To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Need a help!
by tungkelly Fri May 26, 2017 10:59 am

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Tue Apr 25, 2017 3:47 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Apr 23, 2017 7:24 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
May 2017
MonTueWedThuFriSatSun
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
CalendarCalendar

Share | 
 

 Parti Politik Baru Sabah...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Parti Politik Baru Sabah...   Thu Dec 18, 2008 10:56 am

Hahaha.....pansingan ...kamu samua tamakan umpan sia.......

alang2 sudah masuk sini kita binsang2 lah.. adakah kemungkinan sebuah parti baru yang diterajui oleh bumiputera islam di sabah yang akan menentang umno dan sekaligus dapat menyingkirkan UMNO dari Sabah??
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Sat Dec 20, 2008 7:59 pm

Ini tdk mustahil dpt dilakukan skiranya semua lapisan ada kesedaran bahwa sanya sebenarnya kehadiran umno di sabah tdklah bgtu membawa banyak kebaikan, malahan mereka telah membawa budaya mereka..iaitu poloitik prkauman, politik fitnah, politik nepotisme, politik kroni...itu yg bawa ke sabah. Skrip yg diguna utk kaum2 trtentu brlainan...tdk ada ketelusan...org sabah tdk suka politik yg semacam ini.

Jd kita tunggu parti yg bakal diujudkan utk menyingkir umno dr bumi sabah ini.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Noy Arscela
Prebet
Prebet
avatar

Female Number of posts : 52
Age : 32
Location : Kota Marudu
Registration date : 2008-11-11

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Sat Dec 20, 2008 11:03 pm

inda mustahil kalau si Orut yang jadi leader..bah silakan Orut, sy buli undi sudah bah ni..
Back to top Go down
http://www.sabah.edu.my/itls07013
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Sat Dec 20, 2008 11:33 pm

Na orut lampu hijau...suda ada...C noy mau tunggu sj dlantik jd ketua putri...kang??
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Sun Dec 21, 2008 7:39 am

Rungkud wrote:
Na orut lampu hijau...suda ada...C noy mau tunggu sj dlantik jd ketua putri...kang??

puteri-puteri ini pun bikinan umno bah...mungkin bagus untuk ditiru tapi mimang fomula dari umno juga...
Ok si noy bertanding di kerusi kudat la..hihihiii...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Sun Dec 21, 2008 7:57 am

Yorut_orut wrote:
Rungkud wrote:
Na orut lampu hijau...suda ada...C noy mau tunggu sj dlantik jd ketua putri...kang??

puteri-puteri ini pun bikinan umno bah...mungkin bagus untuk ditiru tapi mimang fomula dari umno juga...
Ok si noy bertanding di kerusi kudat la..hihihiii...

Kita ambil mana yg baik, kita hanya perlu adaptasi sedikit ikut cara kita.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Sun Dec 21, 2008 8:21 am

Betul tu ..kita adaptasi mana yang baik...
Mengenai parti politik untuk menyingkirkan umno dari sabah......saya pikir sebuah parti politik yang diterajui oleh bumiputera islam yang berkarisma baru ngam..kenapa? sebab orang kita tiada masalah menyokong rakan islam kita..manakala rakan islam kita pula agak susah sedikit untuk menyokong non-muslim yg jadi pemimpin politik di sabah... saya harap mereka akan ubah tanggapan mereka tentang hal ini. Orang sabah harus bersatu tak kira perbezaan agama.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Sun Dec 21, 2008 2:23 pm

Yorut_orut wrote:
Betul tu ..kita adaptasi mana yang baik...
Mengenai parti politik untuk menyingkirkan umno dari sabah......saya pikir sebuah parti politik yang diterajui oleh bumiputera islam yang berkarisma baru ngam..kenapa? sebab orang kita tiada masalah menyokong rakan islam kita..manakala rakan islam kita pula agak susah sedikit untuk menyokong non-muslim yg jadi pemimpin politik di sabah... saya harap mereka akan ubah tanggapan mereka tentang hal ini. Orang sabah harus bersatu tak kira perbezaan agama.

Sia sangat setuju dgn kenyataan ko ni ompinai orut...demi untuk prpaduan dan kemqkmuran hidup rakya sabah. Pembahagian jawatan jg prlu diteliti dan diambil berat supaya adil dan saksama...klu yg muslim dah pegang ketua, non-muslim prlu pegang pula y
jwtan lain yg tinggi.Umno tdk brlandaskan agama sbnrnya, ttpi hanya menjaja hal agama bila hndak mencari sokongan...maknanya prjuangan mereka tdk telus...dan perlu disingkir dr bumi sabah...sabah mampu mntadbir negeri sendiri dgn cara acuan sabah,\.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
rumputt
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 49
Age : 36
Location : Komuniti Utara Sabah
Registration date : 2008-12-08

PostSubject: ...   Sun Dec 21, 2008 11:46 pm

Yorut_orut wrote:
Betul tu ..kita adaptasi mana yang baik...
Mengenai parti politik untuk menyingkirkan umno dari sabah......saya pikir sebuah parti politik yang diterajui oleh bumiputera islam yang berkarisma baru ngam..kenapa? sebab orang kita tiada masalah menyokong rakan islam kita..manakala rakan islam kita pula agak susah sedikit untuk menyokong non-muslim yg jadi pemimpin politik di sabah... saya harap mereka akan ubah tanggapan mereka tentang hal ini. Orang sabah harus bersatu tak kira perbezaan agama.
saya setuju dg pendapat ni sbb d amerika sendiri yg d terajui oleh org yahudi pun ada org Islam jgk baaa...so soal sokongan bukan masalahnya. yg menjadi masalah apabila yg kita sokong itu sendiri mngabaikan tanggungjawab dlm perpaduan kaum berbilang agama ni....
Back to top Go down
http://utarasabah.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Mon Dec 22, 2008 10:03 am

parti politik baru...???? apa la nama parti tu kunun?
Back to top Go down
Noy Arscela
Prebet
Prebet
avatar

Female Number of posts : 52
Age : 32
Location : Kota Marudu
Registration date : 2008-11-11

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Mon Dec 22, 2008 11:22 am

huhuhu..inda pandai sy memimpin.tapi kalu kena tulak2 juga, nahh..rusak nanti parti si Orut.
Bah apa nama parti tu?
Back to top Go down
http://www.sabah.edu.my/itls07013
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Mon Dec 22, 2008 1:26 pm

Nama parti baru?... angan2 si yorut saja bah itu noy....hehehe...
Apa kata kita namakan parti baru itu Parti Bersatu Momongun Sabah. Sarjan rungkud jadi president .....
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Tue Dec 23, 2008 9:12 am

Yorut_orut wrote:
Nama parti baru?... angan2 si yorut saja bah itu noy....hehehe...
Apa kata kita namakan parti baru itu Parti Bersatu Momongun Sabah. Sarjan rungkud jadi president .....

Kaya dengan parti sudah bah Sabah ni. Hee...
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
rumputt
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 49
Age : 36
Location : Komuniti Utara Sabah
Registration date : 2008-12-08

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Tue Dec 23, 2008 11:56 pm

aku cdgkan nama parti tu...Parti Orang Sabah atau POS ....amcm?
Back to top Go down
http://utarasabah.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Wed Feb 18, 2009 11:17 pm

Kalu difikir2 kan ya..macam ada keperluan mo tubuh parti baru di sabah. Ini utk member peluang kpd para pengundi yg sudah muak dgn BN memilih pemimpin mereka. Tp sia rasa, halangan utamanya ialah ttg pendaftran..BN sedaya upaya akan menolak pendaftaran parti baru ini krn mengancam kedudukan mereka. Pilihan yg ada cumalah SAPP yg sudah menjadi parti bebas, tp minda kita seakan belum bersedia menerimanya krn label parti itu yg digambarkan sbg parti perkauman krn presidennya berketurunan cina. Jd apakah ruang kita utk usaha menukar para pemimpin lama yg sudah berkarat ini?
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Thu Feb 19, 2009 7:04 am

saya dgn beberapa org kawan pernah berbincang suatu ketika dulu... dlm 2 thn lalu... kami bincang utk tubuhkan parti yg bernama "KDM Bersatu"... parti plitik ini akan menggunakan nilai2 yg si rungkud berikan dlm "persediaan mo jadi ahli politik" dlm forum ini juga sambil menitik beratkan pembangunan yg berterusan dan berkekalan kepada semua KDM... tidak perlu masuk BN atau apa-apa... ia akan di tadbir sgai satu parti yg mampu menjana dana utk pembangunan semua KDM terutama pembangunan asas yg sentiasa menjadi tuntutan KDM.

pok awal adalah di daerah2 yg majoriti nya adalah KDM. ia sebenarnya berfungsi sperti UMNO tapi KDM bersatu mimang la untuk KDM sahaja! pok utk 10 kerusi shj suda sukup... palan2 merebak ba itu...

hi hihiii... ini tinggal angan2 sja la pasal semua sibuk terlibiat hal2 sendiri suda...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Thu Feb 19, 2009 8:22 pm

Walaupun kita mghadapi seribu keperitan utk cuba bangun dr terus dijajah dan ditindas, kita tdk ada jln pintas dan jln mudah utk mencapai itu. Kita, sekurang2nya tdk berputus asa dari terus memikirkannya sehingga ada petunjuk utk kita terus berjuang demi utk negeri kita. Kita tdk perlu menjadi org yg terlalu berkebolehan utk merintis jln ke arah perubahan. Kalau kita imbas kembali perang vietnam/amerika, org2 yg membuatkan amerika kalah dan diusir dr bumi itu adalah hanya golongan remaja perempuan yg tdk mengenal erti kalah dan putus asa. Kita perlu ambil iktibar ini utk meniup semangat semangat kita.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Fri Feb 20, 2009 7:58 am

Rungkud wrote:
Walaupun kita mghadapi seribu keperitan utk cuba bangun dr terus dijajah dan ditindas, kita tdk ada jln pintas dan jln mudah utk mencapai itu. Kita, sekurang2nya tdk berputus asa dari terus memikirkannya sehingga ada petunjuk utk kita terus berjuang demi utk negeri kita. Kita tdk perlu menjadi org yg terlalu berkebolehan utk merintis jln ke arah perubahan. Kalau kita imbas kembali perang vietnam/amerika, org2 yg membuatkan amerika kalah dan diusir dr bumi itu adalah hanya golongan remaja perempuan yg tdk mengenal erti kalah dan putus asa. Kita perlu ambil iktibar ini utk meniup semangat semangat kita.

semangat kau ni rungkud. bgus juga ni...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Fri Feb 20, 2009 8:00 am

ada juga kami terbincang pikir-pikir gila begini..

kita kunun kasi kumpul org2 kdm yg ada di semenanjung spt askar, pulis, student, nurse, kerja kilang, kerja mcm2 di semenanjung... kasi suru dorang pindah tempat mengundi ke satu daerah di semenanjung... naaaa trus KDM Bersatu p tanding di sana! Trus manang! naaa... ada suda satu krusi KDM bersatu sana semenanjung!
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   Fri Feb 20, 2009 4:34 pm

Kalu ada strategi yang kemas, tdk mustahil rancangan ini akan berhasil. Walaupun 1 kerusi, tp nilainya sama dgn 10 kerusi itu krn kejayaan yg luarbiasa.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Sponsored content




PostSubject: Re: Parti Politik Baru Sabah...   

Back to top Go down
 
Parti Politik Baru Sabah...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: