To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Apa yang pemes sanaa Ranau?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Wed Jun 17, 2009 2:51 pm

Berapa berian di Ranau ar ranau 86..dn apa sogitnya? kuda ka, kerbau ka, sapi ka atau apa?
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ranau_86
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 73
Age : 30
Location : ranau sabah
Humor : bia muka buuuruukk..yg penting sisiran!!
Registration date : 2009-06-17

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Wed Jun 17, 2009 2:53 pm

ahaha..mm kalo d tpt sa(area pekan ranau) tu rasa cam teda ja sogit..berian tu pn ikut rundingan kluarga..tp kalo yg kg ulu2 xtau la..hehe cam ada ja sogit..ekekke
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Wed Jun 17, 2009 3:20 pm

Yg dusun muslim yg tdk lg mngaku dusun tp mngaku melayu mcmana..sia rasa semua adat resam dan budaya dusun tu, dorg suda buang mgkali kan..syg skali. Sbnarnya pd sia, kaum itu tdk boleh diubah, bgitu jg dgn adat resam dan kebudayaan. Agama tdk suruh buang bangsa dn budaya ba kan..sudah silap besar ni.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Wed Jun 17, 2009 3:45 pm

btul tu rungkud....... inda tau apa dlm pikiran dorang tu, dusun tttp dusun ba, mana buli tukar2.....
Back to top Go down
ranau_86
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 73
Age : 30
Location : ranau sabah
Humor : bia muka buuuruukk..yg penting sisiran!!
Registration date : 2009-06-17

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Wed Jun 17, 2009 4:05 pm

itu sa xtau la...hehhe..bab hukum sogit ni pn kalo dari sudut agama islam x dibenarkan....jadi agama mesti diutamakan...jgn kerana adat agama diabaikan..tu sy py pndapat la..heheh..yg dusun muslim xmgaku dusun sa xtau la pa mo cakap....tepuk dada tnya kepala..hehe
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Wed Jun 17, 2009 7:42 pm

mana2 org yg tdk mengaku bangsanya mmg teruklah...
Back to top Go down
ranau_86
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 73
Age : 30
Location : ranau sabah
Humor : bia muka buuuruukk..yg penting sisiran!!
Registration date : 2009-06-17

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Wed Jun 17, 2009 7:58 pm

btl tu simbabalad...hehe..tgok ni nick ko kan..terigt sa zaman sklh rndah dulu..suka ni p lastik tu burung simbabalad..heheh Razz
Back to top Go down
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Thu Jun 18, 2009 1:13 am

Rungkud wrote:
Berapa berian di Ranau ar ranau 86..dn apa sogitnya? kuda ka, kerbau ka, sapi ka atau apa?

sia yg 2 tahun lalu pegi memninang sana ranau.. kg tu bekas sumandak sia sana kg.toupos paginatan ranau.. tiada pula sia kena sogit.. diorang minta pun memang berpatutan, jauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh lagi mau sampai 10k.. kalau kamu tanya berapa.. biar la rahsia hahahaha
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
ranau_86
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 73
Age : 30
Location : ranau sabah
Humor : bia muka buuuruukk..yg penting sisiran!!
Registration date : 2009-06-17

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Thu Jun 18, 2009 1:19 am

ahhaa..ada tu sumandak sa kenal dari poginatan..sumil lg tu...tp skrg lost cntack da..ekeke
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Fri Jun 19, 2009 7:19 pm

Sia mesti limpas ini kg kalu sia balik kk dr ldu..oh masih murah berian sana ar..mo kana sari sumandak sana kalu bgini..hihii.

Ini sudah lari tupik sikit ni hahaha..
Ba sapa tau apa yg pemes sana ranau kasi pos sini sapat..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sat Jun 20, 2009 3:05 am

kalau dulu sebut saja pasal ranau mesti org akan sebut poring sama gunung kinabalu... mungkin banyak lagi yg pemes tapi kita tidak tau... yg dari ranau tu kasi tau la apa yg pemes kunun d sana
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jun 21, 2009 11:07 pm

Sia rasa bnyak lg bnda yg pemes saana ranau tu..linda nanuwil belum cerita lagi. Sapa2 tau ttg Linda nanuwail, tulung serita sikit sini. Apa suda jd sama dia? dia di mana suda? apa prkembangannya? sudah mngambang ka mcmana atau suda jd bini datuk ka>>
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jun 21, 2009 11:15 pm

ya, saya pun mo tau juga mcmana sdh dia tu... dulu banyak gosip kita dengar...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jun 21, 2009 11:30 pm

Gossip sbnarnya..ada kbnaran skurang2 50%..jd ada asas mo buat gossip kan..Ba yg tau ttg linda, serita sini..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sat Jul 04, 2009 12:40 am

Rungkud wrote:
Sia rasa bnyak lg bnda yg pemes saana ranau tu..linda nanuwil belum cerita lagi. Sapa2 tau ttg Linda nanuwail, tulung serita sikit sini. Apa suda jd sama dia? dia di mana suda? apa prkembangannya? sudah mngambang ka mcmana atau suda jd bini datuk ka>>

gosip jak bha tue...setau sia selaku org ranau c linda masih belum kawin (ada bf ka teda tue sia nda tau la)....dia mc aktif menyanyi dan bln 3 yg lepas dia ada ikut tue pertandingan bontugan sinding dusun yg diadakan d dewan masyarakat ranau tapi dia nda menang...dia suda tambah slim dan sepa yg berminat kmu datang la p melawat butik dia d 1 borneo.nama butik sia nda ingat suda...hehe...satu yg sia respek c linda ialah dia nda penah lupa bahasa dusun walaupun suda bergelar artis semenanjung...klu dia balik kg masih karas juga dusun dia...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sat Jul 04, 2009 4:47 pm

Ini yg sia bangga sangat dgn org macam ini..bahasa, budaya dan kturunan tdk dilupakan..maknanya, dia seorg yg tdk sombong..nantila sia sari2 itu butik si linda..hihii..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sat Jul 04, 2009 6:29 pm

bagusē...nanti kita serbu butik dia...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sat Jul 04, 2009 11:07 pm

tapi kan... buli sia "on" sama kau ka ally...???
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sat Jul 04, 2009 11:54 pm

"On" macamana tu SS? Laughing Rolling Eyes Question
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jul 05, 2009 12:24 am

SiokSondri wrote:
tapi kan... buli sia "on" sama kau ka ally...???

on apaitu ah?... scratch lol!
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jul 05, 2009 11:11 am

Mangkali dia mgurat ko ba tu ally, sia yg suda mula berangan2 ni pun
kana cansel ni kalu bgini, demi seorg kwn.. Rolling Eyes
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jul 05, 2009 1:08 pm

eiii...bahaya jd sumandak c tuan SS tue...dia suka SS seja bha...hahahha
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jul 05, 2009 4:39 pm

Rungkud wrote:
Mangkali dia mgurat ko ba tu ally, sia yg suda mula berangan2 ni pun
kana cansel ni kalu bgini, demi seorg kwn.. Rolling Eyes

sia suda chek ditred2 lain.. si ally ni indada borang kusung suda... Mad
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Sun Jul 05, 2009 4:40 pm

ally joe wrote:
eiii...bahaya jd sumandak c tuan SS tue...dia suka SS seja bha...hahahha

ha...ha... mandalam...mandalam!
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Mon Jul 06, 2009 10:06 pm

hehe... oo tiada borang kosong sdh pula dia tu... hehehe...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Apa yang pemes sanaa Ranau?   Today at 12:36 pm

Back to top Go down
 
Apa yang pemes sanaa Ranau?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Ranau-
Jump to: