To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 tambunan tiada apa2

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
bighorn
Prebet
Prebet


Number of posts : 76
Registration date : 2008-09-13

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sat Feb 28, 2009 11:22 pm

saya setuju, pairin jd KM 2 penggal, dan sampai sekarang sbg menteri/YB.. kerjaya politiknya mungkin sdh mencecah 30 tahun, lama tu... apa perbezaan tambunan dulu & sekarang? mmg ada tp besarkan perbezaan? kemajuan tdk semestinya dlm bentuk pertambahan bilangan kedai, tp juga mentaliti, sosio ekonomi, kemudahan prasarana tambunan, dan banyak lg. Si pairin tdk boleh menggunakan alasan bhw kemajuan tambunan tdk rancak kerana bilangan penduduk sedikit. Kalau mau tunggu sampai ramai penduduk, bila tu? Sebenarnya kemajuan sesuatu tempat juga boleh menjadi punca penarik org dtg ke sesuatu tempat, secara langsung akan menambah bil penduduk, sb kalau terlalu bergantung kpd faktor biologi (org tambunan beranak jd ramai), bila tu?
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Mar 01, 2009 7:16 pm

Kita faham apa itu pembangunan atau kemajuan yg semestinya bukan setakat diukur dr sudut frasarana dan pembangunan fizikal. Selain dpd itu, banyak perkara lg yg perlu diberi perhatian sprt sekolah, hospital atua klinik disamping kemudahan perhubungan sprt jalanraya, bekalan air bersih, bekalan eletrik yg sepatutnya kita tdk perlu lg bercerita dimasa ini krn patut sudah lama ada.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Mar 01, 2009 8:16 pm

betul, saya nampak tambunan banyak ketinggalan & kekurangan dlm banyak hal. Dgn rekod politik pairin, sepatutnya sdh banyak betul perubahan daerah tambunan.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Mar 01, 2009 8:32 pm

org tambunan memang "bertuah" mendapat si Pairin ni... satu dunia kanal Tambunan dan Pairin... tapi masi itu om ituuuu nopo... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Tue Mar 10, 2009 10:09 am

korang semua ini orang tambunan ka.. ada kepentingan di tambunan ka? Kalau korang bukan urang tambunan dan tiada kepentingan di tambunan.. biarkan saja tambunan dengan kemundurannya ..hahaha...
yang betul ... biarkan orang tambunan sendiri yang judge diurang punya yb bah..
saya bukan berasal dari tambunan tapi darling saya dari kg toboh tambunan.. yang saya tau tiada juga diurang sana mengeluh pasal yb diurang...
saya bukan menjulang si pairin tapi memandangkan dia bukan lagi ketua menteri, tidak adil lah jika kita kutuk dia kerana kemunduran sabah dan kebanjiran pti. bagi saya.. saya cuma minta pairin keluarkan pbs dari gabungan bn yang diterajui oleh umno. apa guna bertahan dalam bn kalau suara tidak didengar oleh musa aman dan pm malaysia?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Tue Mar 10, 2009 8:57 pm

hihihi...... bukan mengutuk baitu tuan orut, suma rasa kesiwa bah sabap si pairin ini kira saturang drpd pemimpin kdm tp masam indada apa2 dia buat sama tambunan.... itu baru tambunan, bulum seluru sabah..... lgpun kita sakap2 begini dgn harapan manatau adalah kunsu2 si pairin atau bini dia atau si pairin sendiri yg tamasuk sini ilsf, nah buli juga diurang dingar rintihan & rungutan rayat sabah khasnya kdm..... masam kita sneidiri bah, sakali sakala misti kana tagur supaya kita sadar diri..... nt kalou kana kasi biar sj, buli mabuk kuasa oo.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Tue Mar 10, 2009 9:00 pm

SiokSondri wrote:
org tambunan memang "bertuah" mendapat si Pairin ni... satu dunia kanal Tambunan dan Pairin... tapi masi itu om ituuuu nopo... Laughing
dan si pairin sendiri bertuah ada rayat kdm tambunan yg inda merungut apa2..... waloupun kekurangan sarba-sarbi.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Tue Mar 10, 2009 11:33 pm

Rakyat berhak mendapatkan apa yg sepatutnya mereka dapat. Komen tegas dr rakyat bermakna satu tekanan trhadap pemimpin dan pemimpin perlu peka..sekurang2nya pasang telinga. Kalu org tambunan tdk mengeluh..kita tolong keluhkan bg pihak mereka..hihii.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Mar 11, 2009 12:20 am

butul tu, mungkin diurang talampau panatik pasal itu title huguan siou, sabap mungkin diurang ada tepikir, kaloupun indada pambangunan, sekurang2nya huguan siou urang kita, dr tambunan..... jd sabap itu mungkin diurang inda merungut...... antah2 si pairin pun ambil kasampatan drpd pemikiran diurang begini..... yg rasa bangga karana huguan siou dr tambunan..... si pairin tau waloupun indada/kurang pambangunan, rayat tambunan tatap bediri teguh di balakang dia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Mar 11, 2009 7:12 pm

Sya kurang setuju dgn pemikiran statik sprt ini..ini bermakna dorg adalah konsovertif dan tdk dinamik. Ini amat merugikan krn ia akan mengikat pengembangan minda utk menuntut perubahan.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Mar 11, 2009 10:14 pm

mungkin salagi si pairin kuntrul pulitik sana tambunan, salagi itulah kurang pambangunan sana tambunan..... dia akan diingati sbg huguan siou yg inda mambawa banyak pambangunan sana tampat dia sendiri......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Thu Mar 12, 2009 2:54 pm

Ketidaan atau dgn pengunduran pairin dari arena politik adalah sesuatu yg tdk perlu dirisaukan. Saya percaya ada penggantinya ( utk tambunan sj) krn pasti ada org muda yg berkarisma sdg menunggu waktu utk menonjolkan diri.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Thu Mar 12, 2009 6:29 pm

tp jan araplah..... Laughing tantu urang2 tambunan mau dia jadi katua sampai betungkat, hihihihihiiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Thu Mar 12, 2009 8:22 pm

besar kemungkinan tu tuan FM, apatah lg kelihatan si pairin tiada tanda2 utk bersara.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Thu Mar 12, 2009 10:00 pm

Ada juga masanya itu bila dia terpaksa juga bersara "wajib" bila tongkatpun sudah tdk perlu pakai lagi..hihihiiii...
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Oct 16, 2009 2:20 pm

Rungkud wrote:
Ada juga masanya itu bila dia terpaksa juga bersara "wajib" bila tongkatpun sudah tdk perlu pakai lagi..hihihiiii...
sa inda sabar2 menanti hari itu. dia sepatutnya memberikan laluan kepada org yg lebih muda. apa bah yg masih dia cari?
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Oct 16, 2009 4:44 pm

saya inda setuju kalau kamurang kata Pairin tdk membawa apa2 kemajuan di Tambunan ooo.
deretan kedai,pasar ikan,jalanraya,stadium dan skolah banyak sdh kena upgrade di Tambunan. saya percaya Dt Pairin mempunyai planning tersendiri mana yg perlu didahulukan.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Oct 16, 2009 5:19 pm

hihihihiiii sabar kao tangkalamai...... maksud kawang2 samua bukan indada lansung si pairin bawa sana tambunan bah..... tp masam kureng butul..... kalou kao banding tambunan dgn daerah2 lain, mimang kureng butul bah sana tambunan..... kadai2 pun masam dulu2 juga..... pairin sdh pulitik bepuluh taun sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sat Oct 17, 2009 9:58 am

bayangkan ..Pairin jadi YB Tambunan sejak 1976 sampai sekarang , tidak pernah kalah ..

bayangkan , Pairin jadi ketua menteri sabah selama 10 tahun lebih ..

setakat stadium kecik tu , dua baris kedai , pasar yang sudah usang , pejabat daerah baru ...hanya 4 perkara itu yang mampu dibuat selama 33 tahun jadi Yb Tambunan ???? berbaloikah tu aaa ...?

hospital apa cerita ? dari zaman Usno tidak berubah ..kalau ada pun cuma Landskap ja , tanam bunga baru ganti yang sudah buruk ,

Pairin patut berundur , bagi peluang generasi muda memimpin , idea c pairin sudah basi , berkarat sudah , maklum orang tua ..tamak ja lebih macam la dia tu akan menongkat langit sampai kiamat ,

Orang Tambunan pun silap juga , fanatik membabi buta , mentang2lah c pairin tu orang tambunan orang sendiri maka undi dan undi ja tanpa fikir dan tengok kiri kanan , padan muka Tambunan mundur ..
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sat Oct 17, 2009 10:08 am

mungkin org2 tambunan sdh berpuas hati bah apa yg durang ada sekarang, kan tambunan...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sat Oct 17, 2009 6:50 pm

ada satu ungkapan yang biasa kita dengar , ' di Tambunan ..anjing kasi pakai nametag pairin pun boleh menang ' !! adakah Tuan2 pernah dengar ?

dari satu segi ,menggambarkan betapa fanatiknya orang Tambunan pada pairin ,

kedua , sindiran betapa bodohnya pengundi ..bayangkan kata kiasnya adalah anjing ! anjing yang tiada akal seperti kita , anjing yang makan segala benda , yang berak kencing suka hati , yang boleh disepak dibaling batu tiada melawan ..bermakna seolah menggambarkan pengundi juga seperti anjing , yang boleh dipujuk dengan sesuap nasi , yang boleh disuruh kejar batu yang kita buang , yang selepas disepak dan kerja keras hanya layak duduk dan tidur diluar rumah ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 1:51 pm

aduinaaaa..... bisa..... bisa..... inda barani sia bagi komen..... bah mana sdh urang2 tambunan ini? itu ungapan tu mimang biasa juga sia dingar, terutama time dulu2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 1:57 pm

saya sendiri boleh dikatakan orang Tambunan juga ba tuan , asal usul memang dari sana , inilah kisah benar cerita pasal tambunan ..jadi bahan ketawa orang , pairin ibarat ayam berkokok hebat bukan main tapi ekor bergelumang tahi
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 1:58 pm

saya sendiri boleh dikatakan orang Tambunan juga ba tuan , asal usul memang dari sana , inilah kisah benar cerita pasal tambunan ..jadi bahan ketawa orang , pairin ibarat ayam berkokok hebat bukan main tapi ekor bergelumang tahi
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 2:05 pm

ransak serita kita sini kalu ada kunsu2 si pairin sini ilsf..... pairin oh pairin..... ada sasiapa yg mo partahankan dia? mana sdh si ponsus tu urang tambunan? sibuk main porex mangkali.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Today at 5:54 pm

Back to top Go down
 
tambunan tiada apa2
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Tambunan-
Jump to: