To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 why sabahan are blind...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 4:04 pm

sia dpt email...

Hello friends

Have any of you realized how many new "faces" are now taking up management roles and supervisor roles in KK/Sabah who are not local? I am not talking about filipino's with mycards and bought birth certificates.

I am talking about West Malaysian's who are now in the state (and let's not forget Sarawakians) who are working WITHOUT work permits and are over-staying beyond the limit.

More and more people are migrating to Sabah, taking up jobs which should otherwise be for sabahans. Our agreement with the federal government allows for our state immigration department to vet and either approve or disapprove work permit applications.

However, how does it work if our head of immigration in Sabah is not a sabahan, and the officers under him are, for the most part west malaysian themselves.

Go to 1Borneo, or Wisma Merdeka or Center point, and you realize how foreigners are now taking over the jobs that local's should be getting first ahead of outsiders.

We have a unique scenario whereby we have our OWN immigration department and our own immigration laws. But, the need to protect the job market in KK is being ignored by the people who monitor our borders and also grant work permits.

Do you realize it is possible to get your work permit approved in 3 hours in KK without having to go to the immigration department at the new federal building and instead getting a runner to do the work for you? There is also NO NEED to fill in any forms. This is what foreigners are doing and it is not only disappointing, but already a norm. We talk about the problems of illegals buying mycards (which is still going on, notice how the topic has been swept under the carpet since last year and Najib's commitee to investigate the problem has done NOTHING since then?), but if we cannot even control people who shouldn't be in the state working in the first place, why bother talking about the mycard problem?

Do you know how difficult it is to get a work permit in sarawak? They (the sarawak immigration) is not only very strict but you are limited to only being allowed to stay in sarawak for no more than 1 month at a time!

Most 5 star resorts are now hiring foreigners to run heads of departments, finance departments, food and beverage roles and so forth. Sabahans have vast experince in the hotel and tourism industry BUT, why are these hotels and resorts allowed to continue to hire foreigners when our own talent is displaced and forced to seek job opportunities outside the state, as far as working all the way in Hong Kong, Singapore and Australia? Does it make sense?

My other issue I have with our government is the ease of foreigners coming to work in sabah under tourist visa's and then running across to brunei every 1 month or 3 months to come back in to the state with a new immigration stamp. It does not take a rocket scientist at an immigration counter to realize when a mat salleh or pakistani trader or indonesian has been coming in and out of the state regularly. But, our immigration department turns a blind eye to this and just LET'S THEM IN.

Example: Go to KL these day's and you realize there are more bangladeshi's in the city than malaysians. Infact, a famed IT shopping center next to bukit bintang is now known as bangla-IT center instead of its famed name we have all known it to be. And most of the chinese businessmen in this particular IT building have moved to the newer Plaza Low Yatt instead.

If the government is serious about solving the number of illegals in the country and putting an end to problems with crime in this country, and jobless situations among Malaysians, it can.

But does it want to? Or is it just typical malaysian talk...cakap saja, but no action. But, as we have realized over the year's, its so typically malaysian, isn't it?

airbus320.


...... masam butul juga sakapan dia......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 8:31 pm

Ya.. butul juga si airbus cakap tu.. tapi bukanlah sabahan ini blind.. cuma tinggal malat-kalat mintong tu pendatang bakarja, sadangkan sabahan sendiri ramai yang manganggur.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 8:58 pm

mungkin juga pasal kita inda buli buat apa2...... bukan inda mo buat, tp inda dpt buat apa2 pasal ini karajaan bukan sabalah kita..... kita bising2 pun tp kalou karajaan relax sj, kita rayat gigit jari juga...... kita marah2 pun, bila sampai eleksen, karajaan bg gula2, turus kita lupa dunia...... dan inilah yg berturusan sampai sikarang, antah2 sampai bila2.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 9:39 pm

Aduh perkara ini enda habis2..sakit hati mendengarnya..macam mana bah mo kasih hapus satu kali para2 pendatang illegal ni..selagi mereka ni ada selagi itu lah seperti ada duri dalam daging bah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 9:42 pm

mungkin perlu buat sasuatu yg 'extreme' bah mangkali barulah karajaan buka mata...... kalou satakat merungut2, atau kasi masuk porum, dimonstrasi, gerenti karajaan inda tarasa apa2pun...... jd mo buat sasuatu yg extreme......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 9:55 pm

Betul gaman..itu yang saya bilang dari dulu lagi..kasih matai saja satu2 dan buang sana parit siring2 jalan.

Saya teringat satu buku menceritakan mengenai drakulla ni. iaitu peperangan antara tentera turki yang besar dgn para penduduk sebuah daerah kecil di romania..

kalau dari segi logik mimang lah org kampung tersebut tidak dapat menang dalam peperangan tersebut, bagaimana pun ketuanya yang di gelar sebagai drakulla mendapat satu idea..iaitu dengan setiap tentera turki yang mereka dapat akan di bunuh dengan kejam contohnya di sula, di bakar dan sbginya.

Apabila tentera turki melihat perkara ini tentera mereka lari meninggalkan kampung tersebut..

Jadi berbalik dgn isu pendatang2 di sabah ini..kita kena buat sesuatu yang akan meninggalkan kesan dalam hari para PTI ini bahawa sabah bukan satu tempat yg selamat utk mereka datang..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 10:00 pm

itulah tu, kalou satakat harap karajaan pigi tangkap & kasi masuk jil, sampai kusing batanduk pun mimang indada apa2 kasan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 10:05 pm

depan kita diaurang tangkap tu gaman..belakang kita di kasih lepasnya semula.

kalau enda pun tangkap 5 orang..di kasih gembar germbur sana news paper kunu..tangkapan terbesar dalam sejarah hari ini..sedangkan ada 5 juta lagi sana sambunyi di kebun2 kelapa sawit..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Fri Mar 27, 2009 10:26 pm

'why sabahan are blind'..... kita sabanarnya inda buta, suma inda buli buat apa2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sat Mar 28, 2009 7:19 am

kalau kita kasi mati pti 1 urang, diurang akan balas 10 urang... ini jadi masalah pula. Apa kata kalau kita ancam menteri2 BN-UMNO yang tidak prihatin terhadap perasaan rakyat sabah...
Back to top Go down
sonsomido
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-03-26

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 12:17 am

umpama beginikah... katalah kita ni tdk suka buang sampah, tp kerana semua org buang sampah, merata2 tempat, kita pun tdk kisah lg maka kita pun ikut membuang sampah... tdk kisahlah akan mencemar dunia kita atau tdk. Bolehkah begitu? Bolehkah kita berlagak mcm majoriti pemimpin2 sekarang yg kelihatan mcm tdk mementingkan keadaan rakyat tulin sabah? yg kelihatan lebih memberi 'muka' kpd pti drpd rakyat sabah sejati? bolehkah kita setakat tutup telinga atau pejam mata sj? apa jadi, jadilah...? durang boleh, tau kenapa? sb durang sdh 'berjaya' melupakan nilai2 moral & etika demi kuasa, politik, pengaruh dsb...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 11:48 am

kesalahan bukan di pihak PTI 100 % bah, kan? Pepatah bilang di mana ada gula di situ ada semut..
negeri kita macam gula, pti mcm semut.. Adalah tanggungjawab kerajaan untuk membendung semut2 ini supaya tidak mengerumuni negeri kita.
semut2 ini tak beretika... yang diurang utamakan ialah mengambil kesempatan. "ambil kesempatan" ialah simpulan bahasa yang membawa maksud memenafaatkan kelemahan orang lain atau kelalaian orang lain.
Adahkah saya mengatakan orang tempatan lemah? Ya.. tapi bukan lemah bodoh cuma orang tempatan tidak aggresif. Adakah saya mengatakan orang tempatan lalai? Ya... tapi saya tujukan kepada pemimpin2 yang lalai melindungi negeri ini...
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 8:39 pm

pti bersalah kerana masuk haram... jd apa sj yg mereka buat sini sabah adalah tdk betul kerana mereka sdh masuk haram in the first place... dan kelemahan di pihak kita (kerajaan) kerana walaupun tau yg mereka ni pti, kerajaan tdk ambil tindakan drastik yg boleh mengawal keadaan ini secara berkesan... malah ada pihak2 dlm kerajaan yg mengambil kesempatan drpd kewujudan pti ini utk mendpt kedudukan & kuasa dlm politik... dan walaupun umum tau bhw hal ini mmg benar2 berlaku, kerajaan masih relax dlm aircond... rakyat merungut & terus merungut...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 9:19 pm

sekarang ni ada satu trand orang PTI ini, maklum bahawa mereka ini begitu senang mendapatkan IC di sabah..mereka juga bijak, setelah mendapat ic mereka tidak akan terus menetap di sabah tapi sebaliknya bergegas terbang ke semenanjung..

Disana mereka memperkenalkan diri sebagai orang2 sabah kepada orang2 melayu SM. dan pengalaman saya menukar ic kepada ic yang baru suatu ketika dulu..memang tiada apa2 pemeriksaan secara menyeluruh kesahihan ic tersebut. (*mungkin ini juga satu strategi Kerajaan amino menghalalkan mewujudkan PTI ini)..

apa bila mereka memperkenalkan diri sebagai org sabah..maka org2 semenanjung tiada pilihan lain tapi seolah2 bersetujulah..sungguh pun 'orang2 sabah' ini pandai bercakap bahasa jawa, kerinci, bugis dan sbginya.. amat menghairankan..

Strategi para pti ini seterusnya ialah berkahwin dgn org melayu..mengikut pemerhatian saya..rata2 org melayu di SM sebenarnya amat suka jika anak2 dara mereka mendapat jodoh dgn org sabah, kerana di ketahui bahawa org2 sabah ini baik2..jadi apabila "org2 sabah" ini meminta anak2 mereka..mereka tanpa sebarang bantahan bersetuju...

Selepas itu generasi keduanya tiada lagi kana mengena dgn PTI tapi sudah menjadi melayu...

PTI ini sebenarnya terancang.. antara lain tersirat dari sini ialah..mungkin juga ini ada kena mengena satu perang saraf kerajaan indonesia kepada kerajaan malaysia, pasal rata2 anak2 keturunan Pti ini masih berat sebelah indon..ambil contoh saja perlawanan badminton..mereka sama sekali tidak menyokong malaysia malahan sebaliknya mencaci setiap kali adanya perlawanan badminton atau perlawanan bola sepak..sedangkan mereka ini penduduk malaysia dan sudah diiktiraf sebagai warganegara..

Kenapa macam ini? macam saya katakan tadi perkara ini memang sudah terancang..si bapa (pti) ini akan terus menyemaikan semangat anti malaysia dan melayu kepada anak2 mereka dan anak2 mereka juga akan berbuat perkara yang sama kepada anak2 mereka nanti..

Dan apbila perang meletus antara indonesia dan malaysia..kerajaan indonesia sudah tidak payah utk menghantar tenteranya..kerana tentera sedia ada sudah berada di malaysia..

saya bohong? Pergi saja di forum topix..rata2 indon yang menyelarkan malaysia adalah indon yang berada di malaysia..
Back to top Go down
paraivagas
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 265
Age : 36
Location : Sabah
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 9:24 pm

Salam semua ... ni kejadian pti di ldu http://cpnews2u.blogspot.com/2009/03/tembak-menembak-di-pasar-besar-lahad.html
Back to top Go down
http://www.sabahforex.com
sonsomido
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-03-26

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 9:51 pm

alphawaves wrote:
sekarang ni ada satu trand orang PTI ini, maklum bahawa mereka ini begitu senang mendapatkan IC di sabah..mereka juga bijak, setelah mendapat ic mereka tidak akan terus menetap di sabah tapi sebaliknya bergegas terbang ke semenanjung..

Disana mereka memperkenalkan diri sebagai orang2 sabah kepada orang2 melayu SM. dan pengalaman saya menukar ic kepada ic yang baru suatu ketika dulu..memang tiada apa2 pemeriksaan secara menyeluruh kesahihan ic tersebut. (*mungkin ini juga satu strategi Kerajaan amino menghalalkan mewujudkan PTI ini)..

apa bila mereka memperkenalkan diri sebagai org sabah..maka org2 semenanjung tiada pilihan lain tapi seolah2 bersetujulah..sungguh pun 'orang2 sabah' ini pandai bercakap bahasa jawa, kerinci, bugis dan sbginya.. amat menghairankan..

Strategi para pti ini seterusnya ialah berkahwin dgn org melayu..mengikut pemerhatian saya..rata2 org melayu di SM sebenarnya amat suka jika anak2 dara mereka mendapat jodoh dgn org sabah, kerana di ketahui bahawa org2 sabah ini baik2..jadi apabila "org2 sabah" ini meminta anak2 mereka..mereka tanpa sebarang bantahan bersetuju...

Selepas itu generasi keduanya tiada lagi kana mengena dgn PTI tapi sudah menjadi melayu...

PTI ini sebenarnya terancang.. antara lain tersirat dari sini ialah..mungkin juga ini ada kena mengena satu perang saraf kerajaan indonesia kepada kerajaan malaysia, pasal rata2 anak2 keturunan Pti ini masih berat sebelah indon..ambil contoh saja perlawanan badminton..mereka sama sekali tidak menyokong malaysia malahan sebaliknya mencaci setiap kali adanya perlawanan badminton atau perlawanan bola sepak..sedangkan mereka ini penduduk malaysia dan sudah diiktiraf sebagai warganegara..

Kenapa macam ini? macam saya katakan tadi perkara ini memang sudah terancang..si bapa (pti) ini akan terus menyemaikan semangat anti malaysia dan melayu kepada anak2 mereka dan anak2 mereka juga akan berbuat perkara yang sama kepada anak2 mereka nanti..

Dan apbila perang meletus antara indonesia dan malaysia..kerajaan indonesia sudah tidak payah utk menghantar tenteranya..kerana tentera sedia ada sudah berada di malaysia..

saya bohong? Pergi saja di forum topix..rata2 indon yang menyelarkan malaysia adalah indon yang berada di malaysia..
betul tu, saya juga dpt merasakan yg indon ni mmg ada agenda tersembunyi terhdp malaysia... kebetulan pula sikap kerajaan malaysia yg menitikberatkan rumpun dan agama, senang2lah indon meresap masuk dlm sistem negara kita.
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:00 pm

gini la ba kehidupan... siapa yg berusaha akan beroleh kejayaan... klu teda usaha mana mo berjaya... gitu la ba jg tu PTI tu.... hahahaha
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:07 pm

cuma kalaulah mereka tu mcm kita yg kalau mo masuk negara lain tdk curi2...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:07 pm

Cuma usaha tu..sebaik2nya jangan sampai menyusahkan urang lain bah..apa lagi kalau seperti ada unsur2 mo menutup sasuatu identiti dalam sesebuah negara itu..

dulu2 endada banyak butul bah pti ni datang sabah terutama taun 70an..sekarang ni berlipat kali ganda sudah..taim itu selain dari urang KDM semua urang memang kana cap sabagai pendatang..berbeza sekarang ni, kalau terjumpa urang selain KDm kita sudah serba salah mo cakap..pti kah bukan..
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:09 pm

hahaha.... klu time zama 70an tu sy tdk tau la.... tp time sy suda mengenali dunia.... ada suda PTI sy nampak.... apa lagi sekarang... makin bertambah.... cuba klu time krismas atau taun baru cina.... p jalan2 sana pekan keningau.... penuh pilak tu pekan keningau tu....
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:15 pm

memang tu keningau banyak betul pti, bugis, pilak dan yg sewaktu dgnnya... dulu majoriti org2 tempatan ja kita nampak, sekarang ni mcm kawasan pantai timur sabah sdh..
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:20 pm

macam sampah ja bertaburan tu PTI kan..... hahahaha
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:26 pm

ya mcm sampah, kena2 lg dgn perangai majoriti durang.. paling saya benci itu pti yg tukang sabung ayam sj, yg di kedai2 buliat sj hari2, jual2 rokok di kaki2 lima kedai..
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:27 pm

yg jual2 talipinggang, cermin2 mata & mengacau time makan di kedai.. jual2 bakul plastik di pasar2 ikan..
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Sun Mar 29, 2009 10:33 pm

ko p tgk sana pasar mlm.... mesti dorang pn ramai yg berjual d sana tu... hahaha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: why sabahan are blind...   Today at 4:33 pm

Back to top Go down
 
why sabahan are blind...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: