To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 6 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 6 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Pairin masi relevankah?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Pairin masi relevankah?   Fri Sep 12, 2008 7:21 pm

pd pandapat kamu, si pairin masih relevankah sikarang ini? kanapa?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Fri Sep 12, 2008 11:26 pm

Apa bah pairin buat selama ini? saya tinguk PTI masih banyak lagi. saya masih ingat di satu ketika dulu beliau cakap salah satu sebab dia bergabung dgn UMNO ialah kerana UMNO sudah pun menunjukan usaha2 utk sama2 membasmi PTI. itu kata2 beliau beberapa tahun dulu sewaktu PBS mula2 menyertai UMNO. Tapi apa yg saya nampak..tiada apa2 perkembangan yg diharapkan berlaku.

Mula2 saya sanjung dia sebab pertama dia adalah org KDM juga sama seperti saya. Bagaimana pun akibat persaingan adik beradik beliau utk menjadi pemimpin..satu kesimpulan saya mengenai beliau..Beliau tidak boleh jadi pemimpin samada dari dulu atau sekarang. kenapa? Hal adik beradik pun tidak selesai bagaimana dia menyelesaikan hal rakyat?

Patutlah PTI tidak berkurangan pun.
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 12:25 am

pd pendpt saya, memang pairin tdk relevan lagi. KDM mengagung2kannya dulu kerana dialah yg lantang bersuara ketika pemerintahan usno & berjaya suatu ketika dulu. KDM pd masa itu rasa tertindas, dan sdh tentu mahukan suatu perubahan drastik. Apabila pairin bersuara lantang menentang apa yg dikatakan penindasan, maka muncullah dia sbg pemimpin kdm & digelar huguan siou. Bgamanpun, apabila tahun silih berganti, keadaan politik sering berubah, arus zaman cepat bergerak, maka tinggallah si 'huguan siou' dgn sisa2 kepimpinannya yg sdh dirasakan tdk relevan lagi. Ini terbukti kejadian2 yg berlaku sejak kebelakangan ini spt meminta beliau utk berundur diri. Bila difikir2, spt tiada apa2 yg dilakukan utk membangunkan sabah. Utk memburukkan keadaan lagi, dia pernah berada di dalam, di luar & kemudian di dlm (semula) kerajaan yg memerintah... tiada apa yg berlaku... sekarang lagi, diam seribu bahasa... ketara sangat utk menjaga profile, kedudukan & periuk nasi beliau sendiri...
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 1:15 am

Suatu ketika dulu, Pairin memang huguan siou dan memang patut dia dapat gelaran tu. Sekarang dia bukan tidak releven lagi, tapi dia sudah 'malas' untuk berjuang untuk Sabah seperti dulu. Terutama sejak PBS tidak lagi memerintah negeri Sabah, perjuangannya semakin tertumpu kepada diri sendiri saja. PBS masih boleh menjadi kuat semula sebenarnya, tetapi kita memerlukan pemimpin generasi baru yang lebih berwibawa dan konsisten sesuai dengan zaman ini.

Sepatutnya PBS tidak perlu lagi join balik BN sejak ia keluar dulu. Walau bagaimana pun dalam keadaan politik sekarang saya lebih suka dan lebih baik kalau PBS keluar balik dari BN, tetapi PBS harus bukan lagi di bawah pimpinan Pairin, tetapi seseorang seperti yang saya sebutkan di atas. Apa yang pasti pemimpin baru yang saya maksudkan itu bukannya Dr. Maximus yang sekarang kelihatan semakin 'rimas', tidak sabar2 mahu mengambilalih tempat si Pairin!

Nota: Saya rindu zaman2 ketika pemimpin KDM masih memerintah Sabah. Mungkinkan hal itu masih boleh terjadi lagi?
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 1:32 am

saya setuju dgn komenmu... betul, pbs perlu ada kepimpinan baru & bukannya masih lagi pairin atau maximus (berckp spt umno pula dia sekrg ni). Tp adakah ahli2 pbs yg menonjol?
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 1:34 am

Itu juga yang saya tertanya2 ni niche. Question
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 2:33 am

yg bising2 saya dengar ialah spt herbert timbun lagadan, johny mositun... tp itupun samua tdk berkaliber... spt tdk layak jd peimimpin..
Back to top Go down
bighorn
Prebet
Prebet


Number of posts : 76
Registration date : 2008-09-13

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 2:48 am

setahu saya spt tiada pemimpin2 pbs yg berkaliber... tdk hairanlah jika mereka setakat mengikuti rentak politik shj sekarang ini. Maximus ada, tp dia takkan mengorbankan jawatannya... dia akan berakhir spt leo mogie (sarawak) yg tiada apa2 sehinggalah sekarang. Tengok shapie apdal pun berusaha utk dpt nama melalui usaha menyuruh t/tangan aku janji kpd semua mp bn... kesiannya semua 24 mp sabah tdk mahu sign...hehehe... usaha aku janii tenggelam begitu sj...
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 8:42 am

niche wrote:
yg bising2 saya dengar ialah spt herbert timbun lagadan, johny mositun... tp itupun samua tdk berkaliber... spt tdk layak jd peimimpin..

Dorang ni jadi badut buli la. Dulu masa saya di KB, kesian saja saya tingu si obot tu kana kasi tembirang2 oleh YB2 lain di sana. Inta la siapa lg pemimpin yg kita buli harapkan. Mau cari muka baru kali.
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 8:14 pm

pairin sikarang bukan lagi huguan siou, dia kini huguan talou..... kamu taukah apa arti huguan talou?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 8:20 pm

Huguan talou=Huguan penakut. betul kaitu gaman?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 8:29 pm

butul tu gaman, tingu dia sikarang kalou sakap, play safe sj..... suba tanya dia pasal 16september, antah2 dia bilang, kita sdh ada 31 ogos hari kabangsaan, inda paya ada 2 hari....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 8:40 pm

harap2 dia kasih lapas lah itu jawatan, dan bagi sama urang baru yg fresh.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 8:55 pm

patut sdh lama begitu..... tp bila si sindin sana kiulu bilang pairin lapaslah jawatan, turus dia mo kana ambil tindakan disiplin..... bn pun inda ambil tindakan bila ada urang yg suru pm undur, pbs pula yg kiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssil turus malatah mo ambil tindakan disiplin kunun, sehhhhhhhh!!!!!!!
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Sep 13, 2008 8:59 pm

hahaha..sabar kau gaman..
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Sep 14, 2008 1:23 am

Bah...awas awas kalau mo mengomen...takut nanti ISA cari tau....matai ....
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Sep 14, 2008 2:24 am

Pak B pernah mengikuti wawancara bersama Datuk Pairin beberapa tahun yang lalu...sabanarnya Pak B mengharapkan pairin memberi jawapan atau komen komen yang bernas apabila diajukan soalan atau permasalaan..tapi amat mengecewakan apabila kebanyakan respon atau jawapan yang diberi pleh pairin amat goyah maksudnya...fakta atau maklumat yang diberi tidak ada isi atau point..jawapan yang diberi tidak kukuh...Pak B amat kecewa sebab sebagai pemimpin yang boleh dikira berkelibar...Pairin cuma mampu memberi hujah hujah yang "pointless"...mungkin itulah salah satu sebab kenapa pemimpin atasan sukar untuk memberikan jawatan penting kepada pairin...this is just my opinion...
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Sep 14, 2008 3:33 am

ada betul juga tu pak B. saya sukung sakap kau pukutarap.
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Sep 14, 2008 2:37 pm

kalau dari segi point memang pairing kitingang ni kureng bah..dari zaman remajanya he he si pairing ni dia tergolong setia juga tetapi kurang mahir buat keputusang...

dr jeffry dari segi fakta ada baik dan berani.... tetapi kelemahangnya terlalu berani he he
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Sep 14, 2008 3:25 pm

sabah mimang butul butul memarlukan pamimpin yang bakalibar,bainovatif..bukan yang yang pak turut saja...hihihi Smile
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Sep 14, 2008 6:22 pm

sebelum ini pairin begitu lantang sekali 'konon' menyuarakan suara rakyat... setelah masuk balik dlm bn & mempunyai jawatan timbalan km, suara 'rakyat' yg telah dia dengar selama ini hilang dibawa angin... yg sedihnya, semua begitu, tiada pemimpin (kalau betullah mereka tu peimpin) dlm pbs yg berkaliber... bising dan cakap banyak tu banyak... kalau kamu baca di nespaper, kamu akan nampak tu orang2 pbs yg kerjanya hanya mengulas komen org2 politik yg lain atau mencari kesalahan perkataan oleh org2 politik yg lain. Komen utk hal2 rakyat terlalulah sedikit.
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Sep 14, 2008 6:46 pm

tia tau apa mau jadi sama kita punya negeri ni...yang jadi pemimpin turus manurus jadi kaya raya..penduduk sabah pula turus tertinggal di balakang....
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Tue Sep 16, 2008 12:36 am

Apa yang pasti pemimpin yang ada di Sabah ni sudah berjaya MENGURUS KERING kita semua rakyat di negeri ini... memang pandai mereka menguruskan kita...

wang jadi agenda ahli politik dan bukan masalah rakyat....
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Wed Sep 17, 2008 12:40 am

Tapi kalau dia sudah tidak relevan, kenapa dia masih manang2 lagi setiap kali pilihanraya? atau mungkin ada sesuatu yg tidak kana?
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Wed Sep 17, 2008 12:53 am

mungkin juga minda kita belum dibuka sepenuhnya...atau belum muncul lagi pemimpin yang betul-betul berwibawa yang boleh membawa negeri sabah lebih maju ke depan...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Today at 9:51 pm

Back to top Go down
 
Pairin masi relevankah?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: