To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 banyak lembu di jalanraya

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: banyak lembu di jalanraya   Fri Mar 27, 2009 4:52 pm



ini gambar saya ambil awal pagi masa mo pg kerja, sdhpun banyak tahi, bloking jalan lagi.. siap main 'cium2' lagi... nt bila di jalan besar sdh, slow betul pula lg kereta, geram juga...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Fri Mar 27, 2009 8:44 pm

siapa lah punya sapi2 tu aa..? Mau dilanggarpun kereta kita bukan kereta kabal...
Apa lagi kalau tuan punya sapi tu marah..
Bukankah ada undang2 kecil yang boleh menghukum tuan punya lembu/kerbau yang membiarkan ternakan berkeliaran di jalanraya?.. barangkali mau tunggu ada kemalangan atau 'kumpilin' dari orang ramai baru mau bertindak??
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Fri Mar 27, 2009 9:00 pm

undang2 mimang ada, tp kanapalah bekarung2 undang2, kalou inda kana kuatkuasa, sampai buat rumah itu sapi sana jaraya...... sampai bekulat itu undang2 inda kana pakai......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Fri Mar 27, 2009 9:47 pm



Selain dari mo buat jalan raya tu seperti rumahnya..saya tinguk ada juga sapi2 mo berumin ooh. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Fri Mar 27, 2009 9:54 pm

hihihihiiiii main sium2 lagi..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
newpips
Prebet
Prebet


Number of posts : 61
Location : Kota Belud
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 5:09 pm

sungguh malang nasib mu gontulak.....!
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 6:42 pm

hihihihihiiiii sungguh malang, mimang sungguh malang, sdhpun kana blok jalan, kana kasi tingu2 lg..... kana kasi tai2..... kasi dangki2..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 8:07 pm

hehehe, kamu ni, lari pula topik... Smile
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 8:28 pm

penyeri jalan raya ba tu sapi tu..... supaya org tdk drive laju2..... semakin perlahan tu kereta bergerak semakin berkurangan la kemalangan... hahaha
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 8:31 pm

mungkin juga...hehehe... berapa bagus kalau ada sapi sepanjang jalan... biar kereta jalan di rumput... Very Happy
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 8:38 pm

gontulak wrote:
mungkin juga...hehehe... berapa bagus kalau ada sapi sepanjang jalan... biar kereta jalan di rumput... Very Happy


hahahaha... lebih2 suda gia tu gaman.... sakit perut sy ketawa...
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 8:41 pm

kalau betullah ini berlaku, sekejap sj dtg sdh national geographic utk buat dokumentari... 'famous' terus keningau... entah2 org keningau banggakah tdk...
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 8:52 pm

hehehe lucu pula saya imagine kalau sapi sj sepanjang jalan sampai kereta pun tdk boleh lalu...
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 9:01 pm

gontulak wrote:


ini gambar saya ambil awal pagi masa mo pg kerja, sdhpun banyak tahi, bloking jalan lagi.. siap main 'cium2' lagi... nt bila di jalan besar sdh, slow betul pula lg kereta, geram juga...

mcm d apin2 ja sy nampak ni... btl ka tdk tu.... hehehehe
Back to top Go down
newpips
Prebet
Prebet


Number of posts : 61
Location : Kota Belud
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 9:48 pm

ya kan.... org apin2 mangkali si gontulak ni... og mana kau ni gontulak?
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 9:53 pm

jangan2 sebelah ruma ja ko sama si gontulak ni newpips..... hahahaha
Back to top Go down
sonsomido
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-03-26

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 9:59 pm

hehehe bukan apin2 tp kebetulan tu saya pg sana ada saudara.
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 10:01 pm

nahkan... betul tekaan sy... tu gambar d apin2.... sy tau jg d apin2 walaupun sy bukan org apin2... hehehehe
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 10:04 pm

kau org mana fonsus? tambunankah?
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 10:05 pm

ya... tambunan ja ni... yg dorang bilang teda kemajuan si pairin buat...... hahahahaha
Back to top Go down
sonsomido
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-03-26

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 10:10 pm

hahaha jgn ambil hati, mungkin durang kecewa sama si pairin sj bah tu sb dia banyak diam sj sekarang ini, tdk mcm dulu2 yg begitu lantang & berani menyampaikan hasrat org2 sabah.
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Sun Mar 29, 2009 10:12 pm

hahahahaha.... tdk ambil hati ni... cerita2 ja ba tu... hahaha
Back to top Go down
simonsinopsis
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 37
Age : 36
Location : Keningau
Registration date : 2010-11-19

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Fri Nov 19, 2010 10:18 am


kenapa tak bagi kuasa MDK sita je tu lembu dan simpan dalam kompaun macam tu kereta kena tarik CCM. Sesiap mahu tuntut kena bayar saman..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Fri Nov 19, 2010 1:25 pm

sia tingu mana2 jaraya, banyak butul sapi jalan2..... suba buat uperasi manangkap tu..... buat waktu malam, kompom bekurang tu sapi..... tingu karabau sikarang sikit sdh pasal kana uperasi..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SchulzCube
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 64
Location : Sabah
Registration date : 2012-09-26

PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Fri Oct 05, 2012 7:56 am

Kena bawa berhati2 walaupun jalan nampak ok kat jalan Apin- Apin ke Keningau sebab lembu ni boleh muncul secara tiba2 dari semak atau ke jalan raya secara tiba2 kerana di halau orang...
Back to top Go down
http://mocazmalaysia2u.blogspot.my/
Sponsored content




PostSubject: Re: banyak lembu di jalanraya   Today at 4:11 am

Back to top Go down
 
banyak lembu di jalanraya
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: