To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Jagung Marudu & Gincu

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Jagung Marudu & Gincu   Sun Mar 01, 2009 8:51 pm

wah.... jangung di marudu/bandau mimang menarik... tapi yg bikin herannya ialah, suba kita perhatikan btul2, kebanyakkan penjual2nya semakin seksi... yg tua2 pun begincu!!!! stu trend ka ini aaa?
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Sun Mar 01, 2009 9:07 pm

yakah? hehe 1 perkembangan baru tu ss.. 1 daya penarik pelanggan, tp laki pula yg panik kalau begitu.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Sun Mar 01, 2009 9:59 pm

Ini suda bagus..sambil beli jagung buli jua cuci mata pd yg mudalah yg tuo2 ckit tu..bglah sama org yg patut.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Sun Mar 01, 2009 10:14 pm

inda sadar sdh makan banyak jagung..... sambil tingu2 'pamandangan' santik2, yg inda barapa santik atau mimang inda santik tu, kasi yg patutlah..... masam sia ni, ngam yg muda2 dan santk2 sj, hihihihihiiii..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Mon Mar 02, 2009 8:33 am

takajut ba sya ari tu, sambil dia jual2 jagung, mcm mo melilit lagi sama sia tu. punya wangi. ingatkan ini gerai satu saja ada ni "tarikan"... sekali tu, gerai-gerai lain pun mcm belumba-lumba mo mewangikan diri dan mensantikkan diri...

mungkin bagus juga la... bagus utk bisnes dorang tapi kan, betul ka ni sara aaa...? kadang2 tu kuning juga ni ati bila nampak dorang tapi kesian yg tua-tua dan indada anak sumandak mo jual jagung. ketinggalan la dia tu...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Mon Mar 02, 2009 8:35 am

kawan sekerja saya tanya, ko tulung tanya2 mau sari "mitamong" (amah) di jalan km tu.. mana tau ada sumandak yg mau, dia bilang...

sekali saya sound siiiikit... inda meningu ba tu sumandak sama sia.. jadi sah la dia inda mau jadi mitamong... kawan saya offer RM400.00 lagi ooo mo kerja mitamong... inda tau la berapa pendapatan dorang tu ..
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Mon Mar 02, 2009 10:58 am

Adihh siok..macam enda bagus publisiti ni utk Orang2 kota marudu..

By the way selagi tiada siapa yg kumpilin kita teruskan saja lah topik ni ya..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Wed Mar 04, 2009 4:45 am

hihihihihiiiiiii...... rupa2nya pemes juga kasantikan bah sumandak2 km ni..... siok, dia inda meningu sabap rm400 kisil bah, pandapatan diurang lagi basar, sambil jual2, buli gusip2, pisit2 hp, serita2, beginsu..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Thu Mar 05, 2009 7:00 pm

alphawaves wrote:
Adihh siok..macam enda bagus publisiti ni utk Orang2 kota marudu..

By the way selagi tiada siapa yg kumpilin kita teruskan saja lah topik ni ya..

hiiii... hiii Laughing jan kamu risau aa... yg saya serita ni ada kana mangana dgn kemajuan ba... bukan beginsu tu inda bagus... bagus tu.... siapa yg inda mau lawa kan...!
Back to top Go down
ditabasan
Prebet
Prebet


Number of posts : 58
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Thu Mar 05, 2009 8:03 pm

entah baru brapa kali sya pgi KM, sya pun mau jugalah pgi sana tengok2 itu sumandak KM yg cantik2.. Laughing
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Thu Mar 05, 2009 8:18 pm

santik dan lemah lembut lagi tu... Twisted Evil
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Thu Mar 05, 2009 9:07 pm

pukutarap wrote:
hihihihihiiiiiii...... rupa2nya pemes juga kasantikan bah sumandak2 km ni..... siok, dia inda meningu sabap rm400 kisil bah, pandapatan diurang lagi basar, sambil jual2, buli gusip2, pisit2 hp, serita2, beginsu..... Very Happy

ada masa jalan2 sana bah gaman..mana tau ada juduh, selain sumandak dia yg santik2 tu..pemuda2 dia pun hensem2 masam c paraivagas.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Thu Mar 05, 2009 9:18 pm

hihihihiihiiiii susa mo imagine si paraivagas bah, sia tabayang pula muka si mcgyver, hihihihiiii..... ya salalu sdh sia pigi km, mimang banyak sumandak santik sana...... satakat ini bulum ada judu, mungkin pasal sia talampau hensem.... Rolling Eyes
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Thu Mar 05, 2009 9:22 pm

heheheee.. juduh di tangan urang momugai gaman..hihihi
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Thu Mar 05, 2009 10:30 pm

harap2 adalah sumandak saaaaantik memugai sia, yg inda santik janlah memugai..... Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Fri Mar 06, 2009 10:33 am

lain kali gaman... kalau kao mo p marudu, jan lupa bawa ginsu, bikin kasi hadiah sama tu sumandak2 yg jual jagung... kao beli la yg mahal sikit, yg murah dorang inda tingu tu...
Back to top Go down
Kalawod
Guest



PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Fri Mar 05, 2010 1:27 pm

Test
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Fri Mar 05, 2010 2:01 pm

alamak ..kalau orang marudu terbaca ni post , agak2 apa rasa dihati dorang ? kasihanlah ...

saya rasa penjual itu pakai gincu niat dia bagus , maklumlah orang masuk gerai takkan kita pakai selekeh ja ...muka tiada hiasan langsung , pucat macam mayat , jadi kenalah kasi 'lukis' tu bibir biar lawa siiiiikit ....jangan ter'over' sudahlah ,

nanti kalau selekeh kena komen pula , ' tidak pandai bergaya ..tiada tarikan ' , macam itu perempuan jual alat2 solek mesti kena lawa2 , baru ada semangat orang membeli ..

yang tua2 itu , tidak payahlah ...buang masa ja hemmmm , nanti orang bilang buang tabiat orang tua ni .. Very Happy
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Fri Mar 05, 2010 2:48 pm

salah kah ppuan yg suda brumur pakai gincu? skadar gincu maah....bukan pakai bulu mata palasu.....pakai eyeliner tabal2....ppuan mah brader....kalau pakai pun jan yg tarang/mirah btul smpai 1 batu pun buleh nampak.....itu mmang sa pun nda rasa ke'ngam'an.....auntie sa yg suda brumur 60 thn masi lagi pakai gincu...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Fri Mar 05, 2010 4:54 pm

hihihihiii..... mangkali yg terover baitu yg si sioksendiri sakap..... mimang ada parampuan begitu, masam mo talan sj itu ginsu, hihihiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Fri Mar 05, 2010 8:51 pm

kalau umur 60an tapi memang tinggal dibandar atau pekan , memang biasa pakai gincu dari dulu ...ia bukan satu keganjilan , malahan dorang akan rasa kurang sesuatu kalau tidak pakai gincu berjalan kemana2 ,

orang kampung , yang cuma setahun sekali merasa gincu ...seolah sudah jadi adat mata , sesekali bergincu akan kelihatan pelik ,

apapun , memakai gincu bukanlah satu kesalahan , bukan satu jenayah ..cuma kesesuaian si pemakai itu yang akan jadi perhatian
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Fri Mar 05, 2010 11:21 pm

hihihiiii inda salah.... tp lusu bah kalou tingu masam mo kasi lakat sj itu butul di muka..... ginsu ok, tp kalou mikap tabal butul, hihihihiiii..... sia tabayang itu clown bah..... aduinaaaaa, sdh kita tarajun gaung...... mati sdh samua.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Sat Mar 06, 2010 2:41 am

ha ha ...semua tekan minyak , apa tidak terjun gaung semua ....adeiiii
Back to top Go down
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Sat Mar 06, 2010 4:52 am

Tida payah takut bah. Very Happy ada juga payungterjun tu kerita. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Sat Mar 06, 2010 9:46 am

inda sampat sdh buka payung, sdh lamas mati samua..... tingu, makin tinggalam sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Jagung Marudu & Gincu   Today at 11:21 pm

Back to top Go down
 
Jagung Marudu & Gincu
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Kota Marudu-
Jump to: