To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Tips Beli Barang Online Murah Dari China Dengan Selamat
by SchulzCube Today at 6:55 am

» Tips Cari Jodoh Muslim Online Anda Yang Terbaik
by SchulzCube Tue Jun 12, 2018 7:07 am

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Fri Jun 08, 2018 5:18 am

» Tips Dan Rahsia Dari Seorang Jutawan Homestay Malaysia
by SchulzCube Sat Jun 02, 2018 8:47 am

» Jana Keuntungan dgn Jual Semula Produk MRR
by xbest Mon May 28, 2018 6:32 pm

» Bagaimana Buat DUIT dgn Jual Semula Produk PLR?
by xbest Wed May 23, 2018 12:46 pm

» Tanam Kucai Melalui Ubi Kucai
by xbest Mon May 07, 2018 3:38 pm

» Bisnes Tudung Jana Untung RM15,000 Sebulan
by xbest Thu Apr 26, 2018 8:54 pm

» Bisnes Kereta Sewa Jana RRM25,000 Sebulan
by xbest Fri Apr 13, 2018 3:30 pm

» Seminar Tajwid Luarbiasa 2018
by xbest Wed Mar 28, 2018 2:16 am

» Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa Perubatan
by xbest Sun Mar 25, 2018 9:45 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Sun Dec 24, 2017 2:35 pm

» Jualan HOT Produk Resell Rights Kombo 2017
by xbest Sat Nov 25, 2017 3:09 pm

» Tips Dan Teknik Pemasaran Tanpa Kos Yang Berkesan
by SchulzCube Thu Nov 16, 2017 6:07 pm

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
June 2018
MonTueWedThuFriSatSun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siapa pernah pigi Toboh Baru?

Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Bazooka
Prebet
Prebet
avatar

Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 5:42 pm

hehe sana toboh baru memang banyak sumandak.. lawa2 lg tu... mana sdh si drak10 org toboh baru tu?
Back to top Go down
drakl0r
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 26
Age : 29
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 6:25 pm

Ui banyak suda reply pula ni thread kn..hehe. Ya memang banyak sumandak d Toboh Baru... hujung bulan 4 ni baru sia pulang sana..cuti semester sudah kami time tu.
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan
avatar

Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 7:33 pm

ngamlah tu drak, jumpa gf kau di sana, mgkin sdh dikebas jantan lain, hehe..
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal
avatar

Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 10:33 pm

simbabalad wrote:
ngamlah tu drak, jumpa gf kau di sana, mgkin sdh dikebas jantan lain, hehe..

hahahaha... sampai d kebas jantan lain arr... tdk pa drak... banyak lagi pilihan lain... sambil2 tu pilih2 la utk kitaorg sekali yer... hahahaha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 11:50 pm

hihihiiiii sia pun mau sumandak toboh baru..... jan lupa ah drak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal
avatar

Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 3:31 am

ba drak... apa lagi... ko kasi kenal2 la... yahahaahaha
Back to top Go down
drakl0r
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 26
Age : 29
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 8:56 pm

Ui masih single lagi sia ni..hehe. Belum lagi ada sumandak... hehe.
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 9:15 pm

rugi... carilah sumandak sana kg kau tu ramai sumandak sana, cantik2 lagi. Very Happy
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal
avatar

Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 10:44 pm

Rugi la ko drak... punya ramai sumandak cantik2 sana kg ko tu... ko cari la ba 1... jan saja saudara...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 11:24 pm

antah2 si drak ni inda barapa suka sumandak, hiihhihiiii..... Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
drakl0r
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 26
Age : 29
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 11:37 pm

pukutarap wrote:
antah2 si drak ni inda barapa suka sumandak, hiihhihiiii..... Smile

Ui tida lah...palis2. hehe

fonsus wrote:
Rugi la ko drak... punya ramai sumandak cantik2 sana kg ko tu... ko cari la ba 1... jan saja saudara...

Ya banyak yang cantik2..tapi kebanyakan yang cantik2 tu ada kaitan sama sia..jadi x buli lah...hehe.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 11:53 pm

bah kalou yg santik2 ada kaitan sama kao, kao ambil yg inda santik, hihihihiiiii..... yg santik2 surung sama sia..... sia mo baaaaaaanyak gf, mo sari salun bini bah..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal
avatar

Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Thu Apr 02, 2009 12:57 am

hahahah...... mencari salun bini suda si pukutarap.... ba drak apa lagi... kasi rekomen la si pukutarap sama org toboh baru...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Thu Apr 02, 2009 3:42 pm

ya, bg yg santik2 ok..... yg inda santik kao ambillah pasal kao bilang yg santik2 ada kaitan saudara sama kao....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal
avatar

Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Fri Apr 03, 2009 12:13 am

susah mo cari yg indah santik d toboh baru... walau pn muka inda berapa santik... tp body mengancam bah... yahahahah
Back to top Go down
Lai
Prebet
Prebet


Number of posts : 2
Registration date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Fri Oct 02, 2009 8:17 pm

[i]aku slalu ba tu limpas2 saja mau jg pigi cuba tgk keadaan ba
tapi takut jg klau tiba2 ada bom malatop.....!!! sapsai la tu
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 12:22 pm

ramai sodara sa sana tu , sepupu , makcik , anak buah ...tapi lama sudah sa tidak pigi sana toboh baru , keningau ja pun mungkin 8 tahun sdh tidak pigi sana ..

kadang2 rindu juga dengan kaum kerabat , banyak majlis2 keluarga yang ketinggalan tidak dapat ikut serta ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 8:44 pm

sia pun inda silap sia, sdh lebi 5 taun inda pigi keningau..... beliau sia bilang ada juga sudara sana tp indatau di mana.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 9:22 pm

sya tdk pernah pigi Toboh Baru. namapun baru skrg sya dgar, hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 11:20 pm

bah, buli atur tu kita pigi tingu2 sana keningau..... ka kuta belud ka? nt sia pigi sari ka sana.... mana gia kg kao?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sun Oct 04, 2009 2:40 pm

memang asal usul orang Toboh baru tu dari tambunan , tapi dari pelbagai kampung ..bukan dari kg Toboh ja , ada dari kg patau , dari sunsuron , dari Libang , banyak lagi la ..

kampung2 lain pun macam tu juga , orang apin2 asalnya dari Tambunan juga , ada dari Madsangoh , kerokot ulu , garas , Patau , macam2 ..Kg Bayangan pun juga asal adalah dari Tambunan , ada dar kumawanan , ada dari pahu , libang , nukakatan , randagong , sumalang dsb ..

pendekkata kebanyakan kampung [rata2..]di keningau pada asalnya orang dari Tambunan , sampai ke sook ..seperti kpg Merampong asalnya dari Kumawanan , cuma migrasi penduduk suatu ketika dulu [ awal 60an mangkali ] ..masih ramai yang berhubungan dengan kampung asal mereka terutama generasi Tua , generasi Baru ada yang telah lupa sejarah dan tidak mengambil tahu cerita lama lagi ..sehingga ada yang terkawin dengan sepupu dan makcik sendiri baru tahu cerita sebenar ,
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sun Oct 04, 2009 2:46 pm

saya pun ada saudara sana kg toboh baru...saya tau toboh baru mejoriti penduduk berasal dari toboh, tambunan.tapi aku heran sekolah rendah yg didirikan bukan pula sk toboh baru, tapi sk luagan.penyanyi tempatan yg agak pemos, george pudon pun berasal dari kg toboh baru. mengikut cerita kawasan toboh baru dan kg yg berdekatan seperti kg tudan baru dulunya penempatan org jepun masa perang dunia ke2.
itu sb tentera besekutu kasi bom dan banyak bom yg tdk meletup.dipercayai berpuluh puluh lagi bom yg tertanam disana.untuk menjamin keselamatan setempat sepatutnya pihak berkuasa mengambil inisiatif untuk mencari dan memusnahkan bom bom tersebut.
Crying or Very sad
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sun Oct 04, 2009 2:55 pm

romeo wrote:
memang asal usul orang Toboh baru tu dari tambunan , tapi dari pelbagai kampung ..bukan dari kg Toboh ja , ada dari kg patau , dari sunsuron , dari Libang , banyak lagi la ..

kampung2 lain pun macam tu juga , orang apin2 asalnya dari Tambunan juga , ada dari Madsangoh , kerokot ulu , garas , Patau , macam2 ..Kg Bayangan pun juga asal adalah dari Tambunan , ada dar kumawanan , ada dari pahu , libang , nukakatan , randagong , sumalang dsb ..

pendekkata kebanyakan kampung [rata2..]di keningau pada asalnya orang dari Tambunan , sampai ke sook ..seperti kpg Merampong asalnya dari Kumawanan , cuma migrasi penduduk suatu ketika dulu [ awal 60an mangkali ] ..masih ramai yang berhubungan dengan kampung asal mereka terutama generasi Tua , generasi Baru ada yang telah lupa sejarah dan tidak mengambil tahu cerita lama lagi ..sehingga ada yang terkawin dengan sepupu dan makcik sendiri baru tahu cerita sebenar ,

saya bersetuju dgn sdr romeo...saya diceritakan oleh ayah saya dulu mereka berhijrah ke keningau dari tambunan dgn berjalan kaki saja. berhari hari mrk berjalan, akhirnya mereka mencari penempatan yg sesuai dan masing2 lah mendirikan kg.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Mon Oct 05, 2009 3:14 am

saya ramai sepupu disana tu , ada yang pernah berjumpa/kenal dan ada juga yang tidak pernah berjumpa/mengenali seumur hidup , cuma nama bapa atau ibu dorang ja yang saya tau , maklum masing2 sibuk dan berjauhan , tambahan lagi bagi yang sudah beranak pinak memang agak susah untuk berjalan mengunjungi sanak sodara ...

sk luagan , saya pun kompius juga napa bagi sekolah nama tu , kenapa tidak sk Toboh baru ja ? mungkin sebab sudah ada nama sk Toboh sana Tambunan ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Oct 06, 2009 9:44 pm

pukutarap wrote:
bah, buli atur tu kita pigi tingu2 sana keningau..... ka kuta belud ka? nt sia pigi sari ka sana.... mana gia kg kao?

ba, buli gaman. nanti kao sari sadza sya d sana pekan kuta bulud. Razz
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   

Back to top Go down
 
Siapa pernah pigi Toboh Baru?
Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: