To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 apa jd sana perak?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 17, 2009 10:04 pm

pasal kuasa, sanggup inda kisah malu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 17, 2009 10:17 pm

Dr.zambry butul2 seorg yg "tahan malu" cucu pak tembok..hehehe. Dimana dia dpt motivasi hgga dia masih nampak kompidon. Semua pemimpin BN, nampak macam siuk sendiri sj ni..dorg sj betul, org lain semua salah..macam mana rakyat mo sokong dorg kalu tdk hormati rakyat langsung.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 17, 2009 10:40 pm

tp, taukah kanapa diurang kompiden butul? pasal diurang sdh tau apa keputusan makamah rayuan nt..... tingulah kis si kurup sana pensiangan..... makamah ini bilang begini, makamah yg 1 lg bilang itu keputusan makamah awal inda buli pakai..... keputusan yg partama tu kasi kalabu mata sj baitu tuan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 17, 2009 10:59 pm

Jd makin teruk institusi kehakiman di bawah pmrintahan najib ni? Inilah prkara yg amat memalukan di prngkat antrabangsa..mahkamah tiada kebebasan..hakim tau tu dia buat krja tg salah tp oleh krn ingin mnjaga periuk nasi maka trpaksa ikut arahan najib.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 17, 2009 11:07 pm

sabap hakim sendripun karajaan yg lantik..... pandangan antarabangsa apa diurang paduli, kuasa baitu..... diurang tau, pandanga antarabangsa palan2 ilang juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Sun May 17, 2009 11:19 pm

Kemelut politik di Perak hgga membawa kpd krisis perlembagaan adalah berpunca dpd tindakan najib yg rakus dan tamakkan kuasa. Status quo nya adalah tindakn najib menyembunyikan 3 org adun utk memaksa mereka melompat parti dgn pelbagai ugutan disamping dibeli dgn wang rakyat yg bukan sedikit jumlahnya.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 12:16 am

memang si najik ini pandai membelit macam ulal sawa..
mula2 di belit ialah sekumpulan pempimpin sabah sarawak dengan melantik 6 menteri dari sabahsarawak..semuanya ada tali di hidung...

sekarang dia mau kasi belasah MB yang sah dengan membuka peluang jawatan tersebut boleh di buat rayuan di mahkamah tinggi oleh orang yang tidak pernah di lantik rakyat...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 4:12 am

teruk betul kan dorang.... mcm mo belasah ja muka si najik.... supaya dia sedar sr mimpi buruk dia tu...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 8:04 am

Apapun mereka buat di perak, itu tdk akan menyelesaikan kemelut politik di sana termasuk penglibatan mahkamah.. hanya ada 1 jalan dan cara sj iaitu membubarkan DUN, kembalikan kuasa pd rakyat. Ayuh najib, bubar dewan kalu berani.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 8:13 am

kalau dia berani la... hahahaha
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 8:36 am

Najib tdk akan mengaku dia takut mo bubar DUN perak tu, tp hakikatnya dia memang takut mo bubar sb mantan PM dr Mahathirpun kata, BN akan kalah di Perak jika pilihanraya diadakan semula.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 9:21 am

jangan di katakn mantan perdana menteri yg sakap..... rakyat biasa sendiri pn buli tau ba... tgk ja la pilihanraya kecil di semananjung semenjak pRU12.... 1 pn belum dorang menang.. biar pn kerusi asal adalah milik BN/Umno.... 1 ja yg kasi tapun dorang.. sana pilihanraya kecil batang ai sarawak.... tu pn nasib2 la kali tu..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 7:55 pm

apapun yg balaku, ini amuno makin ansur..... palan2 ansur...... kalou ansur turus, inda sakit, so kasi ansur palan2..... sampai diurang indatau mo sakap apa lagi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Mon May 18, 2009 10:32 pm

umno/BN suda jadi pengecut.... PRU13 kita kasi conform PAkatan Rakyat(PR) akan menguasai semananjung.... dun penanti BN tdk berani bertanding..... DUN perak tdk berani bubar... hancur la suda UMNO...... UMNO teda akan berkuasa lagi selepas PRU13..... percaya la.......
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Tue May 19, 2009 11:03 pm

Inilah yg najib katakan dlm hatinya..tp bila brcakap dgn media, dia pasti akan menegakkan benang basah...

Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Wed May 20, 2009 6:36 pm

apa yg paling sesuai patut umno/bn lakukan ialah bertenang & jgn banyak berckp kerana mahkamah telah memutuskan bhw MB bn tu salah, nizar mb yg sah... jd ini sdh menunjukkan step pertama bhw bn umno salah, walaupun rayuan telah dibuat... ini tdk pula begitu, mereka tetap bising & mempertahankan bhw mb mereka yg sah.. sepatutnya mereka bertenang & tunggu keputusan rayuan, walaupun keputusan rayuan tu nt mgkin kita sdh maklum...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Wed May 20, 2009 8:31 pm

Apa yg paling dibimbangi oleh PR dan majoriti rakyat malaysia pd ketika ini ialah ketiadaan kebebasan mahkamah, intergriti dan pengaruh dr kerajaan pemerintah yg secara terang2an menyebelahi BN. Hakim yg akan mndengarnya rayuan nizar adalah hakim yg trlibat dgn kes Lingam iaitu datuk ramli..kalu diikutkan, belumpun rayuan itu didengar keputusannya sudahpun dicapai iaitu berat kpd BN.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Wed May 20, 2009 9:32 pm

kita tunggu saja lah apa kesudahannya... kalau mahkamah ubah keputusan terdahulu.. kita kutuk lagi...hahahaha...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 1:05 pm

BN/Umno..sbnrnya syok sendiri, 70% rakyat bukan sj rakyat perak ttp seluruh negara mahukan dewan dibubarkan utk membolehkan rakyat menentukan kerajaan mereka. Tp BN/Umno masih berpura2 tdk menyedari hakikat ini dan mendakwa masih disokong oleh rakyat majoriti. PRK di DUN Penanti pun mereka tdk berani brtanding apatah lagi kalu brdepan dgn rakyat perak. Adun Manik Urai, Kelantan mnggal pagi tadi dan pasti ada 1 lg PRK. Ramalan sya, BN jg mgkn tdk akan brtanding di DUN ini.

Keputusan Mahkamah Rayuan utk menentukan MB Perak yg sah akan dibuat pd jam 3.30 ptg ini. Saya ramalkan, pasti akan berpihak pd BN krn hakim2 yg ditugaskan adalah hakim2 BN bukan hakim mahkamah.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 7:23 pm

masam sdh kerual tu..... masam si kurup juga...... makin ansurlah harapan bn utk mamanangi hati rayat...... abislah pru13.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 7:56 pm

Dgn kputusan2 yg bgini maka kita dpt simpulkan sprt ini:

Kes mahkamah: BN sentiasa menang
Pilihanraya (kecil/umum): PR sentiasa di depan.

PRU13..hari penghakiman rakyat kpd BN.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 8:15 pm

sudah tantu..... mimang kompom bn ansur sahansur-hansurnya..... tingulah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 8:23 pm

ya sapatutnya mimang hansur menghanssur bn pada pr-13 tapi siapa tau taktik kutur bn ... biasalah diurang kalau pasal tipu menipu ini........
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 8:30 pm

sia parsaya ramai urang bn yg malu dingan keputusan ini.... suma itu sjlah, kalou kana tanya, sdh tantu diurang guna jawapan yg standard.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Fri May 22, 2009 9:16 pm

diurang ikut undang2 dan perlembagaan kunun... padahal diurang butul2 injak proses undang2.
suba kamu pikirseorang pambunuh pun sebelum dia disabitkan bersalah di mahkamah
dia masih dianggap innocent, mengikut undang2 lah. jadi bagaimana pula tu sultan perak
sabitkan nizar kehilangan majoriti sebelum undi tidak percaya dibuat?
walaupun hakikatnya mimang begitu tapi proses keadilan mesti dijalankan dulu bah. lagi satu suntu..
kalau ada seorang adun mati...spr tidak akan mengumumkan pilihanraya
kecil sebelum dia terima pengesahan dari speaker tentang kekosongan
kerusi yg dimenangi si mati...walaupun semua urang suda tau tu adun sudah mati.
so bagaimana sultan perak yang pakar undang2 itu boleh mengabaikan prosedur yang
sepatutnya dikiuti? pada pandapat saya...nizar masih mb perak yang sah ketika dia meminta
sultan memperkenankan pembubaran dun perak. Ya..betul, sultan boleh menganggap nizar
kehilangan majority tapi dalam undang2 MENGANGGAP saja tida sukup...proses keadilan misti dijalankan dulu.


Last edited by Yorut_orut on Sun May 24, 2009 8:54 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: apa jd sana perak?   Today at 3:46 pm

Back to top Go down
 
apa jd sana perak?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: