To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siapa pernah pigi Toboh Baru?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 5:42 pm

hehe sana toboh baru memang banyak sumandak.. lawa2 lg tu... mana sdh si drak10 org toboh baru tu?
Back to top Go down
drakl0r
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 26
Age : 27
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 6:25 pm

Ui banyak suda reply pula ni thread kn..hehe. Ya memang banyak sumandak d Toboh Baru... hujung bulan 4 ni baru sia pulang sana..cuti semester sudah kami time tu.
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 7:33 pm

ngamlah tu drak, jumpa gf kau di sana, mgkin sdh dikebas jantan lain, hehe..
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 10:33 pm

simbabalad wrote:
ngamlah tu drak, jumpa gf kau di sana, mgkin sdh dikebas jantan lain, hehe..

hahahaha... sampai d kebas jantan lain arr... tdk pa drak... banyak lagi pilihan lain... sambil2 tu pilih2 la utk kitaorg sekali yer... hahahaha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Mar 31, 2009 11:50 pm

hihihiiiii sia pun mau sumandak toboh baru..... jan lupa ah drak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 3:31 am

ba drak... apa lagi... ko kasi kenal2 la... yahahaahaha
Back to top Go down
drakl0r
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 26
Age : 27
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 8:56 pm

Ui masih single lagi sia ni..hehe. Belum lagi ada sumandak... hehe.
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 9:15 pm

rugi... carilah sumandak sana kg kau tu ramai sumandak sana, cantik2 lagi. Very Happy
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 10:44 pm

Rugi la ko drak... punya ramai sumandak cantik2 sana kg ko tu... ko cari la ba 1... jan saja saudara...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 11:24 pm

antah2 si drak ni inda barapa suka sumandak, hiihhihiiii..... Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
drakl0r
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 26
Age : 27
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 11:37 pm

pukutarap wrote:
antah2 si drak ni inda barapa suka sumandak, hiihhihiiii..... Smile

Ui tida lah...palis2. hehe

fonsus wrote:
Rugi la ko drak... punya ramai sumandak cantik2 sana kg ko tu... ko cari la ba 1... jan saja saudara...

Ya banyak yang cantik2..tapi kebanyakan yang cantik2 tu ada kaitan sama sia..jadi x buli lah...hehe.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Wed Apr 01, 2009 11:53 pm

bah kalou yg santik2 ada kaitan sama kao, kao ambil yg inda santik, hihihihiiiii..... yg santik2 surung sama sia..... sia mo baaaaaaanyak gf, mo sari salun bini bah..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Thu Apr 02, 2009 12:57 am

hahahah...... mencari salun bini suda si pukutarap.... ba drak apa lagi... kasi rekomen la si pukutarap sama org toboh baru...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Thu Apr 02, 2009 3:42 pm

ya, bg yg santik2 ok..... yg inda santik kao ambillah pasal kao bilang yg santik2 ada kaitan saudara sama kao....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Fri Apr 03, 2009 12:13 am

susah mo cari yg indah santik d toboh baru... walau pn muka inda berapa santik... tp body mengancam bah... yahahahah
Back to top Go down
Lai
Prebet
Prebet


Number of posts : 2
Registration date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Fri Oct 02, 2009 8:17 pm

[i]aku slalu ba tu limpas2 saja mau jg pigi cuba tgk keadaan ba
tapi takut jg klau tiba2 ada bom malatop.....!!! sapsai la tu
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 12:22 pm

ramai sodara sa sana tu , sepupu , makcik , anak buah ...tapi lama sudah sa tidak pigi sana toboh baru , keningau ja pun mungkin 8 tahun sdh tidak pigi sana ..

kadang2 rindu juga dengan kaum kerabat , banyak majlis2 keluarga yang ketinggalan tidak dapat ikut serta ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 8:44 pm

sia pun inda silap sia, sdh lebi 5 taun inda pigi keningau..... beliau sia bilang ada juga sudara sana tp indatau di mana.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 9:22 pm

sya tdk pernah pigi Toboh Baru. namapun baru skrg sya dgar, hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sat Oct 03, 2009 11:20 pm

bah, buli atur tu kita pigi tingu2 sana keningau..... ka kuta belud ka? nt sia pigi sari ka sana.... mana gia kg kao?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sun Oct 04, 2009 2:40 pm

memang asal usul orang Toboh baru tu dari tambunan , tapi dari pelbagai kampung ..bukan dari kg Toboh ja , ada dari kg patau , dari sunsuron , dari Libang , banyak lagi la ..

kampung2 lain pun macam tu juga , orang apin2 asalnya dari Tambunan juga , ada dari Madsangoh , kerokot ulu , garas , Patau , macam2 ..Kg Bayangan pun juga asal adalah dari Tambunan , ada dar kumawanan , ada dari pahu , libang , nukakatan , randagong , sumalang dsb ..

pendekkata kebanyakan kampung [rata2..]di keningau pada asalnya orang dari Tambunan , sampai ke sook ..seperti kpg Merampong asalnya dari Kumawanan , cuma migrasi penduduk suatu ketika dulu [ awal 60an mangkali ] ..masih ramai yang berhubungan dengan kampung asal mereka terutama generasi Tua , generasi Baru ada yang telah lupa sejarah dan tidak mengambil tahu cerita lama lagi ..sehingga ada yang terkawin dengan sepupu dan makcik sendiri baru tahu cerita sebenar ,
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sun Oct 04, 2009 2:46 pm

saya pun ada saudara sana kg toboh baru...saya tau toboh baru mejoriti penduduk berasal dari toboh, tambunan.tapi aku heran sekolah rendah yg didirikan bukan pula sk toboh baru, tapi sk luagan.penyanyi tempatan yg agak pemos, george pudon pun berasal dari kg toboh baru. mengikut cerita kawasan toboh baru dan kg yg berdekatan seperti kg tudan baru dulunya penempatan org jepun masa perang dunia ke2.
itu sb tentera besekutu kasi bom dan banyak bom yg tdk meletup.dipercayai berpuluh puluh lagi bom yg tertanam disana.untuk menjamin keselamatan setempat sepatutnya pihak berkuasa mengambil inisiatif untuk mencari dan memusnahkan bom bom tersebut.
Crying or Very sad
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Sun Oct 04, 2009 2:55 pm

romeo wrote:
memang asal usul orang Toboh baru tu dari tambunan , tapi dari pelbagai kampung ..bukan dari kg Toboh ja , ada dari kg patau , dari sunsuron , dari Libang , banyak lagi la ..

kampung2 lain pun macam tu juga , orang apin2 asalnya dari Tambunan juga , ada dari Madsangoh , kerokot ulu , garas , Patau , macam2 ..Kg Bayangan pun juga asal adalah dari Tambunan , ada dar kumawanan , ada dari pahu , libang , nukakatan , randagong , sumalang dsb ..

pendekkata kebanyakan kampung [rata2..]di keningau pada asalnya orang dari Tambunan , sampai ke sook ..seperti kpg Merampong asalnya dari Kumawanan , cuma migrasi penduduk suatu ketika dulu [ awal 60an mangkali ] ..masih ramai yang berhubungan dengan kampung asal mereka terutama generasi Tua , generasi Baru ada yang telah lupa sejarah dan tidak mengambil tahu cerita lama lagi ..sehingga ada yang terkawin dengan sepupu dan makcik sendiri baru tahu cerita sebenar ,

saya bersetuju dgn sdr romeo...saya diceritakan oleh ayah saya dulu mereka berhijrah ke keningau dari tambunan dgn berjalan kaki saja. berhari hari mrk berjalan, akhirnya mereka mencari penempatan yg sesuai dan masing2 lah mendirikan kg.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Mon Oct 05, 2009 3:14 am

saya ramai sepupu disana tu , ada yang pernah berjumpa/kenal dan ada juga yang tidak pernah berjumpa/mengenali seumur hidup , cuma nama bapa atau ibu dorang ja yang saya tau , maklum masing2 sibuk dan berjauhan , tambahan lagi bagi yang sudah beranak pinak memang agak susah untuk berjalan mengunjungi sanak sodara ...

sk luagan , saya pun kompius juga napa bagi sekolah nama tu , kenapa tidak sk Toboh baru ja ? mungkin sebab sudah ada nama sk Toboh sana Tambunan ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Tue Oct 06, 2009 9:44 pm

pukutarap wrote:
bah, buli atur tu kita pigi tingu2 sana keningau..... ka kuta belud ka? nt sia pigi sari ka sana.... mana gia kg kao?

ba, buli gaman. nanti kao sari sadza sya d sana pekan kuta bulud. Razz
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Siapa pernah pigi Toboh Baru?   Today at 12:31 pm

Back to top Go down
 
Siapa pernah pigi Toboh Baru?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: