To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 banyak butul pti

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: banyak butul pti   Fri Feb 06, 2009 9:48 pm

sia pigi keningau, kanapa banyak butul pti sana? masam sana sabalah timur sabah pula (sandakan, tawau, sempolna pilak2, LD, kunak......) patut sana keningau jauh di padalaman, kuranglah pti..... bah mana urang2 keningau ni?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Fri Feb 06, 2009 11:27 pm

pukutarap wrote:
sia pigi keningau, kanapa banyak butul pti sana? masam sana sabalah timur sabah pula (sandakan, tawau, sempolna pilak2, LD, kunak......) patut sana keningau jauh di padalaman, kuranglah pti..... bah mana urang2 keningau ni?

Tdk ka ini ada kemungkinan projek BN jg utk conquer ni sabah secara total? Ini yg kita betul2 risau. Tp stkat ini, di kudat nampak belum ada, tia tau la kalu muka dorg sama dgn muka mogindanau/banadan di sana. Kalu ada di kudat, sia misti cari jln utk menghapuskannya walupun cara kami tersendiri.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 11:26 am

keningau mimang banyak pti... yg paling ketara ialah dorang ni mcm sudah concuer tu pasar2 sana keningau, itu kadai buliat juga, dan lagi tu ladang2 kecil yg tanam tembikai... ladang2 gata juga dorang yg kasi bersih... mungkin pasal org kita sendiri inda mau buat ni karaja ba kan..? intah la... Embarassed
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 3:41 pm

sia dingar itu smk gunsanad 2 pun masam murid dia urang asing sj banyak, indataulah...... kawang sia bilang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 8:35 pm

Ini tdk sepatutnya berlaku kerana:-
1. Keningau adalah kaw.pedalaman
2.Penduduknya adalah momogun tulen
3.Banyak huguan KDM adalah dr sana...Huguan Siou (Huguan Talou krg), Jeffry Ktgan, Joseph Kurup, Maximus Ongkli.

Apa sudah jadi ini Sabah... Shocked
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 8:43 pm

pukutarap wrote:
sia pigi keningau, kanapa banyak butul pti sana? masam sana sabalah timur sabah pula (sandakan, tawau, sempolna pilak2, LD, kunak......) patut sana keningau jauh di padalaman, kuranglah pti..... bah mana urang2 keningau ni?

mangkali itu prujik Sabah Baru bah tu Pukutarap..he he

yang penduduk asal keningau itu adalah Sabah Lama... yang PTI itu adalah Sabah Baru... he he he
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 9:00 pm

Apa yang saya tinguk. di SM pun banyak PTI tapi tidaklah terlalu bebas macam PTI di sabah ini. dan kalau sampai sudah bersekolah di sekolah kita sudah ini.. ini sudah dikira bahaya ni. kalau sebelum ni cara kita trace pti ini dgn soalan kau darjah berapa? tingkatan berapa? dan asal saja soalan ini diajukan selalunya para pto ini akan terdiam..sebabnya sudah tentulah sistem persekolahn kita dan mereka berbeza..

Tapi dgn perkhabaran terbaru yang anak2 mereka sudah conqer sekolah kita habis lah.

nanti2 klu kita tanya mereka kau darjah berapa..mungkin selepas ini jawapan mereka " saya tingkatang enang. STPM'ng bah! Prinsipal 3.33 lagi"

Time tu kita sudah tiada apa2 sudah yg boleh membezakan mereka dan kita..
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 9:07 pm

ya, bila difikir2 mcm mereka ni tdk dpt lagi dihalau dr sabah, apatah lg dgn sikap acuh para pemimpin. Dan spt yg disebut seblum ini, mereka tentu sdh menembusi sistem di negara kita. Cuba tengok menteri2, rasa2 kamu siapa yg telah berjaya menembusi sistem kita...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 9:39 pm

ada kawan saya duduk kondominium..dan pada suatu hari tu saya saja datang jalan2 tempat dia (KL) kemudian biasalah kena register sana sekuriti guard. saya tinguk muka2nya sekuritinya memang bukan orang melayu selain loghatnya yg memang ke-indon2an.

Jadi saya tanya dia orang mana? dia cakap saya org sabah.

aiknah terkejut saya..psl saya org sabah saya tau lah loghat sabah ini macam mana..

saya sambung lagi interrogate dia..kampung/daerah mana? dia cakap tawau, kota belud. dalam hati saya aik gaman jauh kau punya kampung ini..

kemudian saya tanya lagi..suku apa? dia jawap..dusun. dusun mana saya tanya dia..dia cakap saya dusun jenis melayu. aik nah kedapatan butul dia menipu..

Since dia ingat saya ini org melayu..saya diam sajalah..sebenarnya muka saya ini kalau tulin sabahan..satu batu pun sudah tau saya ini bukan orang sabah tapi memang orang kudat sana..LOL..

dan apabila saya tanyakan kawan saya org melayu ini mengenai mereka ini (sekuriti indon)..yang si melayu ini pun mati2 ingatkan mereka ini memang orang sabah..

Ada sesiapa kah punya idea khas utk di buat tindakan kepada penyamar2 sabahan ini?
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 9:53 pm

wah ka ka ka ka.. Dusung jenis melayu kah? adei-dei... si kawang @ si otoh mangkali tu...
tekena ko sama sabah indong pula di semenanjung..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 9:58 pm

cilaka butul ooh bush..depan2 saya dia mau menyamar org sabah. cizzz.! terbaru dari risikan saya rupanya mereka ini dari sumatera, dari suku kaum kerinci. memang mereka ada ic tapi is mereka tiada cip punya.
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 10:08 pm

banyak bah itu PTI dari sabah pigi samananjung dan mangaku urang sabah.
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 07, 2009 10:57 pm

sini keningau memang banyak betul pti, kalau pg kedai, sebelah maybank sana, ramai betul org2 asing ini. Kita rasa mcm lain sj.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sun Feb 08, 2009 12:52 am

gontulak wrote:
sini keningau memang banyak betul pti, kalau pg kedai, sebelah maybank sana, ramai betul org2 asing ini. Kita rasa mcm lain sj.

Ini tdk buli jd ni..org keningau kena bersuara menyatakan kebimbangan mereka dan meminta pihak berwajib mengambil tindakan utk menghalau pti ini. Sia rasa mereka tdk ada sumbangan utk keningan...perbuatan sumbang adalah sia rasa dan tentunya melibatkan masalah sosial sprt penagihan dadah, seks rambang dan gangguan org ke atas tempatan termasuk kegiatan mencuri. Tompinai gontulak...do something!
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sun Feb 15, 2009 12:25 am

memang banyak betul pti sini keningau, mcm
sini2lah durang tu nanti, kerajaan bukan mau ambil aa2 tindakan. Yg
lucu, sana dekat maybank ada pondok polis, relax sj saya tingu itu org2 asing tdk risau apa2 pun.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sun Feb 15, 2009 7:58 am

Itu yg merbahaya tu...kalu pulispun dorg tdk hirau, apa lg stakat rakyat biasa yg tdk apa2 kuasa utk menyiasat atau menahan pti ini. Sia rasa perlu ada badan bertindak utk pengusiran pti yg terdiri dpd komuniti biasa yg ada kebenaran dr pihak berkuasa. Zone tumpuan ialah pantai barat sabah...yg di pantai timur tu...biarlah dorg buat sendiri sb memangpun majority dorg tu asal pti.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sun Feb 15, 2009 4:57 pm

kalou begitulah seritanya, nampak gaya inda lama tinggalamlah keningau dgn pti ni..... ini karajaan be-end mimang bagus.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sun Feb 15, 2009 6:43 pm

kalau masam ini lah seritanya..labih bagus kita jgn pakai pulis lagi bagus, kita pakai pulis sendiri lagi ngam..

kalau tinguk caranya..sebenarnya pulis ini pun salah satu penumyang kepada kebanjirang pti di sabah. mana tidak kita mau ambil tindakan sendiri kita di tangka'knya..kita tidak buat tindakang..pulis lagi lah enda mau ambil apa2 tindakang juga..

kita dalam dilema..kalau saya jadi sulutang sabah..saya hantar pti ni semua balik enda kira yg sudah berpuluh2 tahung kah atau baru satu hari mem'pti' di sabah..

sebagai cuntuhnya kadang tu pti yg sudah duduk berpuluh2 tahung dis ini bila kita tanya kenapa enda mo balik..dia cakak" keluarga ku sudah endada di sana bah", tapi yang saya hairang bing ajaib tu..bulih pula ada saudara maranya datang ke rumahnya dari indong menumpang..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Mon Feb 16, 2009 9:43 pm

Keadaan ini sangat membimbangkan dan kita tdk boleh berterusan membiarkan prkara ini. Kalu pihak berkuasa dan pemimpin tdk buat apa2...komuniti kena bertindak.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ditabasan
Prebet
Prebet


Number of posts : 58
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Wed Feb 18, 2009 8:33 pm

bila saya tengok itu polis dkt maybank, saya nampak durang relax sj, spt kewujudan org2 asing atau pti sana dkt pondok polis tdk berlaku, padahal banyak betul durang.. patutlah pti sini sabah tdk takut apa2 sama pihak berkuasa.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Wed Feb 18, 2009 8:44 pm

tobpinai ditabasan...berapa ramai pulis temapatan ko rasa di keningau? patut yg pulis tempatan itulah yg perlu ada inisiatif..gertak sikit tu pti sana.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ditabasan
Prebet
Prebet


Number of posts : 58
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Wed Feb 18, 2009 9:04 pm

di pondok dkt maybank tu ada 2-4 org polis, tp seluruh keningau memang ramailah. Tp pti beratus2 kali ganda, entah2 ribu kali ganda drpd bilangan polis.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Wed Feb 18, 2009 10:04 pm

Sia risau kalau ini adalah agenda BN atau UMNO utk conquer Sabah ini sepenuhnya di masa depan. Kalau agenda berhasil, masa tu orang sabah tdk lg berupaya buat apa2. Mula2 sekali dia tempatkan pti, lepas tu diberi dokumen sementara, lepas tu diberi kerakyatan dan seterusnya diberi hak samarata dgn penduduk jati. Sia betul2 bimbang dgn keadaan ini. Ini menuntut campurtangan pemimpin kita sebelum terlambat.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 28, 2009 3:21 pm

ada ba ni kisah kami dulu.... d KL kunun ... time tu sy baru ambil diploma....

ni 1 hari ni kami 2 sma kwn sy dr tambunan jg la keluar p jalan2.... jd kami mo naik bas kunun ni...
time tu kami 2 ja d bustop... jd becerita la kami ni dlm bahasa dusun... tiba2 ni timur limpas d depan kami... tu timur suda terlajak limpas ba.... tp dia patah balik dgr kami becakap dusun....
tu timur tanya la kami dgn bahasa melayu tp logat timur@om ni...

Timur: kamu org sabah ka?(loghat timur ni)
kami: ya
Timur: owh... saya pun org sabah jg... dusun sandakan (loghat timur betul... hitam lagi tu)

pas tu kwn sy ckp kan .... manada org sabah ckp mcm tu.. debilang... trus tu timur jalan ni kasi tingal kami... bikin panas...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Feb 28, 2009 3:28 pm

Sabah ni sbenarnya tempat mengumpul pti oleh federal..KL cakap masalah pti di sabah adalah masalah nasional tp tdk ada usaha mo menghapuskan mereka. Apabila pemimpin sabah cakap kalau pti di sabah ini masalah nasional ia tdk harus mereka hanya berada di sabah, oleh itu pti ini diagih-agihkan di seluruh negeri di malaysia..baru nsional namanya, selepas ini kita boleh panggil mereka PTI Nasional yg berbapakan Barisan Nasional..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Sponsored content




PostSubject: Re: banyak butul pti   Today at 1:50 pm

Back to top Go down
 
banyak butul pti
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: