn plbagai macm lg diorg bawa masuk...ini worang ini, butul2 nampak dia menumpang sini sabah sj..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sun Dec 14, 2008 7:37 am

Orang2 kerajaan yang kaya-raya macam tidak peduli kesan negatif kehadiran pti sebab mereka pikir mereka boleh survive di tangah2 pti...pasal diurang sudah kaya... diurang lupa ada masanya diurangpun akan ke bawah juga (mcm roda). diurang lupa anak cucu cicit
piut...diurang tidak semestinya kaya-raya.... diurang pandang ringan bahawa ada masanya nanti pti ini akan menterbalikkan (memporak porandakan) kerajaan dengan cara keganasan....
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sun Dec 14, 2008 7:48 am

Yorut_orut wrote:
Orang2 kerajaan yang kaya-raya macam tidak peduli kesan negatif kehadiran pti sebab mereka pikir mereka boleh survive di tangah2 pti...pasal diurang sudah kaya... diurang lupa ada masanya diurangpun akan ke bawah juga (mcm roda). diurang lupa anak cucu cicit
piut...diurang tidak semestinya kaya-raya.... diurang pandang ringan bahawa ada masanya nanti pti ini akan menterbalikkan (memporak porandakan) kerajaan dengan cara keganasan....

Patut org kerajaanlah yg betul2 rasa brtanggungjawab dgn isu ini krn mereka yg ada kuasa...tp kuasa utk mnjana duit utk kpntingan perbadi..apa akan jd dgn negeri kita nanti ini??
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sun Dec 14, 2008 3:11 pm

apa yg karajaan tingu sikarang ttg pti ni adalah durang ni buli mendatangkan kepentingan kpd ekunumi nagara dan juga buli manjamin kedudukan pulitik diurang..... 1 yg diurang lupa, 1 ari nt bila pti sdh talampau ramai, sanang2 diurang pigang tontolow yb2 kita, tarmasuklah tontolow kita2 sakali..... masa itu kita sanyum2 sj kana pigang
tontolow...... si bung busur pun tersengih sj kana kasi guyang2 dia punya balabak..... sdh dia kana kapung pti, masamana mo lari sdh, nah dia sanyum2 hihihihihihiihihiiiii sjlah kana buka salana..... mo malawan kana jentik balabak, nah diam2 sjlah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sun Dec 14, 2008 5:24 pm

bagus kalau dia pakai sansut besi....
saya tidak molihat sabarang impak negatif yang katara jika pti tiada di sabah.kita talah hidup sokian lama dengan budaya kita,kotorushidupan kita dari masa lampau,kita hanya bargantung sasama kita,dan urang yang tarlalu bargantung kapada pti dan monimbulkan karaguan bahawa akan wujud masalah bila pti tiada adalah karajaan itu sondiri sarta koroni-koroninya.urang kata,nanti tiada pakarja ladang,pakarja bangunan,pakarja lanskap....urang kita tidak bulih pakaikah?samua ini diurang kaitkan dengan komolut pakaraja di bandar.di kampung?tiada pula urang kita sakap tiada pananam padi,ponureh gata,pokobun buah-buahan atau pananam sayur-sayuran.jadi,urang yang takut kohilangan pti ini adalah urang bandar atau urang yang ada kopontingan pulitik atau poroniagaan.bukan dngan kahandak kita sabagai urang biasa atau urang kampung.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sun Dec 14, 2008 11:59 pm

Pikiran org bandar sudah diracun oleh pihak tertentu supya brsetuju dgn polisi mereka..tindakan ini utk mwajarkan pndapat bahwa tanpa pti, ekonomi negara akan merudum dn banyak program/aktiviti akan trjejas. Krjaan belum cuba lagi..sudah kasi tau tdk buli...inikah kerajaan yg dikatakan dinamik????
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Mon Dec 15, 2008 9:30 am

kesan positif kalau pti tiada.........
Kebersihan bandar2, pekan2, tepi2 laut akan terjaga kerana tiada lagi pti yang kesedaran siviknya terlalu rendah....yang suka hari buang sampah merata-rata...buang sampah di laut, .........buat rumah2 setinggan yang tiada jamban (birak terus jatuh di bawah kolong mengharapkan air laut kasi bersih taie2 diurang).....
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Jun 20, 2009 1:46 am

Kesan positif lain lagi ialah kita hidup tenteram..endada kekacauan.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Sat Jun 20, 2009 4:32 pm

kesan positip yg paling positip ialah....

dorang inda lagi memerintah musim akan datang!
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Thu Aug 13, 2009 7:57 pm

saya ingat cerita bapa saya..., pada tahun 70an dia pernah tidur dikakilima kedai sandakan,tada apa pun kejadian yg tak diingini.betapa aman nya negeri kita waktu itu dan begitu lah aman nya perasaan kita hidup dibumi sendiri.
cuba pigi tidur musim sekarang huh duit kana rampas silap2 nyawa lagi terabang. bayangkanlah betapa trancam nya kita dibumi sendiri.ini lah kesan negatip paling ketara menghantui kehidupan harian kita.setiap kali ada operasi polis siapa saja yg tiada dokumen akan disapu rata masuk trak walaupun org tempatan.kalau tiada PTI mana ada operasi polis???
kesan positip ialah kita terpaksa membuka minda dalam soal bersaing ekonomi,kerja,budaya dan politik.kita perlu sedar bahawa ada kalangan PTI sdh menjadi warganegara,malahan menjadi ketua kampung ditempat tertentu.dan mungkin agak mengejutkan kalau saya katakan mereka mereka ini kalau dinegara asal mereka bekas tentera atau polis.mereka ada 'skil' walau pun hanya 'org kampung' !!...justru kita perlu berwaspada!!
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Fri Aug 14, 2009 1:19 am

sia pikir2, pti mimang inda dpt halou dr sabah..... tau kanapa? sabap rayat malasia suma kira2 26 juta sj, masih sikit..... maka karajaan mo kasi banyak rayat, maka paling ngam kasi biar sj itu pti, lg pun diurang ni 'masam kita' juga dlm 'hal' tertentu...... karajaan indalah mo tarang2 ambil ini pti, tp kasi biar lama2, bepuluh2 taun..... last2 yg bising2 itu berenti juga ahirnya..... kapanatan bising.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?   Today at 9:50 pm

Back to top Go down
 
Apa kesan positif dan negatif jika tiada pti di Sabah?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: