To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Inda Malu ka si Pairin?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Inda Malu ka si Pairin?   Fri Feb 20, 2009 7:48 pm

suba tingu ini...


hanya 1/2 jam driving saja dari tambunan.... tapi tiada letrik?????? apa si pairin bikin?

paranah jadi ketua menteri... sekarang pun masih tim ketua menteri..????? menteri luar bandar lagi...tapi kampung sendiri 1/2 jam guna kereta dari BANDAR Tambunan pun tiada letrik!!!! lepas tu pigi rasmi lagi kunun siptaan org kampung! butul2 kulit muka dia tabal mcm kulit karabau oooo...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Fri Feb 20, 2009 7:50 pm

si hamid jasmin.. cuma petani, ada 6 anak... pun buli tulung kasi letrik sama 16 buah rumah di kg dia. hihiiii... ini akan jadi serita sepanjang zaman ni...malu btul la.. Mad persuma lagi...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Fri Feb 20, 2009 8:37 pm

itulah tu, sakali sia tabasa ini berita, puiiiiiiii sia meluda pasal si pairin pigi rasmi, hihiihihiiiiii...... kawasan sendiri inda buli kasi maju, urang kg sipta sasuatu, nah barabis pigi tumpang nama...... nt masamlah kunun usaha dia tu, idea dia kunun tu...... butul2 kulit gaja punya muka....... inda tau urang2 tambunan sadarka hal ini...... atau diurang turus kagum sama si pairin, hihihihihiiiii...... tambunan oh tambunang........ pairing oh pairing.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Fri Feb 20, 2009 9:47 pm

saya pun ada baca cerita ini, memang memalukan rakyat terpaksa mencari inisiatif sendiri utk hdup apabila wakil rakyat sdh tdk boleh diharap utk membantu masyarakat kg.. tamparan kuat utk pairin, itupun kalau dia pandai malu.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 21, 2009 8:34 pm

Kalu inilah serita yg tersiar di tv hr tu, maka banyak prkara boleh kita hurai berkaitannya.

1. Penciptanya memang berkebolehan wlupun bkn sorg engineer.
2.Menandakan tambunan memang serba serbi ketinggalan
3.Pairin memang gagal sepenuhnya membawa sebarang kemjuan di tempatnya sendiri.
4.Pairin bukanlah huguan siou sebanarnya, tetapi huguan pak turut.
5.Pairin sbnarnya tdk prihatin dgn kesengsaraan penduduk tambunan.
6.Alasan keadaan topografi tambunan menyukarkan penyaluran pembangunan tdk dpt diterima sama sekali..mana lbh susah, buat jambatan pulau pinang ka atau cuma bagi genset di kg2 di tambunan?
7.Agak malang org tambunan memiliki pemimpin agung bernama besar tp merit yg paling kecil. Dan banyak lg tu..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 21, 2009 8:45 pm

butul, nama basar tp merit kisil...... harap2 adalah urang2 tambunan sama2 kita di sini mampartahankan katua diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 21, 2009 9:31 pm

Yg paling baik kalu ada agen atau pamily pairin yg terbaca post2 ini dan menyedari akan rintihan rakyat. Yg kita tdk mau, pairin masih dibuai mimpi lg sprt zaman gemilangnya..masa tu, memang ramai yg respect dia termasuk sia..tp skrg rakyat dah makin pintar dan cerdik dan ini sudah tentu satu cabaran bagi pemimpin...dr segi akademi tdk dpt dinafikan memang ramai sudah educated dan sama tara dgn para pemimpin politik..bezanya kuasa dan tugas yg diamanahkan.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 21, 2009 9:47 pm

sabap itu title inda barapa ditingu lg sikarang, kalou urang2 kg bulilah, title huguan siou tu diurang dingar pun buli takansing, tp yg educated jan haraplah diurang tingu sabala mata...... title yg diurang tingu ialah Dr, Ir..... kalou satakat YB, si bung busur yg masam munyit inda mandi pun title yb..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 21, 2009 10:59 pm

YB busur munyet tia mandi...panjang pangkaynya ni..hahahaaaa..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 21, 2009 11:27 pm

bila sya baca dlm newspaper, saya kagum betul dgn ciptaan tersebut, org kg lg tu.. dan saya juga merasa lucu bila si pairin dtg tumpang sekaki..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Feb 22, 2009 11:02 am

Jd dgn rasa tdk malu..pairin tumpang bangga dan tumpang gembira..mungkin dia bilang, kalu begini rakyat sudah pandai ni, tak payahlah saya buat apa2 lagi dlm hatinya tu..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Feb 22, 2009 12:48 pm

TDK PA LA BA SI PAIRIN TU...... apa pn kita minta dgn dia bkan buli kasi mewah kita pn... klu pn dia sediakan generator tu sama jg kita beli diesel sendiri... duit juga kan... apa yang kita mau sekarang adalah mcmana utk membuka minda rakyat negeri sabah supya tdk terlalu mengharap pada bantuan tetapi berusaha untuk memajukan diri.... pasal kalau kita sentiasa mengharap bantuan sampai bila kita akan d bantu... apa pn kita perlu memikirkan diri kita sendiri kerana apa yang kita buat adalah lebih merujuk pada diri kita........

buat la sesuatu agar kita yang akan membuka mata pemimpin kita dan bukannya pemimpin yang buka mata kita..... kerana kalau pemimpin kita nampak yang kita usahakan sesuatu matanya akan terbuka.... dan dalam situasi ini la yang akan memberi manfaat kepada kita... manala tau klu apa yg kita buat akan di beri sokongan oleh kerajaan... dan mereka akan memberi bantuan utk lebih memajukan usaha kita....

takan la sebagai contoh.... kita mempunyai sebidang tanah.... kita minta jalan raya utk ke tanah kita sedangkan tanah tu belum dia bersih kan atau belum pn mula di usahakan... kerajaan pn pikir klu dia bagi jalan pn belum tau jalan tu di manfaatkan oleh pemohon... belum lagi tau klu tu tuan tanah mau p kasi bersih tu tanah dia mo p tanam2 sigup....

hehehehehe... ni hanya pendapat saja..... belum tau ka btl ka tdk... heheheheehe
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Feb 22, 2009 6:51 pm

ngam tu fonsus, suma itulah bah guna karajaan, guna yb2..... sabap kalou kita inda guna diurang, indada gunalah diurang tu...... kita pili diurang pasal kita mo ada urang jd wakil kita suru minta itu ini bantuan drpd karajaan..... pindik kata, kita pili kasi jd kuli bah bukan jd boss..... kalou inda buli buat, inda payalah jd yb, kalou karajaan pula inda buli tulung rayat, bah inda payalah jd karajaan, kasi ganti sj sama karajaan lain yg buli tulung rayat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Feb 22, 2009 11:04 pm

bukan satakat si pairin yang tidak tau malu....baaaanyak lagi yb-yb kita yang memang tidak tau apa itu malu.yang diurang malu hanyalah bila duit purujik untuk rakyat tidak masuk full dalam pukit diurang.taulah yb ini,bila urang kampung buat kamajuan sondiri,barabis dia bawa wartawan kai tingu.lapas itu kunun,adalah sapot karajaan kapada purujik itu walaupun karat satu sen pun karajaan tidak hulur.yang diurang hulur hanyalah lubang hidung yang kambang purnama di dapan lensa wartawan......sial
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Mon Feb 23, 2009 9:35 am

fonsus wrote:
TDK PA LA BA SI PAIRIN TU...... apa pn kita minta dgn dia bkan buli kasi mewah kita pn... klu pn dia sediakan generator tu sama jg kita beli diesel sendiri... duit juga kan... apa yang kita mau sekarang adalah mcmana utk membuka minda rakyat negeri sabah supya tdk terlalu mengharap pada bantuan tetapi berusaha untuk memajukan diri.... pasal kalau kita sentiasa mengharap bantuan sampai bila kita akan d bantu... apa pn kita perlu memikirkan diri kita sendiri kerana apa yang kita buat adalah lebih merujuk pada diri kita........

buat la sesuatu agar kita yang akan membuka mata pemimpin kita dan bukannya pemimpin yang buka mata kita..... kerana kalau pemimpin kita nampak yang kita usahakan sesuatu matanya akan terbuka.... dan dalam situasi ini la yang akan memberi manfaat kepada kita... manala tau klu apa yg kita buat akan di beri sokongan oleh kerajaan... dan mereka akan memberi bantuan utk lebih memajukan usaha kita....

takan la sebagai contoh.... kita mempunyai sebidang tanah.... kita minta jalan raya utk ke tanah kita sedangkan tanah tu belum dia bersih kan atau belum pn mula di usahakan... kerajaan pn pikir klu dia bagi jalan pn belum tau jalan tu di manfaatkan oleh pemohon... belum lagi tau klu tu tuan tanah mau p kasi bersih tu tanah dia mo p tanam2 sigup....

hehehehehe... ni hanya pendapat saja..... belum tau ka btl ka tdk... heheheheehe

Mentaliti macam ini yg perlu ada pd stiap warga..bagus fonsus. Tp apa yg cuba kita bincangkan disini ialah soal tanggungjawab seorang pemimpin. Salah satu tanggungjawab seorang pemimpin ialah menyediakan kemudahan ASAS termasuk jalan raya, bekalan eletrik dan bekalan air bersih. Kita jg persoalkan komitmen dan ketelusan mereka menjalankan tugas..kita mahukan dorg memikul tanggungjawab penuh komited dan dedikasi..itu saja. Manakala soal sara hidup setiap rakyat adalah atas daya usaha rakyat sendiri..tp dgn syarat kemudahan asas perlu jg diadakan sebgai input krn tanpa input maka output tdk akan dapat dijana.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Mon Feb 23, 2009 4:55 pm

itulah sia bilang, kalou kita mo usaha sendiri sj, kita biar itu yb makan gaji buta sj tiap bulan inda buat apa2 karaja salain drpd pigi rasmi itu ini sj, bagus indada yb kalou begitu...... sabap kalou adapun tp kalou bikin manyampah sj buat apa..... bagus buang jauh2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Tue Feb 24, 2009 8:21 pm

hi hiii... si pairin punya sonyuman mcm dia la pula yg berjaya! inda malu betul... Embarassed
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 28, 2009 3:02 pm

buat senyum2 ja ba si pairin tu...... hahahahaha
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 28, 2009 3:59 pm

Mimang agak mustahil uk seorg pemimpin dpt memberikan semua keperluan rakyat di kawasannya. Tp kita bukan bercerita soal keupayaan memberikan semuanya sb sumber sudah tentu terhad. Apa yg perlu dibuat ialah penyediaan mekanisme..yg boleh diibaratkan memberi joran kpd sseorg yg meminta ikan. Joran ialah input dan ikan adalah output. Ini sudah dpt ikn baru dia tumpang gembira..dr sudut mana yg senyumannya itu masih mampu diukir walaupun dia tdk tahu menahupun.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 28, 2009 5:59 pm

senyuman begini la yg buli menambat hati rakyat jelata lama dulu tapi sekarang... sy tingu mcm senyuman lebih kepada mo minta undi, bukan lagi senyuman yang berhati rakyat dan ingin berbakti dgn rakyat...
Back to top Go down
bighorn
Prebet
Prebet


Number of posts : 76
Registration date : 2008-09-13

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sat Feb 28, 2009 10:15 pm

saya terbaca cerita tu di newspaper, jika sekali pandang mmg memalukan si pairin dtg merasmikannya, sesuatu yg dia sendiri sedar mgkin tiada sumbangan apa2. Tp begitulah kehidupan org politik, mesti pandai meletakkan diri di tempat yg sesuai, betul & pandai mengambil kesempatan.
Back to top Go down
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Mar 01, 2009 7:45 pm

banyak alasan ini karajaan bah kalau kana tanya purujik untuk rakyat,tarmasuklah bah si pairin ini.kata mau kana agihlah....purujik tarlalu basar kos...karajaan pusat bulum aprub permohonan purujik...banyakkkkkk.tapi saban hari kita basa sana suratkabar malah kita pun tidak mungkin mis itu pombentangan belanjawan nagara,bahawa bartapa basarnya kunun agihan kek palsu untuk sabah.kalau dapat kek sebenar,yb makan duluan.sabab itu,jangan heran kalau si pairin tidak dapat kasi maju tambunan dan kondingau...itu samua dalam paransangan suku sakat pomorintah nagara kita.tarapakasalah kita bergiat sondiri mau maju....
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Mar 01, 2009 8:28 pm

mgkin kita boleh buat begini, cuba cari 1 projek yg dikira bagus juga, lepas tu panggil si pairin utk rasmi.. masa perassmian, puji2 dia tinggi2, sebut yg kerana dialah projek dpt dilaksanakan, kerana dialah menjadi inspirasi hngga dpt idea ttg projek tersebut.. lepas tu baru panggil dia utk ucapan, tengok apa komen dia.. Smile
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Mar 01, 2009 8:29 pm

gontulak wrote:
mgkin kita boleh buat begini, cuba cari 1 projek yg dikira bagus juga, lepas tu panggil si pairin utk rasmi.. masa perassmian, puji2 dia tinggi2, sebut yg kerana dialah projek dpt dilaksanakan, kerana dialah menjadi inspirasi hngga dpt idea ttg projek tersebut.. lepas tu baru panggil dia utk ucapan, tengok apa komen dia.. Smile

dia muka tabal suda tu... mangkali dia akun saja...
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Sun Mar 01, 2009 8:38 pm

tiba2 muka selamba sj mengaku, atau memuji2 kerajaan... geram mgkin penganjur rancangan tdk berjaya, hehe...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Inda Malu ka si Pairin?   Today at 8:13 am

Back to top Go down
 
Inda Malu ka si Pairin?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Tambunan-
Jump to: