To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kalau Pilak ngurat sama ko?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Mon Apr 20, 2009 2:25 pm

Kalu si orut mo mngurat sama PTI..suruh dia sari yg minta tabak sj..supaya dia slamat..hihii..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jun 19, 2009 10:00 pm

Lain2 member macam mana? ada yg mo pti yg mau di tabak saja kah atau mo juga yg suka di tabak pada masa yg sama manabak kita semula juga?

Sakapan saya ni mendalam sikit ni. harap2 member yg lain paham aah..hihihi
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Sun Jun 21, 2009 9:28 pm

Sia paham suda itu..sia mo yg minta tabak sj tp tdk manabak kta..sb kalu kita yg manabak tia sakit malah aramai tii..kalu yg manabak kita..aduina..matai tii..hihii
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Tue Jun 23, 2009 8:59 pm

hahaaaa..bilang miss monkey..mataiiiii Tiii!!! (bukan aramaii ti!) Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Tue Jun 23, 2009 9:07 pm

hahahahahaaa... 'tabak manabak' sdh lumrah... Very Happy
Back to top Go down
rumputt
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 49
Age : 35
Location : Komuniti Utara Sabah
Registration date : 2008-12-08

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Wed Jun 24, 2009 5:31 pm

klu aku..on ja baa...hihihi!! formulanya sama ja tuu... 1+1=3 Laughing
Back to top Go down
http://utarasabah.net
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Wed Jun 24, 2009 6:04 pm

adeehhh. hahahaaa Very Happy
Back to top Go down
tiebisnes
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 112
Registration date : 2009-06-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Wed Jun 24, 2009 7:46 pm

ari tu takajut basar ba sia, ada tu seorang perempuan... punya putih, lawa lagi, cam dusun2 siiikit, muka halus, rambut rebonding...... saya try2 la tegur sambil kasi loghat2 dusun sikit... sekali dia jawab... tune pilak ba!!!! betul2 ooo.. dia rupanya dari sulawesi! klu yg ni mao.. sia ok ja! Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Thu Jun 25, 2009 9:41 pm

tapi timpu hari masa sia pigi indon, aduinaaaaa santk2 bah parampuan sana..... yg sini spesis yg kana buang2 sdh..... tp karana sukup makan, ada duit beli mikap, ada yg tasampur darah sama kita, nah nampak santik sdh......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Thu Jun 25, 2009 9:48 pm

Saya indun ni buat macam mana pun saya mimang enda mau bah..mungkin rupa bulih di kasih santik. tapi genetik kejahatan itu trus ada dalam darah mereka..

banyak perempuan indun yg saya kenal pigi malaysia..dikampung ada laki bah, tapi di malaysia pun ada juga laki tu.

cehhh..palis palis ooh.
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jun 26, 2009 11:16 am

Rungkud wrote:
Sari PTI yg tdk manabak..yg manabak tu suluk sj..kalu bisaya tdk, dia minta tabak sj..hiihiiihhiii..

sa tidak tau pula yang bisaya ni masuk dlm kategori pilak....oooooohhh....

bugis masuk dlm kumpulan pilak juga kah? pasal di smnanjung bangsa bugis ni memang tidk asing lagi...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jun 26, 2009 4:39 pm

salah si tuan rungkud tu.... bisaya tu bumiputara sana beaufort..... mimang rumpun momogun..... yg pti tu visaya, bukan bisaya..... diurang dr pelipin..... tp parampuan diurang masam 'ok2' jugalah..... Very Happy masam itu kfc sakap, hingga menjilat jari..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jun 26, 2009 8:41 pm

menjilat jari saja mana cukup gaman..paling bagus kalau ada gigit2 jari lagi sikit tu.. Very Happy
Back to top Go down
Tagitung
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 4
Age : 29
Location : Kota Morudu
Registration date : 2009-07-23

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Tue Jul 28, 2009 3:45 am

ngah kamurang tidak tau kah?? kwn sa ckp kolou tu pilak birakan... tahi dia bobou butul...... silaka butul...
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Tue Jul 28, 2009 8:07 pm

hehe tagitung, sampai tahi durang pun ko tau busuk betul... hebat kau ni... Very Happy
Back to top Go down
Kiel
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 6
Age : 30
Location : ranau
Humor : sama2 ba kita ni..
Registration date : 2009-07-29

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Wed Jul 29, 2009 10:41 pm

tia tau la pa mo ckp..
tp rasa rimas pun ada klu nampak tu pilak jual rokok seludup..
bikin samak jalan ja..
Back to top Go down
Ramdin Hasim
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 14
Location : Sugut,Beluran.
Humor : Tuhau Tolidus, Osuau olundus...hehehe
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Thu Jul 30, 2009 7:12 pm

Kemarin sa pi jalan2 sana kota marudu...tenampak penjual2 rokok kaki lima.sa nda tau pilak kah apa semua sb ada juga bgis.persoalan nya dimana kah PBT ???
Tiga bulan yg lalu sa pi kota marudu, saya tingu yg menjual di kawasan paasar tani, org2 yang duduk selesa berpondok ada lah bukan org tmptn. Kebiasaan org tmptn bejual di kawasan tepi jaln menuju supermarket mmewa.Tapi kemarin saya tekejut dan hati yg sangat lega,org tmptn ada sudah pondok sesuai dan selesa Didalam kepala saya mudah2an mereka tdk kasi sewa sama org asing premis dorang itu. Apa yg menjadi iktibar saya ialah thn 90an di Check Point bt 32,jln sandakan-lahad datu-kk,majoriti penjual tepi jalan org tmpatan.Sekarang nda nampak sudah sama sekali.Yg nampak org asing......... Sad
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Thu Jul 30, 2009 7:52 pm

bushido wrote:
apa tindakan sumandak2 kalao Pilak ngurat sama ko?

kalo sya kena urat pilak, tgo cara dorg mgurat juga. kalo dorg skadar tegur2 msa kita limpas2 di depan dorg, pura2 tidak dgar saja. kalo dorg mgurat secara gentleman knon, layan jugalah nanti kena ckp sombong pula. tapi jawap yg perlu sja. kalo dorg bagitau sudah yg dorg suka sama sya, sya ckp "sya minta maaf sebab sya sudah ada boyfriend" (wlaupun tidak ada bf sbenarnya).

betul juga kmuorg ckp o, antara suma jenis bansa sya nmpak. asal yg hensom2, mesti org dusun. tu sebab sya minat org dusun. Wink
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Thu Jul 30, 2009 8:48 pm

ya, tp kalau durang mengurat terus tdk henti2, last2 kau yg balik2 mau limpas depan durang tu... tiada hal pun sengaja mau limpas... sb itu ramai org kita kawin sama pti... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Thu Jul 30, 2009 9:33 pm

simbabalad wrote:
ya, tp kalau durang mengurat terus tdk henti2, last2 kau yg balik2 mau limpas depan durang tu... tiada hal pun sengaja mau limpas... sb itu ramai org kita kawin sama pti... Very Happy

hehe.... tidaklah kalo stakat pilak2 yg mnegur & mgurat. kalo org dusun yg hensom2 mgkin boleh lagi kali sya pura2 limpas. biarpun bnyak kali limpas sudah. lagipun, daripada pigi minta urat pilak2, bagus sya layan hensomboy2 d kampung sya, hehe... Smile
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Thu Jul 30, 2009 11:13 pm

nama kaoni bah, LAA atau IAA? Very Happy

sumandak bah kaoni kan? hihihiiiiii..... turus samangat sia oh..... tuan rungkud? gaman? mana sdh kamu? suba kasi tarang sama dia ni..... Smile tp kalou mama sumandak, minta mahaplah...... kalou mama sumandak, biar bapa sumandak yg urus.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jul 31, 2009 11:46 am

pukutarap wrote:
nama kaoni bah, LAA atau IAA? Very Happy

sumandak bah kaoni kan? hihihiiiiii..... turus samangat sia oh..... tuan rungkud? gaman? mana sdh kamu? suba kasi tarang sama dia ni..... Smile tp kalou mama sumandak, minta mahaplah...... kalou mama sumandak, biar bapa sumandak yg urus.....

ooiii tukoi... sumandaklah ba ini gaman pukutarap. nama sya tu Laa. ambil nma kena pggil d rumah ja ba. bagus!!!... ada smangat ILSF, ni yg kita mo. Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jul 31, 2009 5:57 pm

Ramdin Hasim wrote:
Kemarin sa pi jalan2 sana kota marudu...tenampak penjual2 rokok kaki lima.sa nda tau pilak kah apa semua sb ada juga bgis.persoalan nya dimana kah PBT ???
Tiga bulan yg lalu sa pi kota marudu, saya tingu yg menjual di kawasan paasar tani, org2 yang duduk selesa berpondok ada lah bukan org tmptn. Kebiasaan org tmptn bejual di kawasan tepi jaln menuju supermarket mmewa.Tapi kemarin saya tekejut dan hati yg sangat lega,org tmptn ada sudah pondok sesuai dan selesa Didalam kepala saya mudah2an mereka tdk kasi sewa sama org asing premis dorang itu. Apa yg menjadi iktibar saya ialah thn 90an di Check Point bt 32,jln sandakan-lahad datu-kk,majoriti penjual tepi jalan org tmpatan.Sekarang nda nampak sudah sama sekali.Yg nampak org asing......... Sad

he he... jadi mana kes pilak mengurat di sini?
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jul 31, 2009 6:00 pm

laa wrote:
simbabalad wrote:
ya, tp kalau durang mengurat terus tdk henti2, last2 kau yg balik2 mau limpas depan durang tu... tiada hal pun sengaja mau limpas... sb itu ramai org kita kawin sama pti... Very Happy

hehe.... tidaklah kalo stakat pilak2 yg mnegur & mgurat. kalo org dusun yg hensom2 mgkin boleh lagi kali sya pura2 limpas. biarpun bnyak kali limpas sudah. lagipun, daripada pigi minta urat pilak2, bagus sya layan hensomboy2 d kampung sya, hehe... Smile

jadi... ? Perna suda ko kana urat? Laughing
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Fri Jul 31, 2009 8:47 pm

simbabalad wrote:
hehe tagitung, sampai tahi durang pun ko tau busuk betul... hebat kau ni... Very Happy

hahaha...memang hibat tuan tagit**ng ni. tapi saya rasa tersirat dari persakapannya ini ialah pti ini memang bangsa2 yg pengutur..(mimang butul)
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Kalau Pilak ngurat sama ko?   Today at 9:57 am

Back to top Go down
 
Kalau Pilak ngurat sama ko?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Ladies Talk-
Jump to: