To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 apa jd sana perak?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5
AuthorMessage
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 11:51 pm

Apa sudah keputusan sana perak..ada link kah tempat rujukan?
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sat May 23, 2009 12:01 am

Mahkamah Rayuan: Tiga hakim putus Nizar kalah
Wan Nordin Wan Yaacob
Fri | May 22, 09 | 3:55:59 pm MYT
PUTRAJAYA, 22 Mei (Hrkh) - Mahkamah Rayuan hari ini memutuskan Dato' Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah dengan undian tiga hakim memberi keputusan menyebelahi Zambry. Iklan



Hakim Dato' Md Raus Shariff, yang bersidang bersama Hakim Dato' Zainun Ali dan Hakim Dato' Ahmad Maarop memberi keputusannya itu jam 3.50 petang tadi.

Semalam, panel tiga hakim itu mendengar selama tujuh jam penghujahan oleh tiga pihak yang terlibat terdiri Zambry, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail selaku pencelah.

Permohonan Nizar agar rayuan itu didengar oleh panel lima hakim telah ditolak.

Pada 11 Mei, Hakim Mahkamah Tinggi Dato' Abdul Aziz Abdul Rahim menetapkan bahawa Nizar tidak melepaskan jawatan Menteri Besar kerana beliau tidak kehilangan kepercayaan majoriti anggota Dewan Undangan Negeri Perak.

Berhujah bagi pihak Nizar, peguam Sulaiman Abdullah, berkata mengikut Perkara 16(6) Perlembagaan Perak, Menteri Besar tidak memegang jawatan atas perkenan Sultan.

Tetapi tambahnya, berdasarkan keyakinan anggota dewan undangan negeri, yang beliau mempunyai tanggungjawab terhadap mereka.

"Oleh yang demikian, Nizar tidak boleh dipecat oleh Sultan. Nizar hanya boleh dipecat selepas undi tidak percaya diluluskan terhadap beliau oleh anggota dewan undangan negeri," katanya.

Sulaiman berkata Hakim Abdul Aziz bertindak betul apabila beliau mengguna pakai keputusan dalam kes bekas Ketua Menteri Sarawak Stephen Kalong Ningkan iaitu satu-satunya cara bagi memecat Nizar daripada jawatan ialah melalui undi tidak percaya.

"Oleh itu, kami menyatakan bahawa tidak ada sebab bagi mahkamah ini untuk tidak mengikut dan mengguna pakai kes Ningkan bagi kes kami ini," katanya.

"Sama ada Menteri Besar berkenaan telah tidak lagi mendapat keyakinan majoriti, bukan diputuskan oleh rakyat Perak, dan bukan juga diputuskan oleh Sultan, tapi hanya diputuskan oleh anggota dewan undangan negeri yang dipilih," kata Sulaiman.

Sulaiman mengakhiri sesi penghujahan sebelum mahkamah ditangguhkan pukul 5 petang semalam.

Sementara itu di sebelah paginya peguam Dato' Cecil Abraham yang mewakili Zambry, menyenaraikan 24 alasan bagi membuat rayuan, dengan meminta mahkamah membuat ketetapan mengenai sembilan isu.

"Soalnya ialah sama ada hakim yang mengendalikan kes itu membuat tafsiran yang betul mengenai Perkara 16, 18 dan 36 Undang-undang Tubuh Kerajaan Perak. Saya ingin berhujah bahawa Yang Arif Hakim berkenaan telah terkhilaf," katanya.

Beliau berkata Perkara 16 amat jelas bahawa apabila seorang Menteri Besar hilang kepercayaan majoriti anggota Dewan, dia perlu meletak jawatan.

"Ia tidak menyatakan beliau mesti kembali ke Dewan (untuk hadapi undi tidak percaya)," katanya.

Beliau berkata hakim berkenaan juga tersilap kerana mengandaikan bahawa Sultan Perak tidak ada kuasa untuk memastikan sama ada terdapat satu kebuntuan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) atau sama ada Nizar telah hilang kepercayaan majoriti anggota Dewan.

"Kami juga ingin mengemukakan di sini bahawa undi tidak percaya bukanlah satu-satunya jalan untuk memastikan bahawa responden (Nizar) tidak lagi mendapat kepercayaan majoriti anggota," katanya.

Cecil berhujah bahawa mengikut Perlembagaan, tidak ada peruntukan khusus supaya undi tidak percaya diluluskan oleh DUN bagi memastikan Menteri Besar telah kehilangan kepercayaan.

Dalam penghujahannya, Cecil juga berkata Mahkamah Tinggi membuat keputusannya tanpa mengambil kira fakta tepat dan dokumen yang mempunyai kaitan dengan kes itu.

"Penghakiman itu, secara menyeluruh, tidak mengambil kira fakta dan dokumen berkenaan dan ini menjadikan pengisytiharan yang dibuat Mahkamah Tinggi, adalah silap," katanya.

Cecil berkata, bukti dokumen menunjukkan tidak wujud kebuntuan dalam politik Perak sebelum Nizar menghadap Sultan Perak pada 4 Feb.

"Ini kerana, pada 3 Feb, tiga anggota dewan undangan negeri Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang), Mohd Osman Mohd Jailu (Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (Jelapang), telah mengemukakan surat kepada Sultan Azlan Shah bagi memaklumkan kepada baginda bahawa mereka telah hilang keyakinan terhadap Nizar dan berikrar menyokong Barisan Nasional.

"Surat berkenaan diterima Sultan pada pukul 3 petang, iaitu sebelum Sultan menerima menghadap Nizar pada pukul 5 petang.

"Sehingga 5 petang semalam, apabila Nizar memohon pembubaran itu, bagaimanakah keadaan politik di Perak ketika itu? Yang Arif hakim perbicaraan telah gagal menimbangkan dan mengambil kira sepenuhnya perkara ini dalam penghakiman beliau," kata Cecil.

Sementara itu, Abdul Gani berkata Nizar tidak boleh mendakwa beliau mendapat keyakinan majoriti kerana terdapat jumlah undi sama banyak iaitu 28 bagi keduadua pihak (Pakatan dan Barisan Nasional).

"Dalam kes ini, 50-50. Ia bererti tidak ada majoriti atau minoriti. Malah, responden (Nizar) mendapat 28 undi, termasuk Speaker V.Sivakumar, tapi mengikut peraturan tetap, speaker tidak boleh mengundi," katanya.

Abdul Gani juga berkata apabila Nizar menghadap Sultan Azlan Shah pada 4 Feb, beliau mengaku berlaku kebuntuan dalam dewan undangan negeri itu.

"Kebuntuan bererti tidak ada undi majoriti atau minoriti. Bagaimana pula, pada mulanya, Nizar berkata beliau mendapat undi majoriti, tapi pada waktu yang sama, mendakwa wujud kebuntuan," katanya.

Selepas selesai perbicaraan semalam, Nizar berkata beliau yakin akan sokongan rakyat Perak terhadapnya.

"Apa yang kami minta ini adalah untuk mereka dan apa yang kami lakukan ini hanyalah untuk mendapatkan keadilan melalui proses mahkamah," katanya.

Terdahulu sebelum persidangan bermula, barisan peguam kedua-dua pihak mula memasuki mahkamah pada pukul 9 pagi tadi.

Nizar tiba kira-kira 15 minit kemudian bersama isteri dan beberapa penyokongnya.

Pasukan polis kelihatan mula melakukan kawalan sejak awal pagi.

Isu perundangan melibatkan Zambry dan Nizar telah bermula sejak Februari lalu apabila Dr Zambry telah dilantik sebagai Menteri Besar menggantikan Nizar selepas BN mengambil alih pemerintahan Perak daripada Pakatan Rakyat.

Berikutan itu, pada 13 Februari lalu, Nizar memfailkan permohonan untuk mengisytiharkan beliau sebagai Menteri Besar yang sah.

Kemudiannya pada 11 Mei, Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa Nizar sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Zambry bagaimanapun membuat rayuan berhubung keputusan itu pada 12 Mei dan Mahkamah Rayuan membenarkan penangguhan keputusan Mahkamah Tinggi sehingga kes rayuan Zambry selesai.

Nizar keesokannya pula membuat permohonan bagi mengenepikan keputusan Mahkamah Rayuan itu bagi penangguhan pelaksanaan itu. - azm/mks. _

http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=20877&Itemid=85
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sat May 23, 2009 1:58 am

bagus juga hujah2 peguam2 tu .........pakar undang2 lah katakan......... tapi apa masalahnya jika undi tidak percaya dijalankan sebagai mematuhi proses yang sewajarnya dan untuk memuaskan hati semua orang? bukankah cara itu lebih mudah? apa yang BN takut? kenapa mengelak dari melaksanakan undi tidak percaya terhadap nizar??????????
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sat May 23, 2009 8:39 pm

Kbanyakan org tlh mnjangka keputusannya iaitu pasti akan brpihak pd zambry. Bukan soal dia betul atau patut, bukan jg soal "kebenaran tlh terbukti" sprt yg didakwanya, ttp KEPUTUSAN MAHKAMAH TELAHPUN DIATUR DAN DITETAPKAN.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sat May 23, 2009 9:01 pm

Rungkud wrote:
Kbanyakan org tlh mnjangka keputusannya iaitu pasti akan brpihak pd zambry. Bukan soal dia betul atau patut, bukan jg soal "kebenaran tlh terbukti" sprt yg didakwanya, ttp KEPUTUSAN MAHKAMAH TELAHPUN DIATUR DAN DITETAPKAN.

sukung.......!!! budak2 pun buli teka apa keputusan makamah ni. Dorang kasi gumuk2 dulu kunun, lepas tu baru dorang putung lihir...!
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sat May 23, 2009 9:37 pm

dr awal memang sdh diketahui keputusan mahamah... tinggal 1 harapan, di mahkamah persekutuan... para peguam/hakim sama ada mereka arif betul dlm undang2 atau hebat dlm memutarbelitkan undang2... jd siapa yg lebih hebat akan lebih besar peluang menang... cuma 1 fakta yg memang benar, BN tau jika pilihanraya, BN tetap kalah... ini mereka sedar... tiada keraguan...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sat May 23, 2009 9:52 pm

BN terutama sebenarnya adalah parti yang penakut. Cuma yg dia tau ialah menghalalkan cara, walu tdk betul dgn bantuan hakim, pasti mereka menang kes. Tp dgr cerita DUN perak trpaksa dibubar jg sb tdk ada jln lain.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sat May 23, 2009 9:55 pm

harap2 begitulah... barulah semua pihak puas hati... itu sj cara terbaik, jika tdk, banyak lg isu timbul... hairan juga keenganan BN utk pemilihan semula...
Back to top Go down
Mojibap
Prebet
Prebet


Number of posts : 59
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 24, 2009 1:23 pm

perak memang dah hancusss... kalaulah mreke reti undang2...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 24, 2009 2:35 pm

Belum ada sejarah mana krjaan di dunia yg ditentukan oleh mahkamah melainkan rakyat. Walupun zamry bn umno menang dlm kes ini, ttp jauh dr boleh menyelesaikan krisis politik di perak. Nizar akan merayu di mahkamah persekutuan di samping akan melancarkan mogok lapar pd selasa ini selama 72 jam sbg bantahan akan keputusan mahkamah BN ini, bukan mahkamah awam. Nampaknya malaysia tdk ada lg mahkamah awam tp sudah brtukar mnjadi mahkamah BN dan umno.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon Feb 22, 2010 1:51 pm

lama sudah ini tupik inda kana sambung.......

Kita tingu bah katara butul BN kasi tutup/tangguh tu kes rasuah 2 katak di pirak. Dulu BN mati2 suru SPRM siasat sampai malumpat tu katak kaluar jd independen kunun (klu masuk BN katara bah). Tapi sikarang apa jadi? Bila mau bisara tu kes? Kis Liwat ransak dibisara tapi kis rasuah di tangguh2? atau sudah tutup kis mangkali. Serba salah bah BN/UNMO..kalau dibisara kemudian didapati bersalah.. abis lah karajaan pirak tumbang...
Back to top Go down
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon Feb 22, 2010 2:13 pm

Sakap pasal liwat a gaman,ini kes bah.si anwar tu sudah nokolohing bah.dalam 60an sudaitu.masammana di dia merogol tu lalaki 20an?yang sya mo sakap ni,parampuan pun bukan sanang2 juga bah mo merogol pasal tau memukul juga kadang2 bila kana kasau.apalagi lalaki! Ni lalaki ni pundanka sampai kana rogol oleh urang tua?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon Feb 22, 2010 2:19 pm

hehe..kalau butul pun misti ada kerjasama baitu.. mau sama mau. Tapi setakat ini mimang susah mau parcaya ini kis banar2 barlaku atau tidak...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon Feb 22, 2010 6:37 pm

pulitk mimang bagitu..... mana2 karajaan yg memerintah, mimang ada sj sara masamana mo tiun kaadaan supaya manyabalahi diurang..... buduhlah kalou jd karajaan tp kunun jujuuuuuuurrrr butul sama rayat..... sabap itu kalou ada yb yg sakap pasal kejujuran, mana2 yb, dlm utak sia, puiiiiiiiiiii...... kalou pakatan rayat yg jd karajaan pun nt adalah juga yg masam inda adil tu..... biasalah bah pulitik..... barmakna siapa2 yg minat pulitik tu, mimang utak mimang samulajadi 'pulitik'..... bila pulitik sdh manguasai utak, apa2 yg sabalah dia akan dia nampak baguussssssss sj...... walou katara buruk sakalipun, pd dia tatap bagusssssss butul...... mana2 yg sabalah lain, akan sentiasa inda ngam..... inda kamu sadarkah majuriti yb2 ada kelulusan undang2 atau bakas paguam..... dan si mr.bean sdh sakap pasal ini paguam...... jan kita lupa, tujuan pulitik adalah utk manguasai urang lain, jd bayangkan manusia janis masamana yg santiasa sibuk mo manguasai urang lain sj sampai inda dpt tidur lina pasal talampau samangat mo manguasai urang lain sj...... sabap itu, mana2 yb yg indada bakat manguasai urang lain akan ilang begitu sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon Feb 22, 2010 6:46 pm

saya pun bepikiran urang pulitik mimang tiada yg lurus. Ada urang yg berbangga butul kunun kasi calon org2 berpendidikan tinggi terutama peguam. padahal diurang inda tau yg peguam itulah yg pandai kasi tapuk rasuah pasal dia sudah tau siluk biluk undang2. Kita tingu sj si jeperi kitingan dulu. waktu dia 'wanted' oleh bpr..dia sendiri dtg menyerah diri..inda takut. lepas tu ada kadapatan rasuah kah? indada kan? adakah dia butul2 inda rasuah?...hihihi.. saya inda barani sakap..tapi saya pikir org pintar mimang pintar tapuk juga... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon Feb 22, 2010 9:47 pm

kalou urang kg masam sia, aduinaaaa takut butul kana tangkap..... tp kalou yb2, hihihiiiiii masam indada diurang kana tangkap, rilek sj..... dan mimang sikijap sj kerual sdh......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Tue Feb 23, 2010 1:52 am

geli hati , ketawa sendiri membaca post tuan2 pasal politik ni , nampaknya semua memang 'salangan batu ' kalau cakap pasal politik , ada yg benci sebenci2nya ..hilang segala kebaikan parti yg satu , ada yang 'normal' , ada yang macam2 ..ha ha

apapun , kena sentuh juga lah pasal kes Anwar ni , maklumlah sedang hot seantero dunia , kes ini sudah 2 tahun tertunggak gara2 penanguhan demi penanguhan dari Anwar , dia sibuk bercakap pasal keadilan ..adil baginya tapi tidak pada orang lain , kita tengok saja apa kesudahan teater ini , kita tidak payahlah berperang sesama dusun gara2 kes anwar , anwar bukan siapa2 pada kita ..bukan abang , bukan ipar , bukan sepupu ,

dulu Anwar cakap kena suntik HIV , Arsenik masa dalam tahanan , heboh satu dunia tapi sampai kini sihat walafiat , dulu bilang ada ugutan bunuh ..lari masuk kedutaan Turki , sampai kini masih hidup boleh pergi serata dunia seorang diri , depan orang islam dia kutuk kristian , depan orang kristian dia kutuk Islam , depan melayu kutuk cina , depan cina kutuk melayu , ..ini permainan politiknya ,

tiada parti yang sempurna segalanya , tiada parti yang buruk segalanya ...yang baik itu datangnya dari tuhan , yang buruk itu datang dari kelemahan diri sendiri
Back to top Go down
bangkahak
Prebet
Prebet


Number of posts : 22
Registration date : 2010-02-13

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Tue Feb 23, 2010 4:00 pm

tp kes anwar pelik juga... anwar org tua, saiful 20an tegap muda & kuat... takkan dia diam sj tdk melawan org tua, kecuali 'suka sama suka'... atau anwar lebih kuat drpd dia... pelik dunia skrg...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Tue Feb 23, 2010 5:27 pm

tiada yang pelik , nafsu tidak mengenal orang tua atau muda , alim atau tidak ....kaki masjid atau kaki gereja atau sami buddha , syaitan punya godaan ibarat darah yg mengalir dalam urat ,
penyakit seks ini macam2 , ada yang gila perempuan kecil pemuas nafsu ..ada yang sapu lelaki dan perempuan , depan belakang dia rodok , ada penyakit seks yang suka pada mangsa yang meraung kesakitan , semakin pula dia bernafsu ..
ada sakit seks gila pada pakaian dlam perempuan saja , dia pergi curi baju dalam seluar dalam orang berjemur bawa balik rumah ..

samada saiful itu gay ? dan anuar juga adalah gay ? gay jumpa gay ....itu belakang kira , kes ini adalah kes peribadi antara mereka berdua , masyarakat umum tiada kaitan ...kenapa anwar mengheret seluruh masyarakat negara dan dunia ? belum apa2 sudah canang dia tidak salah , belum apa2 sudah minta kes digugurkan , kes peribadi hadapailah secara peribadi ,

kata tidak percaya mahkamah tapi kenapa pergi mahkamah juga buat rayuan ? kalau tidak percaya mahkamah ...anwar sebgai seorang islam ada caranya , bersumpah adalah cara akhir ...bersumpah dengan cara2 tertentu , kenapa tidak buat ? kenapa bagi alasan bermacam2 ? sedangkan saiful sudah bersumpah laknat , sepatutnya dia bersihkan diri dengan bersumpah bahawa sesunguhnya dia tidak lakukan ..tidak susah , cuma sepuluh minit selesai ..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Today at 3:52 am

Back to top Go down
 
apa jd sana perak?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: