To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Pairin masi relevankah?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Dec 06, 2008 10:30 pm

mimang pairin inda relevan sdh.... dia sikarang jaga periuk nasi sj.... kalou dulu dia disanjung rayat, sikarang kalou buli rayat mau panggang dia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Dec 06, 2008 10:41 pm

pukutarap wrote:
mimang pairin inda relevan sdh.... dia sikarang jaga periuk nasi sj.... kalou dulu dia disanjung rayat, sikarang kalou buli rayat mau panggang dia.....

Brutal@ganas juga ko ni pukutarap...sampai mau panggang si pairin....hhiiii..hhiiii
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
meck_talika
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 914
Location : kb-km
Humor : otonob po maa ilo tadau nga waro no BINABANG ku
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Dec 06, 2008 10:44 pm

lapar saya turusss....dangar parakataan panggang ini,tarbayang saya ayammm..tapi si pairin.
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Dec 06, 2008 10:58 pm

jangan ehh marah tau Gorgom kalau gitu....

saya rasa lah PBS sebenarnya sudah tidak ada perjuangan apa-apa lagi... HUGUAN SIOU yang sebenarnya adlaah Dr Jeffry...

HUGUAN TALOU itu biasalah... takkan tak faham kan...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sat Dec 06, 2008 11:29 pm

sia harap ada penyukung pbs atau urang2 kuat si pairin yg basa mesej2 kita ini, atau paling bagus juin kita sini..... supaya kita tau apa serita di pihak diurang..... supaya kita dpt sampaikan bhw si pairin bukan lg huguan siou tp huguan talou.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Wed Feb 18, 2009 10:52 pm

Ketika kerjaan pakatan disondol dajal oleh BN, pairin dan maximus berdiam diri. Bgitu jg dgn dompok dan yg lain2...SAPP terus membisu. Apakah kita yg tdk faham dgn perjuangan mereka atau memng mereka tdk mempunyai sebarang idea utk cuba memanipulasi keadaan ini. Biar si najip pening kepala..inilah masanya utk bangun ketika BN dan UMNO ditahap yg paling lemah krn apabila mereka suda kuat kembali...suara sabah tdk akan kedengaran sama sekali.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Thu Feb 19, 2009 3:56 pm

kalau tingu sekarang ni, inda tau suda apa perjuangan si pairin sebenarnya... mcm indada suda... perjuangan perut sendiri mangkali, PBS tu "Pairin Bah Sia...." sambil dia sonyum2 huguan siou kunu.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Thu Feb 19, 2009 8:29 pm

Kita masih mgharap..sblum pairin ucap sayonara sbg pemimpin..buatlah sesuatu agar namanya tdk teruk terjejas dlm catatan lipatan sejarah politiknya.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Thu Feb 19, 2009 9:37 pm

ok juga tu jd sajarah, huguan siou yg jd huguan talou, hihihihihihiiiiii..... Laughing dikanang turun temurun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Fri Feb 20, 2009 7:57 am

pairin masih relevan dlm arus politik sekarang? saya rasa tidak relevan lagi.. dia banyak diam sekarang.. biasalah mau jaga periuk nasi..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Fri Feb 20, 2009 4:14 pm

Rata2 forumer sependapat pairin tdk relevan lg...so kita perlu jg ada galang gantinya. Selepas pairin, siapa agaknya? Kalu maximus, awal2 lg suda nampak macm tukang bodik sj lepas tu macam guntalou jg...inda buli diharap jg ni.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Jun 06, 2010 6:46 pm

PKR man: Voiceless Pairin should go
Daily Express, Saturday, June 05, 2010

Keningau: Mukim Apin-Apin and Bianong PKR chief, Thomas Lumanid feels Keningau MP, Datuk Seri Panglima Joseph Pairin Kitingan should quit his current posts of Keningau MP and Tambunan Assemblyman.

"He should step down and give the younger generation a chance as he never spoke for the benefit of the people in the rural areas," he claimed.

He said Pairin never seem to speak of the problems faced by the people in the interior, more so in Parliament.

On the security situation here, Thomas said the condition is serious and the government should look into the matter. "I received many complaints about the increasing drug related activities here, and the recent fighting cases here also show that much needed to be done about the security level. People are known to bring knives and weapons in public places to look for their enemies and fight," he said. He urged for more patrols to be made by enforcement personnel.
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Mon Jun 07, 2010 10:20 am

generasi dusun sekarang sudah ramai yag terpelajar , dalam bidang apapun ada yg berbakat , cuma mereka ini tidak mahu menonjol , malas bergiat dalam politik samada kerana tuntutan tugas atau memang tidak berminat ..

kalau pairin mahu lepaskan tampuk kepimpinan PBS atau mahu bersara dalam politik , pasti dia akan serah pada Dusun juga , mungkin dia akan ambil orang Tambunan juga sebagai pengganti , maklum asal usul PBS disana dan merupakan kubu kuatnya ,

sepatutnya PBS ada pemimpin pelapis , pairin punya ramai individu pilihan , semakin lama dia memegang PBS akan semakin pudar sokongan , sekarang ini pun cuma tinggal berapa kerat orang PBS yang ada ..
pun begitu , PBS harus ada dalam persada politik Sabah , PBS tidak boleh dibubarkan ..ada gunanya kemudian hari ,

releven ? Pairin , sammy vellu , Taib mahmud , dorang ni patut berundur ..sudah terlalu lama , bagi peluang orang lain menunjukan bakat kepimpinan ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Mon Jun 07, 2010 7:01 pm

mangkali ada banyak bakat2 baru dan muda, tp kana takan supaya inda munsul..... tingu si sami tu, barabis dia mo kuntrul mic sampai mati...... pbs bagitu juga..... tp butullah, dia banyak diam2 sj sikarang, mo jaga pariuk nasilah katakannnnnn......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Tue Jun 08, 2010 11:07 am

sapatutnya seseorang pemimpin yang sayang kepada parti haruslah memberi peluang dan bimbingan kepada generasi muda.....kunun kunun sayang tatapi sabaliknya confused
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Tue Jun 08, 2010 11:16 am

paling saya terkesan ialah , c pairin tidak pernah dengar suara dia dalam parlimen ...malah kena zoon dengan camera pun jarang2 , mcm tdk wujud c pairin dalam parlimen ,

kalau c bung muktar , c lajim , c marcus , dan yg lain ...ada juga timbul muka dorang , c bung paling menang , terlampau banyak muka dan suara dalam parlimen ,

bukan setakat utk PBS , bangsa kita khususnya ..mesti ada pelapis pada pemimpin2 yg ada sekarang , kalau tidak bangsa kita akan tenggelam dalam perlumbaan semasa , bangsa2 lain semua berlumba2 mencari kelebihan dengan cara sendiri , itu yang patut dorang kena fikir juga ..
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Tue Jun 08, 2010 11:38 am

kogutan ba barangkali di tuan romeo...inda pun dia ada dara tinggi....bagus la ba dia kasi san yang muda muda...inda juga itu dara dia sapat moninggi.... pale
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Tue Jun 08, 2010 2:39 pm

surat kabar ari ni, si pairing bilang dia tau bila mo undur diri..... si sami pun tepikir begitu..... tp bila????? mangkali si pairin pikir ada paluang lg balik jd km.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Tue Jun 08, 2010 3:28 pm

bapak2 menteri memang begitu jawapan dorang , jawapan standard , saya tau bila masa untuk berundur ..' saya tau ', itu yg mahal ..

tapi entah apa dorang jawab kalau dtanya ' apa yg datuk tdk tau ?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Thu Jun 10, 2010 12:18 am

dia mmg tau & sadar diri yg dia inda relevan sdh, tp pasal pawo kreji lah dia masi batakta sikarang..... masam si sami juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Thu Jun 10, 2010 12:03 pm

Sudah adakah anti pairin dalam PBS itu sendiri spt apa yg berlaku dlm MIC?
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Thu Jun 10, 2010 2:04 pm

minkin si gaman romeo kita ada panjalasan kali.....masam mana tuan... Razz
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Thu Jun 10, 2010 11:46 pm

suara2 kedai kopi memang ada , dorang bilang patut si pairin tu kasi laluan sama orang lain ..

masalahnya dorang cuma berani cakap dikedai2 kopi , tiada yg berani cakap terus terang ..kecuali ada sorang dua yg baru2 ni kluar dalam paper , siapa nama dia tu ?
itu pun terus kena bidas sama saturang lg panglima PBS lain , last2 berita tu senya begitu saja ..

budaya dan sikap orang kita tdk memungkinkan akan berlaku seperti kes sammy vellu ..orang kita tdk tergamak , kalau marah atau desak pun main bisik2 ja ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Sun Jun 13, 2010 5:02 pm

urang kita inda barani, pasal tu makin tinggalam..... tp sia sukung juga si pairin pigang pbs sampai pakai tungkat, pbs bapa mama dia punya bah..... masam mic, juga si sami punya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Pairin masi relevankah?   Today at 3:45 pm

Back to top Go down
 
Pairin masi relevankah?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: