To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 tambunan tiada apa2

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 2:22 pm

kalau c pakcik pairin ada baca ni ISLF lgi bagus , patutnya memang dia baca ba ...supaya dia tahu apa yang terpendam dihati orang tambunan terutama generasi muda
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 2:30 pm

mimang ada kunsu2 dia yg sdh basa ini ilsf, tp inda barani masuk..... (pansingan).....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 2:45 pm

tapi knapa mcm suma yg buruk² saja kana ckp fsl c pairin ini? dia tdk ada sumbangan lgsung ka d sabah ni ar...? sya rsa dia bnyak sumbangan juga ba itu tapi tdk brpa dihebahkan sbab... adalah sebab dia tu. tapi paling tepat sya rsa dlm otak pikiran sya skrg ialah sbab dia beragama KRISTIAN. itu saja ba itu... tiada lain sbab. Exclamation Mad
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 3:31 pm

sumbangan c pairin di SABAH memang ada , itu tidak boleh dinafikan , tapi sekarang kita bercakap mengenai sumbangan c pairin di TAMBUNAN , kawasan yang dia wakili selama 33 tahun iaitu sejak 1976 sampai sekarang ..tempat lahirnya dan semua adik beradiknya ,

tidak perlu melihat kawasan lain kerana setiap kawasan ada wakil rakyat sendiri , adalah menjadi tugas dan tanggungjawab setiap Wakilrakyat untuk memajukan atau kearah yang lebih baik kawasan yang diwakilinya , maju mundur miskin kaya sesuatu kawasan itu bergantung pada wakilrakyatnya untuk berusaha ..

isu agama itu terlalu jauh untuk dijadikan alasan , jangan sempitkan isu untuk menafikan kebenaran , penggundi Tambunan tidak semuanya kristian , ramai juga orang islam disana , datang dan lihatlah sendiri pembangunan di Tambunan , adakah berbaloi dengan masa c pairin menjadi YB sana selama 33 tahun ..

ataukah saya tersilap , tolong senaraikan segala jasa dan sumbangan c pairin di TAMBUNAN sejak 1976 sehingga kini ? pun kalau agama dijadikan isu , tolong senaraikan sumbangan c pairin pada gereja di Toboh dari dulu sehingga kini dan sumbangan c pairin pada masjid diTAMBUNAN dari 1976 sampai sekarang , berapa batang paku yang dia sumbangkan kepada pihak masjid ?
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 9:19 pm

mcm biasalah... mna² yb yg sudah membina nama d mata umum mesti memperlihatkan hasil kerja atau sumbangan terhdp rakyat. nanti kalo teda nmpak apa² sumbangan atau hasil kerja, nanti kena ckp² pula, tengo mcm c pairin ni. sya dpt bayangkan kalo ngam² terkena pmimpin yg sgaja² bina bgunan² yg besar, hebat² ala² international punya standard, lgkap dgn struktur sstu pekan/bndar yg kira smpurnalah knon, semuapun ada smata² mao kasih tnjuk org yg dia sudah terlmpau brkhidmat d daerah tu. hal² lain sperti keluhan² pnduduk kampung diketepikan, sbab sibuk cari nama saja. bila sepa² trlimpas d pekan tu bolehlah ckp, "waaa... ni barulah bekas ketua menteri punya pekan, sumapun hebat. cayalah lu pairin..." Wink

dlm masa yg sama di daerah tu masih terlalu rmai pnduduk mgeluh kekurangan itu ini. mndgar jugalah knon pmimpin tu tapi lepas tu biarkan saja, sbab pgundi mudah lupa maa (bilang c gaman).

cuba knon kita pigi priksa mna² daerah yg kira hebat punya pekan, gembira sudah ka dia punya pnduduk tu? sya blum prnahlah menemuramah mna² org tambunan ni tapi sya ada nmpak mna² artikel, memang kepentingan dorg sntiasa dijaga oleh pairin. sumbangan tdk smestinya ditunjukkan dgn tjuan brmegah² di mata umum tapi paling pentg seseorg pmimpin tu dekat di hati rkyat & sntiasa mndgr masalah rkyat serta cuba cari jln pnyelesaian.

yup! sudah tntu d tmbunanpun ada muslim. cuma, sya kaitkan fsl agama sbab kepimpinannya di sebuah negeri dalam sebuah persekutuan yang agama rasminya ialah Islam dipersoalkan kerana dia bukan islam. disebabkan ini jugalah kuasa beliau agak terbatas utk membuat apa² kmajuan d pekan tambunan. jadi timbullah niat org lain yg mao mnjatuhkan beliau, kalo boleh mao menyingkirkan beliau terus dari bidang politik hnya disbabkan beliau bukan islam. dari isu ini, tdk mustahil gosip dan cerita buruk terhdp beliau akan tersebar di sini sana & skaligus akan mnyebabkan brkurangnya respect kita trhdp beliau. mgkin juga lama kelamaan akan brtukar jadi benci, smpailah ank cucupun diasuh membenci. so, ini bukan mao meyempitkan isu tentg pembgunan tambunan tapi sya ingin mperluaskan lagi isu ini. biasalah... kalo da org tu kita benci, apa saja yg dia buat akan jadi tdk kena di mata kita. yg lagi jelas, kita hnya melihat keburukan seseorg itu tapi lupa melihat kbaikan. kita ada hak mgkritik tapi tak perlulah melebih². semua orgpun ada maruah...

owhhh... fsl sumbangan beliau, sya belum ada niat mao menyanarai ba. cuba knon kao sndiri dulu pigi cari² romeo, mna tau ada juga d intonit. tapi sya yakin bukan sikit sumbangan beliau trhdp pnduduk sana. kana² lagi kalo tambunan tu bnyak kampung, kalo sumapun minta prhatian... mgkin habis pruntukan utk menyumbang kampung saja. belum lagi masuk kampung pedlman. ooo... kalo agama dijadikan isu, mesti juga buat sumbangan utk gereja & masjid ka pula ar? ini mimang kompom mao cari nama saja ini hehe... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 18, 2009 10:26 pm

kalau begitulah pandangan c laa pada pairin dan begitu cara kamu menilai dia KHAS untuk Tambunan ..saya sudah memahami bagaimana pandangan c laa seterusnya , biasa ..

pembangunan di tambunan tiada kena mengena samada pairin itu islam atau bukan , ramai ahli family pairin Islam , anak dia pun ada yang masuk Islam , saya kenal bapa dia dan anak2 dia ..saya tahu mana rumah dorang dan siapa sepupu2 dorang sana , bagaimana kalau orang kristian sendiri ..sepupu dia sendiri sudah mula bersuara mempertikaikan sumbangan pairin d sana ? adakah isu agama masih relevan ? banyak kawasan di Sabah yang YB nya bukan Islam tapi adakah mereka mempertikaikan ?

dalam undang2 , dalam perlembagaan negara ..yang disyaratkan mesti beragama Islam hanyalah TYT , ketua menteri tidak ..saya rasa c laa ni terpengaruh dengan mainan dan ilusi politik orang Umno , sehingga kini masih bermain isu agama ..ini isu lapuk ,

33 tahun masa yang cukup lama , rekod mana2 YB disabah setakat ini belum ada yang sampai masa demikian lama , kalau ikut lojik dalam masa 33 tahun itu , sudah banyak pembangunan di Tambunan , lihat keningau bagaimana ?

di Tambunan , jangankan kemajuan untuk kampung ..pekan dia pun hidup segan ja , kampung pairin sendiri pun sama , tengoklah kampung dia tepi jalan tu , kampung keranaan ...
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Oct 21, 2009 12:06 pm

betul tu romeo...ni bergantung kepada tahap 'kerajinan' dan 'semangat' seseorang pemimpin itu mo bangunkan kawasan dia....memang laa banyak kerja..memang susah..tapi atas alasan itu la ada istilah .'usahakanlah'.........
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Oct 21, 2009 7:26 pm

tengoklah PRU akan datang macamana nasib c pairin di sana Tambunan , ramai betul sudah orang Tambunan tidak puashati , klau dikedai makan atau Tamu , kalau timbul cerita politik memang inilah antara cerita hot yang ada ...tidak kira tua muda , Islam atau kristian ,

hari tu ada sukan di Tambunan , memandangkan padang tu rumput dia panjang , padang pula besar jadi pihak MSSN minta belas kasihan c Pairin , sumbangan mesin pemotong rumput dengan tujuan untuk kegunaan pihak dorang , mesin ja ..yang potong rumput nanti tidak apa biar guru2 yang buat sendiri ,

tahu apa jawapan c pairin ? ' buat apa kasi mesin , kan senang ambil ja tu kerbau ikat dipadang ...biar dia makan tu rumput , nanti sudah pendek baru buat sukan ' ..entah mungkin dia mabuk masa tu , bayangkan dimana lojiknya ?

bayangkan betapa kecewa dan malu pihak sekolah , yang datang memohon pula PPD , bukan kerani atau driver ..lepas itu pihak MSSN jemput c pairin sebagai YB memberi ucapan merangkap merasmikan pada hari sukan tersebut tapi dia tidak datang , dia kasi wakil setiausaha dia ja ..

malu , kecewa , ratusan guru2 di tambunan akan kekal sebagai kenangan paling pahit , jadi pengajaran untuk mengenal siapa yang layak untuk puja sebagai pemimpin , tapi kalau diluar Tambunan pairin seolah2 sangat sempurna , sangat baik dan jadi ikon , maklumlah orang lama sangat pintar berpura2 ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Oct 23, 2009 8:01 pm

jan kamu..... manang sdh dia presiden tanpa tanding..... tambah 3 taun lg.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sat Oct 24, 2009 11:49 am

memang lojik la dia menang tu , PBS sendiri hanya tinggal berapa orang wakil rakyat , orang besar2 dan hebat dalam PBS yang mampu memberi saingan pada pairin tiada ..mau tidak mau pairin jugalah naik jadi presiden , biarlah dia tu jadi presiden seumur hidup ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sat Oct 24, 2009 8:31 pm

last2 dia kasi patent itu pbs dia punya..... hak sipta tepiara.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 25, 2009 12:52 am

sekarang pun bah , seolah2 pairin itu PBS , PBS itu pairin ...baru2 ini ada suara untuk cadang dia turun , kasi chance orang lain tapi c pairin pun sama macam sammy vellu juga , mau jadi syurga dan neraka pada parti sendiri ,

silap c pairin , tidak melakukan usaha untuk menarik generasi muda atau pelapis untuk kesinambungan PBS , dia sebagai Presiden sepatutnya memikirkan bahawa dia bukan hidup menongkat langit selamanya , begitu juga pemimpin PBS yang lain , dorang patut mewujukan satu pelapis pemimpin muda yang berbakat , jaga dan pelihara baik2 ...beri pengalaman ,

apa yg berlaku ialah , setiap pelapis yang boleh menguggat kedudukan dorang akan dicantas , mana2 pemimpin muda PBS yang lantang dan berani melawan arus akan dikaku kan , samada secara halus atau sebagainya , contohnya memberi Biasiswa dan disuruh melanjutkan pelajaran ke luar negara , apabila balik kesini sudah tertutup tempatnya dalam hierarki ..

lantaklah dorang tu Tuan , ada pun ok ..tiada pun ok , sama ja
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 25, 2009 3:53 pm

pbs sekarang spt tiada ong lg... upko yg lebih umph... upko semakin besar & relevan... itulah yg betul2 ditakuti pbs... sama spt mic yg risau sokngan india beralih kpd parti baru yg ditubuhkan... hanya jony mositun & timbun lagadan yg selalu buat bising di newspaper... kebisingan mereka pula selalunya remeh temeh... kadang2 luar tajuk..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Sun Oct 25, 2009 10:02 pm

pbs dengan Mic ..sama ja perangai bos dia , sammy vellu dengan pairin lebih kurang ja , mau jadi presiden sampai mati mangkali , sekarang memang PBS tinggal nama ja , hidup segan ja ...

UPKO lagi bagus , lagi aktif dan boleh menarik muda mudi join sama , kalau ditempat saya ni yang jual ikan pun kempen jadi ahli UPKO , banyak dorang punya aktiviti , futsal ..main bola , khidmat masyarakat pun dorang ada buat tiap bulan , terasa sangat semangat persaudaraan dan boleh merapatkan ikatan sesama sendiri
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Mon Oct 26, 2009 11:06 pm

tdk lama upko akan lebih hibat drpd pbs.....'pairin baitu salamanya'..... pbs.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Oct 28, 2009 10:10 am

PBS limpas sudah zaman dia , yang ada tinggal kenangan ...orang pun lupa sudah , kalau tiada pairin bikin bising saya rasa orang pun tidak tau sudah psl PBS , dan memang pun kalau ikut sejarah parti2 politik di sabah , cuma bertahan dalam 20 tahun lepas tu tenggelam , USNO ..Berjaya , PBS ,..semuanya ikut jalan dan cerita yang sama ,

bagi saya yang penting ialah ada satu parti yang boleh mewakili suara Pribumi , yang boleh menyatukan Pribumi dalam satu suara agar lebih kuat samada dalam menyuarakan sebarang masalah , tunttutan atau tempat bergantung dikala kecmasan , kalau kita ada saluran dan akar yang kukuh sekurang2nya kita tidak boleh dipermainkan sesuka hati oleh orang lain ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Oct 28, 2009 6:33 pm

itulah tu..... tp pasal kdm ni masing2 mo jadi katua, masing2 mansari pengikut, maka adalah banyak parti kdm..... samua bilang mamparjuangkan kdm..... sia tingu pbs akan tinggalam inda lama lagi..... upko yg meningkat..... urang asli sana pirak pun sdh diurang kasi jd member, hihihihiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Oct 28, 2009 9:14 pm

bagus tu geng , kalau parti dari Malaya boleh datang sini ..kita pun boleh pergi sana Malaya , semua parti Malaya ada sini , UMNO , PAS , MIC , MCA , DAP , PKR , tu HINDRAF pun silap2 ada ..

ngam tu , orang sabah pun ramai juga sana KL , kasi dorang mengundi sana senang cerita ..tidaklah menyusahkan setiap kali mengundi , kompom dorang undi UPKO , kecuali ada parti sabah lain pergi sana ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Wed Oct 28, 2009 9:21 pm

upko sj sana samananjung, kompom upko sj yg buli kimpin2 diurang tu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Thu Oct 29, 2009 3:25 pm

nahh ..apa sudah cerita ni , c jefry sudah letak semua jawatan dia dalam PKR ? nampak gaya macam dia kena main oleh c Anuar ja ..

lepas ini , mungkin dia akan masuk PBS atau Upko atau Umno atau Dap atau entahlahhh ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Oct 30, 2009 6:44 pm

sia mo buat tupik khas utk si jepri, siuk bah serita pasal dia ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
esthercharles
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 25
Registration date : 2010-08-20

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Aug 20, 2010 3:49 am

pukutarap wrote:
sia tingu pun mimang tambunan indada apa2..... sia heran juga sampai sikarang panatik butul diurang sukung si huguan talou..... kawan sia di tambunan bilang, kalou ada apa2 urusan, tarpaksa pigi keningau..... lusu jugakan di daerah sendiri inda dpt buat.....

nda juga bogia...siapa bilang smua urusan mau p keningau? di Tambunan ada hospital, pejabat pendaftaran, PPD, lebri, ada yayasan usahamaju.... jadi masih lagi bah buli buat urusan d Tambunan. Cuma kalau mau makan KFC sama mau shopping yg grand2, p lah juga di keningau.. sia x gia setuju klu bilang Tambunan tu indada apa2.. Ada juga tu nga ndalah maju telampau macam Keningau sebab sikit juga gia urang di Tambunan tu. Klu tiba2 mau buat hotel macam Hotel Juta di Keningau, sikijap ja tu bangkrap sbb x pelanggan. Mau tgk juga bah jumlah penduduk sama kuasa beli dorg macam mana. Klu berabis mau kasi maju padahal populasi urang2 sana x ramai sama kuasa membeli pun kurang sikit.. macam x seimbang pula..

hehe.. sia cuma bagi pendapat baini sebagai anak jati Tambunan. Sia bukan lah penyukung si Huguan tp sia macam nda lah bah situju klu bilang Tambunan ndada apa2. Buli hidup juga sia tu sana... Gumbira juga sia. Kurang juga pilak klu x telampau maju..uhuhu Laughing
Back to top Go down
http://jdm5borneo.blogspot.com
esthercharles
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 25
Registration date : 2010-08-20

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Aug 20, 2010 3:55 am

romeo wrote:
sumbangan c pairin di SABAH memang ada , itu tidak boleh dinafikan , tapi sekarang kita bercakap mengenai sumbangan c pairin di TAMBUNAN , kawasan yang dia wakili selama 33 tahun iaitu sejak 1976 sampai sekarang ..tempat lahirnya dan semua adik beradiknya ,

tidak perlu melihat kawasan lain kerana setiap kawasan ada wakil rakyat sendiri , adalah menjadi tugas dan tanggungjawab setiap Wakilrakyat untuk memajukan atau kearah yang lebih baik kawasan yang diwakilinya , maju mundur miskin kaya sesuatu kawasan itu bergantung pada wakilrakyatnya untuk berusaha ..

isu agama itu terlalu jauh untuk dijadikan alasan , jangan sempitkan isu untuk menafikan kebenaran , penggundi Tambunan tidak semuanya kristian , ramai juga orang islam disana , datang dan lihatlah sendiri pembangunan di Tambunan , adakah berbaloi dengan masa c pairin menjadi YB sana selama 33 tahun ..

ataukah saya tersilap , tolong senaraikan segala jasa dan sumbangan c pairin di TAMBUNAN sejak 1976 sehingga kini ? pun kalau agama dijadikan isu , tolong senaraikan sumbangan c pairin pada gereja di Toboh dari dulu sehingga kini dan sumbangan c pairin pada masjid diTAMBUNAN dari 1976 sampai sekarang , berapa batang paku yang dia sumbangkan kepada pihak masjid ?

padahal manang juga dia di Tambunan time pilihanraya yang 2008. jadi macam mana laitu? Ko tia p mengundi mangkali gia tu hari gaman? Atau ko pun terundi dia?? confused confused
Back to top Go down
http://jdm5borneo.blogspot.com
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Aug 20, 2010 7:46 am

satuju bah juga aku sakapan ko esthercharles...Cool Saya backup ko sabap bini saya org toboh..hahaha...
Back to top Go down
Juin
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 47
Location : KK Bah
Registration date : 2010-08-11

PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Fri Aug 20, 2010 12:45 pm

Yang sia tahu kareta makin banyaklah di Tambunan.... kalau 15 tahun dulu boleh kira itu karita yang limpas di jalanraya.... sekarang mao cari parkin pun susah... terutama hari Khamis...
Back to top Go down
http://www.aljo4u.com/leech
Sponsored content




PostSubject: Re: tambunan tiada apa2   Today at 8:01 am

Back to top Go down
 
tambunan tiada apa2
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Tambunan-
Jump to: