To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 banyak butul pti

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Ramdin Hasim
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 14
Location : Sugut,Beluran.
Humor : Tuhau Tolidus, Osuau olundus...hehehe
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 21, 2009 7:39 pm

sudah telebih tapi belum telambat, perlu bah kita gesa pemimpin2 kita supaya mengambil tindakan proaktif mengatasi masalah pti yg semakin hari bukan kurang tapi betambah ni.
1. bersuara secara serius di dewan atau parlimen supaya mendesak kerajaan pusat mengambil langkah
pengusiran tanpa ada suara2 politik dibelakang yg kunun2 simpati sama pti.
2. memberikan kesedaran kpd pemimpin masyarakat supaya tdk melindungi pti, saya ingat idea ini dpt
direalisasi dgn yb yb selalu masuk kg dan minta lapuran populasi penduduk setempat.
3. mengarah pbt untuk memantau pti dikawasan2 terpencil.

hehe ni cuma pendapat saya aah!
Back to top Go down
tiebisnes
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 112
Registration date : 2009-06-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 21, 2009 7:59 pm

ya ba pula kan.... mati2 la kunun dulu di parlimen cakap pasal PTI, sampai mau belanja juta2 kunun.... naa... mana suda sekarang, bunyi pun indada!!!!! poooorah.... makan duit saja, abis duit trus indada tindakan.....! ini sebenarnya cara-cara dorang mau tabur duit tuk org2 dorang saja!
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 21, 2009 10:00 pm

Mana sudah diurang si pairin, benard dompok?
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 21, 2009 10:13 pm

mana suda si anifah aman, mana suda si gapur.... ???
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 21, 2009 10:16 pm

pd pandapat sia, antah2 ini pederal indada hatipun mau halou ini pti bah..... strategi diurang baitu.... ada guna diurang baitu.... masam2 guna..... lgpun, diurang tau, salagi ada pti sini sabah, salagi itulah sabah perlu sama KL, diurang takut bila indada pti sdh, sabah kurang masalah sdh, sabah pandai buat hal sdh.... jd parsayalah, ini pti akan salama2 ada sini sabah, tingu itu ptujik ic, apa sdh tindakan karajaan? kana usul sana alimen pun si penghianat kaindee rejek itu usul mo tubuh suruhanjaya diraja mo siasat pasal ic prujik..... suma 1 sj sara, kalou ada mana2 parti memerintah, masam pkr kah, ada paluang mo minta diurang halou ini pti..... kalou harap amuno/bn, jan haraplah..... bukti dia, bila lg kamu dingar pasal ini pti? kamarin? timpu hari? atau bepulu2 taun sdh?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 21, 2009 10:19 pm

si anipah sdh sajuk baitu..... dulu dia bising2 pasal asik2 timbalan mentri sj 2 panggal.... marajuklah bah kunun...... sikarang sdh mentri, parsayalah, dia sajuk sdh, hihihihiiiii..... tingu, ada kamu dingar lg sakapan dia? indadakan..... si gapur tu masam mau publisiti sj bah..... dia takut tua2 nt inda kana paduli bah, sabap tu dia bising2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Ramdin Hasim
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 14
Location : Sugut,Beluran.
Humor : Tuhau Tolidus, Osuau olundus...hehehe
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: banyak butul pti   Wed Jul 22, 2009 5:28 pm

susah juga bah pemimpin politik kita sekarang, mcm ni sabah tdk barapa penting sudah sama diurang. asik asik mau jadi ketua mula lah cari meja untuk makan sendiri sampai kawan lama dulupakan. dulu sama sama semeja sepakat mau jaga sabah.yg satu bilang kita mesti macam itu penyapu lidi, kalau satu satu senang urang kasi patah, tapi kalau dikumpul satu gengam cuba kau kasi patah, keluar urat dawai pun nda buli patah tu.yg satu lagi bilang bersatu kita teguh,bercerai kita roboh...tp yg ni mcm lain sikit bunyi...tesilap dengar mcm becerai sama bini cari satu lagi hehehe...palis2.
mudah2an pemimpin2 kita yg sdh bepisah pisah ni buli bersatu semula macam dulu.
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: banyak butul pti   Thu Jul 23, 2009 11:37 pm

boleh lgkah bersatu? mcm tdk boleh oo... pairin dgn jefry pun tdk boleh bersatu...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: banyak butul pti   Fri Jul 24, 2009 12:35 am

diorang tu mo kana lahir semula tu baru buli bersatu...
Back to top Go down
rumandawi
Prebet
Prebet


Number of posts : 5
Registration date : 2009-07-24

PostSubject: Re: banyak butul pti   Fri Jul 24, 2009 5:56 pm

x tau masam mana mau sakap g. harap2 durang sadar lah e2.aish3x
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Fri Jul 24, 2009 10:11 pm

itulah sia bilang, kdm momogun ni 'versatile'..... apa2pun buli..... pasal banyak pti sini sabah ni pun karana ke'versatile'an kita...... kalou kita agresip sikit mgkin indadalah begini....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sun Jul 26, 2009 7:08 pm

Ya patut pnduduk tempatan menunjukkan sikap tdk suka pd pti dan buat komplen kpd kerajaan secara bertrusan. Nyatakan apa ancaman yg tlh, sedang dan akan dilakukan oleh pti ini kpd masyarakat tempatan dn juga ancaman kebanjiran mereka ini pd generasi akan datang.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sun Jul 26, 2009 11:39 pm

Satu lagi saya perasaan kalau pti di SM, katalah bapak mama diurang sudah ada PR..anak2 diurang enda lah berapa galak utk bersikulah. berbeza dengan di sabah anak2 pti ini bukan main lagi mo bersikulah..

Terbaru ada satu kawan sumandak saya yg practical utk fisioterapi mengatakan ada room mate bapak nya PR.. dia sakap kalau kami pasal dari segi spiking lancar butul anak bugis tu dia cakap.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 28, 2009 12:35 am

inda sak lagi, lain kali kitalah yg kana pijak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
TLeon
Prebet
Prebet


Number of posts : 33
Registration date : 2012-07-12

PostSubject: Re: banyak butul pti   Thu Jul 12, 2012 11:41 pm

Welcome tooooooooooooo "LITTLE MANILA"...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: banyak butul pti   Fri Jul 20, 2012 10:10 pm

butul..... urang bilang 5 tampat sdh kana tawan pti..... sandakang, tawau, kunak, sempurna, kinabatangan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
TLeon
Prebet
Prebet


Number of posts : 33
Registration date : 2012-07-12

PostSubject: Re: banyak butul pti   Mon Jul 23, 2012 2:05 pm



Mandating power... Laughing Laughing
Back to top Go down
tomz jblackz
Prebet
Prebet


Number of posts : 10
Registration date : 2012-07-24

PostSubject: Re: banyak butul pti   Tue Jul 24, 2012 12:27 pm

pti d keningau tahap kritikal diorg berani mati, penduduk keningau pun bz hari2 mau cari nafkah,,kalau tiap hari mau halau pti mati kelaparan la...ini sepatutnya tindakan pihak yg berkuasa,,,odoi dogo....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: banyak butul pti   Wed Jul 25, 2012 12:20 pm

aduinaaaa..... sia tabasa di newspaper mana2 tampat banyak butul pti..... abislah kamu urang2 keningau.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
karabau kuning
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 53
Age : 24
Location : Papar
Humor : Gilak...
Registration date : 2012-07-27

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Jul 28, 2012 9:11 am

Ha3 sampolna mimang bnyak PTI. Skg itu PTI sudah bakumpul itu sana busan suda durank tunggu ini JPN lambat butul urus itu IC durank...kalau daerah sampolna faham2 la cmna komposisi pnduduk sana...
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: banyak butul pti   Mon Jul 30, 2012 1:07 am

kebanjiran pti mmg membimbankan, tdk tau apa kerajaan buat.
Back to top Go down
TLeon
Prebet
Prebet


Number of posts : 33
Registration date : 2012-07-12

PostSubject: Re: banyak butul pti   Mon Jul 30, 2012 11:49 pm

saya tau...drang kasi peruntukan lebih RM18 juta untuk penempatan sementara di kiamsam, labuan.....
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: banyak butul pti   Thu Aug 02, 2012 7:31 pm

Skrng ini mmg terdpt ramai betul pti di sabah... tdk pasti masih dptkah keadaan ini dibaiki.
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
liwanranau
Prebet
Prebet


Number of posts : 39
Registration date : 2012-09-20

PostSubject: Re: banyak butul pti   Fri Sep 21, 2012 12:13 pm

ya terlalu banyak... sudah beranak pinak. ada org ckp kaum bugis kena bagi tanah dekat kg binaung klo x silap 1000 ekar atau hektar itu... basar baitu geng 1000.... cerita panas di kampung2.... tp dorang ada IC lah... apa indah... jabatan tanah n ukur... bos dia Bugis bah... abislah dusun2 di keningau....itu sia dgr2 ja dr member keningau... inda tau betul ka tidak.... harap2 ranau msih ok...
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: banyak butul pti   Sat Sep 22, 2012 12:14 am

wah, bahaya tu klu begitu... YB2 kdm bgmana? ada mereka komen apa2?
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: banyak butul pti   Today at 8:12 am

Back to top Go down
 
banyak butul pti
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: